Αρχική / ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ / ΔΙΑΤΡΟΦΗ / Η διατροφή σου επηρεάζει την υγεία του εντέρου σου!

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

24/09/2021 9:22 μμ

Η διατροφή σου επηρεάζει την υγεία του εντέρου σου!

Τι πρέπει να αλλάξετε στη διατροφή σας;

Η διατροφή σου επηρεάζει την υγεία του εντέρου σου!

Γράφει THESSNEWS-DESK

Το Α και το Ω στο θέμα της υγείας σου είναι η διατροφή σου!

Κάπως έτσι, επηρεάζεται και η υγεία του εντέρου σου!

Η γνωστή “χλωρίδα του εντέρου” επηρεάζεται ιδιαίτερα από τον τρόπο ζωής σου και τη διατροφή σου!

Δες τι να αλλάξεις αν θες να έχεις γερό έντερο, σύμφωνα με το shape.gr:

1.Καταναλώνεις πολύ αλκοόλ

Εκτός από εθιστικό, το αλκοόλ είναι και εξαιρετικά τοξικό και μπορεί να έχει επιβλαβείς σωματικές και ψυχικές επιδράσεις όταν καταναλώνεται σε μεγάλες ποσότητες. Όσον αφορά την υγεία του εντέρου, η χρόνια κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα, συμπεριλαμβανομένης της δυσβίωσης (διαταραχή των φυσιολογικών βακτηριακών πληθυσμών του εντέρου).

Η μόνη εξαίρεση, σύμφωνα με έρευνα, είναι το κόκκινο κρασί που αυξάνει την αφθονία των βακτηρίων και είναι γνωστό ότι προάγει την υγεία του εντέρου, μειώνοντας τον αριθμό των επιβλαβών βακτηρίων του εντέρου όπως το Clostridium.

Η ευεργετική αυτή επίδραση της μέτριας κατανάλωσης κόκκινου κρασιού στα βακτήρια του εντέρου φαίνεται να οφείλεται στην περιεκτικότητά του σε πολυφαινόλη. Οι πολυφαινόλες είναι φυτικές ενώσεις που ξεφεύγουν από την πέψη και διασπώνται από βακτήρια του εντέρου. Μπορούν επίσης να βοηθήσουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και στη βελτίωση της χοληστερόλης.

2.Δεν έχεις ποικιλία τροφών στη διατροφή σου

Γενικά, μια πλούσια σε ποικιλία διατροφή θεωρείται υγιής διατροφή γενικά αλλά και ειδικότερα για τη χλωρίδα του εντέρου. Η έλλειψη ποικιλομορφίας περιορίζει την ανάρρωση από επιβλαβείς επιδράσεις, όπως λοίμωξη ή αντιβιοτικά.

Μια διατροφή που αποτελείται από μια μεγάλη ποικιλία ολόκληρων τροφών, όπως φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως, μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερη χλωρίδα του εντέρου. Μάλιστα, αυτή η σχέση είναι τόσο στενή, που η αλλαγή της διατροφής μπορεί να αλλάξει το προφίλ της χλωρίδας του εντέρου σας μετά από λίγες μόνο ημέρες. Αυτό συμβαίνει επειδή τα τρόφιμα που καταναλώνεις παρέχουν θρεπτικά συστατικά που βοηθούν στην ανάπτυξη των βακτηρίων. Μια διατροφή, πλούσια σε ολόκληρα τρόφιμα, παρέχει στο έντερό σου την ποικιλία θρεπτικών συστατικών που βοηθούν στην προώθηση της ανάπτυξης διαφόρων τύπων βακτηρίων, με αποτέλεσμα μια ποικίλη χλωρίδα του εντέρου.

3.Έλλειψη πρεβιοτικών στη διατροφή

Τα πρεβιοτικά είναι ένας τύπος φυτικών ινών που διέρχονται από το σώμα χωρίς πέψη και προάγουν την ανάπτυξη και τη δραστηριότητα των φιλικών βακτηρίων του εντέρου. Πολλά τρόφιμα, συμπεριλαμβανομένων των φρούτων, των λαχανικών και των δημητριακών ολικής αλέσεως, περιέχουν φυσικές πρεβιοτικές ίνες. Η έλλειψή τους από διατροφή μπορεί να είναι επιβλαβής για τη γενική πεπτική σας υγεία.

Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρεβιοτικά περιλαμβάνουν:

Φακές, ρεβίθια και φασόλια

Βρώμη

Μπανάνες

Αγκινάρες Ιερουσαλήμ

Σπαράγγι

Σκόρδο

Πράσα

Κρεμμύδια

Ξηροί καρποί

Επιπλέον, τα τρόφιμα πλούσια σε πρεβιοτικές ίνες μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στη μείωση των επιπέδων ινσουλίνης και χοληστερόλης.

