Κριτική-αποτίμηση του πρώτου εξαμήνου της Αντιδημαρχίας Παιδείας στον δήμο Θεσσαλονίκης

ΑΠΟΨΕΙΣ 2.2.2020 | 09:10 Στείλτε το με email Εκτυπώστε το

Κριτική-αποτίμηση του πρώτου εξαμήνου της Αντιδημαρχίας Παιδείας στον δήμο Θεσσαλονίκης

ΤHESSNEWS-DESK

Από τη διαχείριση καλών πρακτικών του παρελθόντος στις αναγκαίες θεσμικές τομές και αναπροσαρμογές. Γράφει για την ThessNews ο Κώστας Ανθόπουλος, τομεάρχης για θέματα Παιδείας, της δημοτικής παράταξης «ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη».

Είναι αλήθεια ότι ανεξάρτητα από τον βαθμό ανάδειξης και αναγνώρισης,  που έτυχε από πολίτες της πόλης μας και κυρίως από την εκπαιδευτική κοινότητά της, το έργο της δημοτικής αρχής Μπουτάρη, στα ζητήματα της εκπαίδευσης, είχε έντονο κοινωνικό περιεχόμενο και χαρακτήρα, αφού συνδέθηκε με πρωτοβουλίες και δραστηριότητες με σαφή ανθρωπιστικό και μορφωτικό προσανατολισμό.

Και αυτό γιατί, στην περίοδο 2010-2019 επιχειρήθηκαν μια σειρά από παρεμβάσεις, όπως:

● Εφαρμογή Προγραμμάτων Δημιουργικής Απασχόλησης, τους καλοκαιρινούς μήνες
● Κοινωνικό Φροντιστήριο
● Φεστιβάλ Παιδείας και Πολιτισμού
● Μουσειακή Εκπαίδευση
● Οργάνωση προγραμμάτων Τοπικής Ιστορίας και Ιστορικής μνήμης
● Κοινωνικά συσσίτια
● Ανοιχτές αυλές
● Ανοιχτά Σχολεία
● Πολιτιστικές δράσεις και προγράμματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας, για παιδιά από ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες
● Ενεργοποίηση του θεσμού «Εκπαίδευση Ενηλίκων», μέσα από τα Κέντρα Δία Βίου Μάθησης
● Ημερίδες Ψυχικής Υγείας και Συμβουλευτικής
● Εκδηλώσεις με αντικείμενο της αντιρατσιστική εκπαίδευση, την πολιτισμική ταυτότητα της πόλης, την ένταξη των προσφύγων στον κοινωνικό ιστό της πόλης κ.λ.π.

Όλες αυτές οι δράσεις, είναι εξίσου αλήθεια ότι, πραγματοποιούνταν παρόλο τις μεγάλες περικοπές χρηματοδότησης από την κεντρική εξουσία, αλλά και χωρίς υπέρβαση των αδυναμιών, δυσκολιών και παθογενειών της εσωτερικής οργάνωσης των δημοτικών υπηρεσιών και κυρίως, αν και είναι παράδοξο το γεγονός ότι αυτό έγινε δίχως να θιχτούν κατεστημένες παραδοσιακές δομές, νοοτροπίες και αντιλήψεις που συνδέονται με τη διαχείριση της δημοτικής εξουσίας.

Αξίζει επίσης να αναφερθεί, ότι η θετική διάσταση του έργου ττης διοίκησης Μπουτάρη, οφείλεται και στην αξιοποίηση στη θέση του Αντιδημάρχου Παιδείας, πολύ ικανών και δραστήριων αυτοδιοικητικών στελεχών  όπως ο Αντώνης Καρούμπης, η Έλλη Χρυσίδου, ο Γιώργος Δημαρέλος κ.λ.π.

Η διοίκηση Ζέρβα, που εκλέχτηκε στον δήμο Θεσσαλονίκης ύστερα από τις πρόσφατες αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαΐου 2019, με βάση όλα τα παραπάνω, δείχνει από τα πρώτα της βήματα, στην περίοδο Ιουνίου-Δεκεμβρίου 2019, ότι στα θέματα εκπαίδευσης, ακολουθεί μια πολιτική που δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι αγνοεί, υποβαθμίζει και έχει διάθεση ασυνέχειας ενός δημιουργικού έργου του παρελθόντος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, στην περίοδο Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2019, το έργο της Αντιδημαρχίας Παιδείας προσανατολίστηκε στη διαχείριση καλών πρακτικών, όπως:


● Υλοποίηση Προγραμμάτων Κοινωνικού Φροντιστηρίου
● Προμήθεια Κοινωνικών συσσιτίων στα Σχολεία
● Οργάνωση προγραμμάτων Τοπικής Ιστορίας
● Υλοποίηση Προγραμμάτων Δία Βίου Μάθησης-Εκπαίδευσης Ενηλίκων
● Ορθολογική διαχείριση των υποχρεώσεων των Σχολικών Επιτροπών
● Προετοιμασία και οργάνωση υποδομών για την εφαρμογή της διετούς υποχρεωτικής φοίτησης στην Προσχολική Αγωγή
● Διδασκαλία της Ρωσικής, Σερβικής γλώσας σε ενήλικες
● Στοχευμένη ενίσχυση Σχολείων σε υλικοτεχνική υποδομή, εξαιτίας της παλαιότητάς τους και των χρόνιων κατασκευαστικών αδυναμιών
● Αξιοποίηση προγραμμάτων «Φιλόδημος»

Παρόλο όλα αυτά που έχουν αναφερθεί, αυτό δε σημαίνει ότι στα θέματα που αναφέρονται στη σχέση εκπαίδευσης και τοπικής αυτοδιοίκησης στον Δήμο Θεσσαλονίκης, δεν είναι αναγκαία η διαμόρφωση μιας συνολικής  στρατηγικής που να εμπεριέχει ενδιάμεσα βήματα και εκπαιδευτικούς στόχους στην προοπτική της συνεχούς βελτίωσης της ποιότητας της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης.

Τέτοιες παρεμβάσεις είναι:

● Δημιουργία Τμήματος Τεχνικής Υποστήριξης Σχολικής Μονάδας για την άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση των προβλημάτων συντήρησης των Σχολικών κτιρίων.
● Σύσταση Συμβουλευτικών Σταθμών, για την παροχή βοήθειας για προσωπικά, ψυχολογικά, οικογενειακά ή κοινωνικά προβλήματα Μαθητών και Γονέων.
● Προγράμματα Σταδιακής Ανάπλασης και Επανασχεδιασμού των Σχολικών Αυλών, με χρηματοδότηση είτε μέσω ΕΣΠΑ είτε κρατικού προϋπολογισμού.
● Να εγκριθούν οι απαραίτητες πιστώσεις, ώστε να τοποθετηθούν στα Σχολεία Επιστάτες και μη διδακτικό βοηθητικό προσωπικό Γενικών Καθηκόντων (Σχολικά Γεύματα-προγραμμάτων διανομής γάλακτος και φρούτων, εφαρμογή απογευματινών προγραμμάτων Εκπαίδευσης Ενηλίκων κ.λ.π.), με κατοχύρωση αυτών των εργαζομένων μέσω σύστασης οργανικών θέσεων.
● Δημιουργία Κέντρου Μελετών Τοπικής Ανάπτυξης, το οποίο θα έχει την ευθύνη και έργο την παροχή τεχνοκρατικών προσεγγίσεων για θέματα Εκπαιδευτικής πολιτικής.
● Εφαρμογή Εξειδικευμένων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, που να οργανώνονται με τη συνεργασία Σχολικών Συμβουλίων, Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, καθώς και Εκπαιδευτικών Υπηρεσιών (ΠΕ.ΚΕ.Σ.), στο 2ο και 3ο τρίμηνο κάθε Σχολικού έτους, για Γονείς και Μαθήτριες-ες.
● Σύσταση Εκπαιδευτικών Κέντρων Ψυχαγωγίας-Ελεύθερου χρόνου, όπου τα παιδιά θα αξιοποιούν δημιουργικά τον ελεύθερο χρόνο τους.
● Παροχή Ειδικής Κάρτας Πολιτισμού σε Μαθήτριες-ες, για τη δωρεάν παρακολούθηση πολιτιστικών εκδηλώσεων.


 

THESSNEWS / NEWSLETTER


Επάνω