Αρχική / ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ / Ασβέστιο: Αυτές είναι οι κορυφαίες τροφές που το περιέχουν

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

14/11/2021 11:59 μμ

Ασβέστιο: Αυτές είναι οι κορυφαίες τροφές που το περιέχουν

Το ασβέστιο παίζει σημαντικό ρόλο στην ομαλή λειτουργία της καρδιάς και των μυών

Ασβέστιο: Αυτές είναι οι κορυφαίες τροφές που το περιέχουν

Γράφει THESSNEWS-DESK

Ένα από τα πιο βασικά δομικά στοιχεία των οστών και των δοντιών είναι το ασβέστιο.

Παράλληλα, το ασβέστιο παίζει σημαντικό ρόλο στην ομαλή λειτουργία της καρδιάς και των μυών

Τα κύρια τρόφιμα πλούσια σε ασβέστιο είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως γάλα, τυρί και γιαούρτι.

Ωστόσο, πολλές μη γαλακτοκομικές πηγές έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε αυτό το μέταλλο.

Αυτές, σύμφωνα με το iatropedia.gr είναι:

1. Τυρί

Το τυρί παρμεζάνα προσφέρει το 33% της RDI για ασβέστιο, ενώ άλλα τυριά έχουν έως και 5%. Παρά το ότι έχει υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και θερμίδες, το τυρί μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου.

 

2. Γιαούρτι

Το γιαούρτι είναι μια από τις καλύτερες πηγές ασβεστίου, παρέχοντας το 30% της RDI σε ένα φλιτζάνι (245 γραμμάρια). Είναι επίσης μια καλή πηγή πρωτεϊνών και άλλων θρεπτικών συστατικών.

 

3. Σπόροι

Πολλοί σπόροι είναι καλές πηγές ασβεστίου. Για παράδειγμα, 1 κουταλιά της σούπας (9 γραμμάρια) σπόρων παπαρούνας έχει το 13% της RDI, ενώ η ίδια μερίδα σουσάμι έχει το 9% της RDI.

 

4. Σαρδέλες και σολομός

Οι σαρδέλες και ο κονσερβοποιημένος σολομός είναι εξαιρετικά υγιεινές επιλογές. Ένα κουτί σαρδέλας σας δίνει το 35% της RDI για ασβέστιο, ενώ 85 γραμμάρια κονσερβοποιημένου σολομού έχει 21% RDI.

 

5. Φασόλια και φακές

Τα φασόλια είναι εξαιρετικά θρεπτικά. Ένα φλιτζάνι (172 γραμμάρια) μαγειρεμένων φασολιών παρέχει 24% της RDI για ασβέστιο, ενώ άλλες ποικιλίες παρέχουν περίπου 4-13% για το ίδιο μέγεθος μερίδας.

 

6. Αμύγδαλα

Τα αμύγδαλα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά, όπως καλά λιπαρά, πρωτεΐνες, μαγνήσιο και άλλα. Μια μερίδα από περίπου 22 αμύγδαλα παρέχει το 8% της RDI για ασβέστιο.

 

7. Edamame και Tofu

Το tofu και το edamame είναι και τα δύο πλούσια σε ασβέστιο. Μόνο μισό φλιτζάνι tofu (126 γραμμάρια) έχει 86% RDI ασβεστίου, ενώ ένα φλιτζάνι (155 γραμμάρια) edamame έχει 10%.

 

8. Σύκα

Τα αποξηραμένα σύκα περιέχουν περισσότερο ασβέστιο από άλλα αποξηραμένα φρούτα. Μια μερίδα (28 γραμμάρια) έχει το 5% των ημερήσιων αναγκών σας για αυτό το μέταλλο.

 

9. Γάλα

Το γάλα είναι μια εξαιρετική πηγή καλά απορροφημένου ασβεστίου. Ένα φλιτζάνι (237 ml) γάλακτος παρέχει το 27–35% της RDI για ασβέστιο.

 

ΠΗΓΗ ΦΩΤΟ: PIXABAY

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο THESSNEWS-DESK

Η συντακτική ομάδα του ThessNews.gr αποτελείται από επαγγελματίες δημοσιογράφους, τα αποκλειστικά ρεπορτάζ των οποίων έχουν αναπαραχθεί από το σύνολο των ηλεκτρονικών και των έντυπων Μέσων ενημέρωσης της επικράτειας.

/ Δείτε ακόμα

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

29.11.2021 4:15 μμ

Ένα νέο εμβόλιο, το οποίο θα αφορά την μετάλλαξη Όμικρον, ετοιμάζει η εταιρεία BioNTech.   Η εταιρεία, που παρασκευάζει εμβόλια μαζί με την Pfizer, μέσω ανακοίνωσή της τονίζει ότι η ανάπτυξη ενός προσαρμοσμένου εμβολίου εντάσσεται στη συνήθη διαδικασία της εταιρείας

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

29.11.2021 11:20 πμ

«Καμπανάκι» προς όλα τα κράτη σχετικά με τη σοβαρότητα της νέας μετάλλαξης «Όμικρον» του κορωνοϊού έκρουσε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας. Ο ΠΟΥ προειδοποίησε σήμερα, όπως διαβάζουμε στο iefimerida.gr, ότι το παραλλαγμένο στέλεχος είναι πιθανό να εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο,

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

28.11.2021 7:30 μμ

Πότε είναι απαραίτητο να πάρουμε αμαξίδιο στο κατοικίδιο μας; Ο ιδρυτής της pet mobility, Α. Βαρδαξόγλου, απαντά. Σύμφωνα με τον κ. Βαρδαξόγλου ο θεράπων ιατρός του κατοικιδίου μας μπορεί να μας δώσει και την απάντηση μέσα από εξετάσεις και συνεχόμενη

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

28.11.2021 4:00 μμ

Η υγιής σεξουαλική ζωή, ιδιαίτερα καθώς τα χρόνια περνούν, μπορεί να μας κάνει να φαινόμαστε 5-8 χρόνια νεότεροι από την πραγματική μας ηλικία υποστηρίζει ο ψυχολόγος Δρ. David Weeks από το Βασιλικό Νοσοκομείο του Εδιμβούργου.   Σύμφωνα με τον Βρετανό

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

28.11.2021 3:40 μμ

Όταν μιλάμε για προστασία από τον καρκίνο, το σημαντικό δεν είναι μόνο το τι τρώμε, αλλά και το πώς το μαγειρεύουμε! Το Αμερικανικό Ινστιτούτο για την Έρευνα του Καρκίνου δημοσίευσε μερικές πρακτικές συμβουλές μαγειρικής για να επωφελούμαστε στο έπακρο από

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

28.11.2021 3:20 μμ

Η απώλεια μυϊκής μάζας είναι φυσιολογική συνέπεια της γήρανσης. Οι μεγαλύτερες γυναίκες με σαρκοπενία (απώλεια μυϊκής μάζας και λειτουργίας λόγω ηλικίας) διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο μειωμένης κινητικότητας, περιορισμένης ποιότητας ζωής, καρδιακών παθήσεων και τραυματισμών λόγω πτώσεων. Ωστόσο, σύμφωνα με μια νέα

thess

Επικαιρότητα

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή