Αρχική / ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ / ΔΙΑΤΡΟΦΗ / Πρωτεΐνες: Από πού τις προσλαμβάνουν όσοι δεν τρώνε κρέας – Οι εναλλακτικές λύσεις

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

26/04/2022 4:00 μμ

Πρωτεΐνες: Από πού τις προσλαμβάνουν όσοι δεν τρώνε κρέας – Οι εναλλακτικές λύσεις

Μπορεί κάποιος, όταν σταματήσει την κατανάλωση κρέατος, να σκέφτεται από πού θα παίρνει πρωτεΐνες για τον οργανισμό του, όμως οι πρωτεΐνες δε βρίσκονται μόνο στο κρέας.

PIXABAY
Φωτ. PIXABAY

Γράφει THESSNEWS-DESK

Μπορεί κάποιος, όταν σταματήσει την κατανάλωση κρέατος, να σκέφτεται από πού θα παίρνει πρωτεΐνες για τον οργανισμό του, όμως οι πρωτεΐνες δε βρίσκονται μόνο στο κρέας.

 

Όπως αναφέρει το ygeiamou.gr, δε θα πρέπει να ξεχνάμε και τις άλλες πηγές πρωτεΐνης εξίσου οφέλιμες, που κατά βάση βρίσκουμε σε όσπρια, γαλακτοκομικά προϊόντα και ορισμένα λαχανικά.

 

Για ποιο λόγο είναι τόσο σημαντικές οι πρωτεΐνες για τον οργανισμό

 

Ως απαραίτητα δομικά στοιχεία, οι πρωτεΐνες αποτελούν τους πυλώνες των ιστών του σώματος μας. Οι επαρκείς ποσότητες πρωτεΐνης:

– Συμβάλλουν στην ανάπτυξη και την ανάπλαση μυών και ιστών.

– Παρέχουν ενέργεια

– Δημιουργούν ένζυμα που βοηθούν τις βασικές σωματικές λειτουργίες, όπως η πέψη και η πήξη του αίματος.

– Συμβάλλουν στην αποτροπή των λοιμώξεων, βοηθώντας στην παραγωγή αντισωμάτων.

Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη είναι περίπου 50 γραμμάρια την ημέρα, με ημερήσια κατανάλωση 2.000 θερμίδων. Ωστόσο, όσοι αθλούνται, μπορούν να αυξήσουν την πρόσληψή της. Ειδικότερα, όσοι ακολουθούν ένα πρόγραμμα γυμναστικής υψηλής έντασης ή προπόνηση αντιστάσεων, σύμφωνα με τη Διεθνή Εταιρεία Αθλητικής Διατροφής, θα πρέπει να καταναλώνουν έως και 1,5 γραμμάριο πρωτεΐνης ανά κιλό σωματικού βάρους κάθε μέρα. Η διαφορά αυτή είναι που «χτίζει» τους μυς κατά τη διάρκεια της σωματικής άσκησης και βοηθά το σώμα να ανακάμψει μετά από την έντονη δραστηριότητα.

 

Πώς θα λαμβάνετε περισσότερη πρωτεΐνη χωρίς να καταναλώνετε κρέας;

 

Μια διατροφή πλούσια σε ζωική πρωτεΐνη έχει αποδειχθεί ότι συνδέεται με διάφορες χρόνιες παθήσεις, όπως ο καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικά επεισόδια μέχρι διαβήτη τύπου 2 και κάποιους τύπους καρκίνου.

Για να αντισταθμίσετε τον κίνδυνο, μπορείτε να αντικαταστήσετε το κρέας με ορισμένες από τις παρακάτω επιλογές, για τουλάχιστον αρκετές μέρες μέσα στην εβδομάδα. Ας μην λησμονούμε, άλλωστε, ότι η μεσογειακή διατροφή, με τα πολλαπλά οφέλη για την υγεία, περιλαμβάνει χαμηλή κατανάλωση κρέατος.

Επομένως, φροντίστε να καταναλώνετε και άλλες πηγές πρωτεΐνης, εκτός από το κρέας όπως:

1. όσπρια όπως φακές (π.χ. μια κούπα φακές αντιστοιχούν σε 46g φυτικής πρωτεΐνης), φασόλια, ρεβύθια

2. γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως γιαούρτι και τυρί

3. αυγά (ένα μεγάλο βρασμένο αυγό αντιστοιχεί σε περισσότερα από 6g πρωτεΐνης)

4. ξηρούς καρπούς ή και βούτυρα καρπών (δύο κουταλιές φυστικοβούτυρο περιέχουν 7g πρωτεΐνης)

5. θαλασσινά και ψάρια

6. λαχανικά όπως σπανάκι, σπαράγγια, μπρόκολο
μανιτάρια

Εξισορροπώντας την πρόσληψη της πρωτεΐνης μέσω φυτικών πηγών από τη μια μεριά καλύπτετε τις καθημερινές σας ανάγκες και, από την άλλη, αυξάνετε την πρόσληψη διαιτητικών ινών και μειώνετε τη χοληστερόλη και το περιττό βάρος.

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο THESSNEWS-DESK

Η συντακτική ομάδα του ThessNews.gr αποτελείται από επαγγελματίες δημοσιογράφους, τα αποκλειστικά ρεπορτάζ των οποίων έχουν αναπαραχθεί από το σύνολο των ηλεκτρονικών και των έντυπων Μέσων ενημέρωσης της επικράτειας.

/ Δείτε ακόμα

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

27.6.2022 10:10 πμ

O πτυχιούχος διαιτολόγος-διατροφολόγος, Γιώργος Λαφτσίδης, με 25ετή εμπειρία στο χώρο του αδυνατίσματος θα σας βοηθήσει να ξεκαθαρίσετε μύθους και αλήθειες ώστε ν’ αποκτήσετε γνώση, υγεία αλλά και το σώμα που ονειρεύεστε.   Επωφεληθείτε της έκπτωσης GoodDeals και επιλέξτε το πρόγραμμα

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

20.6.2022 4:42 μμ

Η διατροφολόγος, Γεωργία Ζιώγου, καλεσμένη στην εκπομπή «Κυψέλη» μμας διαφώτιε σχετικά με τα superfoods και συγκεκριμένα τις υπερτροφές της ελληνικής γης.   Δείτε το βίντεο:   Κρόκος Κοζάνης: ένα λουλούδι που αποξηραίνεται και έχει εξαιρετικές ιδιότητες. Το «χρυσάφι της ελληνικής

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

20.6.2022 3:15 μμ

Tην απόφασή του να ανακαλέσει από την ελληνική αγορά ένα προϊόν κατεψυγμένου κοτόπουλου γνωστής ελληνικής εταιρίας, γνωστοποίησε σήμερα, με επίσημη ανακοίνωσή του, ο ΕΦΕΤ (Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων).   Σύμφωνα με την ανακοίνωση, μετά από σχετικό έλεγχο, η ανάκληση αυτή

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

5.6.2022 4:00 μμ

Η αυξημένη χοληστερόλη αποτελεί ένα συνηθισμένο πρόβλημα για μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού και είναι αρκετοί αυτοί που καταφεύγουν σε φαρμακευτικές λύσεις για τη μείωσή της.   Οι ειδικοί συνιστούν, όμως, προτού καταφύγουμε στη φαρμακευτική «οδό», να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε πρώτα

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

29.5.2022 11:59 μμ

Οι αρτηρίες είναι τα μεγαλύτερα αιμοφόρα αγγεία που μεταφέρουν αίμα από την καρδιά σε όλο το σώμα.   Η χοληστερόλη, τα λιπαρά και άλλες ουσίες δημιουργούν πλάκες που επικάθονται στα εσωτερικά τοιχώματα των αρτηριών, τις στενεύουν και δυσκολεύουν την ροή

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

29.5.2022 11:40 μμ

Οτιδήποτε καταναλώνεται με μέτρο δεν βλάπτει, στην περίπτωση της ζάχαρης όμως συχνά κάνουμε υπερβολές και… ο έλεγχος χάνεται.   Η ζάχαρη όπως όλα τα απλά σάκχαρα (ή απλοί υδατάνθρακες όπως η φρουκτόζη, η γλυκόζη, η μαλτόζη) τροφοδοτεί άμεσα τον οργανισμό

thess

Επικαιρότητα

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ - ECO NEWS

27.6.2022 11:15 μμ

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή