Αρχική / ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ / ΔΙΑΤΡΟΦΗ / Τα 6 φρούτα με τα μεγαλύτερα αντιφλεγμονώδη οφέλη

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

16/10/2021 11:20 μμ

Τα 6 φρούτα με τα μεγαλύτερα αντιφλεγμονώδη οφέλη

Η κατανάλωση τουλάχιστον ενάμισι έως δύο φλιτζανιών ποικίλων φρούτων κάθε μέρα μας παρέχει επαρκή αντιφλεγμονώδη μέσω διατροφής.

Τα 6 φρούτα με τα μεγαλύτερα αντιφλεγμονώδη οφέλη

Γράφει THESSNEWS-DESK

Τα φυσικά γλυκά φρούτα, που αποτελούν ένα από τα πιο γευστικά επιδόρπια, είναι ιδιαίτερα πλούσια σε αντιφλεγμονώδεις ενώσεις, προστατεύοντας τον οργανισμό από καρδιακές παθήσεις, διαβήτη και ορισμένες μορφές καρκίνου και παθήσεων του εντέρου.

Όπως διαβάζουμε στο iatropedia.gr , η κατανάλωση τουλάχιστον ενάμισι έως δύο φλιτζανιών ποικίλων φρούτων κάθε μέρα μας παρέχει επαρκή αντιφλεγμονώδη μέσω διατροφής.

Ποια είναι όμως τα 6 φρούτα με τα μεγαλύτερα αντιφλεγμονώδη οφέλη;

1) Μούρα

Φράουλες, βατόμουρα, βακκίνια και γενικώς τα μούρα, αυτά τα πολύτιμα φρούτα είναι ιδιαίτερα ισχυρά σε αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση. Μαζί με τις φυτικές ίνες και την βιταμίνη C, τα μούρα διαθέτουν φυτοχημικά φυτικής χρωστικής, όπως ανθοκυανίνες και ελλαγικό (ellagic) οξύ. Μελέτες έχουν συνδέσει την αυξημένη κατανάλωση μούρων με μειωμένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, νόσου Αλτσχάιμερ και διαβήτη.

2) Μήλα

Ίσως είναι αλήθεια αυτό που λένε ότι ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα: μια μελέτη σε σχεδόν 35.000 γυναίκες, έδειξε ότι η κατανάλωση αυτού του φρούτου (μαζί με τα συγγενικά του αχλάδια) συνδέθηκε με χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από καρδιακές παθήσεις. Τα βασικά συστατικά των μήλων (φυτικές ίνες, βιταμίνη C, πηκτίνη και πολυφαινόλες) έχουν συσχετιστεί, κυρίως σε μελέτες σε ζώα, με αντιφλεγμονώδη αποτελέσματα και αύξηση των ευεργετικών μικροβίων στο έντερο.

3) Φρούτα με κουκούτσια

Τα κεράσια, τα ροδάκινα, τα βερίκοκα και τα δαμάσκηνα είναι όλα παραδείγματα φρούτων με κουκούτσια. Περιέχουν φυτικές ίνες, βιταμίνη C, κάλιο και μια ποικιλία φυτοχημικών που σχετίζονται με το χρώμα τους. Για παράδειγμα, τα κεράσια έχουν το μερίδιο του λέοντος στην έρευνα μεταξύ αυτού του είδους φρούτων. Έχουν συνδεθεί με μείωση του σακχάρου στο αίμα και βελτίωση της χοληστερόλης και της αρτηριακής πίεσης. Ορισμένες μελέτες μάλιστα τα κεράσια συνδέονται με μειωμένο πόνο και μυικό πιάσιμο μετά από άσκηση και μειωμένη ουρική αρθρίτιδα. Τα υψηλά επίπεδα φαινολικών ενώσεων στα κεράσια, τα οποία έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τη φλεγμονή, μπορεί να βρίσκονται πίσω από αυτά τα οφέλη.

4) Σταφύλια

Είναι γεμάτα με φυτικές ίνες, βιταμίνες C και K και ισχυρά φυτοχημικά, ειδικά ρεσβερατρόλη, που βρίσκεται κυρίως στα κόκκινα σταφύλια. Η με μέτρο κατανάλωση κόκκινου κρασιού έχει συσχετιστεί με την υγεία της καρδιάς. Τα αποτελέσματα μιας πολυεθνικής επταετούς μελέτης σε 3.300 μεσήλικες γυναίκες συνέδεσαν την μέτρια κατανάλωση κρασιού με σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα φλεγμονής, σε σύγκριση με γυναίκες που δεν έπιναν λιγότερο ή και καθόλου κρασί. Ωστόσο, ορισμένες πιο πρόσφατες μελέτες έχουν θέσει υπό αμφισβήτηση ορισμένα από αυτά τα οφέλη. Είναι σημαντικό να σημειωθεί, ωστόσο, ότι ακόμη και η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ (συμπεριλαμβανομένου του κρασιού) έχει συσχετιστεί με υψηλότερο κίνδυνο καρκίνου. Η καλύτερη συμβουλή: αν σας αρέσει το κρασί, πιείτε με μέτρο: το πολύ ένα ποτήρι την ημέρα για τις γυναίκες και δύο για τους άνδρες.

5) Εσπεριδοειδή

Τα πορτοκάλια, το γκρέιπφρουτ, τα λεμόνια και τα λάιμ είναι πλούσια σε βιταμίνη C. Περιέχουν επίσης φυτικές ίνες, κάλιο, ασβέστιο, βιταμίνες Β, χαλκό και αντιφλεγμονώδη φυτοχημικά, όπως φλαβονοειδή και καροτενοειδή. Αν και οι έρευνες σε ανθρώπους είναι περιορισμένες για τα εσπεριδοειδή, τα θρεπτικά συστατικά που βρίσκονται στα εσπεριδοειδή έχουν αποδειχθεί ότι έχουν προστατευτικά αποτελέσματα για την καρδιά, όπως βελτιώσεις στη χοληστερόλη, το σάκχαρο και την λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων.

6) Ρόδια

Οι μικροσκοπικοί σπόροι ροδιού περιέχουν βιταμίνες C και K, κάλιο, φυτικές ίνες και ισχυρά φυτοχημικά, όπως η ανθοκυανίνη και η ρεσβερατρόλη. Σύμφωνα με μια ανασκόπηση έρευνας για το ρόδι το 2020, αυτό το φρούτο δείχνει ότι μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση της αρτηριακής πίεσης, της χοληστερόλης και των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

Πηγή φώτο: PIXABAΥ

 

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο THESSNEWS-DESK

Η συντακτική ομάδα του ThessNews.gr αποτελείται από επαγγελματίες δημοσιογράφους, τα αποκλειστικά ρεπορτάζ των οποίων έχουν αναπαραχθεί από το σύνολο των ηλεκτρονικών και των έντυπων Μέσων ενημέρωσης της επικράτειας.

/ Δείτε ακόμα

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

28.11.2021 3:40 μμ

Όταν μιλάμε για προστασία από τον καρκίνο, το σημαντικό δεν είναι μόνο το τι τρώμε, αλλά και το πώς το μαγειρεύουμε! Το Αμερικανικό Ινστιτούτο για την Έρευνα του Καρκίνου δημοσίευσε μερικές πρακτικές συμβουλές μαγειρικής για να επωφελούμαστε στο έπακρο από

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

27.11.2021 11:59 μμ

Σίγουρα όλοι μας γνωρίζουμε τί είναι η υπέρταση, καθώς οι υψηλοί ρυθμοί της σύγχρονης ζωής αυξάνουν κατακόρυφα το στρες. Αυτό όμως που ίσως να μην γνωρίζουμε, είναι ότι κάποιες τροφές που καταναλώνουμε μας βοηθούν να ελέγξουμε την αρτηριακή πίεση ενώ

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

20.11.2021 11:40 μμ

Τα μήλα είναι τα φρούτα που πρωταγωνιστούν αυτήν την περίοδο. Πέρα του ότι είναι πολύ υγιεινά, είναι και πολύ γευστικά και μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο σε αλμυρές όσο και σε γλυκές συνταγές. Ένα από αυτά τα γλυκά είναι και η 

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

20.11.2021 3:00 μμ

Είτε την τρώμε ολόκληρη, είτε σε smoothies ή χυμούς, η μπανάνα αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή φρούτα και παράλληλα πολύτιμο σύμμαχο της υγείας. Όπως διαβάζουμε στο ygeiamou.gr, η μπανάνα δεν είναι απλώς από τα πλέον δημοφιλή και αγαπημένα φρούτα,

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

14.11.2021 11:20 μμ

Η απώλεια βάρους δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Οι πειρασμοί είναι παντού γύρω μας κάτι που συνήθως δυσκολεύει στο να μείνουμε σταθεροί στον στόχο μας. Όμως υπάρχουν μερικά πρακτικά βήματα που θα σε βοηθήσουν να επιτύχεις την μόνιμη απώλεια βάρους.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

13.11.2021 10:20 μμ

Ρίγανη, θυμάρι, κουρκουμάς, κύμινο, κανέλα, μοσχοκάρυδο… Η λίστα με τα μπαχαρικά που χρησιμοποιούμε παραδοσιακά στην ελληνική κουζίνα και ο συνδυασμός τους δεν έχουν τελειωμό, δίνοντας έντονη γεύση και νοστιμιά στα φαγητά μας.   Μια άλλη όμως θετική επίδραση του συνδυασμού

thess

Επικαιρότητα

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή