Ο «εγκέφαλος» του Μετρό Θεσσαλονίκης στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας

ΡΕΠΟΡΤΑΖ 7.2.2020 | 08:32 Στείλτε το με email Εκτυπώστε το

Ο «εγκέφαλος» του Μετρό Θεσσαλονίκης στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας

ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΥΛΩΝΑΣ || [email protected]

Το αμαξοστάσιο του Μετρό βρίσκεται στη συμβολή των οδών Ερυθρού Σταύρου με Καππαδοκίας στην περιοχή Βότση της Καλαμαριάς. Εκτείνεται σε μια έκταση πάνω από 100 στρέμματα εντός των οποίων έχουν ανεγερθεί δύο εντυπωσιακά κτήρια τα οποία συνδέονται μεταξύ τους και η θέα τους είναι ορατή από χιλιόμετρα μακριά.

Πρόκειται για το κέντρο λειτουργίας και διαχείρισης του μετρό Θεσσαλονίκης. Εκεί θα εγκατασταθούν τα επιτελικά στελέχη και το εξειδικευμένο προσωπικό που θα είναι υπεύθυνο για την ασφαλή και ομαλή κίνηση των συρμών αλλά και των σταθμών.

Ουσιαστικά θα είναι ο «εγκέφαλος» που θα δίνει τις εντολές στους 18 αυτοματοποιημένους συρμούς για να κινηθούν στους σταθμούς από και προς το αμαξοστάσιο αλλά και το ηλεκτρονικό «μάτι» που θα επιτηρεί την πορεία τους μέσα στις στοές 24ωρες το 2ωρο. Εκεί επίσης θα πραγματοποιούνται οι έλεγχοι και οι συντηρήσεις των τρένων ενώ θα στεγάζονται και διοικητικές υπηρεσίες. Εκτιμάται ότι στην «καρδιά» του μετρό θα εργάζονται περίπου 500 άνθρωποι.

 

Επίπεδο εργασιών

Οι εργασίες για την κατασκευή του αμαξοστασίου ξεκίνησαν το 2012. Σήμερα μετά από 8 περίπου χρόνια το έργο βρίσκεται στην τελική του φάση. Τα ηλεκτρομηχανολογικά βρίσκονται στο 45%, τα αρχιτεκτονικά στο 73% ενώ έχουν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού.

Ήδη έχουν τοποθετηθεί οι ράγες οι οποίες θα ηλεκτροδοτηθούν  μερικώς το επόμενο διάστημα ώστε να ξεκινήσουν οι πρώτες δοκιμές των συρμών μέσα στο αμαξοστάσιο ενώ παράλληλα συνεχίζονται οι διαμορφώσεις των υπολοίπων εγκαταστάσεων και το αύλειου χώρου.

 

Οι αυτόματοι συρμοί

Οι συρμοί είναι Ιταλικής κατασκευής, θα είναι αυτόματοι δηλαδή θα κινούνται χωρίς οδηγό. Ο κάθε συρμός έχει μήκος 5 5μέτρα θα έχει τέσσερα βαγόνια με συνολική χωρητικότητα τα 450 άτομα.  Θα κινείται με μια μέση ταχύτητα 35 χλμ και θα μπορεί να φτάσει τα 80 χλμ ανά ώρα. Σε περίπτωση που παρουσιαστεί κάποια βλάβη διαθέτει ηλεκτρονικά συστήματα που θα επιτρέπουν σε οδηγό να ανέβει και να την επιδιορθώσει ή να το οδηγήσει πίσω στο αμαξοστάσιο.

Οι πέντε από τους συνολικά 18 συρμούς βρίσκονται ήδη στο αμαξοστάσιο και μάλιστα είναι τοποθετημένοι πάνω στις ράγες περιμένοντας να τεθούν σε δοκιμαστική λειτουργία.

 

Κεντρική ΦΩΤΟ από το  ametro.gr

THESSNEWS / NEWSLETTER


Επάνω