Το Μετρό Θεσσαλονίκης έχει ταλαιπωρήσει πολύ τη Θεσσαλονίκη και τους κατοίκους της.
Είναι μία μοναδική περίπτωση έργου που έχει δημιουργήσει πριν καν ολοκληρωθεί εξαιρετικά κακή εντύπωση στους μελλοντικούς χρήστες του.
Πολλοί κάτοικοι της πόλης δεν πιστεύουν πως θα ολοκληρωθεί ποτέ.
Είναι πια ένα “ανέκδοτο” το Μετρό και η θέαση των λαμαρινών και των εργοταξίων προκαλεί εκνευρισμό.
Είναι μακράν η πιο κακομιλημένη παρέμβαση, που επιχείρησε ποτέ το κράτος στη Θεσσαλονίκη.
Όταν προκύπτουν και αποζημιώσεις προς τον ανάδοχο του έργου, εξαιτίας αστοχιών και αβλεψιών του φορέα υλοποίησης του Μετρό, δηλαδή της Αττικό Μετρό, τότε καταλαβαίνεις πως χάνονται και λεφτά των φορολογούμενων επειδή κάποιοι δεν έκαναν καλά τη δουλειά τους.
Το πολιτικό προσωπικό της πόλης πρέπει να ντρέπεται για την κατάσταση αυτή. Αλλά όπως σε όλα τα “μεγάλα” θέματα σε αυτό τον τόπο, κανείς δεν φταίει…
Σύμφωνα με πληροφορίες του capital.gr, ο ανάδοχος του έργου, η τεχνική εταιρεία Άκτωρ, κατάφερε να αποσπάσει 1,3 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η Άκτωρ σε έγγραφο της, από την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας, στο έργο της επέκτασης προς Καλαμαριά δεν περιλαμβάνονταν ηλεκτρομηχανολογικά και σιδηροδρομικά συστήματα, τα οποία θα εκτελούνταν από άλλους αναδόχους. Ανάμεσα σε αυτά είναι το σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου των συρμών, το σύστημα αυτοματισμού και ελέγχων κτιρίων, το σύστημα ελέγχου της ηλεκτρικής ισχύος, το σύστημα συλλογής κομίστρου κλπ.
Ωστόσο μόλις για δύο από αυτά έχουν υπογραφεί συμβάσεις το 2020-21, ενώ για όλα τα υπόλοιπα, πλην του συστήματος συλλογής κομίστρου, ξεκίνησε η διαγωνιστική διαδικασία με πολύ μεγάλη καθυστέρηση και δεν έχει ολοκληρωθεί.
Σημειωτέον ότι η Άκτωρ έχει υποβάλει 6 αιτήματα αποζημίωσης για θετικές ζημιές από την περίοδο 23/7/2019 έως 31/7/2021.
Επί της ουσίας και από όλα τα παραπάνω εξάγεται το συμπέρασμα για τη Θεσσαλονίκη πως από εκεί που μας χρωστούσαν, μας πήραν και το βόδι…