Αρχική / ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ / Διαδίκτυο 10 χρόνια μετά: Δεν θα υπάρχει μόνον το Metaverse!

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

03/09/20241:56 μμ

Διαδίκτυο 10 χρόνια μετά: Δεν θα υπάρχει μόνον το Metaverse!

Το διαδίκτυο του 2035 θα είναι τόσο διαφορετικό από το σημερινό διαδίκτυο όσο και το σημερινό διαδίκτυο από το παλιότερο.

Pixabay
Φωτ. Pixabay

Γράφει THESSNEWS-DESK

 

 

του Dr. Erol User  

 

 

 

 

 

 

 

 

Θυμάστε πώς έμοιαζε το διαδίκτυο του παρελθόντος;

Στατικές ιστοσελίδες που αργούσαν να φορτώσουν, θολές εικόνες JPG και πολλά φανταχτερά χρωματιστά κείμενα και φόντα!

Λοιπόν, το διαδίκτυο του 2035 θα είναι τόσο διαφορετικό από το σημερινό διαδίκτυο όσο και το σημερινό διαδίκτυο από το παλιότερο.
Στα είκοσι και πλέον χρόνια που κυριαρχεί στη ζωή μας, το διαδίκτυο εξελίχθηκε και έγινε πιο καθηλωτικό, προσβάσιμο, φιλικό προς το χρήστη και κοινωνικό. Αν και είναι δύσκολο για οποιονδήποτε να προβλέψει οτιδήποτε μέχρι και δέκα χρόνια στο μέλλον, ένα πράγμα για το οποίο είμαι σίγουρος είναι ότι αυτή η εξέλιξη θα συνεχιστεί.

Πριν από δέκα χρόνια, αν ρωτούσατε κάποιον τι είναι το διαδίκτυο, θα ήταν αρκετά σίγουρος ότι περιστρεφόταν γύρω από ιστοσελίδες που προβάλλονται σε μια οθόνη υπολογιστή. Σήμερα, η διαδικτυακή εμπειρία βασίζεται σε εφαρμογές, συσκευές, υπηρεσίες streaming και εικονικούς κόσμους. Χάρη στην πρόοδο της επαυξημένης πραγματικότητας (AR), βλέπουμε ακόμη και να εισχωρεί στον πραγματικό κόσμο.

Έτσι, κοιτάζοντας στην κρυστάλλινη σφαίρα μου, ιδού πέντε από τις τάσεις που πιστεύω ότι θα καθορίσουν τι σημαίνει να είσαι «online» καθώς οδεύουμε προς το έτος 2035. Και -προειδοποίηση spoiler- ναι, πιθανότατα θα εξακολουθούν να υπάρχουν μιμίδια γάτας!

Πραγματικότητα; Τι είναι αυτό;
Κατά την επόμενη δεκαετία, θα δούμε το διαδίκτυο να γίνεται όλο και πιο καθηλωτικό και ικανό να καλύπτει περισσότερες από τις καθημερινές μας ανάγκες. Είτε πρόκειται για εργασία, είτε για χαλάρωση, είτε για παιχνίδι, είτε για ψώνια, είτε για συναναστροφή με φίλους. Μέχρι το 2035, η έννοια του «να είσαι εκτός σύνδεσης» μάλλον δεν θα σημαίνει πολλά. Ακόμη και αν δεν κοιτάμε μια οθόνη (μια διεπαφή που γίνεται όλο και λιγότερο συνηθισμένη), αλληλεπιδρούμε με εικονικά και διαδικτυακά περιβάλλοντα μέσω δεδομένων που μας έρχονται μέσω μυριάδων συσκευών, ενδεχομένως ακόμη και με τσιπ που εμφυτεύονται στον εγκέφαλό μας.

Δεν είναι περίεργο ότι σε αυτό το σημείο, η διάκριση μεταξύ του πραγματικού, φυσικού κόσμου και του ψηφιακού, συνδεδεμένου κόσμου είναι πρακτικά ανύπαρκτη. Οι διεπαφές επαυξημένης πραγματικότητας θα ζωντανέψουν τις ψηφιακές πληροφορίες μπροστά στα μάτια μας, επικαλύπτοντας εικόνες που δημιουργούνται από υπολογιστή, ανεξάρτητα από το πού βρισκόμαστε ή τι κάνουμε. Και η έννοια της σύνδεσης ή της υπογραφής σε έναν εικονικό χώρο θα φαίνεται εντελώς ξεπερασμένη, καθώς οι μηχανές θα μας πιστοποιούν αυτόματα με βιομετρικά στοιχεία χωρίς καν να το καταλάβουμε. Αυτό θα βάλει στο χρονοντούλαπο την ιδέα που επιμένει εδώ και μερικές δεκαετίες ότι οι άνθρωποι γίνονται όλο και περισσότερο δέσμιοι της οθόνης, απομονώνονται μέσα σε σκοτεινά δωμάτια ή υπάρχουν στην εικονική πραγματικότητα, στο στυλ του Ready Player One. Το διαδίκτυο και ο εικονικός κόσμος θα είναι παντού γύρω μας, συνυφασμένοι με τον πραγματικό κόσμο – κάτι που είναι ίσως ακόμη πιο τρομακτικό!

Τέλος στα οικοσυστήματα;
Έτσι, η προσπάθεια της Meta (πρώην Facebook) να προσαρτήσει τον αναδυόμενο εικονικό τομέα που κάποτε αναφερόμασταν ως «metaverse» (αν και ποτέ δεν μου άρεσε αυτός ο όρος) φαίνεται να έχει σταματήσει. Το 2024, οι χρήστες θέλουν εικονικούς κόσμους – όχι περιφραγμένους εικονικούς κήπους – και το 2035, αυτό δεν θα είναι διαφορετικό. Αντί να είναι δεμένοι σε κάποιο συγκεκριμένο οικοσύστημα – είτε πρόκειται για iPhones είτε για Android, Xbox ή Playstation – οι χρήστες θα περιμένουν συμβατότητα πολλαπλών πλατφορμών και απρόσκοπτη συνδεσιμότητα, ανεξάρτητα από το υλικό ή το λειτουργικό σύστημα που δουλεύει στα παρασκήνια.
Αυτό σημαίνει, για παράδειγμα, ότι οι χρήστες θα μπορούν να παίρνουν το avatar τους από το Fortnite, μαζί με τα τρόπαια και τις ανταμοιβές που έχουν κερδίσει, και να τα εκδηλώνουν αβίαστα στο Roblox. Για ένα ελαφρώς πιο ώριμο παράδειγμα, σκεφτείτε τις συνομιλίες και τις επαφές σας στο Slack ή το Zoom να ενσωματώνονται απρόσκοπτα στο MS Teams – ή σε όποιο ισοδύναμο αυτών των εργαλείων θα χρησιμοποιούμε όλοι σε 10 χρόνια.
Όλα αυτά θα μπορούσαν να διευκολυνθούν από μια κίνηση προς ανοιχτά, αποκεντρωμένα οικοσυστήματα – ίσως βασισμένα στην τεχνολογία blockchain – καθώς όλο και περισσότεροι από εμάς συνειδητοποιούμε τους κινδύνους που εγκυμονεί η παραχώρηση της κυριότητας της διαδικτυακής ζωής και ταυτότητας σε εταιρείες όπως η Google, η Microsoft και η Apple.

Εικονική υγειονομική περίθαλψη
Γίνεται ολοένα και πιο συνηθισμένο να μεταβαίνουμε στο διαδίκτυο για να λάβουμε ιατρική περίθαλψη ή θεραπεία. Στους παράγοντες που συμβάλλουν σε αυτό περιλαμβάνονται η πανδημία του κοροναϊού, η γήρανση των πληθυσμών και η παγκόσμια έλλειψη επαγγελματιών υγείας.

Όλα αυτά σημαίνουν ότι η διαδικτυακή υγειονομική περίθαλψη θα αποτελεί μεγάλο μέρος της ζωής μας μέχρι το 2035. Οι ασθενείς και οι πάροχοι υγειονομικής περίθαλψης θα συναντιούνται λιγότερο συχνά, αλλά θα είναι πιο στενά συνδεδεμένοι από ποτέ, χάρη στον πλούτο των δεδομένων που θα συλλέγονται από συσκευές που θα φοράμε, ακόμη και από κάμερες στα σπίτια μας (παρακολουθώντας για παράδειγμα τα μειωμένα επίπεδα δραστηριότητας των ηλικιωμένων ή τις πτώσεις στο σπίτι).

Πολλοί περισσότεροι από εμάς θα ζήσουν το χρόνο τους ως ασθενείς σε ένα εικονικό νοσοκομείο, όπου θα παρακολουθούνται στενά και θα λαμβάνουν εξατομικευμένη φροντίδα στην άνεση του σπιτιού τους.
Ταυτόχρονα, όλα αυτά τα δεδομένα θα χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία ολοένα και πιο εξελιγμένων ψηφιακών διδύμων του σώματός μας, πράγμα που σημαίνει ότι η θεραπεία θα είναι εξατομικευμένη και στοχευμένη στις συγκεκριμένες συνθήκες μας. Τα ερωτήματα γύρω από τα δεδομένα υγειονομικής περίθαλψης και το σε ποιον ανήκουν οι πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση και την ευημερία μας θα είναι πιο προφητικά από ποτέ, αλλά οι λύσεις που βασίζονται στην αλυσίδα μπλοκ και την αποκεντρωμένη τήρηση αρχείων μπορεί να μας βοηθήσουν να διατηρήσουμε τον έλεγχο και τη διαχείρισή τους.

Ένα σημαντικό πλεονέκτημα θα είναι ότι δεν θα είμαστε πλέον δεσμευμένοι στο να λαμβάνουμε φροντίδα από ειδικούς στην περιοχή μας ή να κάνουμε μακρινά και δαπανηρά ταξίδια για να θεραπευτούμε από ειδικούς σε όλο τον κόσμο. Και η VR ή η AR θα σημαίνει ότι θα μπορούμε να θεραπευόμαστε online για πολλές από τις ανάγκες μας σε διαχείριση του πόνου, ψυχική ευεξία ή φυσιοθεραπεία.

Εικονικές οικονομίες και ψηφιακή ιδιοκτησία
Μέχρι το 2035, τα εικονικά προϊόντα και αγαθά θα είναι εξίσου επιθυμητά και περιζήτητα όπως είναι σήμερα τα πιο περιορισμένης έκδοσης αθλητικά παπούτσια ή τα VIP εισιτήρια της Taylor Swift. Και γιατί να μην είναι; Για τους εφήβους του αύριο, τα δικαιώματα καυχησιολογίας θα ισχύουν για τα υπάρχοντα στον ψηφιακό τομέα όσο και στον φυσικό.

Από την εικονική ακίνητη περιουσία μέχρι τα ψηφιακά πιστοποιητικά και τα συλλεκτικά αντικείμενα, αυτά τα περιουσιακά στοιχεία θα έχουν πραγματική αξία, δημιουργώντας νέες οικονομίες και μεταμορφώνοντας τις διαδικτυακές επιχειρήσεις, τα τυχερά παιχνίδια και την κοινωνικοποίηση. Αυτό θα ευνοήσει την ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών μοντέλων, παρέχοντας εικονικά αγαθά και υπηρεσίες, καθώς και πρόσβαση σε διαδικτυακές εκδηλώσεις, όπως εικονικές συναυλίες και εμπειρίες.

Η οικονομία των δημιουργών που βλέπουμε ήδη να αναπτύσσεται γύρω από πλατφόρμες όπως το Roblox θα αποτελέσει μεγαλύτερο μέρος της ζωής μας. Αυτό θα γίνει σε μεγάλο βαθμό χάρη στον εκδημοκρατισμό της ψηφιακής δημιουργικότητας που επιτρέπει η γενεσιουργός τεχνητή νοημοσύνη και τα αναδυόμενα εργαλεία χαμηλού/μηδενικού κώδικα. Αυτό έχει τη δυνατότητα να αυξήσει την πρόσβαση στις ευκαιρίες, επιτρέποντας σε άτομα από διαφορετικά κοινωνικά και οικονομικά υπόβαθρα να συμμετέχουν στην οικοδόμηση της μελλοντικής διαδικτυακής εμπειρίας.

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο THESSNEWS-DESK

Η συντακτική ομάδα του ThessNews.gr αποτελείται από επαγγελματίες δημοσιογράφους, τα αποκλειστικά ρεπορτάζ των οποίων έχουν αναπαραχθεί από το σύνολο των ηλεκτρονικών και των έντυπων Μέσων ενημέρωσης της επικράτειας.

/ Δείτε ακόμα

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

29.8.20243:57 μμ

    Στις 5 Σεπτεμβρίου φτάνει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης το ετήσιο Ευρωπαϊκό Enterprise Roadshow 2024 της Huawei, συνεχίζοντας την επιτυχημένη του πορεία στην Ευρώπη.   Το Ευρωπαϊκό Enterprise Roadshow προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία σε μεγάλες επιχειρήσεις, οργανισμούς, δημόσιες υπηρεσίες

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

26.8.20242:22 μμ

    του Dr. Erol User               Το παράδοξο της αυθεντικότητας: Γιατί τα AI Avatars είναι ένα βήμα παραπέρα;     Είμαι λάτρης της ΤΝ και μεγάλος υποστηρικτής της αύξησης της παραγωγικότητας με τη

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

21.8.20241:02 μμ

    του Dr. Erol User               Το 2024 θα συμπληρωθούν τέσσερα χρόνια από την έναρξη της πανδημίας. Τα παιδιά που ήταν στο νηπιαγωγείο το 2020 θα είναι στην τέταρτη τάξη, οι δάσκαλοι που

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

13.8.202411:10 πμ

  Η συγγραφέας του είναι η Λουίζα Φλόρενς και το αδύναμο βιογραφικό της ισχυρίζεται ότι είναι μια 60χρονη συγγραφέας από τη Φιλαδέλφεια που έμαθε την τέχνη της μαγειρικής στην Τοσκάνη και έκτοτε εργάστηκε σε εστιατόρια. Έχει επίσης δημοσιεύσει βιβλία για

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

13.8.20248:47 πμ

  Συγκλονιστικό παράδειγμα το ανθρωποειδές ρομπότ Figure 02 της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας BMW, που δημιουργήθηκε στο Σπάρτανμπεργκ της Νότιας Καρολίνας, ΗΠΑ. Το ρομπότ σχεδιάστηκε από την εταιρεία τεχνολογίας Figure να δουλεύει πλάι στους ανθρώπους στις γραμμές παραγωγής. Με υπεράνθρωπη ευελιξία και

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

2.8.20243:24 μμ

  Ψηφιακά εργαλεία και χρήση για ανάπτυξη των start-up Ο κόσμος μας τα τελευταία χρόνια βλέπει τη δημιουργία ολοένα και περισσότερων νεοσύστατων επιχειρήσεων. Αυτές οι καινοτόμες επιχειρήσεις για να παραμείνουν καινοτόμες, οφείλουν να είναι μόνιμα μπροστά από τις εξελίξεις. Ένας

thess

Επικαιρότητα

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή