Αρχική / ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ / ΔΙΑΤΡΟΦΗ / Τα μπαχαρικά που βοηθούν στην απώλεια βάρους

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

24/10/2021 10:40 μμ

Τα μπαχαρικά που βοηθούν στην απώλεια βάρους

Τα μπαχαρικά, βοηθούν ιδιαίτερα στην απώλεια σωματικού βάρους και λίπους.

Τα μπαχαρικά που βοηθούν στην απώλεια βάρους

Γράφει THESSNEWS-DESK

Τα μπαχαρικά, πέραν του ότι βοηθούν στο να δώσουν γεύση και αρώματα στα φαγητά και τα ροφήματα, βοηθούν ιδιαίτερα στην απώλεια σωματικού βάρους και λίπους.

Συγκεριμένα, τα κορυφαία μπαχαρικά για τον σκοπό αυτό, σύμφωνα με το shape.gr είναι:

1. Κανέλα

“Έρευνα έχει βρει πως η κανέλα πραγματικά βοηθά στη μεταφορά της γλυκόζης μέσα στα κύτταρα, μειώνοντας έτσι την αύξηση ινσουλίνης (ορμόνης αποθήκευσης λίπους) μετά το φαγητό”, λέει η Lenchewski. Καθηγητές στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια μελέτησαν έναν αριθμό μπαχαρικών, ανάμεσά τους και η κανέλα, και συμπέραναν πως η προσθήκη αυτού του αντιοξειδωτικού μπαχαρικού σε γεύματα με πολλά λιπαρά αύξησε την ανταπόκριση της ινσουλίνης κατά 20% ενώ επίσης μείωσε τα επίπεδα των τριγλυκερίδιων –ένα είδος λιπαρών που μπορεί να οδηγήσει σε καρδιοπάθεια και εγκεφαλικό- κατά 30%. Πασπάλισε κανέλα στον καφέ, το τσάι και σε smoothies καθώς και σε γιαούρτι, βρώμη, βάφλες και φρούτα. “Μπορείς να φτιάξεις ένα ρόφημα από ραδίκια όπου θα προσθέσεις λίγο γάλα αμυγδάλου, μια πρέζα κανέλα και λίγο μέλι για ένα γλυκό μετά το φαγητό”, λέει η says Pasquella.

2. Σκόνη τσίλι

Πιο καυτό αντιστοιχεί σε περισσότερες καύσεις. Η καψαϊκίνη, το βασικό συστατικό που δίνει την έντονη γεύση σε αυτό το μυρωδικό, έχει αποδειχτεί πως κινητοποιεί το μεταβολισμό. Μια από τις πιο πρόσφατες μελέτες που επιβεβαιώνουν αυτή τη θεωρία προέρχεται από επιστήμονες στην Ολλανδία που βρήκαν πως μια μικρή μερίδα (2,56 mg καψαϊκίνης) ανά γεύμα “αύξησε την οξείδωση των λιπών σε αρνητικό ισοζύγιο ενέργειας” – δηλαδή, ενθάρρυνε το σώμα να κάψει περισσότερο λίπος. Ρίξε σκόνη τσίλι σε enchiladas, σε μπιφτέκια, σε βραστό με βάση το μοσχάρι, σε σαλάτες με φασόλια και φυσικά στα τσίλι.

3. Πιπέρι καγιέν

Πέρα από τις παραπάνω θερμίδες που μπορεί να κάψεις, το καυτερό φαγητό μπορεί επίσης να μειώσει την όρεξή σου. Ερευνητές τροφίμων και διατροφής από το Πανεπιστήμιο Perdue διεξήγαγαν μια μελέτη σε 25 μη παχύσαρκους ανθρώπους – 13 που προτιμούσαν τις πικάντικες τροφές και 12 που δεν τις διάλεγαν. Μια μικρή δόση από αποξηραμένες, τριμμένες κόκκινες πιπεριές καγιέν προστέθηκε στην καθημερινή διατροφή όλων για έξι εβδομάδες. Στη συνέχεια οι ειδικοί συμπέραναν πως εκείνοι που δεν ήταν φαν των κόκκινων πιπεριών διαπίστωσαν μείωση στην όρεξή τους, ειδικά για λιπαρά, αλμυρά και γλυκά φαγητά ως αποτέλεσμα του σοκ στο σύστημά τους. “Και όπως ακριβώς η κουρκούμη, αυτό το μπαχαρικό θα δώσει ώθηση ακόμη και στο πιο πεισματάρικο ανοσοποιητικό σύστημα συμβάλλοντας στην καταπολέμηση των κρυολογημάτων και των μικροβίων”, λέει η Pasquella. Πασπάλισε πιπέρι καγιέν σε salsas, σε τυρί και ανάμιξέ το σε μεξικάνικα σοκολατένια γλυκά.

4. Σπόροι μουστάρδας

Προέρχονται από το φυτό μουστάρδα που θεωρείται μέλος της ομάδας των σταυρανθών λαχανικών και θεωρούνται πως πέρα από γεύση προσφέρουν τόνωση στο μεταβολισμό. Ερευνητές από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Βόρειας Καρολίνα ανακάλυψαν πως η ουσία homobrassinolide, ένα είδος φυτικού συστατικού που βρίσκεται στις μουστάρδες μπορεί να διεγείρει τα μυικά κύτταρα να αυξήσουν τη μάζα των λείων μυών. Μια άλλη μελέτη βρήκε πως η μελατονίνη (η ίδια ορμόνη που ρυθμίζει τον ύπνο), η οποία βρίσκεται στη μουστάρδα, διεγείρει την εμφάνιση του “μπεζ λίπους”, μιας ομάδας λιπωδών κυττάρων που καίνε θερμίδες και βοηθούν στη ρύθμιση του σωματικού βάρους. Θα βρεις τους σπόρους της μουστάρδας είτε ολόκληρους είτε τριμμένους και μπορεί εύκολα να τους μετατρέψεις σε μπαχαρικό αναμιγνύοντάς τους με νερό, κρασί ή ξύδι και άλλα μπαχαρικά.

5. Μαύρο πιπέρι

Βγάλε το μύλο. Ερευνητές στην Κορέα αποκάλυψαν τη λιποδιαλυτική δύναμη της πιπερίνης, της ουσίας που δίνει τη δυνατή γεύση στο πιπέρι. Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύτηκαν στην επιθεώρηση Journal of Agricultural and Food Chemistry, η πιπερίνη εμποδίζει το σχηματισμό νέων λιπωδών κυττάρων και “με αυτό τον τρόπο, η πιπερίνη μπορεί να θέτει σε κίνηση μια μεταβολική αλυσιδωτή αντίδραση που βοηθά στον έλεγχο του λίπους με άλλους τρόπους”. Μπορείς να προσθέσεις μερικούς κόκκους μαύρο πιπέρι σε σάλτσες (όπως σάλτσα πιπεριού για φιλέτα και ασιατικά πιάτα) καθώς και σε πιάτα με κοτόπουλο.

ΠΗΓΗ ΦΩΤΟ: PIXABAY

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο THESSNEWS-DESK

Η συντακτική ομάδα του ThessNews.gr αποτελείται από επαγγελματίες δημοσιογράφους, τα αποκλειστικά ρεπορτάζ των οποίων έχουν αναπαραχθεί από το σύνολο των ηλεκτρονικών και των έντυπων Μέσων ενημέρωσης της επικράτειας.

/ Δείτε ακόμα

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

28.11.2021 3:40 μμ

Όταν μιλάμε για προστασία από τον καρκίνο, το σημαντικό δεν είναι μόνο το τι τρώμε, αλλά και το πώς το μαγειρεύουμε! Το Αμερικανικό Ινστιτούτο για την Έρευνα του Καρκίνου δημοσίευσε μερικές πρακτικές συμβουλές μαγειρικής για να επωφελούμαστε στο έπακρο από

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

27.11.2021 11:59 μμ

Σίγουρα όλοι μας γνωρίζουμε τί είναι η υπέρταση, καθώς οι υψηλοί ρυθμοί της σύγχρονης ζωής αυξάνουν κατακόρυφα το στρες. Αυτό όμως που ίσως να μην γνωρίζουμε, είναι ότι κάποιες τροφές που καταναλώνουμε μας βοηθούν να ελέγξουμε την αρτηριακή πίεση ενώ

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

20.11.2021 11:40 μμ

Τα μήλα είναι τα φρούτα που πρωταγωνιστούν αυτήν την περίοδο. Πέρα του ότι είναι πολύ υγιεινά, είναι και πολύ γευστικά και μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο σε αλμυρές όσο και σε γλυκές συνταγές. Ένα από αυτά τα γλυκά είναι και η 

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

20.11.2021 3:00 μμ

Είτε την τρώμε ολόκληρη, είτε σε smoothies ή χυμούς, η μπανάνα αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή φρούτα και παράλληλα πολύτιμο σύμμαχο της υγείας. Όπως διαβάζουμε στο ygeiamou.gr, η μπανάνα δεν είναι απλώς από τα πλέον δημοφιλή και αγαπημένα φρούτα,

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

14.11.2021 11:20 μμ

Η απώλεια βάρους δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Οι πειρασμοί είναι παντού γύρω μας κάτι που συνήθως δυσκολεύει στο να μείνουμε σταθεροί στον στόχο μας. Όμως υπάρχουν μερικά πρακτικά βήματα που θα σε βοηθήσουν να επιτύχεις την μόνιμη απώλεια βάρους.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

13.11.2021 10:20 μμ

Ρίγανη, θυμάρι, κουρκουμάς, κύμινο, κανέλα, μοσχοκάρυδο… Η λίστα με τα μπαχαρικά που χρησιμοποιούμε παραδοσιακά στην ελληνική κουζίνα και ο συνδυασμός τους δεν έχουν τελειωμό, δίνοντας έντονη γεύση και νοστιμιά στα φαγητά μας.   Μια άλλη όμως θετική επίδραση του συνδυασμού

thess

Επικαιρότητα

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή