Αρχική / AUTO-MOTO / FIRE όπως Φωτιά! 15χρόνια ζωής για το μοτέρ κροτίδα της Abarth!

AUTO-MOTO

22/10/2021 7:30 πμ

FIRE όπως Φωτιά! 15χρόνια ζωής για το μοτέρ κροτίδα της Abarth!

Συμπληρώνοντας τη φετινή χρονιά 15 χρόνια ζωής, ο κινητήρας T-Jet κατάφερε να εξελιχθεί σύμφωνα με τις σύγχρονες απαιτήσεις

FIRE όπως Φωτιά! 15χρόνια ζωής για το μοτέρ κροτίδα της Abarth!

Γράφει ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΤΖΕΡΤΖΕΒΕΛΗΣ

Ο κινητήρας FIRE (“Fully Integrated Robotised Egnine”), αποτέλεσε μια επανάσταση στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, αποτελώντας ουσιαστικά το πρώτο κινητήριο σύνολο που σχεδιάστηκε ώστε η κατασκευή του να γίνεται εξολοκλήρου από ρομπότ.

Βασισμένος στον κινητήρα FIRE, η Fiat, το 2006 παρουσίασε την υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή του, με κυβισμό 1.368 κ.εκ. και το διακριτικό T-Jet, αποτελώντας μιας από τις πρώτες εταιρείες που στήριξαν τη φιλοσοφία του downsizing  μια νέα τότε στρατηγική, η οποία πολύ σύντομα ακολουθήθηκε από σχεδόν όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

 

Επιδόσεις για όσκαρ.

Η υψηλή απόδοση, οι συμπαγείς διαστάσεις και η δυνατότητα του να δεχθεί μια σειρά εξαρτημάτων βελτίωσης, εξ’ αρχής κατέστησαν τον T-Jet τον ιδανικό υποψήφιο για την αναβίωση του ονόματος 500 Abarth, κάτι που τελικά έγινε πραγματικότητα το 2008.

Αρχικά η ιπποδύναμη άγγιζε τους 135 ίππους, όμως η αντοχή και οι δυνατότητες εξέλιξης του συνόλου, επέτρεψαν στους μηχανικούς της Abarth να επιτύχουν ιπποδυνάμεις που αγγίζουν ακόμα και τους 200 ίππους, χωρίς κανένα συμβιβασμό στην αντοχή του συνόλου.

Η δεκαεξαβάλβιδη κεφαλή με τους διπλούς εκκεντροφόρους επικεφαλής, η εφαρμογή περιφερειακών εξαρτημάτων κορυφαίας ποιότητας, όπως τα Turbo των IHI και Garett (ανάλογα με την έκδοση), τα φίλτρα αέρος της BMC και τα συστήματα εξαγωγής της Akrapovič ή το “in-house” Record Monza της Abarth, έδιναν τη δυνατότητα ο κινητήρας T-Jet να λειτουργεί στο όριο του, ακόμα και σε αγώνες χωρίς το παραμικρό πρόβλημα.

 

 

Η φήμη που απέκτησε το σύνολο από θεσμούς όπως το ενιαίο Abarth Trofeo, οδήγησε στην επιλογή του T-Jet της Abarth από το Ιταλικό Πρωτάθλημα της Formula 4 το 2014 και ένα χρόνο αργότερο και από τον αντίστοιχο Γερμανικό θεσμό. Για την περίσταση, η απόδοση του συνόλου έχει περιοριστεί στους 160 ίππους, επίπεδο που βρίσκεται ακριβώς στο όριο που ορίζουν οι κανονισμοί.

Ήδη στα 8 χρόνια θητείας του στην Formula 4, ο κινητήρας έχει αποδείξει για ακόμα μια φορά τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά λειτουργίας του, την αξιοπιστία, αλλά και το χαμηλό κόστος συντήρησης που απαιτεί, με τους νεαρούς οδηγούς –μεταξύ των οποίων βρίσκεται και ο Έλληνας Τζώρτζης Μαρκογιάννης της CRAM Motrosport, να απολαμβάνουν την απόδοση και τον ήχο του συνόλου.

Αντίθετα με την Formula 4, στις εκδόσεις παραγωγής, το σύνολο έφτασε έως και τους 190 ίππους του εντυπωσιακού 695 Biposto, ενώ σήμερα η γκάμα των σειρών 595 και 695  εφοδιάζεται με κινητήρες T-Jet απόδοσης από 140 έως και 180 ίππους που πληρούν στο σύνολο τους τις νέες προδιαγραφές Euro 6D-Final.

Συμπληρώνοντας τη φετινή χρονιά 15 χρόνια ζωής, ο κινητήρας T-Jet κατάφερε να εξελιχθεί σύμφωνα με τις σύγχρονες απαιτήσεις, αποτελώντας παράλληλα ένα από τα ελάχιστα δείγμα κινητήρων με τόσο έντονη και διαχρονική δράση στους δρόμους, αλλά και στις πίστες αγώνων.

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΤΖΕΡΤΖΕΒΕΛΗΣ

Ο Παντελής Τζερτζεβέλης γεννήθηκε το 1967 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, και ακόμη από μικρή ηλικία, εντάχθηκε στον κόσμο της περιπέτειας, καθώς ήταν μέλος του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων, όπου ανέβηκε μέχρι τον βαθμό του Προσκόπου του Έθνους! Σε ηλικία 16 χρόνων, βρέθηκε υπό την καθοδήγηση του μεγάλου Φωτορεπόρτερ, Γιώργου Φουρκαλά, όπου και έμαθε την τέχνη της φωτογραφίας και καθημερινά εργαζόταν τραβώντας φωτογραφίες, για τις εφημερίδες Μακεδονία- Θεσσαλονίκη, και Σπορ του Βορρά! Λίγο αργότερα παράλληλα με τις σπουδές του στο Πολυτεχνείο, παρακολούθησε 2ετή σχολή φωτογραφίας, και έναν χρόνο αργότερα την τριετή σχολή δημοσιογραφίας ΑΚΤΟ. Εργάστηκε σε περιοδικά και Εφημερίδες όπως οι Μακεδονικές Επιλογές, Το AUTO moto, ο Ταχυδρόμος, Το Traveller, το ΕΘΝΟΣ, η ΒΡΑΔΙΝΗ, η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΒΟΡΡΑΣ, ΣΠΟΡ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ. Από το 2008 μέχρι το 2013, από την συχνότητα της ΕΡΤ3 εργάστηκε στην εκπομπή ΕΠΙΤΡΟΧΩΝ, και ταξίδευε τους ακροατές του μέσα από την εκπομπή του …τα μπαγκάζια , στις εσχατιές της Εναλλακτικής Ελλάδας. Από το 2014 εργάζεται στον Όμιλο του ΡΑΔΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και μέσα από την συχνότητα του πρώτου ραδιοφώνου της Βόρειας Ελλάδας, υπηρετεί τον κόσμο της αυτοκίνησης, και των αποδράσεων. Είναι υπεύθυνος του Γραφείου Τύπου του ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ, και της ΕΝΩΣΗΣ ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ. Είναι μέλος της ΕΣΗΕΑ, και της Παγκόσμιας ένωσης Δημοσιογράφων.

/ Δείτε ακόμα

AUTO-MOTO

26.11.2021 8:00 πμ

Στα πλαίσια της έκθεσης επαγγελματικών αυτοκινήτων Solutrans, στη Lyon της Γαλλίας, το all new RENAULT KANGOO VAN κέρδισε το βραβείο του International Van of the Year για το 2022. Η πανευρωπαϊκή επιτροπή, αποτελούμενη από 24 κορυφαίους δημοσιογράφους, εξειδικευμένους στα επαγγελματικά

AUTO-MOTO

24.11.2021 7:30 πμ

Το ολοκαίνουργιο Audi e-tron GT, η νέα ναυαρχίδα της μάρκας, είναι το πιο όμορφο αυτοκίνητο της χρονιάς!   Αυτή ήταν η ετυμηγορία των αναγνωστών του περιοδικού αυτοκινήτου Auto Bild, τόσο της γερμανικής όσο και των άλλων εκδόσεών του σε όλη

AUTO-MOTO

23.11.2021 7:45 πμ

Πανίσχυρος παίχτης η Peugeot και στην αγορά των ελαφρών επαγγελματικών με τον πλήρη εξηλεκτρισμό των μοντέλων της! Η ηλεκτρική επανάσταση για τους επαγγελματίες έχει ξεκινήσει ήδη με την Peugeot να προσφέρει πλέον όλη την γκάμα των ελαφρών επαγγελματικών της μοντέλων

AUTO-MOTO

22.11.2021 1:33 μμ

Στην μνήμη της Δήμητρας Ιορδανίδου τα 5.000μ. Αναμφίβολα το γεγονός της εβδομάδας που μόλις πέρασε, δεν ήταν άλλο από την συνεχόμενη αύξηση των κρουσμάτων στην Θεσσαλονίκη. Από την άλλη πάλι τόσο η ελπίδα, και ο πόθος, να βρεθούμε και πάλι

AUTO-MOTO

22.11.2021 11:15 πμ

Το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1 είναι γεμάτο από σασπένς, εκπλήξεις, και πάρα πολύ στρατηγική, η οποία όμως στηρίζεται πάνω στην ορθή διαχείριση των έμπειρων οδηγών- πιλότων που τρέχουν αγωνίζονται σε αυτό. Η βαθμολογική μάχη μεταξύ του παγκόσμιου πρωταθλητή Lewis

AUTO-MOTO

22.11.2021 8:00 πμ

Το Peugeot 3008, ένα από τα bestsellers της μάρκας γιορτάζει το εκατομμυριοστό αυτοκίνητο που παράχθηκε στο εργοστάσιο Sochaux. Οι εργαζόμενοι μαζεύτηκαν γύρω από το PEUGEOT 3008 Hybrid για να γιορτάσουν το γεγονός. Η τελευταία γενιά PEUGEOT 3008 έχει στεφθεί με

thess

Επικαιρότητα

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή