Η SKODA ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΒΛΑΒΩΝ

AUTO-MOTO 14.10.2020 | 07:20 Στείλτε το με email Εκτυπώστε το

Η SKODA ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΓΙΑ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΒΛΑΒΩΝ

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΤΖΕΡΤΖΕΒΕΛΗΣ || [email protected]

Το τμήμα After Sales της SKODA AUTO και το SKODA AUTO DigiLab δοκιμάζουν μια νέα εφαρμογή για smartphone, το «Sound Analyzer».

 

Η εφαρμογή χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη (ArtificialIntelligence - AI) και βοηθά στο γρήγορο και ακριβή εντοπισμό της απαίτησης για οποιαδήποτε συντήρηση. Το πρόγραμμα καταγράφει ήχους από το εκάστοτε αυτοκίνητο ενώ λειτουργεί και τους συγκρίνει με αποθηκευμένα ακουστικά μοτίβα.

Σε περίπτωση αποκλίσεων, η εφαρμογή χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο για να προσδιορίσει από πού προέρχεται ο εκτός προδιαγραφών ήχος και πώς μπορεί να διερευνηθεί και επιλυθεί το πιθανό πρόβλημα. Με αυτόν τον τρόπο, το Sound Analyzer συμβάλλει στην πιο αποτελεσματική συντήρηση του αυτοκινήτου, μειώνει το χρόνο που αυτό παραμένει στο συνεργείο και επιτυγχάνει ακόμη πιο υψηλά επίπεδα ικανοποίησης πελατών.

 

Ο Stanislav Pekař, Επικεφαλής AfterSales στη SKODA AUTO, δήλωσε: «Το Sound Analyzer είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα των νέων δυνατοτήτων που μπορεί να παρέχει η ψηφιοποίηση στη SKODA, ακόμα και στο AfterSales. Θα συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε με συνέπεια τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης για να προσφέρουμε στους πελάτες μας μια ακόμη πιο εξατομικευμένη υπηρεσία, ενισχύοντας έτσι τη θετική εμπειρία τους ακόμα περισσότερο».

Η εφαρμογή Sound Analyzer αξιολογεί αξιόπιστα, καθαρά και γρήγορα το τρέχον επίπεδο της φθοράς ανταλλακτικών και ειδοποιεί τους μηχανικούς για οποιαδήποτε απαιτούμενη συντήρηση. Για το σκοπό αυτό, το πρόγραμμα εξετάζει διάφορες παραμέτρους που αφορούν ειδικά το κάθε μοντέλο και αναλύει το προφίλ χρήσης του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Με τον τρόπο αυτό το Sound Analyzer καθιστά την ακριβή διάγνωση ακόμα πιο εύκολη.

Αν και το πρόγραμμα είναι ιδιαίτερα σύνθετο, η λειτουργία του από το χρήστη-μηχανικό είναι σχετικά απλή: οι ήχοι που ακούγονται όσο το αυτοκίνητο είναι σε λειτουργία εγγράφονται χρησιμοποιώντας ένα smartphone ή tablet. Στη συνέχεια, ένας αλγόριθμος συγκρίνει την εγγραφή με αποθηκευμένα μοτίβα ήχων και παρέχει μια συγκεκριμένη περιγραφή του αποτελέσματος.

Το λογισμικό είναι ήδη σε θέση να αναγνωρίσει δέκα μοτίβα ηχητικής απόδοσης -με ακρίβεια μεγαλύτερη του 90%- στα οποία συμπεριλαμβάνονται το σύστημα διεύθυνσης, ο συμπιεστής του συστήματος κλιματισμού και το αυτόματο κιβώτιο DSG. Η εφαρμογή έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε να εμπλουτίζεται και να αναγνωρίζει και άλλα μοτίβα ήχων. Οι αλγόριθμοι νευρωνικών δικτύων παρέχουν την τεχνική βάση για το Sound Analyzer. Η εφαρμογή μετατρέπει πρώτα το αρχείο ήχου σε φασματογράφημα που απεικονίζει οπτικά τα ακουστικά σήματα.

Χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη, αυτή η αναπαράσταση συγκρίνεται με τις αποθηκευμένες εγγραφές για τον εντοπισμό αποκλίσεων και στη συνέχεια, με βάση προκαθορισμένα μοτίβα, η εφαρμογή κατηγοριοποιεί την πιθανή ανάγκη για επερχόμενες εργασίες συντήρησης ή επισκευής. Η εφαρμογή σε smartphone ή tablet δοκιμάζεται ήδη από τη SKODA, σε πιλοτικό επίπεδο, από τον Ιούνιο του 2019. Η αρχική βάση ηχογραφήσεων εμπλουτίζεται συνεχώς, κάτι που είναι καθοριστικής σημασίας για τη «διαδικασία εκμάθησης» του λογισμικού, συμβάλλοντας άμεσα στην ανάπτυξη του προγράμματος.

Η σταδιακή εισαγωγή τεχνολογιών για τον προσδιορισμό τυχόν ακουστικών αποκλίσεων από τον κανόνα, θα ανοίξει μια πληθώρα νέων δυνατοτήτων όσον αφορά στην προληπτική συντήρηση που θα βασίζεται σε αισθητήρες στο μέλλον. Η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής ψηφιοποίησης στη SKODA AUTO. Βασιζόμενες στην τεχνητή νοημοσύνη, οι τεχνολογίες εκτελούν γνωστικές λειτουργίες που μόνο οι άνθρωποι είναι σε θέση να κάνουν. Τέτοια προγράμματα μπορούν να αλληλοεπιδράσουν με το περιβάλλον τους, να αντιληφθούν και να σταθμίσουν τα δεδομένα ή να λύσουν συγκεκριμένα προβλήματα. Ως ένας από τους ακρογωνιαίους λίθους της στρατηγικής της εταιρείας για το 2025, η τεχνητή νοημοσύνη παίζει βασικό ρόλο στη SKODA για την επίτευξη ακόμα πιο υψηλών επιπέδων ψηφιοποίησης, όχι μόνο σχετικά με προϊόντα και διαδικασίες αλλά και παρεχόμενες υπηρεσίες.

Οι τεχνολογίες AI, για παράδειγμα, αναμένεται να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο στην επίτευξη μιας πιο εξατομικευμένης και πλήρους εμπειρίας πελάτη.

 

 

THESSNEWS / NEWSLETTER


Επάνω