Αρχική / LIFESTYLE / Ψωνίσαμε ηλεκτρονικά το 2023 αλλά ψωνίσαμε λιγότερο και με… έκπτωση!

LIFESTYLE

02/02/202410:15 μμ

Ψωνίσαμε ηλεκτρονικά το 2023 αλλά ψωνίσαμε λιγότερο και με… έκπτωση!

Οι Έλληνες καταναλωτές το 2023 έκαναν σημαντικά λιγότερες αγορές, επιλέγοντας μόνο τα «απαραίτητα» ή αγοράζοντας προϊόντα σε έκπτωση

Freepik
Φωτ. Freepik

Γράφει THESSNEWS-DESK

 

 

 

Σημαντική αλλαγή παρατηρήθηκε στην καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων e-shoppers κατά τη διάρκεια του 2023, συγκριτικά με το 2022, στο πλαίσιο της ετήσιας ανασκόπησης Fashion Research της ευρωπαϊκής πλατφόρμας αναζήτησης μόδας GLAMI.

 

Τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψαν από τις απαντήσεις 4.246 Ελλήνων καταναλωτών στο διαδίκτυο, σχετικά με τις αγοραστικές τους συνήθειες.

Αναλυτικότερα, το μεγαλύτερο ποσοστό (46,8%) των συμμετεχόντων επέλεξε να διαθέσει 50 ευρώ έως 100 ευρώ μηνιαίως σε ηλεκτρονικές αγορές μόδας το 2023. Συγκεκριμένα, το 65,9% δαπάνησε λιγότερα χρήματα σε ρούχα και παπούτσια σε σχέση με το 2022, αφού η πλειονότητα (45,5%) θεώρησε πως οι τιμές αυξήθηκαν κατά πολύ.

Οι χαμηλότερες τιμές στο διαδίκτυο ήταν βασικό κίνητρο ώστε το 69,8% των Ελλήνων e-shoppers να εξακολουθήσει να επιλέγει τις διαδικτυακές αγορές από τα φυσικά καταστήματα, μία συμπεριφορά που ισχύει σε ακόμη 8 ευρωπαϊκές χώρες όπου δραστηριοποιείται το GLAMI και συμμετείχαν στην έρευνα (Τσεχία, Σλοβακία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Βουλγαρία, Ιταλία, Κροατία και Σλοβενία).

Αύξηση τιμών στα ρούχα, τα παπούτσια και τα αξεσουάρ παρατήρησαν οι Έλληνες καταναλωτές το 2023. Συγκεκριμένα το 45,5% απάντησε πως οι λιανικές τιμές στον χώρο της μόδας αυξήθηκαν κατά πολύ -μόνο το 9,2% των ερωτηθέντων στο πλαίσιο της έρευνας μόδας Fashion (Re)search του GLAMI θεωρεί πως παρέμειναν στο ίδιο επίπεδο- με το 34,8% των Ελλήνων e-shoppers να επενδύσει λιγότερο σε premium ή ανώτερης ποιότητας προϊόντα.

Ο ορισμός ενός αυστηρού budget ήταν κυρίαρχη τάση στις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων για το 2023 όσον αφορά στα προϊόντα μόδας, όπως προκύπτει από την πιο πρόσφατη έρευνα μόδας Fashion (Re)search του GLAMI. Το 46,8% των Ελλήνων δαπάνησε 50 ευρώ-100 ευρώ μηνιαίως, το 19,3% μεταξύ 100-200 ευρώ και μόνο ένα 5,3% μπόρεσε να ξοδέψει 200-300 ευρώ τον μήνα. Αξίζει επίσης να σημειωθεί, πως ένα ποσοστό της τάξης του 18,7% διέθεσε λιγότερα από 50 ευρώ τον μήνα σε ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ. Οι ίδιες αγοραστικές συνήθειες επικράτησαν και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές που δραστηριοποιείται το GLAMI, με εξαίρεση τη Βουλγαρία όπου το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων (30,3%) στο πλαίσιο της έρευνας του GLAMI, απάντησε πως διέθεσε 100-200 ευρώ τον μήνα για αγορές μόδας.

Οι Έλληνες καταναλωτές το 2023 έκαναν σημαντικά λιγότερες αγορές, επιλέγοντας μόνο τα «απαραίτητα» (56,5%) ή αγοράζοντας μόνο προϊόντα σε έκπτωση (41,1%). Ένα μικρότερο ποσοστό 20,7% επέλεξε να αγοράσει λιγότερο premium ή ακόμη και secondhand προϊόντα (4,6%).

Την ίδια στιγμή, οι χαμηλές τιμές που προσφέρονται από τα e-shops αποτελούν βασικό παράγοντας επιλογής διαδικτυακών αγορών για το 69,8% των Ελλήνων καταναλωτών. Επίσης, σημαντικό πλεονέκτημα αποτελεί και το γεγονός ότι εξοικονομούν χρόνο εφόσον δεν χρειάζεται να μετακινηθούν (60,7%) καθώς και η προσφορά περισσότερων διαθέσιμων επιλογών όσον αφορά στα brands και τις τάσεις που μπορούν να ανακαλύψουν online (53,3%). H δυνατότητα σύγκρισης των τιμών και των διαδικτυακών προσφορών αποτελεί επίσης κίνητρο για το 45,2% των Ελλήνων που επιλέγουν το ηλεκτρονικό εμπόριο, όπως και οι εκπτωτικοί κωδικοί (promocodes) που πολύ συχνά προσφέρουν τα e-shops (30,6%). Τέλος, οι online διαφημίσεις φαίνεται να επηρεάζουν μόνο το 5,9% των Ελλήνων e-shoppers.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο THESSNEWS-DESK

Η συντακτική ομάδα του ThessNews.gr αποτελείται από επαγγελματίες δημοσιογράφους, τα αποκλειστικά ρεπορτάζ των οποίων έχουν αναπαραχθεί από το σύνολο των ηλεκτρονικών και των έντυπων Μέσων ενημέρωσης της επικράτειας.

/ Δείτε ακόμα

ΖΩΔΙΑ

22.2.202411:00 μμ

    Ποιοι θέλουν να προκαλούν με την εμφάνισή τους και ποιοι δεν δίνουν δεκάρα για τη γνώμη των άλλων;   ΚΡΙΟΣ Θέλοντας πάντα να ξεχωρίζουν, οι Κριοί επιλέγουν ρούχα που δε θα περάσουν απαρατήρητα. Μπορεί να υιοθετούν τις τελευταίες

LIFESTYLE

22.2.202410:00 μμ

      Η περίφημη παραλία της Κρήτης, που θυμίζει Copa Cabana και ο Μύρτος της Κεφαλονιάς, συγκαταλέγονται ανάμεσα στις ωραιότερεςακτές της υφηλίου, σύμφωνα με ψηφοφορία των αναγνωστών και μελών της ιστοσελίδας ταξιδιών Trip Advisor. Στην πρώτη θέση η Praia

LIFESTYLE

22.2.20249:30 μμ

    Από την πρωτεύουσα των Κυκλάδων, τη Σύρο με την εντυπωσιακή αρχιτεκτονική, ο Σταύρος Κοής και τα Kois Optics μαζί με το Τμήμα Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αιγαίου, διοργάνωσαν τον πρώτο φοιτητικό διαγωνισμό γυαλιών

LIFESTYLE

21.2.202411:00 μμ

      Μέχρι τα μέσα Μαρτίου, λοιπόν, περιμένετε να κατακλυστείτε από δημιουργικές ιδέες και ρομαντικές βλέψεις. Αγκαλιάστε την ελπίδα και την αθωότητα σε ό,τι κάνετε και περιμένετε μόνο τα καλύτερα αποτελέσματα να σας αγγίξουν. Η καρδιά κυβερνά το μυαλό

LIFESTYLE

21.2.20244:24 μμ

  Ο power forward των San Antonio Spurs, με το παρατσούκλι «Wemby» αναλαμβάνει επίσημος πρεσβευτής του γαλλικού οίκου και συμπληρώνει τον κατάλογο κορυφαίων αθλητών που συνεργάζονται με τον οίκο Louis Vuitton, όπως οι τενίστες Κάρλος Αλκαράθ, Ναόμι Οσάκα, η σκιέρ

LIFESTYLE

20.2.202411:00 μμ

      Η συμβολή της Αφροδίτης στον Υδροχόο μέχρι τις 11 Μαρτίου2024 φέρνει επιτυχίες για ορισμένα ζώδια.   Είναι ένα παρά πολύ ευνοϊκό διάστημα αυτό που ακολουθεί, αφού η κύρια επιρροή είναι εκείνη της Αφροδίτης από το ζώδιο του

thess

Επικαιρότητα

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

23.2.20248:34 πμ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

23.2.20248:25 πμ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

23.2.20247:42 πμ

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή