Η Audi αλλάζει ευχάριστα την ακουστική αρμονία στο αυτοκίνητο

AUTO-MOTO 8.5.2021 | 10:00 Στείλτε το με email Εκτυπώστε το

Η Audi αλλάζει ευχάριστα την ακουστική αρμονία στο αυτοκίνητο

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΤΖΕΡΤΖΕΒΕΛΗΣ || [email protected]

Πόσο σας εμπνέει το εσωτερικό του αυτοκινήτου σας;

Η μάρκα από το Ίνγκολσταντ θεωρεί τον ήχο και γενικότερα την ακουστική κάτι πολύ περισσότερο από απλή ψυχαγωγία. Οδηγός και επιβάτες, επιθυμούν ένα περιβάλλον ήχου που τους ενθουσιάζει, τους ευχαριστεί και ταυτόχρονα τους εμπνέει. Ένας ακουστικός χώρος χωρίς ενοχλητικούς θορύβους στο παρασκήνιο, με ηχητικά σήματα ενημέρωσης, κινδύνου/προειδοποίησης ή πληροφόρησης που συνυπάρχουν αρμονικά, παράλληλα με διακριτικούς ήχους ενεργοποίησης.

Ο Dr. Tobias Gründl, επικεφαλής του τμήματος ανάπτυξης ήχου και ακουστικής της Audi, μοιράζεται τη φιλοσοφία της μάρκας για την ηχητική απόλαυση σε ένα μοντέλο Audi.

 

Ποιους θόρυβους αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι στο αυτοκίνητο και από πού προέρχονται;

Το ηχητικό σκηνικό ενός αυτοκινήτου προέρχεται από ένα μείγμα μεγάλου εύρους θορύβων και ήχων. Οι συνηθισμένοι θόρυβοι οδήγησης όπως ο ήχος του κινητήρα και τα ελαστικά που κυλούν στο δρόμο όταν το αυτοκίνητο είναι σε κίνηση, ακούγονται εξίσου - και συνεχώς - με τους αερακουστικούς θόρυβους που προκαλούνται από τη ροή του αέρα.

Επιπλέον, υπάρχουν προσωρινές πηγές θόρυβου: η ανύψωση των παραθύρων ή ο τρόπος που κλείνει η πόρτα. Τα ηχητικά σήματα ενημέρωσης και πληροφόρησης μεταδίδουν ιδανικά τα μηνύματα με διακριτικό τρόπο - τα τυπικά κλικ των φλας που αναβοσβήνουν είναι ένα από αυτά, καθώς και ηχητική ανατροφοδότηση από τη λειτουργία αφής στην οθόνη MMI. Τα κουμπιά και οι διακόπτες πρέπει να παράγουν απαλούς αλλά διακριτούς ήχους όταν ενεργοποιούνται. Οι ενοχλητικοί ήχοι κινδύνου/προειδοποίησης απαιτούν την πλήρη προσοχή των επιβατών, μόνο όταν είναι απαραίτητο.

 

Πώς εντοπίζει η Audi τις πηγές ανεπιθύμητου θόρυβου;

Η Audi σκέφτεται ολιστικά το θέμα της μείωσης θόρυβου. Εμπειρογνώμονες από διάφορες ειδικότητες - από την ανάπτυξη οχημάτων και πλαισίων έως τη διασφάλιση ποιότητας -συνεργάζονται για αυτόν τον σκοπό σε αυτό που ονομάζουμε ομάδα Θροϊσμάτων και Κροταλισμών (Rustle and Rumble).

Οι ειδικοί δοκιμάζουν και αξιολογούν κάθε νέο μοντέλο Audi στον δρόμο και σε επιφάνεια δονήσεων, αλλά και σε ειδικό υδροπαλμικό εξοπλισμό. Πρόκειται για μια σερβο-υδραυλική βάση εδρασμένη σε τέσσερα σημεία, που κάνει το όχημα να δονείται: Οι ενοχλητικοί θόρυβοι, όπως κουδουνίσματα και τριξίματα στο χώρο των επιβατών, προκαλούνται από δονήσεις στις χαμηλές συχνότητες έως και 50 Hertz. Δοκιμάζουμε τις δονητικές αποκρίσεις μεμονωμένων εξαρτημάτων ή ολόκληρου του πλαισίου προκειμένου να διερευνήσουμε και να εντοπίσουμε τις πηγές θόρυβου. Οι θόρυβοι δεν μπορούν πάντα να ακουστούν στο μέρος όπουδημιουργούνται.

 

Υπάρχουν ακουστικές διαφορές μεταξύ αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικών αυτοκινήτων;

Σε αντίθεση με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, ένας ηλεκτρικός κινητήρας προκαλεί σχεδόν καθόλου ταλαντώσεις, δονήσεις ή μηχανικούς θόρυβους. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, οι θόρυβοι που δεν ήταν προηγουμένως τόσο αισθητοί, μπορούν να μετακινηθούν στο προσκήνιο. Αυτό περιλαμβάνει την αερακουστική καθώς και την κύλιση των ελαστικών.

Η Audi καταβάλλει τεράστια προσπάθεια για να ελαχιστοποιήσει όσο το δυνατόν περισσότερο όλες αυτές τις ενοχλητικές επιρροές. Για παράδειγμα, όλες οι περιοχές όπου ο θόρυβος μπορεί να μεταφερθεί στο πλαίσιο του Audi e-tron είναι ειδικά απομονωμένες και αποσυνδεδεμένες. Αυτό σημαίνει ότι τα σχετιζόμενα με τον σχεδιασμό ανοίγματα και κοιλότητες μέσα στο πλαίσιο, γεμίζουν με υλικό από μικροΐνες. Το ύφασμα από ίνες και το ύφασμα από μικροΐνες (fleece) επενδύουν επίσης τους θόλους των τροχών για να απορροφούν τον ήχο. Επιπλέον, επιφάνειες όπως το δάπεδο επικαλύπτονται με ειδικό υλικό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να κάνει τη λαμαρίνα να δονείται λιγότερο.

Στην μπροστινή πλευρά, μια ακολουθία πολλαπλών στρωμάτων μονώνει το θόρυβο ώστε να μην εισέρχεται στο εσωτερικό. Στο πίσω μέρος, αντίστοιχη μέριμνα υπάρχει για τη νέα αρχιτεκτονική του οχήματος με κίνηση στον πίσω άξονα. Επιπλέον, οι ηλεκτρικοί κινητήρες περικλείονται σε κάψουλες μείωσης θόρυβου. Ακόμη και η επένδυση του δαπέδου έχει σχεδιαστεί για να απορροφά ήχο.

Στο εσωτερικό, η μοκέτα με αφρό συμβάλλει στη διατήρηση της ησυχίας. Ο δεύτερος σημαντικός παράγοντας για τη χαλαρή ατμόσφαιρα μέσα στο Audi e-tron είναι η ανεπτυγμένη αερακουστική του. Κανονικά, ο θόρυβος του ανέμου γίνεται πιο εμφανής όταν ένα αυτοκίνητο φτάσει ταχύτητες 85 χλμ./ώρα και άνω. Αυτός ο θόρυβος παραμένει χαμηλός στο Audi e-tron και μόλις που διεισδύει στο εσωτερικό, επειδή οι στεγανοποιήσεις των θυρών, οι εξωτερικοί καθρέπτες και οι τσιμούχες έχουν βελτιστοποιηθεί.

Οι επιβάτες μπορούν να έχουν μια χαλαρή συνομιλία ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες. Το παρμπρίζ διατίθεται στάνταρ με διπλά τζάμια. Η Audi προσφέρει επίσης προαιρετικά ακουστικά τζάμια στα πλαϊνά παράθυρα.

 

THESSNEWS / NEWSLETTER


Επάνω