Αρχική / ΠΟΛΙΤΙΚΗ / ΠΑΙΔΕΙΑ / Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Νέες θεματικές σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια

ΠΑΙΔΕΙΑ

03/08/2021 2:30 μμ

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Νέες θεματικές σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια

Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» ομαδοποιείται σε τέσσερις Θεματικές Ενότητες (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα) και προσαρμόζεται ανά ηλικία.

Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Νέες θεματικές σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια

Γράφει THESSNEWS-DESK

Στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων εντάσσονται από το Σεπτέμβριο τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, σε συνέχεια της πιλοτικής εφαρμογής τους το προηγούμενο σχολικό έτος σε 218 σχολεία της χώρας.

Στόχος, όπως αναφέρει το υπουργείο Παιδείας, μέσω της εισαγωγής νέων θεματικών όπως ρομποτική, επιχειρηματικότητα, οδική ασφάλεια, σεξουαλική αγωγή, οικολογική συνείδηση, η ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων των μαθητών, μεταξύ των οποίων οι ψηφιακές ικανότητες, η κριτική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η ικανότητα για μάθηση.

Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» ομαδοποιείται σε τέσσερις Θεματικές Ενότητες, οι οποίες προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα) και προσαρμόζεται ανά ηλικία.

Ειδικότερα, οι θεματικές είναι οι εξής:

 

1. ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια
2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη
3. Γνωρίζω το σώμα μου- Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση
2. ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
1. Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά
2. Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία
3. Παγκόσμια & τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά
3. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – Κοινωνική Συναίσθηση & Ευθύνη
1. Ανθρώπινα δικαιώματα
2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση
3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα
4. ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία
1. STEM – Εκπαιδευτική Ρομποτική
2. Επιχειρηματικότητα – Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα

 

Η ομαδοποίηση των δεξιοτήτων γίνεται σε τέσσερις κύκλους στοχοθεσίας:

 

Α) Δεξιότητες 21 ου αιώνα (4cs)

Α1. Δεξιότητες μάθησης 21 ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)

Α2. Ψηφιακή μάθηση 21 ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον) (Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή κριτική σκέψη, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας)

Α3. Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας.

 

Β) Δεξιότητες ζωής

Β1. Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα)

Β2. Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας (Ευχέρεια στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση,

Ψηφιακή πολιτειότητα, Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, Προστασία από εξαρτητικές συμπεριφορές στις τεχνολογίες, ανθεκτικότητα)

Β3. Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης (Ενσυναίσθηση και

ευαισθησία, Διαμεσολάβηση, Επίλυση συγκρούσεων, Πολιτειότητα)

Β4. Δεξιότητες επιχειρηματικότητας (Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός, Παραγωγικότητα, Αποτελεσματικότητα).

 

Γ) Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης

Γ1. Δεξιότητες της τεχνολογίας (Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών)

Γ2. Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων (Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Γραμματισμός στα μέσα, Ασφάλεια στο

διαδίκτυο)

Γ3. Ρομποτική (Δεξιότητες μοντελισμού και προσομοίωσης, Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη).

 

Δ) Δεξιότητες του νου

Δ1. Στρατηγική Σκέψη (Οργανωσιακή σκέψη, Μελέτη περιπτώσεων και Επίλυση προβλημάτων)

Δ2. Πλάγια σκέψη (Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη)

Δ3. Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός

Δ4. Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές

Δ5. Δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης (Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη διαμεσολάβηση).

 

Με την κατανομή των προγραμμάτων ανά τάξη, η κάθε μαθήτρια και ο κάθε μαθητής, με το τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης θα έχει διδαχθεί έννοιες από όλες τις θεματικές ενότητες.

Με σχετικές υπουργικές αποφάσεις προσδιορίζεται, μεταξύ άλλων, οι θεματικές ενότητες και το εκπαιδευτικό υλικό, ενώ προβλέπονται η μεθοδολογία και η φιλοσοφία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, καθώς και οι κατάλληλες προσαρμογές και διαφοροποιήσεις για μαθήτριες και μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αναπηρία, γλωσσικές ή πολιτισμικές διαφορές ή άλλες δυσκολίες.

 

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο THESSNEWS-DESK

Η συντακτική ομάδα του ThessNews.gr αποτελείται από επαγγελματίες δημοσιογράφους, τα αποκλειστικά ρεπορτάζ των οποίων έχουν αναπαραχθεί από το σύνολο των ηλεκτρονικών και των έντυπων Μέσων ενημέρωσης της επικράτειας.

/ Δείτε ακόμα

ΠΑΙΔΕΙΑ

11.10.2021 6:18 μμ

To Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με το στεγαστικό επίδομα που επεκτείνεται  στους καταρτιζόμενους των ΔΙΕΚ. Συγκεκριμένα Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε: • Την επέκταση της χορήγησης ετήσιου στεγαστικού επιδόματος 1.000 ευρώ στους καταρτιζόμενους των Δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΔΙΕΚ) προβλέπει νομοθετική

ΠΑΙΔΕΙΑ

8.10.2021 11:14 πμ

Η υπουργός Παιδείας κατέθεσε αγωγή η οποία λόγω κατεπείγοντος εκδικάζεται σήμερα, ζητώντας να κηρυχθεί παράνομη η νέα απεργία κατά της αξιολόγησης. Την περασμένη εβδομάδα το Πρωτοδικείο Αθηνών αποφάσισε ότι η απεργία-αποχή που είχαν κηρύξει οι συνδικαλιστικές οργανώσεις ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΠΟΣΕΕΠΕΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ

30.9.2021 10:38 πμ

Κατεπείγουσα αγωγή εναντίον των συνδικαλιστών εκπαιδευτικών για την απόφαση να απέχουν από τη διαδικασία αξιολόγησης κατέθεσε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως. Πιο συγκεκριμένα, κατατέθηκε αγωγή κατά των Διδασκαλική Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών (ΔΟΕ), Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), Πανελλήνια Ομοσπονδία

ΠΑΙΔΕΙΑ

29.9.2021 11:50 πμ

Ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας σχετικά με τα σημερινά επεισόδια στα ΕΠΑΛ Σταυρούπολης όπου υπήρξε τραυματισμός μαθητή.   «Βίαιες συμπεριφορές σαν αυτές που σημειώθηκαν στα ΕΠΑΛ Σταυρούπολης είναι απολύτως καταδικαστέες και δεν πρόκειται να γίνουν ανεκτές» αναφέρει η ανακοίνωση του υπουργείου.

ΠΑΙΔΕΙΑ

21.9.2021 7:30 πμ

Μαρία Θεοδωρίδου και Βάνα Παπαευαγγέλου ζωντανά από το Υπουργείο Παιδείας για τον εμβολιασμό στη μαθητική κοινότητα.   Ενημερωτική διαδικτυακή εκδήλωση, με στόχο την ενημέρωση μαθητών και γονέων για τα οφέλη του εμβολιασμού στις ηλικίες 12-17 κατά της νόσου του κορωνοϊού,

ΠΑΙΔΕΙΑ

10.9.2021 1:26 μμ

Απαντήσεις σε 14 ερωτήσεις δίνει το υπουργείο Παιδείας, σχετικά με τα μέτρα προστασίας και το πρωτόκολλο λειτουργίας των σχολείων για το έτος 2021-2022. Με τι δικαιολογητικά θα προσέρχονται οι μαθητές στις σχολικές μονάδες; Οι μαθητές οφείλουν να επιδεικνύουν εντός της

thess

Επικαιρότητα