Θέμα ΡΘ: Αλαλούμ με την ΚΥΑ για τις άδειες οδήγησης - Τί απάντηση έδωσε το Υπ. Μεταφορών (audio)

ΡΕΠΟΡΤΑΖ 24.9.2020 | 20:16 Στείλτε το με email Εκτυπώστε το

Θέμα ΡΘ: Αλαλούμ με την ΚΥΑ για τις άδειες οδήγησης - Τί απάντηση έδωσε το Υπ. Μεταφορών (audio)

ΜΑΡΙΑ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ || [email protected]

Αλαλούμ προκλήθηκε με την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) (A3/Οικ. 56475/6635) που συνυπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης,  για τις άδειες οδήγησης. Κι αυτό γιατί προέβλεπε ότι οι κάτοχοι διπλώματος οδήγησης Β κατηγορίας θα μπορούν να οδηγούν μηχανή έως 125 κυβικά χωρίς εκπαίδευση και χωρίς εξετάσεις.

Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης (ΠΣΕΟ): «Μετά το “μαγείρεμα” και την μετατροπή των αδειών οδήγησης μοτοποδηλάτων σε ΑΜ, η συγκεκριμένη ρύθμιση, η οποία καταργεί την εκπαίδευση ενός υποψηφίου οδηγού μοτοσυκλέτας,  θα απογειώσει τα τροχαία συμβάντα στην χώρα μας. Δεν έχει θέση μια τέτοια “νομοθεσία-ντροπή” σε μια χώρα όπου μόνο το 2018 καταγράφηκαν 6.638 παθόντα πρόσωπα σε τροχαία συμβάντα με μοτοσικλέτα.

Και για να επαναλάβουμε  τα αυτονόητα, τα οποία δυστυχώς ο νομοθέτης αγνοεί: Η μοτοσυκλέτα συμπεριφέρεται διαφορετικά από τα άλλα οχήματα επειδή έχει διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής. Είναι “όχημα μονής γραμμής”, ο οδηγός βρίσκεται επάνω και όχι μέσα στο όχημα, και για αυτό τον λόγο ο χειρισμός της είναι πολύ πιο δύσκολος από τον χειρισμό ενός αυτοκινήτου. Η μοτοσικλέτα στρίβει, φρενάρει, επιταχύνει και συμπεριφέρεται διαφορετικά από ένα αυτοκίνητο, απαιτεί καλή ισορροπία και πλήρη συντονισμό άκρων από τον αναβάτη. Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω, γίνεται σαφές το προφανές: όχι μόνο είναι αναγκαίο ένας οδηγός μοτοσυκλέτας να εκπαιδεύεται, αλλά χρειάζεται η εκπαίδευση αυτή να είναι εξειδικευμένη στις αυξημένες απαιτήσεις του οχήματος και της οδικής πραγματικότητας».

Σε δηλώσεις του στο Ράδιο Θεσσαλονίκη και την εκπομπή της Κλαούντια Έγγερς, ο πρόεδρος του ΠΣΕΟ, Άρης Ζωγράφος σημείωσε: «Κάποιοι νομοθετούν χωρίς να δουν τα αυτονόητα. Το Υπουργείο Μεταφορών ή δεν γνωρίζει πως οδηγείται μια μοτοσυκλέτα ή πιέζεται από οικονομικά συμφέροντα».

Ακόμη εξήγησε πως «είναι πέντε φορές πιο δύσκολο να μάθεις κάποιον να οδηγεί μοτοσυκλέτα ενώ υπάρχουν άτομα τα οποία δε μπορούν και δεν πρέπει να οδηγήσουν μηχανή».

Για οξύμωρη απόφαση έκανε λόγο ο Σύμβουλος Οδηγικής Ασφάλειας, Ιαβέρης. Εκτίμησε πως αυτή την ΚΥΑ τα τροχαία δυστυχήματα θα αυξηθούν. Πρόσθεσε πως «όποιος οδηγεί μηχανή, ανεξάρτητα από την ηλικία του, είναι ευάλωτος.

Ιδιαίτερη σημασία έδωσε στην ικανότητα κατανόησης του κινδύνου που καραδοκεί στον δρόμο».

Μετά τη θύελλα αντιδράσεων που προκάλεσε η συγκεκριμένη ΚΥΑ, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξέδωσε διευκρινιστική ανακοίνωση.

Όπως σημειώνεται: «Με τη συγκεκριμένη απόφαση δεν αλλάζει το ισχύον πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης και συνεπώς, τα σχετικά δημοσιεύματα, καθώς και τυχόν σκόπιμες και παραπλανητικές αντιδράσεις φορέων, δεν έχουν καμία βάση».

 

Αναλυτικά οι διευκρινίσεις:

«Με αφορμή την Κοινή Υπουργική Απόφαση (A3/Οικ. 56475/6635) που συνυπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης και αφορά στην προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ για τις άδειες οδήγησης, διευκρινίζονται τα ακόλουθα:

Η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης.

Συνεπώς, δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β, για το οποίο απαιτείται νόμος, ο οποίος, αν και εφόσον εκδοθεί, θα περιγράφει τους  όρους και προϋποθέσεις για την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης.

Έτσι, με τη συγκεκριμένη απόφαση δεν αλλάζει το ισχύον πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης και συνεπώς, τα σχετικά δημοσιεύματα, καθώς και τυχόν σκόπιμες και παραπλανητικές αντιδράσεις φορέων, δεν έχουν καμία βάση.

Γενικότερα, στο πλαίσιο που παρέχει η σχετική ευρωπαϊκή οδηγία και με βάση τις καλές πρακτικές άλλων χωρών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εξετάσει το ζήτημα των ισοδυναμιών στο πλαίσιο της νομοθετικής παρέμβασης για τη Μικροκινητικότητα».

 

Ακούστε την εκπομπή της Κλαούντια Έγγερς παρακάτω:


 

THESSNEWS / NEWSLETTER


Επάνω