Αρχική / ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ / Θέλετε να συμβάλετε στο υψηλότερο IQ του παιδιού σας; Δώστε του ψάρι

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

10/02/2018 10:20 μμ

Θέλετε να συμβάλετε στο υψηλότερο IQ του παιδιού σας; Δώστε του ψάρι

Θέλετε να συμβάλετε στο υψηλότερο IQ του παιδιού σας; Δώστε του ψάρι

Γράφει thessnews

γράφει ο Παρασκευάς Κακάς Μ.D. Πλαστικός Χειρούργος

Ο μύθος ότι τα ψάρια είναι εγκεφαλική τροφή μπορεί να είναι κάτι περισσότερο από μύθος, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Βρέθηκε ότι τα παιδιά που έτρωγαν ψάρια τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα είχαν δείκτη νοημοσύνης (IQ) που ήταν περίπου 5 μονάδες υψηλότερος από το IQ των παιδιών που έτρωγαν λιγότερα ψάρια ή καθόλου, σύμφωνα με τη μελέτη. Επίσης, τα παιδιά που τρώνε ψάρια κοιμούνται καλύτερα!

Η μελέτη έγινε μεταξύ των παιδιών της Κίνας, από ομάδα με επικεφαλής ερευνητή τον Jianghong Liu, αναπληρωτή Καθηγητή Νοσηλευτικής στο Πανεπιστήμιο Pennsylvania στη Φιλαδέλφεια.

“Εάν οι γονείς θέλουν τα παιδιά τους να είναι υγιή και υψηλότερης απόδοσης, θα πρέπει να βάζουν τα ψάρια στο τραπέζι μία φορά την εβδομάδα”, δήλωσε ο Liu.
Αν και η μελέτη δεν μπορεί να αποδείξει ότι η κατανάλωση ψαριών αντιστοιχούσε στα υψηλότερα ποσοστά IQ και στον καλύτερο ύπνο, φαίνεται ότι συνδέονται, ανέφερε.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, το όφελος στο IQ μπορεί να αποδοθεί στον καλύτερο ύπνο που προσφέρουν τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που υπάρχουν σε πολλά είδη ψαριών.

Για να διαπιστώσει εάν τα ψάρια συνδέονται με οφέλη για την υγεία των παιδιών, ο Liu και οι συνεργάτες του μελέτησαν τις διατροφικές συνήθειες περισσότερων από 500 αγοριών και κοριτσιών στην Κίνα, ηλικίας 9 έως 11 ετών. Τα παιδιά συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με το πόσο συχνά κατανάλωναν ψάρια τον προηγούμενο μήνα, με επιλογές που κυμαίνονταν από ποτέ σε τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.
Τα παιδιά πήραν επίσης την κινεζική έκδοση ενός τεστ IQ που βαθμολογεί τις λεκτικές και μη λεκτικές ικανότητες, που ονομάζονται Wechsler Intelligence Scale for Children-Revised.

Επιπλέον, οι γονείς των παιδιών απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με την ποιότητα του ύπνου του παιδιού τους. Οι πληροφορίες που συλλέχθηκαν περιελάμβαναν πόση ώρα κοιμήθηκαν τα παιδιά, πόσο συχνά ξύπνησαν κατά τη διάρκεια της νύχτας και κατά πόσον είχαν υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Η ομάδα του Liu έλαβε επίσης υπόψη και άλλους παράγοντες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα ευρήματα, όπως η εκπαίδευση, η οικογενειακή κατάσταση των γονέων και ο αριθμός των παιδιών στο σπίτι.

Η ομάδα διαπίστωσε ότι τα παιδιά που έτρωγαν ψάρια τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα σημείωσαν αύξηση 4,8 βαθμών στις εξετάσεις IQ σε σχέση με αυτά που δεν έτρωγαν ψάρια. Τα παιδιά των οποίων τα γεύματα μερικές φορές συμπεριέλαβαν ψάρια σημείωσαν αύξηση IQ πάνω από 3 βαθμούς.
Επιπλέον, η κατανάλωση περισσότερων ψαριών συνδέθηκε με καλύτερο ύπνο.

Τα ψάρια είναι μια καλή πηγή άπαχης πρωτεΐνης και έχουν υψηλά ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Αυτά τα οξέα έχουν υψηλή συγκέντρωση στον εγκέφαλο και παίζουν σημαντικό ρόλο στη νευρολογική λειτουργία. Είναι απαραίτητα για την εγκεφαλική, οφθαλμική και νευρολογική ανάπτυξη σε έμβρυα. Είναι επίσης απαραίτητα για την υγεία των ματιών, της καρδιάς και του εγκεφάλου στους ενήλικες και μπορεί να μειώσουν τη συστηματική φλεγμονή.

Μια υγιής, ισορροπημένη διατροφή, άφθονη άσκηση και περιορισμένος χρόνος στον υπολογιστή και στην οθόνη μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να κοιμούνται καλύτερα και να τα πηγαίνουν καλύτερα στο σχολείο. Η εύθραυστη και απαιτητική παιδική ηλικία χρειάζεται ποικίλα ερεθίσματα, πλήρη τροφή και άσκηση. Η Ελλάδα είναι από τις χώρες που μπορεί να τα προσφέρει όλα στον βαθμό που χρειάζεται.

 

Από το φύλλο της THESSNEWS #91 (03/02/2018-04/02/2018)

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

/ Δείτε ακόμα

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

18.10.2021 11:45 μμ

Ο άσχημος ύπνος μπορεί να επηρεάσει όλη σου την καθημερινότητα, για αυτό θα πρέπει να αποφεύγουμε μερικές τροφές, για σίγουρο ύπνο. Οι τροφές αυτές, σύμφωνα με το shape.gr, είναι: Λιπαρές τροφές Το να τρως λιπαρά τρόφιμα πριν κοιμηθείς συχνά προκαλεί

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

18.10.2021 11:15 μμ

Όσο και να αποφεύγουμε την ζάχαρη, υπάρχει παντού κρυμμένη, ακόμα και σε φαγητά που δεν πάει το μυαλό μας. Οι περισσότεροι καταναλώνουμε μεγαλύτερες ποσότητες ζάχαρης από ό, τι είναι καλό για το σώμα και την υγεία μας. Σύμφωνα με το

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

18.10.2021 10:33 πμ

Μία ξεκάθαρη απειλή για την ανθρώπινη επιβίωση αποτελεί η κλιματική αλλαγή, επιφέροντας μία σειρά σημαντικών προβλημάτων στην υγεία μας. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τα επόμενα χρόνια εκτιμάται ότι η μέση θερμοκρασία στην Κεντρική Μακεδονία θα αυξηθεί έως και 4

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

17.10.2021 11:59 μμ

Τα παράσιτα είναι ένας από τους πιο σοβαρούς κινδύνους για την υγεία -ακόμη και τη ζωή- του σκύλου μας. Υπάρχουν εκείνα που ζουν πάνω στο δέρμα του, αλλά και εκείνα που διεισδύουν στον οργανισμό του.   Για τα εξωπαράσιτα, δηλαδή

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

17.10.2021 11:00 μμ

Τα επιστημονικά στοιχεία δείχνουν ότι η φυσική δραστηριότητα μάς βοηθά να νιώθουμε καλύτερα, ενώ μάς προστατεύει και από διάφορες ασθένειες, όπως οι καρδιακές παθήσεις, ο καρκίνος και η άνοια.   Τώρα, νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο British Journal of Sports

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

17.10.2021 10:40 μμ

Γνωστά και ως «υγιεινή σοκολάτα» τα χαρούπια είναι μία απίστευτα θρεπτική τροφή. Είναι ιδιαίτερα ωφέλιμα για την υγεία μας γιατί είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες, θρεπτικά συστατικά και ιχνοστοιχεία.   Οι αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες οφείλονται στη μεγάλη περιεκτικότητά τους σε

thess

Επικαιρότητα