Αρχική / ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ / Ποια είναι η τραγανή υπερτροφή που προστατεύει τα μάτια και την καρδιά

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

10/10/2021 2:20 μμ

Ποια είναι η τραγανή υπερτροφή που προστατεύει τα μάτια και την καρδιά

Ποια είναι η τραγανή υπερτροφή που προστατεύει τα μάτια και την καρδιά

Γράφει THESSNEWS-DESK

Γευστικά και τραγανά… ενίοτε θορυβώδη στο μάσημά τους, τα καρότα είναι ένα από τα λίγα λαχανικά που απολαμβάνουμε όλο το χρόνο, με αποκορύφωμα το φθινόπωρο και το χειμώνα. Ποιος μπορεί άλλωστε να αντισταθεί σε μια ζεστή καροτόσουπα ή μια σαλάτα λάχανο- καρότο, ακόμα και σε ένα carrot cake;

 

Τα καρότα εκτός από τη νοστιμιά τους, αποτελούν και υγιεινά σνακ, σύμφωνα με το ygeiamou.gr, καθώς έχουν πολλαπλά οφέλη για την υγεία. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, μεταλλικά στοιχεία και βιταμίνες Α, Κ και Ε, ενώ παράλληλα δεν έχουν πολλές θερμίδες (ένα καρότο έχει 25 θερμίδες).

 

Πώς ακριβώς όμως μας βοηθούν τα καρότα να είμαστε υγιείς; Ανακαλύψτε παρακάτω.

Βελτιώνουν την όραση

Πώς μπορούν τα καρότα να θωρακίσουν την όρασή μας; Ιδιαίτερα ευεργετική για τα μάτια μας είναι η βιταμίνη Α που περιέχουν, η έλλειψη της οποίας μπορεί να οδηγήσει σε ξηροφθαλμία. Μπορεί να μην ακούγεται τόσο σοβαρή ασθένεια, όμως μπορεί να οδηγήσει σε τύφλωση ή δυσκολία στην όραση στα αρχικά στάδια.

Όσον αφορά μάλιστα τα παιδιά, η έλλειψη της συγκεκριμένης βιταμίνης είναι μια από τις κύριες αιτίες τύφλωσης, που όμως μπορεί να προληφθεί. Ωστόσο, η όραση των περισσότερων ανθρώπων είναι απίθανο να βελτιωθεί από την κατανάλωση καρότων, εκτός εάν έχουν ανεπάρκεια της βιταμίνης Α.

Ακόμα δύο άλλες αντιοξειδωτικές ουσίες που περιέχουν τα καρότα, η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη, προλαμβάνουν την ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

Βοηθούν την πέψη

Τα τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες, όπως είναι και το καρότο, διαφυλάσσουν την υγεία του εντέρου. Με μόλις ένα μεσαίο καρότο, έχετε εξασφαλίσει το 5-7.6% της ημερήσιας πρόσληψης φυτικών ινών, ενώ 1 φλυτζάνι περιέχει 3.58 γραμμάρια φυτικών ινών.

Επιπλέον, τρόφιμα πλούσια σε καροτενοειδή μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο του καρκίνου του παχέος εντέρου, σύμφωνα με έρευνα του 2014 που αφορούσε σε 893 άτομα.

Τα ευρήματα μιας μελέτης του επόμενου έτος υποδηλώνουν ότι όσοι διατηρούσαν μια διατροφή υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες είχαν χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης του καρκίνου του παχέος εντέρου σε σύγκριση με εκείνους που κατανάλωναν λιγότερε φυτικές ίνες.

Ρυθμίζουν την αρτηριακή πίεση

Οι θαυματουργές φυτικές ίνες, πέρα από τις παραπάνω ιδιότητες, είναι ο καλύτερος σύμμαχος στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, μαζί με το κάλιο. Για τη ρύθμιση της πίεσης είναι γνωστό ότι όχι μόνο θα πρέπει να μειώσουμε την πρόσληψη του νατρίου αλλά και να προσθέσουμε στη διατροφή μας περισσότερα τρόφιμα που περιέχουν κάλιο, όπως τα καρότα.

