Αρχική / ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ / ΔΙΑΤΡΟΦΗ / Καρδιά: Ποια είναι η διατροφή που σαμποτάρει την καρδιαγγειακή υγεία

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

08/01/2022 11:20 μμ

Καρδιά: Ποια είναι η διατροφή που σαμποτάρει την καρδιαγγειακή υγεία

Η ζάχαρη είναι ένας από τους σιωπηλούς ενόχους για την αύξηση του βάρους και την παχυσαρκία.

Καρδιά: Ποια είναι η διατροφή που σαμποτάρει την καρδιαγγειακή υγεία

Γράφει THESSNEWS-DESK

Κάθε φορά που αυξάνουμε την πρόσληψη ζάχαρης και σακχάρων στη διατροφή μας, η καρδιά μας δίνει μια ακόμη μάχη να κρατηθεί γερή, καθώς πολλαπλασιάζονται οι πιθανότητες εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων τόσο έμμεσα αλλά και άμεσα.

 

Γιατί γίνεται αυτό;

Τα σάκχαρα, σύμφωνα με το ygeiamou.gr,  επηρεάζουν την καρδιά ποικιλοτρόπως. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι όσοι κατανάλωναν υπερβολικές ποσότητες διέτρεχαν μεγαλύτερο κίνδυνο θανάτου από καρδιακές παθήσεις σε σύγκριση με άτομα των οποίων η διατροφή δεν περιείχε υψηλή πρόσληψη σε πρόσθετα σάκχαρα.

Η ζάχαρη είναι ένας από τους σιωπηλούς ενόχους για την αύξηση του βάρους και την παχυσαρκία. Οι επιπλοκές της παχυσαρκίας με τη σειρά τους, όπως η υπέρταση και οι υψηλές τιμές της χοληστερόλης μπορούν να οδηγήσουν στην εμφάνιση διάφορων καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Ωστόσο, ακόμα κι αν το βάρος σας κυμαίνεται σε φυσιολογικά επίπεδα, εάν δεν φροντίζετε να καταναλώνετε επαρκείς ποσότητες φρούτων και λαχανικών, επιβαρύνετε αντίστοιχα την καρδιαγγειακή υγεία.

Τι αναφέρει το ερευνητικό υλικό για την υγεία της καρδιάς:

Τριγλυκερίδια: Η πλούσια σε σάκχαρα διατροφή αυξάνει τις τιμές των τριγλυκεριδίων, αυξάνοντας τις πιθανότητες εμφάνισης καρδιακών παθήσεων.

LDL χοληστερόλη: Η υπερβολική ζάχαρη αυξάνει την «κακή» χοληστερόλη προκαλώντας απόφραξη των αρτηριών που παρεμποδίζει την ομαλή λειτουργία της καρδιάς.

Φλεγμονή: Η κατανάλωση ζάχαρης επηρεάζει τη φλεγμονή στο σώμα, οδηγώντας όμως και στην εμφάνιση της χρόνιας φλεγμονής, αυξάνοντας τις πιθανότητες εμφάνισης κάποια καρδιακής δυσλειτουργίας.

Τι θα πρέπει να προσέξουμε

Το βασικό ζητούμενο όταν μιλάμε για την κατανάλωση της ζάχαρης είναι να εντοπίσουμε τα «κρυφά» σημεία και συγκεκριμένα τα πρόσθετα σάκχαρα. Η ζάχαρη που βάζουμε στον καφέ, το μέλι αλλά και η προσθήκη ζάχαρης στα επεξεργασμένα τρόφιμα αυξάνουν τη συνολική πρόσληψη σακχάρων χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε τις περισσότερες φορές.

Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία συστήνει να μην υπερβαίνονται τα 6 κουταλάκια του γλυκού τη μέρα για τις γυναίκες και τα 9 κουταλάκια για τους άντρες. Παρόλα αυτά, οι ειδικές επισημάνσεις στα προϊόντα μας επιτρέπουν ευκολότερα να εντοπίσουμε και να αποφύγουμε τα πρόσθετα σάκχαρα στην καθημερινή μας διατροφή.

Για μια υγιή καρδιά, φροντίστε συστηματικά να:

-Αφαιρέσετε εντελώς τα αναψυκτικά από την καθημερινότητά σας
-Εκπαιδευτείτε στο να ξεχωρίζετε την κρυμμένη ζάχαρη στα προϊόντα, δίνοντας έμφαση σε συστατικά όπως το σιρόπι από ζαχαροκάλαμο ή καλαμπόκι, τη δεξτρόζη, τη φρουκτόζη, τη μαλτόζη ή τη σακχαρόζη ή ακόμα και το σιρόπι ρυζιού.
-Αν θέλετε να φάτε κάτι γλυκό οπωσδήποτε, αντικαταστήστε τη ζάχαρη με φυσικά γλυκαντικά, όπως τα φρούτα.
-Δεν χρειάζεται να αποκλείσετε εντελώς τη ζάχαρη, απλώς να τη μειώσετε σταδιακά έτσι ώστε η ημερήσια πρόσληψή της να έρθει στα φυσιολογικά επίπεδα.

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο THESSNEWS-DESK

Η συντακτική ομάδα του ThessNews.gr αποτελείται από επαγγελματίες δημοσιογράφους, τα αποκλειστικά ρεπορτάζ των οποίων έχουν αναπαραχθεί από το σύνολο των ηλεκτρονικών και των έντυπων Μέσων ενημέρωσης της επικράτειας.

/ Δείτε ακόμα

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

15.1.2022 10:40 μμ

Αν έχεις μια πολύ κουραστική καθημερινότητα, είναι δεδομένο ότι δε θα τρέφεσαι σωστά κατά τη διάρκεια της ημέρας. Κι όμως μπορείς να τρέφεσαι με σωστό τρόπο, ακόμα κι αν η καθημερινότητά σου είναι απαιτητική. Στα θετικά, είναι ότι σημασία έχει

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

15.1.2022 10:20 μμ

Καφές. Ένας φίλος που μας ξυπνάει και που ο καθένας από εμάς έχει τις προτιμήσεις του. Άλλη βάζουν γάλα, άλλοι γλυκαντικά, άλλοι αρωματικές γεύσεις ή ακόμα και σαντιγί. Όμως, όλα αυτά μπορούν να μας κάνουν βέβαια να παίρνουμε κιλά και

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

9.1.2022 10:40 μμ

Τα αφεψήματα είναι ιδιαίτερα δημοφιλή, σαν ροφήματα, το χειμώνα. Ωστόσο, είναι εξίσου γνωστά για το καλό που κάθε ένα κάνει στον οργανισμό μας. «Τα αφεψήματα είναι ροφήματα που προέρχονται από το βρασμό βοτάνων και φυτών. Το πόσο θα καταναλώσουμε είναι

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

8.1.2022 11:40 μμ

Όλοι γνωρίζουμε πόσο υπέροχα φρούτα είναι οι μπανάνες. Μεταφέρονται εύκολα παντού, καθαρίζονται ακόμη πιο εύκολα και μας γεμίζουν ενέργεια και βιταμίνες. Στα συν ότι μας βοηθούν να διατηρήσουμε την καλή μας διάθεση τις γκρίζες μέρες του χειμώνα.   Τι μπορούμε

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

6.1.2022 11:40 μμ

O τραχανάς είναι μία από τις πιο νόστιμες και θρεπτικές επιλογές για τις κρύες ημέρες του χειμώνα. Ξινός ή γλυκός, χοντρός ή ψιλός, διαιτητικός ή παχυντικός, νηστίσιμος ή φτιαγμένος από πολλά διαφορετικά υλικά, δεν παύει να προσφέρει πολλά οφέλη στην

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

6.1.2022 3:00 μμ

Ο χειμώνας έχει κάνει την εμφάνισή του για τα καλά και μαζί με αυτόν οι λοιμώξεις και τα κρυολογήματα, που πέρα από την πανδημία της COVID-19, τον συντροφεύουν εξασθενώντας τον οργανισμό.   Φροντίζοντας την υγεία μας προσέχουμε παράλληλα και τη

thess

Επικαιρότητα

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή