Αρχική / Uncategorized / Μ. Φωτόπουλος στην ThessNews: «Θα είμαι ξανά υποψήφιος δήμαρχος»

Uncategorized

19/06/2017 10:05 μμ

Μ. Φωτόπουλος στην ThessNews: «Θα είμαι ξανά υποψήφιος δήμαρχος»

Μ. Φωτόπουλος στην ThessNews: «Θα είμαι ξανά υποψήφιος δήμαρχος»

Γράφει ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΥΡΜΑΤΣΗΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΥΡΜΑΤΣΗΣ || sirmatsis@gmail.com

«Ολέθριο λάθος» χαρακτηρίζει την εφαρμογή της απλής αναλογικής στην Τοπική Αυτοδιοίκηση ο δήμαρχος Δέλτα, Μίμης Φωτόπουλος. Ξεκαθαρίζει σε συνέντευξή του στην ThessNews ότι θα διεκδικήσει τη δημαρχία το 2019, μιλά για τα έργα στο Καλοχώρι, τους μυδοκαλλιεργητές του Θερμαϊκού αλλά και το μεγάλο πρόβλημα με τον ΟΑΣΘ και την επόμενη μέρα στις αστικές συγκοινωνίες.

Κ. Φωτόπουλε,  είστε ικανοποιημένος από την πορεία των εργασιών στον κόμβο του Καλοχωρίου;

Δεν θα μπορούσα να μην είμαι. Μάλιστα, νιώθουμε και μια δικαίωση, γιατί ολοκληρώνεται ένα από τα ημιτελή μεγάλα έργα που βρήκαμε όταν αναλάβαμε τη διοίκηση. Από το 2015 είχαμε πάρει πρωτοβουλία σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κ.Μ. και τον Δήμο Θεσσαλονίκης για την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου, καθώς η σύνδεση του Καλοχωρίου με τη Θεσσαλονίκη και με την εσωτερική περιφερειακή οδό ήταν ύψιστη ανάγκη προκειμένου να ανακουφιστεί κυκλοφοριακά, έστω μερικώς, η Δημοτική Κοινότητα Καλοχωρίου και το Βιομηχανικό Πάρκο Καλοχωρίου. Ωστόσο, αναμένουμε να προχωρήσει άμεσα και να ολοκληρωθεί η σύνδεση του Λιμανιού με την Εθνικό Οδό Θεσσαλονίκης – Αθηνών, αλλά και η σύνδεση του Καλοχωρίου με την Εγνατία Οδό προς Καβάλα και Χαλκιδική (Κ1), για την οποία είμαστε ήδη σε συμφωνία με την Εγνατία Οδό ΑΕ, ώστε να λυθεί οριστικά το κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Όμως εκεί έχουμε κι άλλο ένα τεράστιο πρόβλημα, το οποίο έρχεται από δεκαετίες πριν, όταν διαμορφωνόταν το Βιομηχανικό Πάρκο χωρίς να έχουν γίνει οι κατάλληλες υποδομές. Αποτέλεσμα είναι με τις βροχές οι δρόμοι να πλημμυρίζουν και το επιβαρυμένο από τα υπέρβαρα φορτία οδόστρωμα να φθείρεται. Εμείς ως Δήμος πολύ θα θέλαμε να λύσουμε το πρόβλημα, αλλά είναι πέραν από τις δυνάμεις μας, τις τεχνικές και τις οικονομικές. Αλλά και ως αρμοδιότητα. Γι’ αυτό εξάλλου έχουμε απευθυνθεί στα αρμόδια υπουργεία, ώστε να αρχίσει ένα μεγάλο έργο απορροής ομβρίων υδάτων στη συγκεκριμένη περιοχή και να τελειώσει η ταλαιπωρία των επιχειρηματιών, των εργαζομένων, των κατοίκων και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Ήδη η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι έτοιμη να δημοπρατήσει έργο 1,5 εκατ. ευρώ για έργα αποκατάστασης οδοστρώματος στην περιοχή του Κ16, αλλά και επιπλέον αντιπλημμυρικά έργα της ΕΥΑΘ στην περιοχή της οδού Πόντου.

Φαίνεται ότι κάτι κινείται για τους μυδοκαλλιεργητές του Θερμαϊκού. Πιστεύετε ότι θα δοθεί λύση στην παρανομία;

Πρέπει να δοθεί λύση στην παρανομία, σε αυτό δεν χωρά καμία συζήτηση. Και γι’ αυτό είναι προς θετική κατεύθυνση η πρωτοβουλία να προηγηθεί και να υλοποιηθεί άμεσα από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης η χωροθέτηση των υφιστάμενων οστρακοκαλλιεργειών, πριν την ολοκλήρωση της Περιοχής Οργανωμένης Ανάπτυξης Υδατοκαλλιεργειών (ΠΟΑΥ). Ωστόσο, η ανάπτυξη της παραγωγής θα έρθει μόνο μέσα από την οριστική λύση την οποία θα δώσει η θεσμοθέτηση της ΠΟΑΥ. Είναι κάτι που θα ωφελήσει τους επαγγελματίες του χώρου, είτε είναι νόμιμοι σήμερα είτε λειτουργούν σε ένα καθεστώς αναγκαστικής προχειρότητας λόγω της έλλειψης ΠΟΑΥ. Ήδη ο Δήμος Δέλτα, ο Δήμος Αλεξάνδρειας και πριν λίγες μέρες ο Δήμος Θερμαϊκού έχουν δώσει τις σχετικές εγκρίσεις και αναμένουμε τις επόμενες μέρες την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Ποια στάση κρατάτε στο σύστημα αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη; Πώς κρίνετε το σχέδιο Σπίρτζη; Είστε ευχαριστημένοι ως δήμος από τον ΟΑΣΘ;

Το θέμα του ΟΑΣΘ αναδεικνύει το γενικότερο συγκοινωνιακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, την ανυπαρξία εναλλακτικών μέσων μαζικής μεταφοράς. Πρόβλημα στον ΟΑΣΘ; Χωρίς μεταφορικά μέσα η πόλη. Αδιανόητο μονοπώλιο. Η επίλυσή του είναι πρωτίστως κυβερνητική ευθύνη. Και η επίλυση του συγκοινωνιακού –γιατί γι’ αυτό πρέπει να συζητάμε και να προχωρήσουμε με ταχύτατες διαδικασίες- πρέπει να περιλαμβάνει συνδυασμό μέσων: αστικά λεωφορεία, μετρό, προαστιακός, τραμ, θαλάσσια συγκοινωνία. Ό,τι κριθεί πρόσφορο.

Καταλαβαίνετε ότι είναι μια συζήτηση που σε άλλες χώρες, ακόμη και του ανατολικού μπλοκ, έγινε πριν από πολλά χρόνια…

Ο σχεδιασμός, λοιπόν, δεν αρκεί να λύνει το πρόβλημα του ΟΑΣΘ αλλά πρέπει να είναι σχεδιασμός με προοπτική 100 χρόνων. Να δίνει ολοκληρωμένες λύσεις για τη Θεσσαλονίκη στη μητροπολιτική της διάσταση, δηλαδή αυτή που αναπτύσσεται από τη Νέα Μηχανιώνα μέχρι τα Νέα Μάλγαρα. Αυτή πρέπει να είναι η κυρίαρχη λογική, κι εμείς που ζούμε εκτός των τειχών βιώνουμε καθημερινά το πρόβλημα της ανεπάρκειας της δημόσιας συγκοινωνίας. Κάποια στιγμή θα πρέπει ο πολίτης που επιλέγει να κατοικήσει εκτός κέντρου πόλης να νιώθει ισότιμος, όχι παρακατιανός.

Από τις δηλώσεις Τσίπρα, φαίνεται πως είμαστε ένα βήμα από την απλή αναλογική στις αυτοδιοικητικές εκλογές. Ποια η άποψή σας;

Εάν οι αυτοδιοικητικοί ήταν ρομπότ, ίσως ήταν ένα θετικό βήμα. Η απλή αναλογική θα είναι ολέθριο λάθος. Θα οδηγήσει αρκετούς Δήμους όχι απλώς σε ακυβερνησία αλλά σε αδιέξοδο, στις περιπτώσεις που δεν θα υπάρχει ούτε αυτοδυναμία ούτε πρόθεση συνεργασίας. Η μικρή εκπροσώπηση του ΣΥΡΙΖΑ στην τοπική αυτοδιοίκηση δεν πρέπει να οδηγεί σ’ αυτή την απόφαση. Όμως, η συνεννόηση δεν επιβάλλεται με νόμο. Είναι ζήτημα νοοτροπίας. Όποιος δεν αντιλαμβάνεται ότι είναι αίτημα του καιρού μας δεν θα συνεργαστεί ούτε με απλή αναλογική.

Ξανά υποψήφιος δήμαρχος Δέλτα το 2019; Έχετε αρχίσει να το σκέπτεστε;

Η αλήθεια είναι ότι ο δύσκολος και σκληρός αγώνας να βελτιώσουμε την καθημερινότητα του πολίτη, να λύσουμε χρόνια προβλήματα αλλά και να δώσουμε ώθηση σε έργα της περιοχής με υπερτοπική σημασία, όπως οι είσοδοι και οι έξοδοι του Καλοχωρίου προς Εγνατία Οδό και ΠΑΘΕ, να ξεκολλήσουμε έργα όπως το Γυμνάσιο Εχεδώρου που παραδώσαμε τον περασμένο Σεπτέμβριο ή η ασφαλτόστρωση της αγροτικής οδού προς το αλιευτικό καταφύγιο του Λουδία, δεν αφήνουν χρόνο για να σχεδιάσουμε σχετικά με τις εκλογές του 2019. Ωστόσο, σας λέω ότι θα είμαι ξανά υποψήφιος δήμαρχος. Έχουμε υποχρέωση να διορθώσουμε την… απογοήτευση των κατοίκων του Δήμου μας από τα προηγούμενα άγονα χρόνια λόγω του Καλλικράτη και της οικονομικής κρίσης. Έχουμε υποχρέωση να συνεχίσουμε την προσπάθεια που ξεκινήσαμε το 2014, μια προσπάθεια που ενώνει, που στηρίζεται στη συνεννόηση και στη συνεργασία ανθρώπων και φορέων.

Από το φύλλο της THESSNEWS #57 (10/06/2017-11/06/2017)

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΥΡΜΑΤΣΗΣ

«Παιδί» της ηλεκτρονικής δημοσιογραφίας και του blogging. Δημιούργησε στο παρελθόν τα salonica-press, spnews.gr και sirma.info. Εργάστηκε στις εφημερίδες Κεντρί, Freeday, Νέα της Περιφέρειας και ThessNews. Από τον Δεκέμβριο του 2011 εντάχθηκε στον όμιλο του Ράδιο Θεσσαλονίκη. Από την πρώτη μέρα του ThessNews.gr, τον Σεπτέμβρη του 2016, βρίσκεται στη θέση του αρχισυντάκτη.

/ Δείτε ακόμα

Uncategorized

10.10.2021 12:50 μμ

Στην Βόρεια Εύβοια μεταβαίνει, με απόφαση του υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Χρήστου Στυλιανίδη, ο υφυπουργός Ευάγγελος Τουρνάς, για τον βέλτιστο συντονισμό του έργου της τοπικής αυτοδιοίκησης στις περιοχές που επλήγησαν από την ισχυρή βροχόπτωση.

Uncategorized

10.10.2021 8:20 πμ

Χωρίς ρεύμα θα μείνουν από τις 08:00 μέχρι τις 14:00 καταναλωτές εκατέρωθεν των οδών 25ης Μαρτίου, Νεμέας, Κωνσταντινουπόλεως, Ζουμέτικου, Ν. Εγνατία, στον δήμο Θεσσαλονίκης.   Παράλληλα, διακοπή ρεύματος θα σημειωθεί από τις 08:00 μέχρι τις 13:00 στην Πυλαία. Χωρίς ρεύμα

Uncategorized

7.10.2021 11:01 μμ

Την έκτακτη οικονομική ενίσχυση σε εξέχουσες κοινωνικές ομάδες και κυρίως σε χαμηλοσυνταξιούχους και ευάλωτα νοικοκυριά μελετά η κυβέρνηση.     Σύμφωνα με το newmoney.gr, για το έκτακτο μέρισμα εξετάζονται κάποια σενάρια μέχρις ότου συγκεκριμενοποιηθούν.     Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα  

Uncategorized

4.10.2021 1:07 μμ

Ο Francesco-Pecco-Bagnaia συνεχίζει τις εντυπωσιακές εμφανίσεις με τη Ducati Desmosedici GP 21, με pole position και τρίτη θέση στον τερματισμό του Grand Prix of the Americas, στο Austin . Για τρίτο συνεχόμενο αγώνα ο Ιταλός αναβάτης ξεκίνησε από την πρώτη

Uncategorized

2.10.2021 10:43 πμ

Όλο και μειώνεται ο πληθυσμός της Ελλάδας τα τελευταία χρόνια.   Συγκεκριμένα, στην απογραφή που θα γίνει μέχρι το τέλος του 2021, ο πληθυσμός της χώρας θα είναι κατά 450.000-500.000 λιγότεροι από αυτούς που απεγράφησαν τον Μάιο του 2011.  

Uncategorized

30.9.2021 11:55 μμ

Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλη τη Γη αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τον ύπνο. Οι λόγοι που δεν κοιμόμαστε πολλοί, και γι αυτό οι βιομηχανίες φαρμάκων έχουν βγάλει πολλά σκευάσματα που μας βοηθούν στο να έχουμε καλύτερο ύπνο.   Ωστόσο, υπάρχει ένα φυσικό

thess

Επικαιρότητα