Το κάλιο συμβάλλει στη διάταση των αιμοφόρων αγγείων, διευκολύνοντας την κυκλοφορία του αίματος.

Αν θέλουμε να μιλήσουμε μάλιστα με στοιχεία, μια επισκόπηση ερευνών από το 2017 κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα άτομα που προσλαμβάνουν από τη διατροφή τους υψηλή ποσότητα φυτικών ινών, έχουν μικρότερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρδιαγγειακά νοσήματα, σε σύγκριση με όσους κατανάλωναν λιγότερες φυτικές ίνες.

Τέλος, όταν καταναλώνουμε άφθονες φυτικές ίνες, μειώνουμε τα επίπεδα των λιποπρωτεϊνών χαμηλής πυκνότητας ή αλλιώς της «κακής» χοληστερόλης στο αίμα.

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο THESSNEWS-DESK

Η συντακτική ομάδα του ThessNews.gr αποτελείται από επαγγελματίες δημοσιογράφους, τα αποκλειστικά ρεπορτάζ των οποίων έχουν αναπαραχθεί από το σύνολο των ηλεκτρονικών και των έντυπων Μέσων ενημέρωσης της επικράτειας.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

16.10.2021 11:20 μμ

Τα φυσικά γλυκά φρούτα, που αποτελούν ένα από τα πιο γευστικά επιδόρπια, είναι ιδιαίτερα πλούσια σε αντιφλεγμονώδεις ενώσεις, προστατεύοντας τον οργανισμό από καρδιακές παθήσεις, διαβήτη και ορισμένες μορφές καρκίνου και παθήσεων του εντέρου. Όπως διαβάζουμε στο iatropedia.gr , η κατανάλωση

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

15.10.2021 11:03 μμ

Τα βότανα, τα δώρα αυτά της φύσης, βοηθούν τον οργανισμό μας στην φυσική αποτοξίνωσή του. Μάλιστα, όπως αναφέρει το shape.gr, οι αποδείξεις για την ευεργετική επίδραση της χρήσης των βοτάνων και των μπαχαρικών στην καθημερινή διατροφή είναι πολλές και προέρχονται

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

15.10.2021 7:15 πμ

Ο Οκτώβριος έχει θεσμοθετηθεί ως μήνας πρόληψης και ενημέρωσης για τον καρκίνο του μαστού. Σε αυτό το πλαίσιο ο Δήμος Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την Αντιπεριφέρεια Υγείας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και τον Σύλλογο «Νέα Ελπίδα Θεσσαλονίκης», προσφέρει σε ανασφάλιστες

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

14.10.2021 11:00 μμ

Πολλοί άνθρωποι, όλων των ηλικιών αντιμετωπίζουν προβλήματα με τον σίδηρο τους. Ωστόσο, μπορείς να εντάξεις στην διατροφή σου κάποιες τροφές, πλούσιες σε σίδηρο, οι οποίες θα σε βοηθήσουν να τον αυξήσεις. Τι μπορείς να τρως όλες τις ώρες σύμφωνα με

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

14.10.2021 12:05 πμ

Το τρέξιμο, η πιο γνωστή άσκηση παγκοσμίως, μπορεί να σου χαρίσει πολλά οφέλη σε μικρό χρονικό διάστημα. Σύμφωνα με το shape.gr, το τρέξιμο βοηθά: Λιγότερο στρες Η έντονη άσκηση, όπως το τζόγκινγκ για μισή ώρα, έχει αποδειχθεί ότι αποτρέπει το

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

12.10.2021 11:45 μμ

Μια υπερτροφή με πολλά οφέλη για την υγεία μπορεί να χαρακτηριστεί το μέλι.   Όπως αναφέρει η iatropedia.gr, το ωμό μέλι προέρχεται απευθείας από μια κυψέλη μελισσών. Ορισμένοι παραγωγοί μελιού περνούν αυτήν αρχική την ουσία μέσα από ένα χοντρό φίλτρο

thess

Επικαιρότητα

ΑΠΟΨΕΙΣ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

17.10.2021 7:45 πμ