Πατίνι Τσάντα και Ευρώπη

ΡΕΠΟΡΤΑΖ 24.3.2019 | 12:00 Στείλτε το με email Εκτυπώστε το

Πατίνι Τσάντα και Ευρώπη

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ || [email protected]

Ερχόμαστε εν έτει 2019 να το «παίξουμε»  Ευρωπαίοι και να χωρέσουμε όλων των ειδών τα μεταφορικά μέσα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης: λεωφορεία του Ο.Α.Σ.Θ., αυτοκίνητα, μηχανάκια, ποδήλατα,  πατίνια, taxi. Και όλο αυτό να γίνει αρμονικά και όπως απαιτεί ο σύγχρονος τρόπος ζωής και σκέψης. Αν είχαμε παιδεία , αν είχαμε υποδομή, αν είχαμε σεβασμό,  αν γιαγιά μου δηλαδή είχε ρουλεμάν θα ήτανε πατίνι! οπως τραγούδησε ο Τζίμης Πανούσης.

Στην καρδιά λοιπόν της συμπρωτεύουσας και με φόντο τον πανέμορφο, κατά τ’άλλα, (Θερμαϊκό υπόνομο) αναζητώ απελπισμένα την υποδομή του ποδηλατόδρομου και πως μπορεί αυτός να εξυπηρετήσει τα μέσα μεταφοράς με οικολογική συνείδηση, τα φιλικά προς το περιβάλλον,τα  φιλικά προς την υγεία μας και τα εναρμονισμένα στους σύγχρονους ρυθμούς των μεγαλουπόλεων.

Το νεοεισαχθές λοιπόν μέσω μεταφοράς στους δρομους της θεσσαλονικης είναι το περιβόητο ηλεκτρικό πατίνι (scooter). Αν λοιπόν ως τώρα δεν υπήρχε χώρος για τα ποδήλατα, σίγουρα τα πράγματα γίνονται πολύ δυσκολότερα,γιατί το νέο αυτό πατίνι που απότι φαίνεται θα αγαπηθεί, θα δυσκολευτεί πολύ περισσότερο  να βρει τον χώρο του στην δημόσια μετακίνηση. Με μία πρώτη ματιά φαίνεται πως η χρήση του γίνεται πρόχειρα και χωρίς καμία μέριμνα για τον αναβάτη και τους συμπορευόμενους.

 

Τι προαπαιτεί ο ΚΟΚ και τι προβλέπει; Για το πατίνι… απολύτως τίποτα!!!

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ δεν υπάρχει κανένα νομοθετικό πλαίσιο, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη, σε ό,τι αφορά την μετακίνηση με το ηλεκτρικό πατίνι.

Εδώ βλέπουμε την Θεσσαλονίκη να ταυτίζεται με άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις, όχι όμως για θετικό λόγο…στα αρνητικά είμαστε όλοι Ευρωπαίοι.

Μπορείς λοιπόν πολύ εύκολα να αγοράσεις ένα τέτοιο πατίνι ή  πολύ απλά να το νοικιάσεις,  χωρίς να σε ελέγξει κανείς για το αν γνωρίζεις τον ΚΟΚ,  αν είσαι ενήλικας,  αν έχεις κάνει χρήση αλκοόλ, αλλά  και την διαδρομή που θα ακολουθήσεις. Επί του πρακτέου δηλαδη μπορεί ένας νέος κάτω των 18 ετών να ανέβει σε ένα τέτοιο πατίνι, να χρησιμοποιεί τον δρόμο, τα πεζοδρόμια, τον ποδηλατόδρομο, ακόμη και αντίθετα από την κυκλοφορία.

Να διέρχεται από πλατείες, μονόδρομους, πεζόδρομους, να έχει κάνει χρήση αλκοόλ και σε όλα αυτά η τροχαία να είναι θεατής,  χωρίς να έχει το δικαίωμα για την όποια ελεγκτική παρέμβαση.Ο ρόλος της τροχαίας στην περίπτωση των πατινιών περιορίζεται στην συμβουλευτική και αποτρεπτική παρέμβαση και μόνον ως εκεί, εφόσον το νέο αυτό όχημα δεν ανήκει στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Παρόλα αυτά πωλούνται ευρέως και νοικιάζονται πλέον και στην Θεσσαλονίκη, ακολουθώντας την γνωστή πολιτική του “πρώτα  πράττω και μετά νομοθετώ”. Το πρώτο ατύχημα έχει γίνει ήδη στην Θεσσαλονίκη,  με τον ανήλικο νέο από την  περιοχή της Καλαμαριάς , να φαίνεται πως άρπαξε ένα πατίνι από τα ενοικιαζόμενα και να το χρησιμοποίησε, κάνοντας χρήση της λογικής που προανέφερα. Ποιος παίρνει την ευθύνη του ατυχήματος;  Φωνή βοώντος εν το έρημο…

 

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ 

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΟΔΗΦΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΚΑΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

«Παρατηρείται μία έξαρση που έχει ξεκινήσει εδώ και τρία χρόνια περίπου, με την εισαγωγή από την Κίνα τέτοιων οχημάτων, τα οποία μπορεί να χρησιμοποιεί ο οποιοσδήποτε είτε αγοράζοντας τα, είτε νοικιάζοντας τα, χωρίς καμία εκπαίδευση πάνω στο αντικείμενο. Όλος αυτός βέβαια ο παροξυσμός και η μανία οφείλεται στην γενική παγκόσμια τάση για μετακίνηση φιλικότερη προς το περιβάλλον,  με οικολογική συνείδηση και οικονομικότερη προς τον χρήστη. Από τη μία είναι πολύ θετικό για την πόλη μας, αλλά από την άλλη βλέπουμε ότι αυτή η τάση έχει δημιουργήσει προβλήματα, παρατηρώντας ότι αυτά τα ηλεκτρικά οχήματα κινούνται είτε μέσα στο δρόμο, είτε ανάμεσα στα αυτοκίνητα είτε στην λεωφορειολωρίδα,  είτε στον οποίο ποδηλατόδρομο, αλλά ακόμη και πάνω σε πλατείες,  πεζοδρόμια και σε χώρους που θεωρητικά απαγορεύεται η μετακίνησή τους. Ως ιδέα και ως πρακτική σαφώς είναι θετική προς την μετακίνηση και το περιβάλλον και  μας βρίσκει σύμφωνους, αλλά στην προκειμένη περίπτωση δεν έχει ληφθεί καμία δικλείδα ασφαλείας. Δεν ελέγχεται ο αναβάτης για τις γνώσεις του, την ηλικία του και την όποια κατάσταση του.

Θεωρούμε ότι θα έπρεπε να υπάρχει μία έστω υποτυπώδης εκπαίδευση, εφόσον αυτά τα ηλεκτρικά οχήματα μπορεί να φτάσουν μέχρι και 30 km/h στα χαρτιά, ενώ επί του πρακτέου μπορει να φτάνουνε μέχρι και τα 50 k/h  ανάλογα με το μοντέλο και το είδος τους. Είναι επικίνδυνα! και δεν έχουν ληφθεί τα κατάλληλα μέτρα για την διασφάλιση της ασφαλούς μετακινήσεις μέσα στην Θεσσαλονίκη.

Εμείς σαν ομοσπονδία προτείνουμε να υπάρξει ένα τύπου δίπλωμα για τέτοιου είδους ηλεκτρικά οχήματα, το οποίο θα αποδεικνύει ότι κάποιος γνωρίζει τις βασικές γνώσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και θα το υποδεικνύει καποιος ακόμη και όταν πρέπει να νοικιάσει ένα τέτοιο όχημα, είτε αυτό είναι ηλεκτρικό ποδήλατο, είτε ηλεκτρικό πατίνι  που είναι ακόμη επικίνδυνοτερο. Γίνεται μία προσπάθεια από τα υπουργεία για τα ποδήλατα μέσω του e-learning αλλά δεν είναι αρκετο! Κατά την περίοδο της κρίσης παρατηρείται έντονη αύξηση ποδηλάτων και τέτοιων οχημάτων σε μία πόλη και σε δρόμους χωρίς καταλληλότητα και με νομοθετικά πλαίσια γεμάτα ασάφειες. Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι αυτά τα οχήματα είναι επί της ουσίας “όπλο” στα χέρια κάποιου που δε γνωρίζει την χρήση της οδού. Πρέπει να υπάρξει εκπαίδευση και συγκεκριμένες δικλείδες ασφαλείας που θα προστατεύουν τον εκτεθειμένο πάνω στις  δύο ρόδες αναβάτη ,ο όποιος οπως παρατηρείται είναι χωρίς κράνος, χωρίς επιγονατίδες και χωρίς καθρέφτες. Ευάλωτος να χάσει την ισορροπία του με ταχύτητες σαν αυτές που έχει ένα μηχανάκι χαμηλού κυβισμου.
Αυτή τη στιγμή για να οδηγήσει κάποιος ένα μηχανάκι 50 κυβικών θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 16 χρονών και να έχει δίπλωμα, ενώ  για να οδηγήσει ένα ηλεκτρικό τέτοιο όχημα δεν χρειάζεται απολύτως τίποτα, πόσο λογικό μπορεί να είναι;
Στην Ευρώπη όπως γίνεται γνωστό αρχίσε η απόσυρση τέτοιων οχημάτων, μέχρι να τεθούν οι δικλείδες ασφαλείας και οι κατάλληλες  προϋποθέσεις.
Τέτοια οχήματα πλέον μπορεί να προμηθευτεί κάποιος και να τα αγοράσει από 200 € ή να τα νοικιάσει πολύ εύκολα ακόμα και  μέσα από το κινητό του.
Η πολιτεία δεν θα πρέπει να περιμένει θεατής, πιστεύοντας ότι ο αναβάτης θα αντιληφθεί την επικινδυνότητα, οφείλει να διασφαλίσει την ομαλή κυκλοφορία και να διαφύλαξει την ασφαλεια  του εκτεθειμένο αναβάτη και των λοιπών οχημάτων στο δρόμο. Τέλος σας διαβεβαιώ,  ότι οι προτάσεις μας δεν έχουνε σκοπό οικονομικά οφέλη,  αλλά καθαρά την διατήρηση της ασφαλους κυκλοφορίας,  την τήρηση του ΚΟΚ και την αποφυγή ατυχημάτων.»

 

ΚΛΗΜΗΣ ΛΕΟΝΤΙΑΔΗΣ

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΑΞΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ «Ο ΕΡΜΗΣ»

«Οι νέες μοδες που έχουν έρθει  πλέον και στην Θεσσαλονίκη δείχνουν μία άλλη πόλη και είναι καλό, φαίνεται ωραίο ως άποψη και παρουσιάζουν την σύγχρονη πραγματικότητα. Νομίζω βέβαια οτι έρχονται κάπως άναρχα και χωρίς υποδομές, δεν μπορεί το πατίνι να κυκλοφορεί αναμέσα σε αυτοκίνητα χωρίς να υπάρχει μία έστω υποτυπώδης γραμμή, ένας ποδηλατόδρομος.Κάτι δεν έχει ξεκινήσει καλα, βλέπουμε,ειδικά τον τελευταίο μήνα, αύξηση αυτόν τον πατινιών λόγω και της εταιρείας που τα ενοικιάζει. Δεν είμαστε απέναντι στην ύπαρξη αυτού του μεταφορικού μέσου, αλλά θα πρέπει να γίνει με κατάλληλη υποδομή, να υπάρξει κάποιος τρόπος κάποια διασφάλιση. Δεν γίνεται να διέρχονται έτσι απλά από την Τσιμισκή, την Δελφών ,την Εγνατία, την Λαμπράκη, την Αγίου Δημητρίου, τα βλέπουμε ολημερίς χωρίς κράνος, χωρίς οποιαδήποτε ασφάλεια, χωρίς τίποτα.Τα κοιτάζουμε με απορία. Έχουμε δει αρκετές περιπτώσεις τις τελευταίες ημέρες που θα μπορούσε να προκληθεί ατύχημα με την πιο ακραία περίπτωση να βλέπουμε γονέα και παιδάκι μαζί επάνω στο πατίνι.

Σε ό,τι αφορά βέβαια το ταξί δεν μπορεί να γίνει σύγκριση των μεταφορικών μέσων. Η ασφάλεια, η ποιότητα και η άνεση που προσφέρει το ταξί δεν μπορεί να συγκριθούν με μέσα όπως το πατίνι και σε κάποιες περιπτώσεις και το ποδήλατο. Αν τώρα, κυρίως η νεολαία το προτιμήσει σε σχέση με το ταξί ας το κάνει, αρκεί όμως να γίνει μέσα σε ένα πλαίσιο ασφάλειας και οργανώσης, όπως και να εχει εμείς δεν το βλέπουμε σαν ένα ανταγωνιστικό μέσω, αλλά περισσότερο το αντιμετωπίζουμε σαν κάτι καινούργιο το οποίο δεν έχει καμιά υποδομή, καμιά ασφάλεια και είναι επικίνδυνο! Αν το δούμε ως μεταφορικό μέσο θα πρέπει να ελεγχθεί όλό το νομικό πλαίσιο που απαιτείται. θεωρούμε ότι είναι κατάλληλο για διασκέδαση στην παραλία και μέχρι εκεί. Ειδάλλως το θέμα παίρνει σοβαρές διαστάσεις. Αλίμονο μας αν το αντιμετωπίσουμε έτσι πρόχειρα. Σε περίπτωση ατυχήματος ποιος θα αναλάβει την ευθύνη;»


 

ΚΩΣΤΑΣ ΤΕΡΖΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΦΥΣΙΟΛΑΤΡΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ www.gymnosophy.gr (Διεθνής Γυμνή Ποδηλατοδρομία, Ποδηλατικό Καρναβάλι)

«Τα ηλεκτρικά οχήματα παντός τύπου έρχονται να κατακτήσουν την αγορά και να διεμβολίσουν την ελεύθερη μετακίνηση με το ποδήλατο και τα πόδια. Είναι η αντεπίθεση της βιομηχανίας ενέργειας και λειτουργεί ως ανάχωμα στη πραγματική βιώσιμη κινητικότητα.

Ας δούμε λοιπόν αναλυτικά τα Ηλεκτρικά Ποδήλατα και Πατίνια (από εδώ και πέρα ΜοτοΠοδήλατα και ΜοτοΠατίνια):
Είναι μηχανοκίνητα οχήματα επομένως θα έπρεπε να εμπίπτουν στην κατηγορία των Μοτο-Ποδηλάτων και να χρησιμοποιούν τους δρόμους, τον ΚΟΚ, την άδεια οδήγηση & κυκλοφορίας, και την ασφαλιστική κάλυψη, όπως τα υπόλοιπα μηχανοκίνητα οχήματα.
Ήδη το ζήτημα της υποχρέωσης ασφάλισης συζητείται στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο όπου υπάρχει ένσταση ώστε να εξαιρεθούν μόνο τα PEDALEC, δηλαδή τα Ποδήλατα που λειτουργούν μόνο με ηλεκτρική υποβοήθηση στο πετάλι (δεν λειτουργεί η μηχανή καθόλου αν δεν κάνεις πετάλι), με κινητήρα χαμηλότερο των 250W, και μέγιστη ταχύτητα με κόφτη τα 25χλμ/ώρα.
Όμως δεν είναι εύκολο να ξεχωρίσεις ένα PEDALEC από ένα κοινό ηλεκτρικό ΜοτοΠοδήλατο, και επιπλέον μπορούν να “τροποποιηθούν” και να παρακάμπτουν την αναγκαστική χρήση του πεταλιού και να αυξήσουν την επιτάχυνση και την τελική ταχύτητα.
Δεν αντιμετωπίζουν την Κλιματική Αλλαγή, για την οποία η χώρα μας δεσμεύτηκε να λάβει μέτρα στην Διεθνή Συνδιάσκεψη για το Κλίμα στο Παρίσι (COP21) με βάση τον στόχο +2C υπερθέρμανσης. Επιπλέον η νέα αναφορά διεθνών επιστημόνων προειδοποιεί πως τα μέτρα που πρέπει να λάβουμε πρέπει να είναι ακόμη πιο δραστικά και να περιοριστεί η υπερθέρμανση του πλανήτη στο +1.5C.
Παρόλου που η ενέργεια που χρειάζονται οι μηχανές τους είναι ηλεκτρική, αντί για υδρογονάνθρακες (πετρέλαιο-αέριο), αυτή παράγεται στην Ελλάδα κυρίως με Λιγνίτη, και άρα μεταφέρονται οι ρύποι στην περιοχή μετατροπής (π.χ. Πτολεμαΐδα). Η συνέχεια στην κατασκευή της νέας Λιγνιτικής Μονάδας Πτολεμαΐδα 5 και η πώληση Λιγνιτικών Μονάδων με πολυετή συμβόλαια σε ιδιώτες, δεν δείχνει σημάδια ριζικής αλλαγής στο σύστημα παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας. Επιπλέον σε νησιά μας υπάρχουν μονάδες παραγωγής ενέργειας από πετρέλαιο, την πλέον ακριβή, ρυπογόνα λύση, που δημιουργεί και καταστροφή του περιβάλλοντος από την διαδικασίας εξόρυξης, περιβαλλοντικούς μετανάστες, αλλά και πρόσφυγες πολέμου για τον έλεγχο των πηγών.
Επιβαρύνεται το περιβάλλον από την κατασκευή αλλά και την διαχείριση των μπαταριών των οχημάτων αυτών όταν φτάσουν στο τέλος της ζωής τους. Οι μπαταρίες αυτές χαλάνε εύκολα, είναι ενιαίες, και ακόμη και ένα στοιχείο τους να χαλάσει χρειάζονται ολόκληρες αλλαγή. Επιπλέον είναι ευαίσθητες στους κραδασμούς!
Έρευνα έδειξε πως οι χρήστες τους κάνουν διαδρομές που δεν θα έκαναν επειδή τους ελκύει ως παιχνίδι (gadget). Άρα αυξάνεται η κατανάλωση ενέργειας.
Ακόμη και αν η ενέργεια παράγεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειες, και αυτές χρειάζονται μεγάλες επενδύσεις παραγωγικών μονάδων, εγκατάσταση, χώρους, καλώδια μεταφοράς, υποσταθμούς, σταθμούς φόρτισης και άλλα.
Εφόσον εξαντληθεί η μπαταρία τους, δεν μπορεί ο χρήστης να συνεχίσει την μετακίνηση με την ενέργεια τους σώματος του γιατί είναι πολύ βαριά τα οχήματα αυτά.
Διαθέτουν επιτάχυνση, και αρκετό βάρος, με αποτέλεσμα να προκαλούν δυστυχήματα ιδιαίτερα σε ασθενέστερους μετακινούμενος βιώσιμης κινητικότητας (πεζούς-ποδηλάτες). Εξαιτίας της επιτάχυνσης και της μηχανοκίνησης επιλέγονται από άτομα που θέλουν να κάνουν επικίνδυνες επιδείξεις. Στην Βαρκελώνη ήδη απαγορεύτηκαν για αυτό τον λόγο. Στην Αγγλία προκλήθηκε το πρώτο θανατηφόρο πεζού, από την σύγκρουση με ηλεκτρικό ΜοτοΠοδήλατο.
Δεν κάνεις ιδιαίτερη σωματική άσκηση με τα ΜοτοΠοδήλατα και ιδιαίτερα με τα ΜοτοΠατίνια, ώστε να θεωρείται εκγύμναση, αντίδοτο στην καθιστική ζωή, την παχυσαρκία, και γενικότερα την υγεία του σώματος.
  Οι τάσεις δείχνουν πως τα ηλεκτρικά αυτά οχήματα τα χρησιμοποιούν σχεδόν αποκλειστικά χρήστες που θα περπατούσαν, θα έκαναν ποδήλατο, ή θα χρησιμοποιήσουν Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, και όχι αυτοκινητιστές ή έστω μοτοσυκλετιστές, που είναι και το ζητούμενο.
Άρα απαξιώνουν την ελεύθερη μετακίνηση με ποδήλατο και πόδια, χρησιμοποιώντας την ενέργεια του σώματος μας, και παρουσιάζουν την ηλεκτροκίνηση ως “νεωτεριστική”, “έξυπνη” και “πράσινη” τεχνολογία, με όλο και φθηνότερες τιμές, ώστε οι πολίτες επιρρεπείς να επιλέξουν την εύκολη λύση. Για την οικονομική αγορά η χρήση ηλεκτρικών ΜοτοΠοδηλάτων & ΜοτοΠατινιών έχει περισσότερα οφέλη στο λόμπι (χρεώσεις ενοικίασης, κατανάλωση ενέργειας, μπαταρίες, μηχανές και άλλα).

 

ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ ΓΙΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ όχι για ΜΗΧΑΝΕΣ
Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη χωρίς ποδηλατόδρομους, αλλά με ελάχιστες ποδηλατολωρίδες αποσπασματικές, χωρίς να αποτελούν δίκτυο, και χωρίς καμία ασφάλεια, σε δρόμους μηχανοκίνητων ή σε πεζόδρομους (~12χλμ).
Τα ηλεκτρικά ΜοτοΠοδήλατα & ΜοτοΠατίνια δεν πρέπει να χρησιμοποιούν αυτές ή μελλοντικές υποδομές που προορίζονται για το Ποδήλατο γιατί θα δημιουργήσουν πολλά ατυχήματα, αλλά και γιατί μειώνουν την ανταγωνιστικότητα του ποδηλάτου που δημιουργείται από τις λωρίδες αποκλειστικής χρήσης.

ΕΝΙΑΙΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ
Αν και δεν υπάρχει υποδομή σε ποδηλατόδρομους, εδώ και αρκετά χρόνια λειτουργεί ένα ιδιωτικό σύστημα ενοικιάσεων ποδηλάτων, ενώ τώρα προστίθενται τα νέα ηλεκτρικά ΜοτοΠατίνια και ΜοτοΠοδήλατα άλλου συστήματος.
Έχουμε επισημάνει πως πρέπει να υπάρχει Ενιαίο Κοινόχρηστο Σύστημα ενοικίασης Ποδηλάτων για όλο τον Μητροπολιτικό Δήμο Θεσσαλονίκης και να ελέγχεται από τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ). Δεν είναι πρακτικό, για κάθε σύστημα να υπάρχει άλλη εφαρμογή και να γίνεται άλλη εγγραφή, αλλά και γιατί δεν πρέπει μεθαύριο ο Δήμος Παύλου Μελά ή Καλαμαριάς να επιλέξει άλλο σύστημα και ο χρήστης να μην μπορεί να το χρησιμοποιήσει εκτός ορίων του Δήμου του.

ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (ΚΟΚ)
Ο ΚΟΚ έχει ειδικές διατάξεις για τα ΜοτοΠοδήλατα, και τα κανονικά Ποδήλατα (στα οποία περιλαμβάνει μόνο και τα ηλεκτρικά ΜοτοΠοδήλατα τύπου Pedalac, βλέπε παραπάνω).
Για τα ΜοτοΠατίνια δεν περιλαμβάνει ειδικές ρυθμίσεις αλλά οι οδηγοί μπορούν να ελεγχθούν, γιατί σύμφωνα με τον ΚΟΚ οδηγός είναι: [ Πρόσωπο το οποίο οδηγεί κάθε είδους όχημα ή ζώα μεμονωμένα ή σε αγέλες και ποίμνια ή ζώα όταν χρησιμοποιούνται για έλξη, για τη μεταφορά προσώπων ή πραγμάτων ή ίππευση]. Όμως κατά τον έλεγχο σαν οχήματα, τα ΜοτοΠατίνια είναι ασαφές πως θα κριθούν για τις υποχρεώσεις τους.
Πρόταση μας είναι τα ΜοτοΠατίνια να συμπεριληφθούν στις υποχρεώσεις των ΜοτοΠοδηλάτων, ως μηχανοκίνητα οχήματα. Δηλαδή να διαθέτουν φώτα, άδεια κυκλοφορίας & οδήγησης, πινακίδες και κράνος ασφαλείας... αλλά και να μην μπορούν να εισέρχονται σε ειδικές λωρίδες για Ποδήλατα.

ΧΩΡΙΣ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΑ ΩΦΕΛΗ ΤΗΣ ΚΑΝΟΝΙΚΗΣ ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ
Τα κανονικά ποδήλατα και τα εντυπωσιακά οφέλη, στην βιώσιμη κινητικότητα, την ατομική υγεία, το σύστημα υγείας, την οικονομία και το ασφαλιστικό σύστημα, το περιβάλλον, την κατανάλωση ενέργειας, το κυκλοφοριακό, την ποιότητα ζωής, δεν μπορούν να συγκριθούν με τα ηλεκτρικά ΜοτοΠοδήλατα, και σίγουρα καθόλου με τα ΜοτοΠατίνια.
Οι χρήστες του ποδηλάτου κινούνται με την δύναμη του σώματος, και είναι ευάλωτοι απέναντι στους κινδύνους όλων των μηχανοκίνητων οχημάτων, στην κακή οδηγική συμπεριφορά, στα δυστυχήματα, στην ρύπανση και την ηχορύπανση, στο κακό οδόστρωμα, την έλλειψη αποκλειστικού ασφαλούς δικτύου ποδηλατόδρομων, την παράνομη κίνηση ή στάθμευση σε λωρίδες για ποδήλατα.

ΑΣΦΑΛΕΣ ΔΙΚΤΥΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΩΝ ΤΩΡΑ
Είναι επιτακτική η ανάγκη αύξησης χρήσης του Ποδηλάτου ως μέσο μετακίνησης, για αυτό διεκδικούμε και υπογράφουμε για την άμεση κατασκευή προστατευμένου πλήρους δικτύου ποδηλατόδρομων σε όλα τα αστικά κέντρα, που ενώνουν τις γειτονιές μεταξύ τους, με το κέντρο και τους όμορους δήμους, καθώς και υπεραστικούς και Ευρωπαϊκούς ποδηλατόδρομους. Διεκδικούμε διάδρομους ποδηλάτων αποκλειστικής κίνησης, διπλής κατεύθυνσης, ασφαλτοστρωμένων, με νησίδα διαχωρισμού ή κράσπεδο, και φυσικά εμπόδια για την αποτροπή της παράνομης στάθμευσης και κίνησης μηχανοκίνητων οχημάτων σε αυτούς.»

 

Βλέπουμε ότι οι απόψεις σε πολλά σημεία αλληλοσυγκρούονται και σε πολλά σημεία αλληλοσυμπληρώνονται, ρίχνοντας τον μανδύα της οικολογίας και των συμφερόντων.

Η νέα εποχή έρχεται στους ρυθμούς των μεγαλουπόλεων αρκεί μέσα μας να δεχτούμε αυτήν την αλλαγή που είναι επιτακτική ανάγκη…όσο νυχτώνει η Θεσσαλονίκη Βαρκελώνει…!

 

 

 

THESSNEWS / NEWSLETTER


Επάνω