4.Καταναλώνεις λευκή ζάχαρη

Υπάρχει ένας αυξανόμενος αριθμός αποδεικτικών στοιχείων που υποστηρίζουν ότι μια διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, μπορεί να αλλάξει τα βακτήρια του εντέρου.Η ραφιναρισμένη ζάχαρη διεγείρει την ανάπτυξη της Candida, ενός κακού βακτηρίου που “τρώει” την επένδυση του εντέρου.

5.Επεξεργασμένα τρόφιμα

Μια διατροφή με εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα έχει συνδεθεί με ένα λιγότερο υγιές έντερο, καθώς περιορίζει τις ποσότητες των καλών βακτηρίων. Πρόσφατη μελέτη αξιολόγησε την επίδραση των γαλακτωματοποιητών – συστατικών που προστίθενται σε πολλά επεξεργασμένα τρόφιμα για να βελτιώσουν την υφή, τη γεύση και να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής – στο έντερο, και κατέληξε ότι αυξάνουν τη φλεγμονή. Αυτά τα νέα ευρήματα προσθέτονται σε ήδη γνωστά δεδομένα που αναφέρουν ότι οι γαλακτωματοποιητές προωθούν τη φλεγμονώδη νόσο του εντέρου. Αυτά τα πρόσθετα έχουν πολλές διαφορετικές ονομασίες, καθιστώντας δύσκολο να εντοπιστούν στις ετικέτες. Για το λόγο αυτό, περιόρισε τα επεξεργασμένα τρόφιμα και πιθανότατα θα μειώσει την πρόσληψη αυτών των παραγόντων που καταστρέφουν το έντερο.

 

Φωτογραφία από Pixabay.com

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο THESSNEWS-DESK

Η συντακτική ομάδα του ThessNews.gr αποτελείται από επαγγελματίες δημοσιογράφους, τα αποκλειστικά ρεπορτάζ των οποίων έχουν αναπαραχθεί από το σύνολο των ηλεκτρονικών και των έντυπων Μέσων ενημέρωσης της επικράτειας.

/ Δείτε ακόμα

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

19.10.2021 11:45 μμ

Όλο και σε περισσότερα διατροφολόγια συναντάμε την γλυκοπατάτα, η οποία προσφέρει πολλά οφέλη στον οργανισμό μας. Οι γλυκοπατάτες και τα είδη τους, προσφέρουν βασικά στοιχεία που χρειάζεται ο οργανισμός σου. Σύμφωνα με το shape.gr, αυτά είναι: Ενίσχυση της β-καροτίνης Οι

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

17.10.2021 10:40 μμ

Γνωστά και ως «υγιεινή σοκολάτα» τα χαρούπια είναι μία απίστευτα θρεπτική τροφή. Είναι ιδιαίτερα ωφέλιμα για την υγεία μας γιατί είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες, θρεπτικά συστατικά και ιχνοστοιχεία.   Οι αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες οφείλονται στη μεγάλη περιεκτικότητά τους σε

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

16.10.2021 11:20 μμ

Τα φυσικά γλυκά φρούτα, που αποτελούν ένα από τα πιο γευστικά επιδόρπια, είναι ιδιαίτερα πλούσια σε αντιφλεγμονώδεις ενώσεις, προστατεύοντας τον οργανισμό από καρδιακές παθήσεις, διαβήτη και ορισμένες μορφές καρκίνου και παθήσεων του εντέρου. Όπως διαβάζουμε στο iatropedia.gr , η κατανάλωση

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

12.10.2021 10:00 μμ

Ήξερες ότι μέσω διατροφής μπορείς να καταπολεμήσεις και το άγχος σου;   Kι όμως, υπάρχουν τροφές οι οποίες περιέχουν θρεπτικά συστατικά, που σου βελτιώνουν τη διάθεση.   Αυτές, σύμφωνα με το shape.gr, είναι: Σολομός Είναι πλούσιος σε λιπαρά οξέα Ω-3,

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

10.10.2021 11:00 μμ

Μπορεί για πολλούς από εμάς η δίαιτα να φαντάζει βαρετή και δύσκολη, όμως υπάρχουν οι κατάλληλες τροφές, που μπορούν να μας την κάνουν ιδιαίτερη και ευχάριστη. Όπως συμβουλεύει η Κλινικός – Διαιτολόγος Διατροφολόγος, Κλειώ Δημητριάδου, στο shape.gr, υπάρχουν ελαφριά και

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

10.10.2021 10:40 μμ

Θέλετε να φτιάξετε μία εύγευστη σούπα με κολοκύθα, κόκκινα φασόλια και ντομάτα; Ο γνωστός σεφ, Άκης Πετρετζίκης, μας δίνει όλα τα απαραίτητα tips, προκειμένου να έχουμε στο τραπέζι μας ένα ελαφρύ και νόστιμο πιάτο.   Πώς θα φτιάξουμε τη σούπα

thess

Επικαιρότητα