Αρχική / ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ / ΔΙΑΤΡΟΦΗ / Μέντα: Τα μοναδικά οφέλη που σου προσφέρει

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

27/10/2021 11:04 μμ

Μέντα: Τα μοναδικά οφέλη που σου προσφέρει

Μέντα: Τα μοναδικά οφέλη που σου προσφέρει

Γράφει THESSNEWS-DESK

Η μέντα, ένα από τα πιο αγαπημένα βότανα, έχει πολλές χρήσεις και φυσικά, πολλά οφέλη για έναν οργανισμό.

Η αίσθηση δροσιάς που προσδίδει αλλά και ένα σχετικά ήπιο άρωμα, της επιτρέπει να χρησιμοποιείται από την μαγειρική έως τα αφεψήματα.

Σύμφωνα με έρευνα όμως, αρκετά από τα οφέλη της μέντας για την υγεία προέρχονται από την εφαρμογή της στο δέρμα, την εισπνοή του αρώματος, ή τη λήψη της ως κάψουλα.

Παρακάτω, θα δείτε επτά οφέλη που έχει η μέντα, σύμφωνα με την iatropedia.gr:

Μπορεί να βελτιώσει το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου

Το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου είναι μια κοινή διαταραχή του πεπτικού συστήματος. Χαρακτηρίζεται από πεπτικά συμπτώματα, όπως πόνος στο στομάχι, αέρια, φούσκωμα και αλλαγές στις συνήθειες του εντέρου.

Αν και η θεραπεία για το σύνδρομο αυτό συχνά περιλαμβάνει διατροφικές αλλαγές και λήψη φαρμάκων, έρευνες δείχνουν, ότι η λήψη ελαίου μέντας ως φυτικό φάρμακο μπορεί επίσης να είναι χρήσιμη.

Το έλαιο μέντας περιέχει μια ένωση που ονομάζεται μενθόλη, η οποία πιστεύεται ότι βοηθά στην ανακούφιση των συμπτωμάτων του στομάχου μέσω των χαλαρωτικών επιδράσεών του στους μύες του πεπτικού συστήματος.

Μια ανασκόπηση εννέα επιμέρους μελετών που περιελάμβαναν συνολικά πάνω από 700 ασθενείς με σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου έδειξε, ότι η λήψη καψουλών ελαίου μέντας βελτίωσε τα συμπτώματα σημαντικά περισσότερο από τις κάψουλες εικονικού φαρμάκου.

Μια μελέτη έδειξε ότι το 75% των ασθενών που έλαβαν έλαιο μέντας για τέσσερις εβδομάδες παρουσίασαν βελτιώσεις στα συμπτώματά τους, σε σύγκριση με το 38% των ασθενών στην ομάδα εικονικού φαρμάκου.

Μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση της δυσπεψίας

Η μέντα μπορεί επίσης να είναι αποτελεσματική στην ανακούφιση άλλων πεπτικών προβλημάτων, όπως στομαχικές διαταραχές και δυσπεψία.

Η δυσπεψία μπορεί να εμφανιστεί όταν το φαγητό κάθεται στο στομάχι για μεγάλο χρονικό διάστημα προτού περάσει στο υπόλοιπο πεπτικό σύστημα.

Πολλαπλές μελέτες έχουν δείξει ότι τα τρόφιμα περνούν από το στομάχι πιο γρήγορα όταν οι άνθρωποι παίρνουν έλαιο μέντας μαζί με τα γεύματα, το οποίο θα μπορούσε να ανακουφίσει τα συμπτώματα από αυτό το είδος δυσπεψίας.

Μια κλινική μελέτη σε άτομα με δυσπεψία έδειξε ότι ένας συνδυασμός ελαίου μέντας και ελαίου από κύμινο, που λαμβάνεται σε κάψουλες, είχε αποτελέσματα παρόμοια με τα φάρμακα που χρησιμοποιούνται για τη θεραπεία της δυσπεψίας. Αυτό βοήθησε στη βελτίωση του πόνου στο στομάχι και άλλων πεπτικών συμπτωμάτων.

Πλούσια σε θρεπτικά συστατικά
Αν και συνήθως δεν καταναλώνεται σε μεγάλες ποσότητες, η μέντα περιέχει αρκετά θρεπτικά συστατικά.

