Αρχική / ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ / WELLNESS TIPS / Μην πάρετε υπνωτικό χάπι – Κάντε αυτό και βελτιώστε τον ύπνο σας

WELLNESS TIPS

16/01/2022 4:00 μμ

Μην πάρετε υπνωτικό χάπι – Κάντε αυτό και βελτιώστε τον ύπνο σας

Αντιμετωπίζετε προβλήματα με τον ύπνο σας; Πέφτετε στο μαξιλάρι και… κοιτάτε το ταβάνι; Αντί να καταφύγετε στη… χημεία, δοκιμάστε να δώσετε μεγαλύτερη προσοχή σε έναν πολύ πιο φυσικό, αλλά αποτελεσματικό παράγοντα.

Μην πάρετε υπνωτικό χάπι  – Κάντε αυτό και βελτιώστε τον ύπνο σας

Γράφει THESSNEWS-DESK

Αντιμετωπίζετε προβλήματα με τον ύπνο σας; Πέφτετε στο μαξιλάρι και… κοιτάτε το ταβάνι; Αντί να καταφύγετε στη… χημεία, δοκιμάστε να δώσετε μεγαλύτερη προσοχή σε έναν πολύ πιο φυσικό, αλλά αποτελεσματικό παράγοντα.

 

Μουσική, ζεστό γάλα, χαλαρωτικό ντους… Υπάρχουν διάφορες λύσεις που υπόσχονται την έλευση του ύπνου σε όσους ταλαιπωρούνται από αϋπνία, σύμφωνα όμως με τα ολοένα και αυξανόμενα στοιχεία των ερευνών υπάρχει ένα πιο απλός τρόπος να βελτιώσετε την ποιότητα του ύπνου σας.

Η κίνηση ματ που θα σας βοηθήσει, όπως διαβάζουμε στο ygeiamou.gr, είναι η βελτίωση της διατροφής σας.

Ενώ είναι γνωστό ότι η καφεΐνη και το αλκοόλ δρουν διεγερτικά και διαταράσσουν τον ύπνο, φαίνεται ότι ορισμένες ομάδες τροφίμων – συμπεριλαμβανομένων των φρούτων, των λαχανικών και ορισμένων δημητριακών – έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα. Αυτό ήταν το συμπέρασμα ανασκόπησης ερευνών που δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο Annual Review of Nutrition.

Η Marie-Pierre St-Onge, αναπληρώτρια καθηγήτρια διατροφικής ιατρικής στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια της Νέας Υόρκης, μια εκ των συγγραφέων της επισκόπησης δήλωσε ότι «βρήκαμε ότι η διατροφή που που περιέχει πολλά φρούτα, λαχανικά, όσπρια και δημητριακά ολικής αλέσεως, συνδέθηκε με καλύτερη ποιότητα ύπνου».

Επιπλέον, ενώ μια υγιεινή διατροφή μπορεί να ωφελήσει τον ύπνο, προηγούμενη έρευνα της Dr St-Onge και της ομάδας της διαπίστωσε ότι η κατανάλωση περισσότερων κορεσμένων λιπαρών και ζάχαρης μπορεί να τον διαταράξει.

«Οι εθελοντές που κατανάλωναν περισσότερες φυτικές ίνες περνούσαν λιγότερο χρόνο στο ελαφρύ στάδιο του ύπνου και περισσότερο χρόνο σε βαθύ ύπνο», εξηγεί η D r St-Onge, «ενώ η κατανάλωση περισσότερων κορεσμένων λιπαρών συσχετίστηκε με μικρότερο διάρκεια βαθέος ύπνου».

Επίσης παρατήρηθηκε ότι «όσο περισσότερη ζάχαρη έτρωγαν οι εθελοντές, τόσο περισσότερες αφυπνίσεις είχαν το βράδυ. Πιστεύουμε ότι στην περίπτωση της ζάχαρης, τε ασταθή επίπεδα σακχάρου στο αίμα, είναι αυτά που προκαλούν τις διακοπές του ύπνου».

 

Οι φυτικές ίνες δρουν ευεργετικά

 

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι οι φυτικές ίνες των τροφίμων δρουν ευεργετικά όσον αφορά την ποιότητα και την διάρκεια του ύπνου. Επίσης εξαίρουν την ευεργετική δράση της τρυπτοφάνης (πηγες είναι η γαλοπούλα, τα ψάρια, οι μπανάνες και οι σπόροι), ενός αμινοξέος που ο οργανισμός χρησιμοποιεί για την παραγωγή μελατονίνης και το οποίο αφθονεί σε όσους ακολουθούν μεσογειακού τύπου διατροφή, καθώς και της σεροτονίνης ενός νευροδιαβιβαστή που ρυθμίζει τη διάθεση και βοηθά στην έλευση του ύπνου.

Η αντιφλεγμονώδης δράση της μεσογειακής διατροφής καθώς και το αίσθημα κορεσμού που προκαλεί θεωρούνται επίσης από τους ερευνητές δυο παράγοντες που μεταξύ άλλων επηρεάζουν και την ποιότητα του ύπνου.

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο THESSNEWS-DESK

Η συντακτική ομάδα του ThessNews.gr αποτελείται από επαγγελματίες δημοσιογράφους, τα αποκλειστικά ρεπορτάζ των οποίων έχουν αναπαραχθεί από το σύνολο των ηλεκτρονικών και των έντυπων Μέσων ενημέρωσης της επικράτειας.

/ Δείτε ακόμα

WELLNESS TIPS

15.5.2022 12:00 πμ

Όταν η ζωή σού δίνει λεμόνια, είσαι ένας ευτυχισμένος άνθρωπος!   Και μόνο το χρώμα αλλά και η μυρωδιά τους αρκούν για να σου φτιάξουν τη διάθεση. Πόσα πράγματα μπορείς να ετοιμάσεις με τον χυμό ή τη φλούδα τους! Από

WELLNESS TIPS

5.5.2022 12:37 μμ

Η απόλυτη χαλάρωση πλέον έχει όνομα: Physis Massage Therapy Center στην Τσιμισκή 62! Ένας νέος χώρος χαλάρωσης και ευεξίας θα σας προσφέρει εξειδικευμένες υπηρεσίες massage σε ένα σύγχρονο και άνετο περιβάλλον, όπου κυριαρχεί το ξύλο και η αίσθηση ηρεμίας!  

WELLNESS TIPS

25.4.2022 10:20 μμ

Οι μαύροι κύκλοι κάτω από τα μάτια δεν απαιτούν ιατρική περίθαλψη και αποτελούν περισσότερο αισθητικό πρόβλημα. Οι θεραπείες και η αλλαγή τρόπου ζωής μπορεί να βοηθήσουν αισθητά στη μείωσή τους, όπως αναφέρει το onmed.gr. Αλλά αν ανησυχείτε για την εικόνα

WELLNESS TIPS

25.4.2022 8:00 πμ

Η άνοιξη είναι εδώ, το ίδιο και οι αλλεργίες. Όσοι αυτήν την εποχή προμηθεύονται αντιισταμινικά, για τη διαχείριση των συμπτωμάτων τους, γνωρίζουν ήδη τις παρενέργειες: ζάλη, υπνηλία, ξηροστομία, ναυτία. Μεταξύ των ανεπιθύμητων ενεργειών που προκαλούν αυτά τα φάρμακα υπάρχει και

WELLNESS TIPS

24.4.2022 3:00 μμ

Φάγατε σοκολατένια αβγά και σκέφτεστε πώς «κάψετε» τις συγκεκριμένες θερμίδες; Ξεσκονίστε θα αθλητικά σας και… ξεκινήστε. Η άφεση τέτοιων (διατροφικών) αμαρτιών έρχεται μέσα από περπάτημα που αντιστοιχεί σε… πενταψήφιο αριθμό βημάτων!   Τα ράφια των καταστημάτων έχουν κατακλύσει οι συνήθεις

WELLNESS TIPS

23.4.2022 11:40 μμ

To τέλειο δέρμα είναι το βασικό σας ζητούμενο. Αυτός είναι ο λόγος που ακολουθείτε πιστά την καθημερινή ρουτίνα περιποίησης πρωί και βράδυ χωρίς εξαιρέσεις, όσο κουρασμένη κι αν είστε. Παράλληλα, παρακολουθήσατε άπειρα tutorials, όλα τα skincare trends αλλά και τα

thess

Επικαιρότητα

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή