Αρχική / ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ / Λάδι Καρύδας: Προσοχή σε κάθε είδους «κατανάλωση»

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

24/07/2017 11:19 πμ

Λάδι Καρύδας: Προσοχή σε κάθε είδους «κατανάλωση»

Λάδι Καρύδας: Προσοχή σε κάθε είδους «κατανάλωση»

Γράφει thessnews

γράφει ο Παρασκευάς Κακάς Μ.D. Πλαστικός Χειρούργος

Τα ελληνικά δεδομένα με την αύξηση της κατανάλωσης καρύδας και των προϊόντων της έρχονται να διαταράξουν μελέτη της American Heart Association (AHA).

Σύμφωνα με μια νέα έκθεση της American Heart Association (AHA), η χρήση του ελαίου καρύδας στη διατροφή μπορεί να μην είναι τόσο καλή ιδέα όπως πιστευόταν μέχρι τώρα.

Η έκθεση προέρχεται από τη Συμβουλευτική Επιτροπή διαιτητικών λιπών και καρδιαγγειακών παθήσεων που έχει εξετάσει αρκετές υπάρχουσες έρευνες και δεδομένα σχετικά με τα κορεσμένα λίπη και έχει δείξει ότι το έλαιο καρύδας μπορεί να αυξήσει σημαντικά την «κακή» χοληστερόλη ή την LDL στο σώμα. Αυτά τα αποτελέσματα παρατηρούνται σε όλες τις επτά κλινικές δοκιμές με τις οποίες προσπάθησαν να εξετάσουν τις επιδράσεις της δίαιτας από έλαιο καρύδας. Δεν υπάρχει σημαντική διαφορά μεταξύ του ελαίου καρύδας και άλλων ελαίων που είναι πασίγνωστα για τα υψηλά κορεσμένα λίπη όπως το βούτυρο, το βόειο κρέας και το φοινικέλαιο. Η έκθεση αναφέρει ότι το 82% του λίπους που υπάρχει στο λάδι καρύδας είναι κορεσμένο, ενώ το βούτυρο έχει μόνο 63% κορεσμένα λιπαρά, το λίπος από το βόειο κρέας έχει 50% και το χοιρινό λίπος 39%.

Σύμφωνα με τη σύσταση του AHA, δεν πρέπει να καταναλώνονται ημερησίως περισσότερα από 6% κορεσμένα λίπη. Η Δημόσια Υγεία της Αγγλίας συμβουλεύει επίσης ότι για τους άνδρες δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα 30g κορεσμένου λίπους την ημέρα και για τις γυναίκες δεν πρέπει να υπερβαίνουν τα 20g κορεσμένου λίπους την ημέρα. Το AHA συμβουλεύει την αντικατάσταση κορεσμένων λιπών από φυτικά έλαια, αραχιδέλαιο, καλαμποκέλαιο, τα οποία μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου κατά 30%. Αυτή η μείωση είναι σχεδόν ίδια με αυτή που επιτυγχάνεται με ένα φάρμακο στατίνης που χρησιμοποιείται συνήθως για τη μείωση της χοληστερόλης.

Η American Heart Association στη συμβουλευτική έκθεσή της λέει ότι το έλαιο καρύδας αυξάνει την LDL χοληστερόλη και αυτό με τη σειρά του αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Επομένως δεν συνιστάται η χρήση του. Σύμφωνα με τον Frank Sacks, κύριο συντάκτη της έκθεσης, πολλοί άνθρωποι πιστεύουν λανθασμένα ότι το λάδι καρύδας είναι υγιές. Στην πραγματικότητα, περιέχει σχεδόν 100% λίπος. Υπολογίζει ότι θα μπορούσαν να είναι οι προηγούμενες μελέτες απώλειας βάρους που έχουν παράσχει αυτές τις λανθασμένες πεποιθήσεις. Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι το 72% των Αμερικανών πιστεύει ότι το λάδι καρύδας είναι υγιές έλαιο στη διατροφή και το 37% των διατροφολόγων συμφωνούν επίσης με την πεποίθηση αυτή.