Μάλιστα, λίγο λιγότερο από 1/3 φλιτζάνι (14 γραμμάρια) μέντας περιέχει:

Θερμίδες: 6
Φυτικές ίνες: 1 γραμμάριο
Βιταμίνη Α: 12% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας (RDI)
Σίδηρος: 9% RDI
Μαγγάνιο: 8% RDI
Φολικό οξύ: 4% RDI
Λόγω της δυναμικής της γεύσης, η μέντα προστίθεται συχνά στις συνταγές σε μικρές ποσότητες, επομένως η κατανάλωση ακόμη 14 γραμμαρίων μπορεί να είναι δύσκολη. Ωστόσο, είναι πιθανό να πλησιάσετε αυτή την ποσότητα σε ορισμένες συνταγές σαλάτας που περιλαμβάνουν μέντα μεταξύ των άλλων συστατικών.

Η μέντα είναι μια ιδιαίτερα καλή πηγή βιταμίνης Α, μιας λιποδιαλυτής βιταμίνης που είναι κρίσιμη για την υγεία των ματιών και τη νυχτερινή όραση.

Είναι επίσης μια ισχυρή πηγή αντιοξειδωτικών, ειδικά σε σύγκριση με άλλα βότανα και μπαχαρικά. Τα αντιοξειδωτικά βοηθούν στην προστασία του σώματός σας από το οξειδωτικό στρες, ένα είδος βλάβης στα κύτταρα που προκαλείται από τις ελεύθερες ρίζες.


Θα μπορούσε να βελτιώσει την λειτουργία του εγκεφάλου

Εκτός από την κατάποση μέντας, υπάρχουν ισχυρισμοί ότι η εισπνοή του αρώματος των αιθέριων ελαίων από μέντα θα μπορούσε να προσφέρει οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της βελτιωμένης λειτουργίας του εγκεφάλου.

Μια μελέτη που περιελάμβανε 144 νεαρούς ενήλικες έδειξε ότι η μυρωδιά του αρώματος από μέντα για πέντε λεπτά πριν από το τεστ προκάλεσε σημαντικές βελτιώσεις στην μνήμη.

Μια άλλη μελέτη διαπίστωσε ότι η μυρωδιά ελαίων από μέντα κατά τη διάρκεια της οδήγησης, αύξησε την εγρήγορση και μείωσε τα επίπεδα στρες, άγχους και κόπωσης των οδηγών.

Ωστόσο, δεν συμφωνούν όλες οι μελέτες ότι το έλαιο μέντας θα μπορούσε να ωφελήσει την λειτουργία του εγκεφάλου. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι αν και το άρωμα του ελαίου ήταν αναζωογονητικό και οδηγούσε σε λιγότερη κόπωση, δεν είχε καμία επίδραση στην λειτουργία του εγκεφάλου.

Απαιτείται περισσότερη έρευνα για να κατανοηθεί πώς μπορεί να λειτουργήσει και να διερευνηθεί εάν η μέντα βελτιώνει ουσιαστικά την λειτουργία του εγκεφάλου.

Μπορεί να μειώσει τον πόνο του θηλασμού

Οι μητέρες που θηλάζουν συνήθως αντιμετωπίζουν πόνο και στις θηλές, κάτι που μπορεί να κάνει τον θηλασμό επίπονο και δύσκολο.

Μελέτες έχουν δείξει ότι η εφαρμογή μέντας στο δέρμα μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση από τον πόνο που σχετίζεται με τον θηλασμό.

Σε αυτές τις μελέτες, οι μητέρες εφάρμοζαν διάφορες μορφές μέντας στην περιοχή γύρω από την θηλή μετά από κάθε τάισμα. Συνήθως, χρησιμοποιούσαν ένα αιθέριο έλαιο μόνο του, ή αναμεμειγμένο με τζελ, ή νερό.

Μια άλλη μελέτη έδειξε ομοίως ότι μόνο το 3,8% των μητέρων που εφάρμοσαν ένα τζελ μέντας παρουσίασαν ρωγμές στη θηλή, σε σύγκριση με το 6,9% εκείνων που χρησιμοποίησαν λανολίνη και το 22,6% εκείνων που χρησιμοποίησαν εικονικό φάρμακο.

Επιπλέον, μια πρόσθετη μελέτη έδειξε ότι τόσο ο πόνος όσο και η σοβαρότητα των ρωγμών της θηλής μειώθηκαν σε μητέρες που έβαζαν αιθέριο έλαιο μενθόλης μετά από κάθε τάισμα.

Η μέντα βελτιώνει σε κάποιους τα συμπτώματα του κρυολογήματος

Πολλές μη συνταγογραφούμενες θεραπείες για το κοινό κρυολόγημα και τη γρίπη περιέχουν μενθόλη, μια κύρια ένωση στην μέντα.

Πολλοί πιστεύουν ότι η μενθόλη είναι ένα αποτελεσματικό ρινικό αποσυμφορητικό. Ωστόσο, πολλές μελέτες δείχνουν ότι η μενθόλη δεν έχει σε όλους τέτοια λειτουργία. Αυτό σημαίνει ότι αν και η μενθόλη δεν λειτουργεί ως αποσυμφορητικό, μπορεί να βοηθήσει κάποιους ασθενείς να αναπνέουν ευκολότερα από την μύτη.

Η μέντα καλύπτει την κακή αναπνοή

Οι τσίχλες και οι καραμέλες με γεύση μέντας είναι γνωστό ότι μειώνουν, ή σας απαλλάσσουν από την κακοσμία του στόματος.

Ωστόσο, καλύπτουν μόνο την κακή αναπνοή για μερικές ώρες και δεν μειώνουν τα βακτήρια, ή άλλες ενώσεις που προκαλούν κακή αναπνοή εξαρχής.

Από την άλλη πλευρά, η κατανάλωση τσαγιού μέντας και το μάσημα φρέσκων φύλλων μπορεί να καλύψει την κακή αναπνοή και να σκοτώσει τα βακτήρια, καθώς μελέτες σε δοκιμαστικούς σωλήνες έχουν επισημάνει τις αντιβακτηριακές επιδράσεις του ελαίου μέντας.

 

ΠΗΓΗ ΦΩΤΟ:PIXABAY

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο THESSNEWS-DESK

Η συντακτική ομάδα του ThessNews.gr αποτελείται από επαγγελματίες δημοσιογράφους, τα αποκλειστικά ρεπορτάζ των οποίων έχουν αναπαραχθεί από το σύνολο των ηλεκτρονικών και των έντυπων Μέσων ενημέρωσης της επικράτειας.

/ Δείτε ακόμα

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

28.11.2021 3:40 μμ

Όταν μιλάμε για προστασία από τον καρκίνο, το σημαντικό δεν είναι μόνο το τι τρώμε, αλλά και το πώς το μαγειρεύουμε! Το Αμερικανικό Ινστιτούτο για την Έρευνα του Καρκίνου δημοσίευσε μερικές πρακτικές συμβουλές μαγειρικής για να επωφελούμαστε στο έπακρο από

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

27.11.2021 11:59 μμ

Σίγουρα όλοι μας γνωρίζουμε τί είναι η υπέρταση, καθώς οι υψηλοί ρυθμοί της σύγχρονης ζωής αυξάνουν κατακόρυφα το στρες. Αυτό όμως που ίσως να μην γνωρίζουμε, είναι ότι κάποιες τροφές που καταναλώνουμε μας βοηθούν να ελέγξουμε την αρτηριακή πίεση ενώ

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

20.11.2021 11:40 μμ

Τα μήλα είναι τα φρούτα που πρωταγωνιστούν αυτήν την περίοδο. Πέρα του ότι είναι πολύ υγιεινά, είναι και πολύ γευστικά και μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο σε αλμυρές όσο και σε γλυκές συνταγές. Ένα από αυτά τα γλυκά είναι και η 

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

20.11.2021 3:00 μμ

Είτε την τρώμε ολόκληρη, είτε σε smoothies ή χυμούς, η μπανάνα αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή φρούτα και παράλληλα πολύτιμο σύμμαχο της υγείας. Όπως διαβάζουμε στο ygeiamou.gr, η μπανάνα δεν είναι απλώς από τα πλέον δημοφιλή και αγαπημένα φρούτα,

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

14.11.2021 11:20 μμ

Η απώλεια βάρους δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Οι πειρασμοί είναι παντού γύρω μας κάτι που συνήθως δυσκολεύει στο να μείνουμε σταθεροί στον στόχο μας. Όμως υπάρχουν μερικά πρακτικά βήματα που θα σε βοηθήσουν να επιτύχεις την μόνιμη απώλεια βάρους.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

13.11.2021 10:20 μμ

Ρίγανη, θυμάρι, κουρκουμάς, κύμινο, κανέλα, μοσχοκάρυδο… Η λίστα με τα μπαχαρικά που χρησιμοποιούμε παραδοσιακά στην ελληνική κουζίνα και ο συνδυασμός τους δεν έχουν τελειωμό, δίνοντας έντονη γεύση και νοστιμιά στα φαγητά μας.   Μια άλλη όμως θετική επίδραση του συνδυασμού

thess

Επικαιρότητα

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή