Αρχική / ΠΟΛΙΤΙΚΗ / ΠΑΙΔΕΙΑ / Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Νέες θεματικές σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια

ΠΑΙΔΕΙΑ

03/08/20212:30 μμ

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Νέες θεματικές σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια

Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» ομαδοποιείται σε τέσσερις Θεματικές Ενότητες (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα) και προσαρμόζεται ανά ηλικία.

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Νέες θεματικές σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια

Γράφει THESSNEWS-DESK

Στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων εντάσσονται από το Σεπτέμβριο τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, σε συνέχεια της πιλοτικής εφαρμογής τους το προηγούμενο σχολικό έτος σε 218 σχολεία της χώρας.

Στόχος, όπως αναφέρει το υπουργείο Παιδείας, μέσω της εισαγωγής νέων θεματικών όπως ρομποτική, επιχειρηματικότητα, οδική ασφάλεια, σεξουαλική αγωγή, οικολογική συνείδηση, η ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων των μαθητών, μεταξύ των οποίων οι ψηφιακές ικανότητες, η κριτική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η ικανότητα για μάθηση.

Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» ομαδοποιείται σε τέσσερις Θεματικές Ενότητες, οι οποίες προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα) και προσαρμόζεται ανά ηλικία.

Ειδικότερα, οι θεματικές είναι οι εξής:

 

1. ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια
2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη
3. Γνωρίζω το σώμα μου- Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση
2. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
1. Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά
2. Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία
3. Παγκόσμια & τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά
3. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη
1. Ανθρώπινα δικαιώματα
2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση
3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα
4. ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία
1. STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική
2. Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα

 

Η ομαδοποίηση των δεξιοτήτων γίνεται σε τέσσερις κύκλους στοχοθεσίας:

 

Α) Δεξιότητες 21 ου αιώνα (4cs)

Α1. Δεξιότητες μάθησης 21 ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)

Α2. Ψηφιακή μάθηση 21 ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον) (Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή κριτική σκέψη, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας)

Α3. Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας.

 

Β) Δεξιότητες ζωής

Β1. Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα)

Β2. Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας (Ευχέρεια στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση,

Ψηφιακή πολιτειότητα, Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, Προστασία από εξαρτητικές συμπεριφορές στις τεχνολογίες, ανθεκτικότητα)

Β3. Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης (Ενσυναίσθηση και

ευαισθησία, Διαμεσολάβηση, Επίλυση συγκρούσεων, Πολιτειότητα)

Β4. Δεξιότητες επιχειρηματικότητας (Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός, Παραγωγικότητα, Αποτελεσματικότητα).

 

Γ) Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης

Γ1. Δεξιότητες της τεχνολογίας (Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών)

Γ2. Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων (Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Γραμματισμός στα μέσα, Ασφάλεια στο

διαδίκτυο)

Γ3. Ρομποτική (Δεξιότητες μοντελισμού και προσομοίωσης, Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη).

 

Δ) Δεξιότητες του νου

Δ1. Στρατηγική Σκέψη (Οργανωσιακή σκέψη, Μελέτη περιπτώσεων και Επίλυση προβλημάτων)

Δ2. Πλάγια σκέψη (Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη)

Δ3. Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός

Δ4. Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές

Δ5. Δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης (Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη διαμεσολάβηση).

 

Με την κατανομή των προγραμμάτων ανά τάξη, η κάθε μαθήτρια και ο κάθε μαθητής, με το τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης θα έχει διδαχθεί έννοιες από όλες τις θεματικές ενότητες.

Με σχετικές υπουργικές αποφάσεις προσδιορίζεται, μεταξύ άλλων, οι θεματικές ενότητες και το εκπαιδευτικό υλικό, ενώ προβλέπονται η μεθοδολογία και η φιλοσοφία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, καθώς και οι κατάλληλες προσαρμογές και διαφοροποιήσεις για μαθήτριες και μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αναπηρία, γλωσσικές ή πολιτισμικές διαφορές ή άλλες δυσκολίες.

 

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο THESSNEWS-DESK

Η συντακτική ομάδα του ThessNews.gr αποτελείται από επαγγελματίες δημοσιογράφους, τα αποκλειστικά ρεπορτάζ των οποίων έχουν αναπαραχθεί από το σύνολο των ηλεκτρονικών και των έντυπων Μέσων ενημέρωσης της επικράτειας.

/ Δείτε ακόμα

ΠΑΙΔΕΙΑ

28.3.20249:04 πμ

  Μαθητές και εκπαιδευτικοί σε όλα τα σχολεία, φαίνεται πως θα απολαύσουν ακόμη δύο ημέρες διακοπών πριν τελειώσει το ακαδημαϊκό έτος, εξαιτίας των ευρωεκλογών του 2024.   Έτσι, τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά δύο ημέρες τον Ιούνιο, συγκεκριμένα την Παρασκευή

ΠΑΙΔΕΙΑ

8.3.202412:18 μμ

  Για εμπορευματοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μιλούν Πανεπιστημιακοί καθηγητές και διοικητικοί υπάλληλοι του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου που συγκεντρώθηκαν μπροστά στο κτίριο διοίκησης του ΑΠΘ, ζητώντας έστω και «την ύστατη στιγμή την απόσυρση του νομοσχεδίου για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια».     Οι

ΠΑΙΔΕΙΑ

8.3.20248:16 πμ

    Σχέδιο επαναφοράς των δικαιολογημένων και αδικαιολόγητων απουσιών επεξεργάζεται το υπουργείο Παιδείας. Αν και δεν οριστικοποιήθηκε, το επιτελείο του υπουργείου παρουσίασε στο esos.gr τα βασικά σημεία των αλλαγών:   -Γίνεται επαναφορά της διάταξης για την δυνατότητα αποβολής μαθητή μέχρι

ΠΑΙΔΕΙΑ

28.2.202410:00 μμ

  «Φιλοζωία στην Εκπαίδευση» ζητά με επιστολή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία «Νέμεσις», για το Περιβάλλον, τα Ζώα, το ΑντιΚυνήγι που την απευθύνει στον Υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερακάκη «Κύριε Υπουργέ, Η εισαγωγή της φιλοζωίας στην εκπαίδευση αποτελεί τομέα αιχμής στην εφαρμογή

ΠΑΙΔΕΙΑ

26.2.20243:56 μμ

    Μοναδική ήταν η εμπειρία για 22 μαθητές και μαθήτριες των Εκπαιδευτηρίων Ε. Μαντουλίδη, μέλη της Περιβαλλοντικής Ομάδας και του προγράμματος Studies Abroad, που συμμετείχαν με τους/τις μαθητές/ριες του Ζωγραφείου Λυκείου Κωνσταντινούπολης και του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης σε

ΠΑΙΔΕΙΑ

12.2.20241:00 μμ

  Με φέρετρο, πένθιμα εμβατήρια, κηδειόχαρτα και κόκκινα τριαντάφυλλα βγήκαν στους δρόμους γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές ΑμεΑ.   Πορεία διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης πραγματοποιήθηκε νωρίτερα από εκπαιδευτικούς Ειδικών Σχολείων, γονείς και μαθητές ΑμεΑ για την επικείμενη, όπως

thess

Επικαιρότητα

ΔΙΚΑΣΤΙΚΑ

29.3.20247:41 πμ
Ρούλα Πισπιρίγκου: Σήμερα η απόφαση για τον θάνατο της 9χρονης ΤζωρτζίναςΗ ώρα της πρώτης κρίσης για τη Ρούλα Πισπιρίγκου έφτασε. Η 35χρονη κατηγορούμενη για την ανθρωποκτονία από πρόθεση της 9χρονης κόρης της, Τζωρτζίνας, στις 29 Ιανουαρίου 2022, θα ακούσει σήμερα στη δίκη την ετυμηγορία των τριών τακτικών και των τεσσάρων λαϊκών δικαστών του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου της Αθήνας. Παρά τη σθεναρή άρνηση της κατηγορίας από την πρώτη στιγμή της σύλληψης της, τον Μάρτιο του 2022, η Ρούλα
Πισπιρίγκου παραπέμφθηκε σε δίκη όχι μόνο για την κατηγορία της ανθρωποκτονίας της κόρης της, αλλά και το αδίκημα της απόπειρας ανθρωποκτονίας της μικρής Τζωρτζίνας, στις 11 Απριλίου 2021 στο νοσοκομείο Καραμανδάνειο με αποτέλεσμα να υποστεί υποξική ισχαιμική εγκεφαλοπάθεια. Σύμφωνα με την κατηγορία, ο θάνατος της Τζωρτζίνας προήλθε από δηλητηρίαση από φαρμακευτική ουσία και συγκεκριμένα από την κεταμίνη η οποία εντοπίστηκε στο μεταθανάτιο αίμα της 9χρονης, Τζωρτζίνας. Την ουσία κατηγορείται πως την της χορήγησε η μητέρα της. Οι γιατροί και οι νοσηλευτές που κατέθεσαν στο δικαστήριο αρνήθηκαν κατηγορηματικά πως χορήγησαν κεταμίνη στο κοριτσάκι κατά το στάδιο της ανάνηψης, ενώ στο κρίσιμο διάστημα που φέρεται να δόθηκε η ουσία η Τζωρτζίνα βρισκόταν στο θάλαμο με τη μητέρα της. Η κατηγορούμενη από τη στιγμή της σύλληψης αρνείται την κατηγορία της ανθρωποκτονίας. Από την πλευρά της, η εισαγγελέας της έδρας, Ευαγγελίας Σπυριδωνίδου, έχει ζητήσει να κριθεί ένοχη η Ρούλα Πισπιρίγκου, όπως κατηγορείται. Η εισαγγελέας είπε απευθυνόμενοι σε δικαστές και ενόρκους πως η Ρούλα Πισπιρίγκου αποπειράθηκε να αφαιρέσει και τελικά έκοψε το νήμα της ζωής του παιδιού της για ένα κίνητρο «που δεν το χωράει ο ανθρώπινος νους» και είναι ο πρώην πλέον σύζυγος της, Μάνος Δασκαλάκης. «Έχουμε την παρουσία της κατηγορουμένης μόνης στο δωμάτιο. Δεν μπορεί να γίνει δεκτό πως η κεταμίνη δόθηκε κατά τη διάρκεια της καρδιοαναπνευστικής αναζωογόνησης. Ποιος μπορεί να χορήγησε κεταμίνη; Λέει η κατηγορούμενη ότι δεν γνώριζε την κεταμίνη. Εδώ η google την διαψεύδει. Το πιο ασφαλές συμπέρασμα είναι το χέρι που έδωσε την κεταμίνη στη Τζωρτζίνα είναι της κατηγορουμένης» είπε η εισαγγελέας, ζητώντας από τους δικαστές και τους ενόρκους να την καταδικάσουν. Την ίδια στιγμή, έχει ήδη αρχίσει να διεξάγεται και η δεύτερη δίκη με κατηγορούμενη τη Ρούλα Πισπιρίγκου που αφορά τους θανάτους των δύο άλλων παιδιών της, της Μαλένας και της Ίριδας.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

29.3.20247:26 πμ

ΚΑΙΡΟΣ

29.3.20247:00 πμ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

28.3.20249:35 μμ

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή

1

ΔΙΚΑΣΤΙΚΑ

29.3.20247:41 πμ

2

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

29.3.20247:26 πμ

4

ΚΑΙΡΟΣ

29.3.20247:00 πμ