του Dr. Erol User
Το παράδοξο της αυθεντικότητας: Γιατί τα AI Avatars είναι ένα βήμα παραπέρα;
Είμαι λάτρης της ΤΝ και μεγάλος υποστηρικτής της αύξησης της παραγωγικότητας με τη χρήση εργαλείων και πόρων ΤΝ. Η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούμε με την ψηφιακή σφαίρα σε καθημερινή, αν όχι ωριαία βάση.
Ωστόσο, ως υπέρμαχος της ΤΝ και των δυνατοτήτων της, βρίσκω τον εαυτό μου να τραβάει μια γραμμή όταν πρόκειται για τη χρήση avatars ΤΝ σε βίντεο. Και έχω τρεις λόγους για τους οποίους το να υποκύψετε στον πειρασμό των AI bots και των ζωντανών βίντεο είναι μια απόφαση που μπορεί να μην εξυπηρετήσει καλά εσάς ή την επωνυμία σας.
1. Ο παράγοντας ανατριχίλα:
Τα AI avatars έχουν αναμφίβολα βελτιωθεί ως προς την ικανότητά τους να μοιάζουν πολύ με πραγματικούς ανθρώπους. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχει μια ξεχωριστή ανατριχιαστική ποιότητα σε αυτά τα άβαταρ που μπορεί εύκολα να αναγνωριστεί. Ενώ μπορεί να φαίνονται πειστικά με την πρώτη ματιά, ένα απαιτητικό μάτι μπορεί να εντοπίσει την τεχνητότητα από χιλιόμετρα μακριά. Έχω ακούσει ότι αυτό το φαινόμενο αποκαλείται «Uncanny Valley», όπου κάτι που είναι σχεδόν ανθρώπινο αλλά όχι ακριβώς, προκαλεί δυσφορία και μπορεί να δημιουργήσει μια ανησυχητική εμπειρία για τους θεατές. Σε μια εποχή όπου η αυθεντικότητα και η σύνδεση είναι ζωτικής σημασίας, είναι σημαντικό να αγκαλιάζουμε τη γνήσια ανθρώπινη παρουσία αντί να προσπαθούμε να την αναπαράγουμε τεχνητά.
2. Η δύναμη του προσώπου σας:
Για όσους μπορεί να αποφεύγουν να βρεθούν μπροστά στην κάμερα, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουν το απίστευτο πλεονέκτημα μάρκετινγκ που κρύβει το πρόσωπό σας. Τα ανθρώπινα πρόσωπα έχουν μια μοναδική ικανότητα να μεταδίδουν συναισθήματα, να δημιουργούν εμπιστοσύνη και να δημιουργούν ουσιαστικές συνδέσεις με το κοινό. Εμφανιζόμενοι στα βίντεό σας, επιδεικνύετε αυθεντικότητα και ευαλωτότητα, τα οποία είναι ιδιαίτερα σχετιζόμενα και ελκυστικά χαρακτηριστικά. Η παράδοση αυτού του ισχυρού εργαλείου μάρκετινγκ σε ένα avatar τεχνητής νοημοσύνης αποδυναμώνει τον αντίκτυπο και μπορεί να σας απομακρύνει από το κοινό σας. Αγκαλιάστε την ευκαιρία να γίνετε το πρόσωπο της μάρκας σας και αξιοποιήστε την εμπιστοσύνη που συνεπάγεται η γνήσια ανθρώπινη αλληλεπίδραση. Μπορεί να ντρέπεστε την κάμερα, αλλά, είτε σας αρέσει είτε όχι, το πρόσωπό σας στην κάμερα είναι το πιο ισχυρό περιουσιακό στοιχείο μάρκετινγκ που διαθέτετε!
3. Αγκαλιάζοντας την ατέλεια και την αυθεντικότητα:
Σε έναν κόσμο γεμάτο από εικόνες-τέλειες στο Instagram, το να είσαι αληθινός είναι μια ανάσα φρέσκου αέρα. Η μάρκα σας δεν είναι απλώς ένα λογότυπο ή ένα όνομα, είστε εσείς. Η χρήση ενός AI avatar μπορεί να αποδυναμώσει αυτή την αυθεντικότητα που κάνει τη μάρκα σας ξεχωριστή. Αγκαλιάστε τις ιδιορρυθμίες σας, τις ατέλειές σας και όλα τα πράγματα που σας κάνουν να μην είστε AI! Ένα ρομποτικό, γενικό πρόσωπο τεχνητής νοημοσύνης δεν μπορεί να αναπαράγει την αυθεντικότητα που προέρχεται από την ατελή ανθρώπινη υπόσταση.
Οπότε, εδώ είναι η ουσία: Όσο κι αν είμαι οπαδός της Τεχνητής Νοημοσύνης και όλων των δυνατοτήτων της, νομίζω ότι πρέπει να είμαστε προσεκτικοί όταν πρόκειται για τα avatars Τεχνητής Νοημοσύνης σε βίντεο. Σίγουρα, η τεχνολογία είναι ωραία, αλλά με ποιο κόστος; Ο παράγοντας ανατριχίλα, η δύναμη του δικού σας προσώπου και η σημασία του να είστε αληθινοί, όλα δείχνουν ένα πράγμα – πρέπει να διατηρήσουμε τον άνθρωπο στον ψηφιακό μας κόσμο. Ας γιορτάσουμε αυτό που μας κάνει μοναδικούς και ας αντισταθούμε στην παρόρμηση να αντικαταστήσουμε το πρόσωπό σας με τεχνητή νοημοσύνη.
Θα ήθελα πολύ να ακούσω τις σκέψεις σας σχετικά με αυτό. Συμφωνείτε; Διαφωνείτε; Το μέλλον της Τεχνητής Νοημοσύνης και ο τρόπος που επηρεάζει την αυθεντικότητά μας είναι μια συζήτηση στην οποία πρέπει να συμμετέχουμε όλοι. Ας την εξερευνήσουμε μαζί. (Και ναι, το AI με βοήθησε να το γράψω αυτό!)