Από την θεωρία στην πράξη: Ο καταλύτης Δήμαρχος Θεσσαλονίκης οδηγεί τα έργα υποδομής

FORUM 19.9.2020 | 09:00 Στείλτε το με email Εκτυπώστε το

Από την θεωρία στην πράξη: Ο καταλύτης Δήμαρχος Θεσσαλονίκης οδηγεί τα έργα υποδομής

THESSNEWS

Συμπρωτεύουσα, πρωτεύουσα των Βαλκανίων σε εμπόριο, ενέργεια, λιμάνι πολιτισμό. Σε κάθε ΔΕΘ τα ίδια. Μέχρι και πρόγραμμα Θεσσαλονίκης ακούσαμε. Ταυτόχρονα μοιρολόγια για φτωχομάνα, Συμπρωτεύουσα, αδικημένη, κράτος των Αθηνών.

Αρθρογραφεί για το «ThessNews Forum» ο Θανάσης Παπαναστασίου, δικηγόρος, πρ. δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης.

 

Πόσο αναχρονιστικά πλέον ηχούν τα παραπάνω στα αυτιά της γενιάς μου. Ακόμη και το «Βρε λες αυτή τη φορά να γίνει;» είναι χιλιοειπωμένο. Και η απογοήτευση κάθε φορά και μεγαλύτερη, λόγω αυξημένων προσδοκιών.

Η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη γεμάτη αντιθέσεις η οποία βρίσκει τον βηματισμό της σε όλα τα επίπεδα. Οι Θεσσαλονικείς θέλουν κάτι νέο, κάτι ρεαλιστικό, κάτι εφαρμόσιμο. Οι Θεσσαλονικείς θέλουν να δουν έργα υποδομής να γίνονται. Θέλουν μετρό, θέλουν πεζοδρόμια, θέλουν ποδηλατόδρομους, θέλουν αστικές συνδέσεις παντού, με αεροδρόμιο, λιμάνι, σιδηροδρομικό σταθμό.

Βέβαια χρειάζεται πολιτική βούληση, χρηματοδότηση, νομικές ενέργειες, υπουργικές αποφάσεις, χωρικά σχέδια και ένα ακόμη κατεβατό δυσνόητων εννοιών που θα κάνει εμένα να ξεπεράσω τον βέλτιστο αριθμό λέξεων για να διαβάζεται ένα άρθρο και τον θεωρητικό οραματιστή να τα παρατήσει.

Για αυτό τελικά αποδείχθηκε ότι το μόνο που χρειάζεται είναι ανθρώπους που να έχουν και όραμα αλλά και όρεξη για δουλειά. Και τέτοιοι αποδείχθηκε ότι συμμετέχουν στην Διοίκηση Ζέρβα.

Στον μόλις ένα χρόνο Διοίκησης Ζέρβα, έγινε κοσμογονία στο ζήτημα των υποδομών. Όλα τα έργα της πόλης έχουν έναν κοινό καταλύτη: την Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Χωρίς την μεθοδικότητα, επιμονή, εφευρετικότητα και εξεύρεση λύσεων από την τωρινή Διοίκηση, τίποτα από αυτά δεν θα δρομολογούνταν. Το αξιοσημείωτο όμως είναι ότι κανείς δεν πίστευε ότι αρκούσε τόσος λίγος χρόνος διοίκησης και μάλιστα σε τέτοιες συνθήκες πανδημίας και οικονομικής συγκυρίας.

Όπως δεν πίστευε ότι θα έρθουν 50 λεωφορεία σε άριστη κατάσταση με ελάχιστο κόστος να ανακουφίσουν τους δημότες. Ο κ. Ζέρβας, δεν έγινε Δήμαρχος που κουνάει το δάχτυλο και βρίσκει προβλήματα. Αποφάσισε και έδωσε άμεσα λύση. Απέδειξε ότι υπάρχουν λύσεις με μικρό κόστος και βέλτιστη απόδοση. Και πολλές τέτοιες «μικρές» λύσεις οδηγούν σε αισθητή βελτίωση της καθημερινότητας του δημότη, ενώ μοιραία οδηγούν και σε «μεγάλα» έργα, διότι πλέον όλοι μας έχουμε συνηθίσει στην πρόοδο και ρέπουμε προς αυτή. [Αυτονόητο είναι ότι η λέξεις μικρές και μεγάλα είναι σε εισαγωγικά διότι κανένα έργο δεν είναι μεγάλο ή μικρό αλλά όλα είναι για το συμφέρον των δημοτών και έτσι εξ ορισμού αναγκαία.]

Στον μόλις ένα χρόνο Διοίκησης Ζέρβα δρομολογήθηκαν έργα όπως η ανάπλαση της ΔΕΘ, η ανέγερση του Μουσείου Ολοκαυτώματος, το νέο γήπεδο της Τούμπας, η ανάπλαση των Στάβλων Παπάφη, η πλατεία Διοικητηρίου μετά από 30 χρόνια, η Πλατεία Ελευθερίας με υπόγειο πάρκινκ και ισόγειο πάρκου μνήμης, η κατασκευή 5 σχολικών συγκροτημάτων την περίοδο 2021 – 2027. Οι ασφαλτοστρώσεις, πεζοδρομήσεις, ηλεκτροφωτισμός, πράσινο και αστικός εξοπλισμός είναι αισθητές.

Και φυσικά ο Δήμος Θεσσαλονίκης οδηγεί τις εξελίξεις στο ΜΕΤΡΟ, το Άγιο Δισκοπότηρο της Θεσσαλονίκης πρωτοστατώντας σε λύσεις ακόμη και για τα περιώνυμα αρχαία της Βενιζέλου.

Λύσεις άμεσες, ενεργές, εφαρμόσιμες. Λύσεις to the point.

Και έτσι κάτι νέο γεννιέται. Η Θεσσαλονίκη δείχνει να αφήνει πίσω της την φτωχομάνα, τις μιζέριες για το κράτος των Αθηνών, τα «Βρε λες;» και όσους λένε ότι δεν μπορεί να γίνει έργο. Η Δημοτική αρχή έδειξε και συνεχίζει να δείχνει τον μοναδικό τρόπο: Δουλειά. Και όραμα. Και δουλειά.

 

 

THESSNEWS / NEWSLETTER


Επάνω