Αρχική / ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ / Διατήρηση βάρους μετά τη δίαιτα: Πόση άσκηση απαιτείται

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

06/04/2019 11:59 μμ

Διατήρηση βάρους μετά τη δίαιτα: Πόση άσκηση απαιτείται

Διατήρηση βάρους μετά τη δίαιτα: Πόση άσκηση απαιτείται

Γράφει thessnews

Αν έχετε χάσει κάποια κιλά και θέλετε να διατηρήσετε το νέο βάρος σας, πρέπει να βάλετε την άσκηση στην καθημερινότητά σας.

Νέα έρευνα που εξέτασε ανθρώπους που έχασαν 13 κιλά ή παραπάνω και διατήρησαν το νέο βάρος τους για ένα χρόνο ή περισσότερο, διαπίστωσαν ότι το «κλειδί» είναι η τακτική άσκηση.

«Αυτοί οι άνθρωποι βασίζονται περισσότερο στη σωματική άσκηση για να διατηρήσουν το βάρος τους απ’ ότι στον περιορισμό των θερμίδων, γεγονός που δείχνει πόσο σημαντική είναι η άσκηση για τη διατήρηση του νέου βάρους», δήλωσε η επικεφαλής συγγραφέας Danielle Ostendorf, μεταδιδακτορική συνεργάτιδα στο Κέντρο Υγείας και Ευεξίας του Πανεπιστημίου του Κολοράντο.

Διευκρίνισε ωστόσο, ότι αυτό δεν σημαίνει πώς δεν θα πρέπει να προσέχουν τη διατροφή τους. «Η διατροφή είναι πολύ σημαντική, ειδικά για την απώλεια βάρους», είπε.

Για να χάσετε βάρος, θα πρέπει να προσλαμβάνετε λιγότερες θερμίδες από αυτές που «καίτε» κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ο αριθμός των θερμίδων που χρειάζεται κάποιος εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως η ηλικία και τα επίπεδα δραστηριότητας.

Σύμφωνα με το οnmed.gr, σε γενικές γραμμές μια γυναίκα γύρω στα 40 χρειάζεται 1.800-2.200 θερμίδες την ημέρα. Ένας άνδρας αντίστοιχης ηλικίας χρειάζεται περίπου 2.400-3.000 θερμίδες καθημερινά. Όσο περισσότερο κινείται κάποιος, τόσο περισσότερες θερμίδες μπορεί να λαμβάνει.

 

Η μελέτη εξέτασε τρεις ομάδες ανθρώπων.

Η ομάδα διατήρησης βάρους περιλάμβανε 25 ενήλικες που είχαν χάσει περίπου 13 κιλά ή περισσότερα και διατήρησαν το νέο βάρος πάνω από ένα χρόνο. Μια άλλη ομάδα περιλάμβανε 27 ενήλικες με φυσιολογικό βάρος. Η τρίτη ομάδα περιλάμβανε 28 ενήλικες που ήταν είτε υπέρβαροι είτε παχύσαρκοι.

Και οι τρεις ομάδες παρακολουθήθηκαν για πάνω από μια εβδομάδα. Κανείς δεν έχασε ή πήρε βάρος σε αυτό το διάστημα.

Στους εθελοντές δεν δόθηκαν συγκεκριμένες οδηγίες σχετικά με τη διατροφή ή την άσκηση. Έδωσαν δείγματα ούρων στην αρχή και στο τέλος της μελέτης προκειμένου οι ερευνητές να μετρήσουν πόσες θερμίδες «καίνε» (δαπάνη ενέργειας).

Κάθε συμμετέχων χρησιμοποιούσε επίσης μια φορητή συσκευή για τον υπολογισμό της δραστηριότητάς τους. Η συσκευή κατέγραφε επίσης αν οι συμμετέχοντες στέκονταν ή περπατούσαν, καθώς και την ένταση της δραστηριότητας.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που διατήρησαν το νέο βάρος μετά την απώλεια κιλών έκαιγαν 180 θερμίδες παραπάνω καθημερινά κατά τη διάρκεια της σωματικής δραστηριότητάς τους από τους άλλους συμμετέχοντες.

Οι άνθρωποι που είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι καταναλώνουν περισσότερες θερμίδες υπό φυσιολογικές συνθήκες, μόνο για να μεταφέρουν το βάρος τους, εξηγούν οι ερευνητές. Το γεγονός λοιπόν ότι όσοι διατήρησαν το βάρος τους χρησιμοποίησαν περισσότερες θερμίδες από όσους παρέμεναν υπέρβαροι ή παχύσαρκοι, δείχνει ότι ήταν πιο δραστήριοι.

Κάτι ανάλογο έδειξαν και οι συσκευές που έφεραν οι εθελοντές. Όσοι διατήρησαν το βάρος τους έκαναν περίπου 12.000 βήματα την ημέρα. Οι ενήλικοι με φυσιολογικό βάρος έκαναν περίπου 9.000 βήματα ημερησίως, ενώ όσοι ήταν υπέρβαροι ή παχύσαρκοι έκαναν περίπου 6.500.

Όσοι διατήρησαν το νέο βάρος αφιέρωναν κατά μέσο όρο 95 λεπτά την ημέρα σε μέτρια έως έντονη δραστηριότητα, δήλωσε η Ostendorf.
Η μέτριας έντασης δραστηριότητα είναι για παράδειγμα το περπάτημα, ενώ το τρέξιμο θεωρείται έντονη δραστηριότητα.

Σε σύγκριση με την ομάδα φυσιολογικού βάρους, τόσο όσοι διατήρησαν το βάρος τους, όσο και οι υπέρβαροι και παχύσαρκοι, λάμβαναν και έκαιγαν 300 θερμίδες περισσότερες την ημέρα. Αυτοί που διατήρησαν όμως το βάρος τους, αντιστάθμιζαν τις θερμίδες με τη σωματική δραστηριότητα, ανέφεραν οι ερευνητές.

Συμπέρασμα: Πρέπει να είστε σωματικά ενεργοί για να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος.

«Οι άνθρωποι μπορούν να χάσουν βάρος και να διατηρήσουν το νέο βάρος τους. Υπάρχουν άνθρωποι που το έχουν κάνει με επιτυχία και δεν χρειάζεται να κάνουν υπερβολική άσκηση» δήλωσε η Ostendorf.

Σύμφωνα με τις ισχύουσες κατευθυντήριες οδηγίες για τη σωματική δραστηριότητα στις ΗΠΑ, οι άνθρωποι πρέπει να ασκούνται τουλάχιστον 150 έως 300 λεπτά εβδομαδιαίως.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Obesity.

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

/ Δείτε ακόμα

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

24.10.2021 10:40 μμ

Τα μπαχαρικά, πέραν του ότι βοηθούν στο να δώσουν γεύση και αρώματα στα φαγητά και τα ροφήματα, βοηθούν ιδιαίτερα στην απώλεια σωματικού βάρους και λίπους. Συγκεριμένα, τα κορυφαία μπαχαρικά για τον σκοπό αυτό, σύμφωνα με το shape.gr είναι: 1. Κανέλα

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

23.10.2021 11:00 μμ

H φυσική δραστηριότητα αν μη τι άλλο βοηθάει την ψυχολογιά και την καλή μας υγεία. Ωστόσο, υπάρχει ένα άθλημα που μάλλον λόγω θέσης και μηχανικής του σώματος φαίνεται ότι αποτελεί εχθρό της λίμπιντο.   Πρόσφατη έρευνα αποκάλυψε την ύπαρξη σαφούς

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

23.10.2021 10:00 μμ

Ο καρκίνος μαστού αποτελεί τη συνηθέστερη κακοήθεια του γυναικείου πληθυσμού, τη δεύτερη αιτία θανάτου από καρκίνο, μετά τον καρκίνο του πνεύμονα καθώς και τη συχνότερη αιτία θανάτου στις γυναίκες ηλικίας 40 με 55 ετών.   Για την εμφάνισή του έχουν

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

23.10.2021 3:00 μμ

Πολλές προστατευτικές επιδράσεις στις ασθενείς που έχουν επιβιώσει από καρκίνο του μαστού φαίνεται πως παρέχει ένα νόστιμο και ιδιαίτερα θρεπτικό τρόφιμο. Σύμφωνα με το ygeiamou.gr, η αυξημένη κατανάλωση ξηρών καρπών έχει σχετιστεί με μειωμένη θνησιμότητα γενικότερα αλλά θνησιμότητα και από

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

21.10.2021 7:45 πμ

Η οστεοπόρωση, γνωρίζουμε καλά τα τελευταία χρόνια, ότι είναι η οστική νόσος που χαρακτηρίζεται από μειωμένη οστική πυκνότητα και ποιότητα, πράγμα που οδηγεί στην ευθραυστότητα των οστών και σε αυτό που ονομάζουμε οστεοπορωτικό κάταγμα ή κάταγμα χαμηλής βίας. Ένας από

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

19.10.2021 11:45 μμ

Όλο και σε περισσότερα διατροφολόγια συναντάμε την γλυκοπατάτα, η οποία προσφέρει πολλά οφέλη στον οργανισμό μας. Οι γλυκοπατάτες και τα είδη τους, προσφέρουν βασικά στοιχεία που χρειάζεται ο οργανισμός σου. Σύμφωνα με το shape.gr, αυτά είναι: Ενίσχυση της β-καροτίνης Οι

thess

Επικαιρότητα