Αρχική / ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ / ΔΙΑΤΡΟΦΗ / Διατροφή: Τι πρέπει να περιλαμβάνει το snack σου αν θες να δεις τη ζυγαριά να…πέφτει;

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

23/09/2021 10:30 μμ

Διατροφή: Τι πρέπει να περιλαμβάνει το snack σου αν θες να δεις τη ζυγαριά να…πέφτει;

Τι πρέπει να προσέξεις στο snack σου για μια ισορροπημένη διατροφή

Διατροφή: Τι πρέπει να περιλαμβάνει το snack σου αν θες να δεις τη ζυγαριά να…πέφτει;

Γράφει THESSNEWS-DESK

Για κανέναν η διατροφή δεν είναι εύκολη υπόθεση! Ωστόσο, στην προσπάθειά σου να χάσεις κιλά, σημαντικό ρόλο παίζουν και τα snack, δηλαδή τα ενδιάμεσα γεύματα.

Η βασική ιδιότητα των σνακ είναι να κατευνάζουν την πείνα σου ανάμεσα στα κύρια γεύματα, κάτι που σε κρατάει “γεμάτο” και σε αποτρέπει να πέσεις με τα μούτρα στο κυρίως και να χάσεις τον έλεγχο!

Ωστόσο, το ενδιάμεσο γεύμα δε σημαίνει οπωσδήποτε ότι σου δίνει και καλά στοιχεία. Έχει κανόνες και συστατικά που πρέπει να τηρείς αν θες να δεις τα κιλά να φεύγουν ή να διατηρήσεις τη σιλουέτα σου.

Σύμφωνα με το shape.gr, αυτό που πρέπει να προσέξεις είναι:

Θερμίδες:

 

Τα ενδιάμεσα σνακ καλό είναι να μην ξεπερνούν τις 150 θερμίδες, το κάθε ένα, ημερησίως. Φαντάσου το γεύμα αυτό ως “διατροφική τρύπα”, που θέλεις να γεμίσεις με θρεπτικά συστατικά, όπως οι φυτικές ίνες ή το ασβέστιο.

 

Πρωτεΐνη:

 

10 γραμμάρια πρωτεΐνης, δηλαδή περίπου το 15% με 20% των θερμίδων ολόκληρου του σνακ, είναι ικανοποιητική ποσότητα για να αισθανθείς χορτασμένη. Επιπλέον, η πρωτεΐνη βοηθάει στην διατήρηση των χαμηλών επιπέδων σακχάρου στο αίμα, τα οποία όταν αυξάνονται σχετίζονται με τις λιγούρες και την έντονη πείνα.

 

Λιπαρά:

 

Τα λιπαρά του ιδανικού σνακ είναι περίπου το 30% με 40% των συνολικών θερμίδων του. Άρα 10 γραμμάρια λιπαρών είναι επαρκής ποσότητα, ώστε να αποφεύγονται οι υπερβολές. Αν σε αυτά συμπεριληφθούν μάλιστα τα “καλά” λιπαρά, η αίσθηση της ικανοποίησης είναι μεγαλύτερη. Το μόνο που πρέπει να προσέξεις είναι το μέγεθος της μερίδας, καθώς λιπαρά που προέρχονται απο τροφές όπως οι ξηροί καρποί, οι σπόροι και το αβοκάντο τείνουν να έχουν περισσότερες θερμίδες.

 

Υδατάνθρακες:

 

Το τέλειο σνακ περιλαμβάνει περίπου 15 με 20 γραμμάρια υδατανθράκων, δηλαδή σχεδόν το 50% των θερμίδων. Φρόντισε να επιλέξεις υδατάνθρακες με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, όπως για παράδειγμα τα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής, η γλυκοπατάτα, το καλαμπόκι. Οι υδατάνθρακες αυτοί είναι λιγότερο επεξεργασμένοι και συνήθως συνθέτουν μεγαλύτερες και πιο χορταστικές μερίδες.

 

Φυτικές ίνες:

 

Η πρόσληψη αρκετών φυτικών ινών, εκτός ότι κρατάει το στομάχι ικανοποιημένο για ώρες, συμβάλει στην αποφυγή του φουσκώματος, διατηρώντας το σώμα ενεργητικό. Επίσης και οι φυτικές ίνες συντηρούν χαμηλά τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα.

 

Σάκχαρα:

 

Δεν θα πρέπει να ξεπερνούν τα 10 γραμμάρια συνολικής ζάχαρης. Η πρόσθετη ζάχαρη απο την άλλη δεν θα πρέπει να είναι περισσότερη απο 4 γραμμάρια.

 

Πότε να φας σνακ;

 

Οι περισσότεροι τοποθετούν τα σνακ μεταξύ των τριών βασικών γευμάτων: ένα αργά το πρωί και ένα νωρίς το απόγευμα. Η συνήθεια αυτή, παρόλο που δεν μοιάζει προβληματική, δεν περιέχει το τρίτο και εξίσου σημαντικό σνακ. Ένας βασικός κανόνας διατροφής είναι να τρως κάθε δύο ώρες, ενώ επίσης και πριν τον ύπνο καλό είναι να καταναλώνεις ένα μικρό σνακ.

 

Φωτογραφία: pixabay.com

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο THESSNEWS-DESK

Η συντακτική ομάδα του ThessNews.gr αποτελείται από επαγγελματίες δημοσιογράφους, τα αποκλειστικά ρεπορτάζ των οποίων έχουν αναπαραχθεί από το σύνολο των ηλεκτρονικών και των έντυπων Μέσων ενημέρωσης της επικράτειας.

/ Δείτε ακόμα

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

19.10.2021 11:45 μμ

Όλο και σε περισσότερα διατροφολόγια συναντάμε την γλυκοπατάτα, η οποία προσφέρει πολλά οφέλη στον οργανισμό μας. Οι γλυκοπατάτες και τα είδη τους, προσφέρουν βασικά στοιχεία που χρειάζεται ο οργανισμός σου. Σύμφωνα με το shape.gr, αυτά είναι: Ενίσχυση της β-καροτίνης Οι

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

17.10.2021 10:40 μμ

Γνωστά και ως «υγιεινή σοκολάτα» τα χαρούπια είναι μία απίστευτα θρεπτική τροφή. Είναι ιδιαίτερα ωφέλιμα για την υγεία μας γιατί είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες, θρεπτικά συστατικά και ιχνοστοιχεία.   Οι αντιοξειδωτικές τους ιδιότητες οφείλονται στη μεγάλη περιεκτικότητά τους σε

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

16.10.2021 11:20 μμ

Τα φυσικά γλυκά φρούτα, που αποτελούν ένα από τα πιο γευστικά επιδόρπια, είναι ιδιαίτερα πλούσια σε αντιφλεγμονώδεις ενώσεις, προστατεύοντας τον οργανισμό από καρδιακές παθήσεις, διαβήτη και ορισμένες μορφές καρκίνου και παθήσεων του εντέρου. Όπως διαβάζουμε στο iatropedia.gr , η κατανάλωση

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

12.10.2021 10:00 μμ

Ήξερες ότι μέσω διατροφής μπορείς να καταπολεμήσεις και το άγχος σου;   Kι όμως, υπάρχουν τροφές οι οποίες περιέχουν θρεπτικά συστατικά, που σου βελτιώνουν τη διάθεση.   Αυτές, σύμφωνα με το shape.gr, είναι: Σολομός Είναι πλούσιος σε λιπαρά οξέα Ω-3,

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

10.10.2021 11:00 μμ

Μπορεί για πολλούς από εμάς η δίαιτα να φαντάζει βαρετή και δύσκολη, όμως υπάρχουν οι κατάλληλες τροφές, που μπορούν να μας την κάνουν ιδιαίτερη και ευχάριστη. Όπως συμβουλεύει η Κλινικός – Διαιτολόγος Διατροφολόγος, Κλειώ Δημητριάδου, στο shape.gr, υπάρχουν ελαφριά και

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

10.10.2021 10:40 μμ

Θέλετε να φτιάξετε μία εύγευστη σούπα με κολοκύθα, κόκκινα φασόλια και ντομάτα; Ο γνωστός σεφ, Άκης Πετρετζίκης, μας δίνει όλα τα απαραίτητα tips, προκειμένου να έχουμε στο τραπέζι μας ένα ελαφρύ και νόστιμο πιάτο.   Πώς θα φτιάξουμε τη σούπα

thess

Επικαιρότητα