Αρχική / AUTO-MOTO / Δεκαετία Μηδενικών ατυχημάτων από τον Ο.Η.Ε.

AUTO-MOTO

02/11/2021 7:15 πμ

Δεκαετία Μηδενικών ατυχημάτων από τον Ο.Η.Ε.

Δυστυχώς σε όλο τον κόσμο περισσότεροι από 3.500 άνθρωποι πεθαίνουν κάθε μέρα στους δρόμους!

Δεκαετία Μηδενικών ατυχημάτων από τον Ο.Η.Ε.

Γράφει ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΤΖΕΡΤΖΕΒΕΛΗΣ

Ξεκίνησε και επίσημα από τον ΟΗΕ και τον ΠΟΥ ένα Παγκόσμιο Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας, που περιλαμβάνει μια δεκαετή εγρήγορση με στόχο να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα.

Δυστυχώς σε όλο τον κόσμο περισσότεροι από 3.500 άνθρωποι πεθαίνουν κάθε μέρα στους δρόμους! Και αν αυτό το νούμερο ακούγεται κάπως στα αυτιά μας, τότε, πως θα σας ακουγόταν 1,3 εκατομμύρια θάνατοι; Και να τανε μόνο αυτό; Οι επιπτώσεις ενός ατυχήματος δεν σταματούν στον θάνατο!

Ακολουθούν όλους εκείνους που έχουν τραυματιστεί και μια αναπηρία ή κάποιο κινητικό πρόβλημα σημαδεύει όλη τους την ζωή, και αυτό το νούμερο το οποίο ανέρχεται σε 50 εκατομμύρια τραυματισμένους συνανθρώπους μας.

Νομίζω τα λέει όλα! Ας μην αναλογούμαστε λοιπόν γιατί, όλο και περισσότεροι νέοι άνθρωποι χάνουν την ζωή τους επάνω στην άσφαλτο, κατά την διάρκεια ενός ταξιδιού, μιας νυχτερινής εξόδου ή μιας αψυχολόγητης παραβίασης κάποιου ερυθρού σηματοδότη!

Οι ειδικοί στις έρευνες μιλούν περαιτέρω 13 εκατομμύρια θανάτους και 500 εκατομμύρια τραυματισμούς κατά την επόμενη δεκαετία, ένα απίστευτο ποσοστό θνησιμότητας το οποίο θυμίζει Παγκόσμιο πόλεμο!!! Τα τροχαία δυστυχήματα παραμένουν μια κύρια αιτία θανάτου παγκοσμίως, παρόλο που κάθε ένας από αυτούς τους θανάτους και τους τραυματισμούς μπορεί να προληφθεί. Αναγνωρίζοντας τη  σημασία του προβλήματος και την ανάγκη δράσης, οι κυβερνήσεις από όλο τον κόσμο διακήρυξαν ομόφωνα – μέσω του Ψηφίσματος 74/299 της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών – τη Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια 2021-2030 με ρητό στόχο τη μείωση των θανάτων και τραυματισμών από τροχαία κατά τουλάχιστον 50% κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων, υποστηρίζει σθεναρά το Παγκόσμιο Σχέδιο πιστεύοντας ότι όλοι οι οργανισμοί-μέλη μπορούν να κάνουν διαφορά, προσφέροντας την ασύγκριτη υποστήριξή τους για την επίτευξη του συνολικού σχεδίου.

Η F.E.V.R(Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων ) μαζί με όλες τις ενώσεις θυμάτων τροχαίων υψώνουμε τη φωνή μας προς τους θεσμούς, για να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια, να ξανασκεφτούν και να επανασχεδιάσουν ολόκληρη την έννοια της κυκλοφορίας προς την επίτευξη του στόχου.

Το Παγκόσμιο Σχέδιο περιγράφει τις ενέργειες που απαιτούνται για την επίτευξη αυτού του στόχου. Στόχος του είναι να εμπνεύσει χώρες, συμπεριλαμβανομένων των κυβερνήσεων και των εταίρων, να ενεργήσουν με τόλμη και αποφασιστικότητα, χρησιμοποιώντας τα εργαλεία και τη γνώση που αποκτήθηκαν από την τελευταία  Δεκαετία Δράσης και να αλλάξουν πορεία. Το Παγκόσμιο Σχέδιο για τη Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια καθορίζει τα πρακτικά και τεκμηριωμένα βήματα που μπορούν να λάβουν όλες οι χώρες και οι κοινότητες για να σώσουν ζωές».

 

Οι στόχοι δεν περιορίζονται μόνο στα ακόλουθα στοιχεία:

  • Μείωση ταχύτητας: π.χ. καθιέρωση ορίων των 30 km/h, όπου συνυπάρχουν οχήματα και πεζοί.
  • Υιοθέτηση ασφαλέστερων υποδομών: οι οδικές υποδομές πρέπει να εγγυώνται υψηλό επίπεδο ασφάλειας
  • Συμμετοχή των θεσμών: πρέπει να υπάρχουν όλοι οι απαραίτητοι πόροι, πολιτικοί και οικονομικοί
  • Εφαρμογή βιώσιμης κινητικότητας: μετάβαση από ιδιωτικό αυτοκίνητο σε σύγχρονα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Οι οργανώσεις θυμάτων τροχαίων είναι απαραίτητες για την εκστρατεία και τη μετάδοση αυτών των μηνυμάτων. Ας μας ακούσουν για την επίτευξη του στόχου. «ΜΗΔΕΝ ΘΑΝΑΤΟΙ» στους δρόμους.

Το Παγκόσμιο Σχέδιο περιγράφει συνιστώμενες ενέργειες που προέρχονται από αποδεδειγμένες και αποτελεσματικές παρεμβάσεις, καθώς και βέλτιστες πρακτικές για την πρόληψη του θανάτου και του τραυματισμού οδικής κυκλοφορίας. Θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως προσχέδιο για να ενημερώσει και να εμπνεύσει εθνικά και τοπικά σχέδια που είναι προσαρμοσμένα στα τοπικά πλαίσια, τους διαθέσιμους πόρους και τις δυνατότητες. Το Παγκόσμιο Σχέδιο δεν απευθύνεται μόνο σε ανώτερους  υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, αλλά και σε άλλους ενδιαφερόμενους φορείς που μπορούν να επηρεάσουν την οδική ασφάλεια, όπως η κοινωνία των πολιτών, η ακαδημαϊκή κοινότητα, ο ιδιωτικός τομέας και οι ηγέτες της κοινότητας και της νεολαίας.

 

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

Σχετικά με τον αρθρογράφο ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΤΖΕΡΤΖΕΒΕΛΗΣ

Ο Παντελής Τζερτζεβέλης γεννήθηκε το 1967 στην πόλη της Θεσσαλονίκης, και ακόμη από μικρή ηλικία, εντάχθηκε στον κόσμο της περιπέτειας, καθώς ήταν μέλος του Σώματος Ελλήνων Προσκόπων, όπου ανέβηκε μέχρι τον βαθμό του Προσκόπου του Έθνους! Σε ηλικία 16 χρόνων, βρέθηκε υπό την καθοδήγηση του μεγάλου Φωτορεπόρτερ, Γιώργου Φουρκαλά, όπου και έμαθε την τέχνη της φωτογραφίας και καθημερινά εργαζόταν τραβώντας φωτογραφίες, για τις εφημερίδες Μακεδονία- Θεσσαλονίκη, και Σπορ του Βορρά! Λίγο αργότερα παράλληλα με τις σπουδές του στο Πολυτεχνείο, παρακολούθησε 2ετή σχολή φωτογραφίας, και έναν χρόνο αργότερα την τριετή σχολή δημοσιογραφίας ΑΚΤΟ. Εργάστηκε σε περιοδικά και Εφημερίδες όπως οι Μακεδονικές Επιλογές, Το AUTO moto, ο Ταχυδρόμος, Το Traveller, το ΕΘΝΟΣ, η ΒΡΑΔΙΝΗ, η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΒΟΡΡΑΣ, ΣΠΟΡ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ. Από το 2008 μέχρι το 2013, από την συχνότητα της ΕΡΤ3 εργάστηκε στην εκπομπή ΕΠΙΤΡΟΧΩΝ, και ταξίδευε τους ακροατές του μέσα από την εκπομπή του …τα μπαγκάζια , στις εσχατιές της Εναλλακτικής Ελλάδας. Από το 2014 εργάζεται στον Όμιλο του ΡΑΔΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ και μέσα από την συχνότητα του πρώτου ραδιοφώνου της Βόρειας Ελλάδας, υπηρετεί τον κόσμο της αυτοκίνησης, και των αποδράσεων. Είναι υπεύθυνος του Γραφείου Τύπου του ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ, και της ΕΝΩΣΗΣ ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ. Είναι μέλος της ΕΣΗΕΑ, και της Παγκόσμιας ένωσης Δημοσιογράφων.

/ Δείτε ακόμα

AUTO-MOTO

5.12.2021 8:15 πμ

Η Ford αποκάλυψε το πιο προηγμένο, έξυπνο, διασυνδεδεμένο και ικανό Ranger όλων των εποχών, το οποίο απευθύνεται σε πελάτες που αναζητούν το απόλυτο και πιο ολοκληρωμένο pick-up μοντέλο της αγοράς για επαγγελματική και οικογενειακή χρήση, αλλά και για διασκέδαση. Οπτικά,

AUTO-MOTO

4.12.2021 8:00 πμ

Με πέντε αγώνες, ανάμεσά τους και το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, θα διεξαχθεί το FIA Junior WRC την επόμενη χρονιά. Μόλις λίγες ημέρες πριν από τη διεξαγωγή του Slalom Challenge στο «Μαρκόπουλο Park», και ειδικότερα στη σχολή ασφαλούς οδήγησης Driving Academy,

AUTO-MOTO

4.12.2021 7:15 πμ

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για το 3ο Αλιγκάρι Run που θα λάβει χώρα  την Κυριακή 5 Δεκεμβρίου στα Μεγάλα Λιβάδια του Πάικου, που βρίσκεται στον Νομό Κιλκίς. Οι εγγραφές ξεπέρασαν τις 450, και ήδη όσοι θα πάρουνε μέρος στον αγώνα

AUTO-MOTO

1.12.2021 11:14 πμ

Tο πρώτο συνέδριο στην ιστορία του Ράλλυ Ακρόπολις διοργανώνεται σήμερα 1 Δεκεμβρίου, παρουσία πλήθους ομιλητών που θα αναπτύξουν κάθε πτυχή του αγώνα. Το EKO Acropolis Rally FORUM 2021 αποτελεί τον επίσημο επίλογο σε μια χρονιά που αποτέλεσε σταθμό στα σχεδόν

AUTO-MOTO

1.12.2021 8:00 πμ

Τεχνολογικές εξελίξεις για μεγαλύτερη αυτονομία. Οι τελευταίες εξελίξεις στις 100% ηλεκτρικές εκδόσεις του νέου PEUGEOT 208 και 2008 θα προσθέσουν από τις αρχές του 2022 πάνω από 25 χλμ. επιπλέον αυτονομία (δηλαδή 8% αύξηση) – κατά WLTP – και  αρκετά

AUTO-MOTO

1.12.2021 7:15 πμ

Η EQB εμπλουτίζει την επιτυχημένη οικογένεια των compact αυτοκινήτων της Mercedes και έχει στενότερη συγγένεια με δύο μοντέλα: την EQA, με την οποία μοιράζεται την προηγμένη τεχνολογία συστήματος κίνησης, και την GLB compact SUV. Από αυτήν προέρχονται το μακρύ μεταξόνιο,

thess

Επικαιρότητα

Δημοφιλή Άρθρα


αυτή τη στιγμή