Όταν οι επιστήμονες αποκάλυψαν ότι το 80% των γονιδίων των ποντικών είναι το ίδιο με τους ανθρώπους

RETRO 4.12.2019 | 07:58 Στείλτε το με email Εκτυπώστε το

ΤHESSNEWS-DESK

Σαν σήμερα πριν από 17 χρόνια, οι επιστήμονες αποκάλυψαν ότι περισσότερα από το 80% των γονιδίων του ποντικιού είναι ίδια με τα ανθρώπινα.

Στόχος των ερευνών που πραγματοποιήθηκαν ήταν να γίνει μελέτη πάνω στα γονίδια και τις εντολές ελέγχου των γονιδίων που κωδικοποιούνται στο DNA του ποντικιού. Το γονίδιο είναι στοιχείο του χρωματοσώματος με το οποίο εξασφαλίζεται η μεταβίβαση χαρακτήρων κάθε είδους από τους γεννήτορες στους απογόνους.

Τα αποτελέσματα της έρευνας, στην οποία συμμετείχαν και δύο Έλληνες επιστήμονες, έδειξαν σημαντικές ομοιότητες μεταξύ ανθρώπου και ποντικιού και για αυτό τον λόγο τα ποντίκια χρησιμοποιούνται κατ' εξοχήν και ως πειραματόζωα στον τομέα της έρευνας.

Οι γενετικές ομοιότητες μεταξύ του δύο θηλαστικών μάλιστα θα επιτρέψουν την κατανόηση της γενετικής βάσης ανθρώπινων ασθενειών.

Σημειώνεται ότι έχει γίνει πλήθος μελετών για την κατανόηση του ανθρώπινου γονιδιώματος, χρησιμοποιώντας το γονιδίωμα του ποντικού με κάποιες από αυτές να δημοσιεύονται σε κορυφαία επιστημονικά περιοδικά όπως το Nature και το Science.

Φωτογραφία από Alexas_Fotos από το Pixabay