Η Marie-Pierre St-Onge, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια της διατροφικής ιατρικής στο Cornell University Medical School, δήλωσε ότι η προηγούμενη μελέτη της για το έλαιο καρύδας δείχνει ότι το έλαιο αυτό έχει υψηλές ποσότητες τριγλυκεριδίων μεσαίας αλυσίδας (MCT) σε σύγκριση με τα περισσότερα άλλα λίπη ή έλαια. Μελέτες έχουν συνδέσει την κατανάλωση τριγλυκεριδίων μέσης αλυσίδας με την αύξηση των ποσοστών του μεταβολισμού, περισσότερο από όταν συγκρίνονται με τριγλυκερίδια μακριάς αλυσίδας. Η μελέτη αυτή ήταν η βασική που προώθησε την πεποίθηση ότι η κατανάλωση ελαίου καρύδας μπορούσε να μειώσει το βάρος. Αλλά το πρόβλημα με τη μελέτη, λένε εμπειρογνώμονες, είναι ότι το έλαιο καρύδας δεν περιέχει 100% MCTs, αντ ‘αυτού έχει μόνο 13 έως 15% MCTs. Επίσης, οι μικρότερες δόσεις MCTs δεν μειώνουν το σωματικό βάρος στους υπέρβαρους εφήβους σύμφωνα με την προηγούμενη μελέτη της.

Ωστόσο, το λάδι καρύδας είναι καλό για το δέρμα και τα μαλλιά αλλά δεν φαίνεται να είναι καλό στη διατροφή.

 

Από το φύλλο της THESSNEWS #62 (15/07/2017-16/07/2017)

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

/ Δείτε ακόμα

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

16.10.2021 11:20 μμ

Τα φυσικά γλυκά φρούτα, που αποτελούν ένα από τα πιο γευστικά επιδόρπια, είναι ιδιαίτερα πλούσια σε αντιφλεγμονώδεις ενώσεις, προστατεύοντας τον οργανισμό από καρδιακές παθήσεις, διαβήτη και ορισμένες μορφές καρκίνου και παθήσεων του εντέρου. Όπως διαβάζουμε στο iatropedia.gr , η κατανάλωση

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

15.10.2021 11:03 μμ

Τα βότανα, τα δώρα αυτά της φύσης, βοηθούν τον οργανισμό μας στην φυσική αποτοξίνωσή του. Μάλιστα, όπως αναφέρει το shape.gr, οι αποδείξεις για την ευεργετική επίδραση της χρήσης των βοτάνων και των μπαχαρικών στην καθημερινή διατροφή είναι πολλές και προέρχονται

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

15.10.2021 7:15 πμ

Ο Οκτώβριος έχει θεσμοθετηθεί ως μήνας πρόληψης και ενημέρωσης για τον καρκίνο του μαστού. Σε αυτό το πλαίσιο ο Δήμος Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την Αντιπεριφέρεια Υγείας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και τον Σύλλογο «Νέα Ελπίδα Θεσσαλονίκης», προσφέρει σε ανασφάλιστες

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

14.10.2021 11:00 μμ

Πολλοί άνθρωποι, όλων των ηλικιών αντιμετωπίζουν προβλήματα με τον σίδηρο τους. Ωστόσο, μπορείς να εντάξεις στην διατροφή σου κάποιες τροφές, πλούσιες σε σίδηρο, οι οποίες θα σε βοηθήσουν να τον αυξήσεις. Τι μπορείς να τρως όλες τις ώρες σύμφωνα με

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

14.10.2021 12:05 πμ

Το τρέξιμο, η πιο γνωστή άσκηση παγκοσμίως, μπορεί να σου χαρίσει πολλά οφέλη σε μικρό χρονικό διάστημα. Σύμφωνα με το shape.gr, το τρέξιμο βοηθά: Λιγότερο στρες Η έντονη άσκηση, όπως το τζόγκινγκ για μισή ώρα, έχει αποδειχθεί ότι αποτρέπει το

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

12.10.2021 11:45 μμ

Μια υπερτροφή με πολλά οφέλη για την υγεία μπορεί να χαρακτηριστεί το μέλι.   Όπως αναφέρει η iatropedia.gr, το ωμό μέλι προέρχεται απευθείας από μια κυψέλη μελισσών. Ορισμένοι παραγωγοί μελιού περνούν αυτήν αρχική την ουσία μέσα από ένα χοντρό φίλτρο

thess

Επικαιρότητα