Αρχική / ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ / ΔΙΑΤΡΟΦΗ / Ποιο είναι το τέχνασμα που βάζει φρένο στη λαιμαργία

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

24/04/2022 11:59 μμ

Ποιο είναι το τέχνασμα που βάζει φρένο στη λαιμαργία

Σε όλους θα ‘χει συμβεί να κατανάλωσαν κάποτε περισσότερο φαγητό απ’ όσο θα χρειάζονταν ή να οδηγήθηκαν από κάποια συναισθηματική ανάγκη στο ψυγείο

Πηγή Φωτο: pixabay.com
Φωτ. Πηγή Φωτο: pixabay.com

Γράφει THESSNEWS-DESK

Σε όλους θα ‘χει συμβεί να κατανάλωσαν κάποτε περισσότερο φαγητό απ’ όσο θα χρειάζονταν ή να οδηγήθηκαν από κάποια συναισθηματική ανάγκη στο ψυγείο. Μπορεί πάλι τα υπερφαγικά επεισόδια να συνέβησαν αρκετές φορές.

 

Τέτοιες κρίσεις λαιμαργίας, ιδίως για λιχουδιές, δεν πρέπει να εκλαμβάνονται ως ενδείξεις εξάρτησης από το φαγητό, μιας εξάρτησης υπό αμφισβήτηση καθώς, αν στερηθεί κάποιος τα δελεαστικά εδέσματα, δε θα εμφανίσει συμπτώματα στέρησης. «Είναι τελείως διαφορετικό να λατρεύεις απλώς τη ζάχαρη και να μην μπορείς να της αντισταθείς», εξηγεί η Helen Burton Murray, ψυχολόγος και διευθύντρια του Προγράμματος Γαστρεντερικής Συμπεριφορικής Υγείας στο Κέντρο Νευροεντερικής Υγείας του, συνεργαζόμενου με το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, Γενικού Νοσοκομείου της Μασαχουσέτης.

Τι προτείνει λοιπόν η ειδικός; Αν σας κυριεύει η λαιμαργία και πιστεύετε ότι η σκέψη του φαγητού αποκτά διαστάσεις εμμονής, διαταράσσοντας έτσι την καθημερινότητά σας, θα πρέπει ενδεχομένως να αναζητήσετε τη βοήθεια επαγγελματία. Για κάθε άλλη περίπτωση, μπορείτε να εφαρμόσετε μια άσκηση που δεν απαιτεί αθλητικό εξοπλισμό, ούτε και να ιδρώσετε. Η μαγική τεχνική ακούει στο όνομα ενσυνειδητότητα.

Η πρακτική της ενσυνειδητότητας που προτείνει την παρατήρηση απλώς των καταστάσεων χωρίς περαιτέρω αξιολόγηση ή αναζήτηση απαντήσεων και η οποία συναντάται σε πλήθος επιστημονικών δημοσιεύσεων και οδηγών ως μια σημαντική τεχνική για την καταπολέμηση του άγχους, την ενίσχυση της μνήμης και τη βελτίωση του ύπνου μεταξύ άλλων, προτείνεται εν προκειμένω από τη Δρ Murray ώστε η κατανάλωση φαγητού να αναχθεί σε ένα επίπεδο όπου θα περιβάλλεται από πνευματικότητα. «Σκεφτείτε απλώς την εμφάνιση του γεύματος, τη γεύση του, τη μυρωδιά του… Ποια είναι η υφή του; Τι αναμνήσεις σας ξυπνά; Πώς σας κανει να αισθάνεστε;», συμβουλεύει.

Με τον τρόπο αυτό, σύμφωνα με το ygeiamou.gr επιτυγχάνεται μια επιβράδυνση της διαδικασίας πρόσληψης τροφής που επιτρέπει να κατανοήσετε τα σημάδια κορεσμού και πείνας που σας αποστέλλει το σώμα σας, να αντιληφθείτε τι και γιατί τρώτε εκείνη της στιγμή και έτσι να αποφύγετε την υπερακατανάλωση τροφής.

Για να τα καταφέρετε:

κλείστε κινητό, τηλεόραση, υπολογιστή και κάθε συσκευή που μπορεί να σας αποσπάσει την προσοχή από το γεύμα σας
προτιμήστε ένα δωμάτιο τακτοποιημένο και όσο δυνατόν λιγότερο «φορτωμένο» με πράγματα
αφιερώστε τουλάχιστον 20 λεπτά στο τελετουργικό του ενσυνείδητου γευματισμού, μασήστε αργά κάθε μπουκιά και αφήστε το πηρούνι στο πιάτο μέχρι την επόμενη.

Πέντε ασκήσεις ενσυνειδητότητας

Βελτιώστε τις ικανότητές σας για ενσυνειδητότητα εξασκώντας την τακτικά και εκτός γευμάτων.

Συγκεντρωθείτε στην αναπνοή, πραγματοποιήστε αργές εισπνοές και εκπνοές χρησιμοποιώντας το διάφραγμά σας, κίνηση που ηρεμεί το κεντρικό νευρικό σύστημα

Δοκιμάστε την τεχνική της προοδευτικής μυικής χαλάρωσης που βασίζεται στην εναλλαγή σύσφιξης και χαλάρωσης των μυικών ομάδων.

Αφιερώστε 20 δευτερόλεπτα σε κάθε ομάδα

Κάντε έναν περίπατο, έστω πέντε λεπτών, προσαρμοσμένο όμως στις τεχνικές της ενσυνειδητότητας. Παρατηρήστε το χρώμα στα φύλλα των δέντρων, αναζητήστε με το βλέμμα σας τις ρωγμές στο έδαφος, μυρίστε τον αέρα και νιώστε το άγγιγμά του στο δέρμα σας.
Δοκιμάστε τη yoga και το tai chi
Κρατήστε ημερολόγιο με όσα συνέλαβαν οι αισθήσεις σας, όλα τα οπτικά, ηχητικά, οσφρητικά και απτικά ερεθίσματα.

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο THESSNEWS-DESK

Η συντακτική ομάδα του ThessNews.gr αποτελείται από επαγγελματίες δημοσιογράφους, τα αποκλειστικά ρεπορτάζ των οποίων έχουν αναπαραχθεί από το σύνολο των ηλεκτρονικών και των έντυπων Μέσων ενημέρωσης της επικράτειας.

/ Δείτε ακόμα

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

27.6.2022 10:10 πμ

O πτυχιούχος διαιτολόγος-διατροφολόγος, Γιώργος Λαφτσίδης, με 25ετή εμπειρία στο χώρο του αδυνατίσματος θα σας βοηθήσει να ξεκαθαρίσετε μύθους και αλήθειες ώστε ν’ αποκτήσετε γνώση, υγεία αλλά και το σώμα που ονειρεύεστε.   Επωφεληθείτε της έκπτωσης GoodDeals και επιλέξτε το πρόγραμμα

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

20.6.2022 4:42 μμ

Η διατροφολόγος, Γεωργία Ζιώγου, καλεσμένη στην εκπομπή «Κυψέλη» μμας διαφώτιε σχετικά με τα superfoods και συγκεκριμένα τις υπερτροφές της ελληνικής γης.   Δείτε το βίντεο:   Κρόκος Κοζάνης: ένα λουλούδι που αποξηραίνεται και έχει εξαιρετικές ιδιότητες. Το «χρυσάφι της ελληνικής

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

20.6.2022 3:15 μμ

Tην απόφασή του να ανακαλέσει από την ελληνική αγορά ένα προϊόν κατεψυγμένου κοτόπουλου γνωστής ελληνικής εταιρίας, γνωστοποίησε σήμερα, με επίσημη ανακοίνωσή του, ο ΕΦΕΤ (Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων).   Σύμφωνα με την ανακοίνωση, μετά από σχετικό έλεγχο, η ανάκληση αυτή

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

5.6.2022 4:00 μμ

Η αυξημένη χοληστερόλη αποτελεί ένα συνηθισμένο πρόβλημα για μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού και είναι αρκετοί αυτοί που καταφεύγουν σε φαρμακευτικές λύσεις για τη μείωσή της.   Οι ειδικοί συνιστούν, όμως, προτού καταφύγουμε στη φαρμακευτική «οδό», να προσπαθήσουμε να βελτιώσουμε πρώτα

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

29.5.2022 11:59 μμ

Οι αρτηρίες είναι τα μεγαλύτερα αιμοφόρα αγγεία που μεταφέρουν αίμα από την καρδιά σε όλο το σώμα.   Η χοληστερόλη, τα λιπαρά και άλλες ουσίες δημιουργούν πλάκες που επικάθονται στα εσωτερικά τοιχώματα των αρτηριών, τις στενεύουν και δυσκολεύουν την ροή

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

29.5.2022 11:40 μμ

Οτιδήποτε καταναλώνεται με μέτρο δεν βλάπτει, στην περίπτωση της ζάχαρης όμως συχνά κάνουμε υπερβολές και… ο έλεγχος χάνεται.   Η ζάχαρη όπως όλα τα απλά σάκχαρα (ή απλοί υδατάνθρακες όπως η φρουκτόζη, η γλυκόζη, η μαλτόζη) τροφοδοτεί άμεσα τον οργανισμό

thess

Επικαιρότητα

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ - ECO NEWS

27.6.2022 11:15 μμ

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή