Αρχική / ΠΟΛΙΤΙΚΗ / Ξανά στις ράγες τα τρένα από Τετάρτη – Τα πρώτα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

18/03/20235:10 μμ

Ξανά στις ράγες τα τρένα από Τετάρτη – Τα πρώτα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη

Για το πλαίσιο της επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου μίλησε ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για θέματα υποδομών και μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης.

Ξανά στις ράγες τα τρένα από Τετάρτη – Τα πρώτα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη

Γράφει THESSNEWS-DESK

Για το πλαίσιο της επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου μίλησε ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για θέματα υποδομών και μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης.

Τις δηλώσεις έκανε ο υπουργός μετά την πρώτη συνεδρίαση του Συντονιστικού Κέντρου Ασφάλειας Σιδηροδρόμων.

«Είναι σημαντικό να υπάρχει επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου με όρους απόλυτης ασφάλειας», ανέφερε και ανακοίνωσε ότι την επόμενη Τετάρτη ξεκινά η σταδιακή λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής που διεκόπη μετά το δυστύχημα στα Τέμπη. Σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός, μέχρι το Πάσχα η σιδηροδρομική γραμμή θα βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία.

«Στόχος μας είναι να αναβαθμιστεί η εμπιστοσύνη του κοινού στις μετακινήσεις», πρόσθεσε ο κ. Γεραπετρίτης.

Ο υπουργός, επίσης, επισήμανε ότι η τηλεδιοίκηση λειτουργούσε πλήρως τη μοιραία νύχτα του δυστυχήματος, όπως προκύπτει από όλα τα στοιχεία, και εξακολουθεί να λειτουργεί κανονικά μέχρι και σήμερα.

Το πλαίσιο για την επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου

Η επανεκκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου ξεκινάει από την Τετάρτη 22 Μαρτίου με ενισχυμένους κανόνες ασφαλείας. Σημειώνεται, όμως, ότι μετά το δυστύχημα των Τεμπών η κυβέρνηση είχε ανακοινώσει το πλαίσιο για την επιστροφή των δρομολογίων των τρένων. Σε αυτό περιλαμβάνονται:

Υποχρεωτικώς δύο σταθμάρχες σε κάθε σταθμό.
Μείωση του μεταφορικού έργου (μείωση συρμών-δρομολογίων ή μείωση σταθμών).
Καλύτερος συντονισμός στο πλαίσιο των σημερινών τεχνολογικών δυνατοτήτων.
Ταχεία ολοκλήρωση του έργου της τηλεδιοίκησης, μετά από επικοινωνία του πρωθυπουργού με τη γαλλική Alstom.
Ταχύτητες προσλήψεις προσωπικού για την ενίσχυση του ΟΣΕ.
Μεγαλύτερες ποινές για όσους κλέβουν καλώδια και προκαλούν δολιοφθορές στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Μετά και τις σημερινές δηλώσεις Γεραπετρίτη, στο πλαίσιο της επανεκκίνησης εντάσσονται:

Πιστή τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας
Κανόνες πυρασφάλειας και πυρανίχνευσης
Μόνο μία αμαξοστοιχία εντός των σηράγγων
Επαναλειτουργία σε πέντε φάσεις

Η επαναλειτουργία του οποίου θα εξελιχθεί σε πέντε φάσεις, ώστε να αυξηθεί το επίπεδο ασφάλειας και να μην επαναληφθεί μία τραγωδία ανάλογη με εκείνη που έλαβε χώρα στα Τέμπη.

Αναλυτικά οι πέντε φάσεις ανάπτυξης των δρομολογίων:

22.03.2023:

Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο
Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια
Προαστιακός Αθήνα – ΟΙνόη – Χαλκίδα
Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
Θεσσαλονίκη – Δράμα
Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Κάτω Αχαϊα – Πάτρα
Πάτρα – Ρίο
Διακοφτό – Καλάβρυτα
Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
Βόλος – Μηλιές
Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)
Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

27.03.2023 Επανεκκίνηση (επιπλέον):
Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο

01.04.2023 Επανεκκίνηση (επιπλέον):
InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζέυγος)
Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα
Παλιοφάρσαλος – Καλαμπάκα
Λάρισα – Βόλος
Λαμία – Στυλίδα

06.04.2023 Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):
InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζέυγη ημερησίως)
Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

11.04.2023 Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):
Λοιπά δρομολόγια

Άμεσα μέτρα για την ασφάλεια

-2 σταθμάρχες σε κάθε σταθμό
-Προαστιακός: 2 μηχανοδηγοί + 1 συνοδός
-InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη: 3 συνοδοί
-Ταχύτατες προσλήψεις προσωπικού για την ενίσχυση του ΟΣΕ
-Μείωση ταχύτητας:
80 χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς
100 χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες

-Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).

-Αναβαθμίζονται οι υποδομές με ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα ενώ άμεσα πρόκειται να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ανάταξη και συντήρηση των σηράγγων

Αναλυτικά η δήλωση Γεραπετρίτη:

«Σήμερα ήταν η πρώτη συνεδρίαση του νέου Συντονιστικό ΚέντρουΔιαχείρισης Κρίσεων του ΟΣΕ. Κρίναμε σκόπιμο ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, να υπάρξει ένα ενιαίο συντονιστικό κέντρο, το οποίο θα περιλαμβάνει όλους τους δημόσιους εκείνους φορείς, οι οποίοι εμπλέκονται στη διαχείριση κρίσης, δηλαδή την Ελληνική Αστυνομία, την Πυροσβεστική Υπηρεσία και το ΕΚΑΒ, καθώς επίσης και τον λειτουργό του δικτύου δηλαδή την HellenicTrain. Mε τον τρόπο αυτό θεωρούμε ότι θα μπορέσουμε αφενός να επιτηρήσουμε καλύτερα τα συστήματα ασφαλείας και αφετέρου να προχωρήσουμε με πολύ γοργά βήματα στην αναβάθμιση όλων των προδιαγραφών ασφαλείας του σιδηροδρομικού μας δικτύου, έτσι ώστε να βελτιώσουμε συνολικά την εμπιστοσύνη του κοινού απέναντι σε όλα τα θέματα, που έχουν να κάνουν με το σιδηρόδρομο στην Ελλάδα.

Επαναλαμβάνω ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό να υπάρξει επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου, έτσι ώστε αφενός να διατηρηθεί το επίπεδο της γραμμής και αφετέρου να αναβαθμιστεί η εμπιστοσύνη του κοινού στην χρήση του σιδηροδρόμου.

Θα πρέπει όμως επανεκκίνηση αυτή να γίνει με όρους απόλυτης ασφαλείας.
Την επόμενη Τετάρτη εκκινεί το νέο σταδιακό πλαίσιο για την λειτουργία των τρένων, ανά πενθήμερο θα προστίθενται γραμμές, έτσι ώστε να έχουμε πλήρη ανάπτυξη σε περίπου εικοσιπέντε μέρες πριν από το Πάσχα.

Θα ήθελα να επισημάνω ότι ιδιαίτερα έδωσα οδηγίες με τον υφυπουργό για συγκεκριμένα θέματα, τα οποία αφορούν την ασφάλεια, όπως είναι κατεξοχήν τα ζητήματα της πυρασφάλειας και της πυρανίχνευσης, όπως είναι επίσης η πιστή τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας.

Θέλω να επισημάνω ότι ήδη υπάρχει ένα εγκεκριμένο σχέδιο για την διαχείριση κρίσεων από το Δεκέμβριο του 2020, στους σιδηροδρόμους το οποίο έχει προκύψει μετά από διαβούλευση με τους φορείς και με την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και αυτό θα πρέπει να τηρηθεί με απόλυτο σεβασμό.
Ιδιαίτερη έμφαση ζήτησα στο ζήτημα της ασφάλειας των σηράγγων. Ειδικά για τις σήραγγες, πέρα από την αναγκαία αναβάθμιση, η οποία θα πρέπει να υπάρξει, έχουμε στα πολύ άμεσα σχέδια και την αναβάθμιση της επιτήρησης με ηλεκτρονικές κάμερες.Επιπλέον για το διάστημα έως ότου εγκατασταθεί πλήρως η τηλεδιοίκηση θα υπάρχει σε κάθε περίπτωση μία μόνο αμαξοστοιχία εντός των σηράγγων, έτσι ώστε να διασφαλίζεται απολύτως η κίνηση στις σήραγγες, καθώς και κάθε άλλο μέτρο, το οποίο είναι αναγκαίο για την αναβάθμιση του επίπεδο ασφάλειας.

Θα ήθελα με την ευκαιρία αυτή να πω μία κουβέντα για το ζήτημα το οποίο έχει ανακύψει και αφορά το θέμα της τηλεδιοίκησης στη Λάρισα.Όπως έχω επανειλημμένως έχωτονίσει και ενώπιον της Βουλής, της αρμόδιας διαρκούς Κοινοβουλευτικής Επιτροπής και σε συνέντευξη την οποία παρεχώρησα:Το σύστημα της τοπικής τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε απολύτως την κρίσιμη νύχτα.Το επαναλαμβάνω με έμφαση,προκύπτει από όλα τα στοιχεία τα οποία έχουμε στη διάθεσή μας, η τοπική τηλεδιοίκηση στη Λάρισα είναι υπαρκτή, πραγματική και ακόμα και σήμερα όλες οι διαδρομές γίνονται με αυτόματες χαράξεις.

Δυστυχώς θα μου επιτρέψετε να πω με περισσή υποκρισία και καθόλου αίσθημα ευθύνης ορισμένοι διακινούν ότι δεν υπάρχει καμία τηλεδιοίκηση στη Λάρισα.Το Κέντρο Ελέγχου της Λάρισας είναι ένα Κέντρο Ελέγχου το οποίο αφορά περίπου 8,5 χιλιόμετρα της διαδρομής, είναι λειτουργικός πίνακας τον οποίο και εγώ ο ίδιος σε αυτοψία είδα και χρησιμοποίησα, λειτουργεί και λειτουργούσε και την κρίσιμη νύχτα.Το ζήτημα της επέκτασης της τηλεδιοίκησης σε όλο το δίκτυο, το οποίο ευελπιστούμε ότι θα ολοκληρωθεί έως το τέλος Σεπτεμβρίουτου τρέχοντος έτους, πράγματι θα καταλαμβάνει και τη μεγαλύτερη έκταση από την Λάρισα προς τους Νέους Πόρους και Θεσσαλονίκη. Αυτό είναι κάτι ανεξάρτητο, είναι το σύστημα το οποίο είχε υποστεί μεγάλη φθορά εξαιτίας της πυρκαγιάς το 2019 και είχε παραδοθεί σε μία κατάσταση μη λειτουργική. Ανατάχθηκε το τοπικό κέντρο και λειτουργεί από το Νοέμβριο. Το δε παλαιό το οποίο δυστυχώς μέσα ενημέρωσης αναπαρήγαγαν χθες εχθές βρίσκεται σε διαδικασία ανακατασκευής.Όμως δεν αφορά, το επαναλαμβάνω, το τοπικό δίκτυο τηλεδιοίκησης που έχει την αυτόματη χάραξη, η οποία μπορούσε να έχει γίνει την κρίσιμη νύχτα.

Για εμάς το πιο κρίσιμο απ’ όλα είναι επανεκκίνηση με ασφάλεια, διερεύνηση μέχρι τέλους.Θα μένουμε πιστοί σε αυτό όμως το πλάνο.

(Ερώτηση Δημοσιογράφου: Σταθμάρχες θα υπάρχουν; Η ΡΑΣ ζητά να ξηλωθούν περίπου 72 μπλοκάκια και οι δύο με μετάταξη)

Οι αρμοδιότητες του κάθε δημόσιου φορέα προδιαγράφονται από το νόμο, όπως και οι ευθύνες του καθενός και η λογοδοσία την οποία έχει. Είναι προφανές ότι εάν υπάρχουν τα οποιαδήποτε κενά στα ζητήματα προσωπικού, αυτά θα εξεταστούν.Ήμουν πάρα πολύ σαφής στο ότι θα υπάρχει άμεση ενίσχυση προσωπικού.Η απαίτηση για αναβάθμιση του επίπεδου της εκπαίδευσης και της επιμόρφωσης των κρίσιμων υπαλλήλων του ΟΣΕ είναι στο πλαίσιο της δικής μας λειτουργικότητας. Σε κάθε περίπτωση και για τους σταθμάρχες και για τους κλειδούχους και για το τεχνικό προσωπικό υπάρχει η εκπαίδευση, η οποία έχει γίνει και η οποία ήταν η πάγια εκπαίδευση που γινόταν, η οποία καταλαμβάνει και όσους λειτουργούσαν με δελτίο παροχής υπηρεσιών.Εάν υπάρξει ζήτημα αναβάθμισης του προγράμματος σπουδών, αυτό θα το αξιολογήσουμε.Καλό όμως είναι να μην ανακύπτουν τα ζητήματα αυτά μόνο εκ των υστέρων, αλλά επίκαιρα.

Εγώ θα βρίσκομαι στις Βρυξέλλες την επόμενη εβδομάδα, σε μία προσπάθεια αφενός, να εξασφαλίσουμε την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, με τη συνεργασία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.Θα δωυψηλούς αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που αφορούν στους σιδηροδρόμους και την περιφερειακή ανάπτυξη και την ίδια την προεδρία.Σε κάθε περίπτωση εκείνο το οποίο οφείλουμε να διασφαλίσουμε είναι ότι θα υπάρξει πιστή τήρηση χρονοδιαγραμμάτων.Θα ζητήσουμε τεχνική βοήθεια από την στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για όλα τα ζητήματα, που έχουν να κάνουν με την αναβάθμιση της ασφάλειας και του δικτύου και πιστεύουμε ότι το επόμενο βήμα του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα θα είναι ένας σιδηρόδρομος, ο οποίος θα είναι ασφαλής, λειτουργικός στην υπηρεσία του πολίτη.

Σας ευχαριστώ πολύ».

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

#TAGS:

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο THESSNEWS-DESK

Η συντακτική ομάδα του ThessNews.gr αποτελείται από επαγγελματίες δημοσιογράφους, τα αποκλειστικά ρεπορτάζ των οποίων έχουν αναπαραχθεί από το σύνολο των ηλεκτρονικών και των έντυπων Μέσων ενημέρωσης της επικράτειας.

/ Δείτε ακόμα

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

18.4.20246:15 μμ

  Η κυβέρνηση θα συνεχίσει να λαμβάνει μέτρα για την καταπολέμηση του πληθωρισμού των τροφίμων, τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, παρουσιάζοντας στη Βουλή την τροπολογία του για το «καλάθι του νονού».   Αναπτύσσοντας την τροπολογία του στο συζητούμενο νομοσχέδιο

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

18.4.20246:00 μμ

  Εμείς δεν βάζουμε κανέναν πήχη με αριθμό, για εμάς πήχης είναι τα προβλήματα των πολιτών» είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, αναφορικά με τις προβλέψεις για την εκλογική επίδοση της ΝΔ στις προσεχείς ευρωεκλογές, απαντώντας στις ερωτήσεις πολιτικών συντακτών

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

18.4.20245:30 μμ

  Για τις 13 Μαίου προγραμματίστηκε η νέα συνάντηση του Έλληνα πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη και του Τούρκου προέδρου, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, στην Άγκυρα, όπως δήλωσε προ ολίγου από τις Βρυξέλλες ο Έλληνας πρωθυπουργός.   Μιλώντας για την αντίδραση της Τουρκίας

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

18.4.20243:23 μμ

  Ο Δήμος Θεσσαλονίκης εξέδωσε ανακοίνωση για τον βανδαλισμό των δημόσιων τουαλετών στον Κήπο των Ρόδων, στη Νέα Παραλία.   «Την ώρα που καταβάλλεται μια μεγάλη προσπάθεια να αποδοθούν εκ νέου στους πολίτες οι δημόσιες τουαλέτες του Δήμου, κάποιοι επιμένουν

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

18.4.20243:07 μμ

  Την απόφασή του να εξαιρέσει τον Δημήτρη Παπανώτα από το Ευρωψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ ανακοίνωσε ο Στέφανος Κασσελάκης.     «Σέβομαι απόλυτα τις αποφάσεις των μελών και φίλων του ΣΥΡΙΖΑ που -για πρώτη φορά, με δική μου δέσμευση- επέλεξαν οι

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

18.4.20243:04 μμ

  Προκλητική η στάση της Άγκυρας αναφορικά με την εξαγγελία της Ελλάδας για τη δημιουργία των δύο θαλάσσιων πάρκων σε Ιόνιο και Αιγαίο.   Κατά την τακτική εβδομαδιαία ενημέρωση των αμυντικών συντακτών, πηγές του τουρκικού Υπουργείου Άμυνας αναφέρθηκε στο ζήτημα

thess

Επικαιρότητα

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή