Αρχική / ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ / ΔΙΑΤΡΟΦΗ / Μπανάνα: Το πασίγνωστο φρούτο που βελτιώνει τη διάθεση και την πέψη

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

20/11/2021 3:00 μμ

Μπανάνα: Το πασίγνωστο φρούτο που βελτιώνει τη διάθεση και την πέψη

Είτε την τρώμε ολόκληρη, είτε σε smoothies ή χυμούς, η μπανάνα αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή φρούτα και παράλληλα πολύτιμο σύμμαχο της υγείας.

Μπανάνα: Το πασίγνωστο φρούτο που βελτιώνει τη διάθεση και την πέψη

Γράφει THESSNEWS-DESK

Είτε την τρώμε ολόκληρη, είτε σε smoothies ή χυμούς, η μπανάνα αποτελεί ένα από τα πιο δημοφιλή φρούτα και παράλληλα πολύτιμο σύμμαχο της υγείας.

Όπως διαβάζουμε στο ygeiamou.gr, η μπανάνα δεν είναι απλώς από τα πλέον δημοφιλή και αγαπημένα φρούτα, αλλά ένας διατροφικός θησαυρός που ανακουφίζει από το φούσκωμα, αποτρέπει την εμφάνιση διαβήτη τύπου 2, συμβάλλει στην απώλεια βάρους, ενισχύει το νευρικό σύστημα και βοηθά στην παραγωγή λευκοκυττάρων.

«Οι μπανάνες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά που λειτουργούν ως ασπίδα έναντι των ελεύθερων ριζών», αναφέρει μεταξύ των σημαντικών οφελών η διατροφολόγος Laura Flores, η οποία εξηγεί πως τα θρεπτικά στοιχεία του φρούτου όπως το κάλιο, η πηκτίνη, το μαγνήσιο και οι βιταμίνες C και Β6, είναι αυτά που του αποδίδουν τα μοναδικά του χαρακτηριστικά. Πώς ακόμα μας βοηθά η κατανάλωση μπανάνας;

 

1. Φύλακας της καρδιάς

 

Η μπανάνα προφυλάσσει την καρδιαγγειακή υγεία χάρη στο κάλιο, ένα μέταλλο και ηλεκτρολύτης που στέλνει σήμα στα νευρικά κύτταρα ώστε να παραμείνουν ενεργά και να συντηρήσουν τον καρδιακό ρυθμό. Έπειτα, και σε συνδυασμό με τη χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, μπορεί να λειτουργήσει ως «εγγυητής» της εύρυθμης λειτουργίας του καρδιαγγειακού συστήματος προλαμβάνοντας τον κίνδυνο υπέρτασης, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ). Το κάλιο εξουδετερώνει την επίδραση του νατρίου στον οργανισμό, βοηθώντας στην αποβολή της περίσσειας μέσω της ούρησης.

 

2. Αντικαταθλιπτικές ιδιότητες

 

Η τρυπτοφάνη που αφθονεί στην μπανάνα είναι ένα αμινοξύ απαραίτητο για την παραγωγή σεροτονίνης και μελατονίνης, δύο νευροδιαβιβαστών που εμπλέκονται στη βελτίωση της διάθεσης και τη ρύθμιση του ύπνου. Πέραν των νευροδιαβιβαστών, οι μπανάνες συντελούν στον καλύτερο ύπνο με τη βιταμίνη Β6 ενώ το μαγνήσιο που περιέχουν έχει μυοχαλαρωτική δράση.

 

3. Καλύτερη πέψη και απώλεια βάρους

 

Μία μόλις μπανάνα αρκεί για να καλύψει το 10% των ημερήσιων αναγκών του οργανισμού σε φυτικές ίνες. Παράλληλα, το φρούτο αποτελεί σύμμαχο στην απώλεια βάρους χάρη στη βιταμίνη Β6 αλλά και την ιδιότητά του να επιφέρουν ταχύτερα το αίσθημα κορεσμού.

Ένα ακόμη σημαντικό θρεπτικό τους στοιχείο είναι το ανθεκτικό άμυλο που, σύμφωνα με ανασκόπηση στο Nutrition Bulletin, βοηθά στον έλεγχο του σακχάρου και τη διατήρηση της γαστρεντερικής υγείας, ενισχύοντας την παραγωγή λιπαρών οξέων βραχείας αλύσου στο έντερο.

 

4. Βοηθός της σωματικής άσκησης

 

Όπως έδειξε έρευνα του 2012 που δημοσιεύτηκε στο PLOS One, οι μπανάνες είναι πιο αποτελεσματικές στην αναπλήρωση ηλεκτρολυτών από το νερό. Οι ερευνητές είχαν συγκρίνει τα αποτελέσματα από την κατανάλωση ενός ενεργειακού ποτού έναντι νερού ή μπανάνας ανά 15 λεπτά σε άνδρες δρομείς μεγάλων αποστάσεων, και είχαν καταλήξει ότι, ενώ οι χρόνοι απόδοσης και η φυσιολογία του σώματος των αθλητών διατηρήθηκαν και στις δύο περιπτώσεις, η σεροτονίνη και η ντοπαμίνη του φρούτου βελτίωσαν την αντιοξειδωτική ικανότητα των αθλητών απέναντι στο οξειδωτικό στρες, βελτιώνοντας συνολικά την απόδοσή τους.

 

5. Γερά οστά

 

Σύμφωνα με δημοσίευση στο Journal of Physiology and Biochemistry, οι μπανάνες είναι πλούσιες σε φρουκτο-ολιγοσακχαρίτες, μια μορφή ευδιάλυτων υδατανθράκων που προωθούν τα ωφέλιμα για το πεπτικό προβιοτικά και πολλαπλασιάζουν την ικανότητα του σώματος να απορροφά το ασβέστιο.

 

ΠΗΓΗ ΦΩΤΟ: PIXABAY

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο THESSNEWS-DESK

Η συντακτική ομάδα του ThessNews.gr αποτελείται από επαγγελματίες δημοσιογράφους, τα αποκλειστικά ρεπορτάζ των οποίων έχουν αναπαραχθεί από το σύνολο των ηλεκτρονικών και των έντυπων Μέσων ενημέρωσης της επικράτειας.

/ Δείτε ακόμα

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

28.11.2021 3:40 μμ

Όταν μιλάμε για προστασία από τον καρκίνο, το σημαντικό δεν είναι μόνο το τι τρώμε, αλλά και το πώς το μαγειρεύουμε! Το Αμερικανικό Ινστιτούτο για την Έρευνα του Καρκίνου δημοσίευσε μερικές πρακτικές συμβουλές μαγειρικής για να επωφελούμαστε στο έπακρο από

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

27.11.2021 11:59 μμ

Σίγουρα όλοι μας γνωρίζουμε τί είναι η υπέρταση, καθώς οι υψηλοί ρυθμοί της σύγχρονης ζωής αυξάνουν κατακόρυφα το στρες. Αυτό όμως που ίσως να μην γνωρίζουμε, είναι ότι κάποιες τροφές που καταναλώνουμε μας βοηθούν να ελέγξουμε την αρτηριακή πίεση ενώ

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

20.11.2021 11:40 μμ

Τα μήλα είναι τα φρούτα που πρωταγωνιστούν αυτήν την περίοδο. Πέρα του ότι είναι πολύ υγιεινά, είναι και πολύ γευστικά και μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο σε αλμυρές όσο και σε γλυκές συνταγές. Ένα από αυτά τα γλυκά είναι και η 

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

14.11.2021 11:20 μμ

Η απώλεια βάρους δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Οι πειρασμοί είναι παντού γύρω μας κάτι που συνήθως δυσκολεύει στο να μείνουμε σταθεροί στον στόχο μας. Όμως υπάρχουν μερικά πρακτικά βήματα που θα σε βοηθήσουν να επιτύχεις την μόνιμη απώλεια βάρους.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

13.11.2021 10:20 μμ

Ρίγανη, θυμάρι, κουρκουμάς, κύμινο, κανέλα, μοσχοκάρυδο… Η λίστα με τα μπαχαρικά που χρησιμοποιούμε παραδοσιακά στην ελληνική κουζίνα και ο συνδυασμός τους δεν έχουν τελειωμό, δίνοντας έντονη γεύση και νοστιμιά στα φαγητά μας.   Μια άλλη όμως θετική επίδραση του συνδυασμού

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

9.11.2021 4:49 μμ

Φύτρα ή φύτρες ονομάζονται τα τρυφερά βλαστάρια που ξεπετιούνται από έναν ξερό σπόρο όταν αυτός έρθει σε επαφή με το νερό. Οι φύτρες έχουν αποδεδειγμένα μεγάλη διατροφική αξία. Είναι από τις πιο σπουδαίες υπερτροφές «η πιο θρεπτική υπερτροφή στον πλανήτη»

thess

Επικαιρότητα

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή