Αρχική / ΑΠΟΨΕΙΣ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ / Ν. Μυλόπουλος στην ThessNews: «Παραμένει λειτουργική η σχέση μου με τον καλλιτεχνικό διευθυντή»

ΑΠΟΨΕΙΣ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

15/10/2017 10:13 πμ

Ν. Μυλόπουλος στην ThessNews: «Παραμένει λειτουργική η σχέση μου με τον καλλιτεχνικό διευθυντή»

Ν. Μυλόπουλος στην ThessNews: «Παραμένει λειτουργική η σχέση μου με τον καλλιτεχνικό διευθυντή»

Γράφει thessnews

Συνέντευξη στον ΓΙΑΝΝΗ ΚΕΣΣΟΠΟΥΛΟ || gkessopoulos@gmail.com

Τι λέει ο πρόεδρος του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, Νικήτας Μυλόπουλος, για τον ρόλο που πρέπει να έχει το Μέγαρο, για τη μόνιμη στέγαση της ΚΟΘ, για την «καλλιτεχνική επιτροπή» και τον ρόλο της, για την τροπολογία που αλλάζει το καθεστώς διοίκησης στο Μέγαρο και για τη σχέση του με τον καλλιτεχνικό διευθυντή Γ. Λαζαρίδη

Είναι καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Βόλου και λάτρης της μουσικής. Από τον Φεβρουάριο του 2016 ανέλαβε πρόεδρος του δ.σ. του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. Στη συνέντευξη Τύπου για τον χειμερινό προγραμματισμό, ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γ. Λαζαρίδης άνοιξε μια σειρά θεμάτων. Σήμερα, ο Νικήτας Μυλόπουλος δίνει τις δικές του απαντήσεις.

  • Υπερασπίζεται την ανάγκη να ξεφύγει το Μέγαρο και οι άλλοι πολιτιστικοί φορείς από το μεταπρατικό και καταναλωτικό μοντέλο του παρελθόντος και να επιτελέσουν τον ιδρυτικό τους ρόλο, αναλαμβάνοντας έναν διευρυμένο και πιο παρεμβατικό ρόλο σε σχέση με την καλλιτεχνική παραγωγή αλλά και την εκπαίδευση του κόσμου, με έμφαση φυσικά στη νεολαία.
  • Τονίζει ότι εκτός από τη στελέχωση έχει θέσει από καιρό το θέμα της αναγκαίας αύξησης της χρηματοδότησης ως αίτημα στο ΥΠΠΟ, ενώ σχεδιάζει την εκπόνηση εξειδικευμένου επιχειρησιακού σχεδίου (business plan) με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη του Οργανισμού για τα επόμενα χρόνια.
  • Θεωρεί ότι τον τελευταίο 1,5 χρόνο το Μέγαρο έχει μπει σε μία νέα εποχή διαφάνειας και εξωστρέφειας, ενώ αισιοδοξεί ότι θα υπάρξει σύντομα νέα συνεργασία του Ιδρύματος Στ. Νιάρχος με το ΜΜΘ.

Έχετε δει ποιοτική βελτίωση στις παραγωγές αλλά και βελτίωση στα έσοδα του ΜΜΘ και στον αριθμό των θεατών;

Νομίζω είναι διαρκής η προσπάθεια για ποιοτική βελτίωση όλων των παραγωγών που υλοποιούνται στο Μέγαρο. Ο κόσμος ακολουθεί σε ικανοποιητικό βαθμό, έχουμε αύξηση των εισιτηρίων, αλλά και διεύρυνση των κοινωνικών ομάδων που παρακολουθούν τις εκδηλώσεις μας. Η αύξηση αυτή δεν αποτυπώνεται δυστυχώς και στα έσοδα λόγω κυρίως της νέας τιμολογιακής μας πολιτικής, που έχει μειώσει τη μέση τιμή των εισιτηρίων.

Εδώ και πολλά χρόνια η ΚΟΘ συνεργάζεται με το ΜΜΘ, έχετε όμως σκεφτεί την περίπτωση μόνιμης στέγασης της ΚΟΘ στους χώρους του ΜΜΘ; Κάτι που ακούγεται ως αυτονόητο και πιθανώς θα δημιουργούσε και κάποιες οικονομίες κλίμακας που θα βοηθούσαν και τους δυο φορείς;

Είναι γνωστό πως η ΚΟΘ, πριν αναλάβουμε εμείς, εμφανιζόταν σε άλλους χώρους, εκτός Μεγάρου. Με δική μας απόφαση, τις τελευταίες 2 περιόδους επανήλθε στο Μέγαρο με ικανό αριθμό συναυλιών. Για τη μόνιμη στέγαση η απάντηση είναι πως ναι, βρισκόμαστε μαζί με τη διοίκηση της ΚΟΘ σε επικοινωνία με το Υπουργείο Πολιτισμού, για να δοθεί μία λύση και για την αίθουσα δοκιμών της ορχήστρας, ώστε να ολοκληρωθεί η επιστροφή της στο Μέγαρο Μουσικής.

Στηριχθήκατε στον ιδρυτικό νόμο του ΜΜΘ και συστήσατε μία καλλιτεχνική επιτροπή. Ποια είναι η χρησιμότητα μιας συμβουλευτικής επιτροπής εκ μελών του δ.σ., εφόσον υπάρχουν εξειδικευμένα μέλη στο δ.σ.; Ποιους να συμβουλεύσει; Τους ειδικούς;

Εδώ υπάρχει μία παρανόηση που οφείλω να ξεκαθαρίσω: τα μέλη του ΔΣ, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα μεγάλα και χρονίζοντα προβλήματα (σε συνδυασμό πάντα με την εμφανή έλλειψη προσωπικού), μοιράστηκαν σε ομάδες εργασίας, ώστε να αποσυμφορηθεί η ολομέλεια του ΔΣ και να διευκολυνθεί το έργο του. Έτσι προέκυψαν οι (υπο)επιτροπές για τα διοικητικά, οικονομικά, κτηριακά και καλλιτεχνικά θέματα, με καθαρά προπαρασκευαστικό, για την ολομέλεια, ρόλο. Ειδικότερα για τα καλλιτεχνικά, η ομάδα εργασίας έχει ως αντικείμενο, σε συνεργασία με τον καλλιτεχνικό διευθυντή, την επιλογή των προτάσεων για εκδηλώσεις τρίτων, τη διοργάνωση εκδηλώσεων λόγου, αλλά και εκπαιδευτικών προγραμμάτων, τις χορηγίες για εκδηλώσεις, την ενημέρωση τόσο για τον σχεδιασμό του νέου προγραμματισμού, όσο και την υλοποίηση του τρέχοντος, την παρακολούθηση των εκδηλώσεων που για τεχνικούς λόγους προστίθενται καθυστερημένα στο πρόγραμμα κ.ά. Η παρανόηση οφείλεται στη λανθασμένη συσχέτιση της επιτροπής αυτής με τη «γνωμοδοτική επιτροπή» που προβλέπει ο ιδρυτικός νόμος και λειτούργησε για κάποια χρόνια στο Μέγαρο Αθηνών, ποτέ όμως στη Θεσσαλονίκη.

Επίσης, ο καλλιτεχνικός διευθυντής στη συνέντευξη Τύπου υπονόησε με σαφήνεια παρεμβάσεις της επιτροπής στο καλλιτεχνικό έργο. Τι απαντάτε σ’ αυτό; Η επιτροπή θα συνεχίσει ως έχει ή σκέφτεστε να αλλάξετε κάτι;

Απάντησα προηγουμένως. Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής έχει την ευθύνη του καλλιτεχνικού προγράμματος και το ΔΣ έχει την ευθύνη της τελικής αποδοχής και έγκρισής του. Οι ρόλοι είναι απολύτως διακριτοί.

Παρατηρείται μέχρι στιγμής το φαινόμενο οι ίδιοι άνθρωποι που κρίνουν τον καλλιτεχνικό προγραμματισμό του διευθυντή να είναι μέλη της καλλιτεχνικής επιτροπής, να μετέχουν σε παραστάσεις του ΜΜΘ 2 και 3 φορές τη σεζόν, να αμείβονται και να εγκρίνουν τις αμοιβές τους; Δεν υπάρχει κάτι οξύμωρο; Ή ακόμη και κάτι ενοχλητικό;

Δεν είναι ακριβώς έτσι. Στα δύο χρόνια παρουσίας μας, ως το τέλος και του τρέχοντος προγραμματισμού, και σε ένα σύνολο περίπου 250 δικών μας εκδηλώσεων, οι καλλιτέχνες που είναι και μέλη του ΔΣ εμφανίστηκαν όλοι μαζί συνολικά 4 φορές. Να σημειωθεί εδώ ότι πρόκειται για παγκόσμιας απήχησης μουσικούς, οι οποίοι προσφέρουν τις πολύτιμες γνώσεις τους σε εθελοντική βάση (όπως φυσικά και τα υπόλοιπα μέλη του ΔΣ) για τη διοίκηση του ΟΜΜΘ.

Το πραγματικό ερώτημα, που βέβαια δεν εμφανίζεται πρώτη φορά, τίθεται κατά τη γνώμη μου ως εξής: θέλουμε τα ΔΣ των πολιτιστικών οργανισμών να εμπλουτίζονται με τις γνώσεις και την εμπειρία των σχετικών καλλιτεχνών; Αν ναι, τότε πώς θα αποκλείσεις εντελώς, σε επαγγελματικό επίπεδο, την έστω και συμβολική εμφάνισή τους στον υπόψιν οργανισμό; Ειδικά σε μία πόλη σαν τη Θεσσαλονίκη, όπου η μόνη σχετική σκηνή κλασικής μουσικής είναι αυτή του Μεγάρου και όταν ανάλογες εμφανίσεις αυξάνουν αναντίρρητα το καλλιτεχνικό κύρος του Οργανισμού; Αν αυτό ενοχλεί, ας βάλουμε ως κοινωνία και ως πολιτεία κάποιο συγκεκριμένο μέτρο, ή ας αποκλείσουμε οριστικά τη συμμετοχή καλλιτεχνών στα ΔΣ (άρα για παράδειγμα, ΔΣ κρατικών θεάτρων χωρίς ηθοποιούς και σκηνοθέτες). Τα υπόλοιπα εξυπηρετούν σκοπιμότητες και είναι κατά τη γνώμη μου παρελκυστικά για τη λειτουργία των Οργανισμών.

Δηλώσατε ευχαριστημένος με την τροπολογία του καλοκαιριού. Πώς σκέφτεστε να λειτουργήσει το σχήμα με καλ. διευθυντή, αν. διευθυντή και καλ. επιτροπή;

Η μερική τροποποίηση του ισχύοντος νόμου έχει ως ζητούμενο τις ελάχιστες αλλαγές και προσαρμογή στο τρέχον νομικό καθεστώς. Τα βήματα εκσυγχρονισμού δεν αφορούν μόνο τις διευθυντικές θέσεις, όπου εισάγονται οι έννοιες της λογοδοσίας, της διαφάνειας, και της αριστείας (επιλογή μέσω διαγωνισμού), αλλά και ένα ευρύτερο πλέγμα λειτουργιών του Οργανισμού. Το σχήμα που αναφέρεστε είναι μέρος ενός ευρύτερου οργανογράμματος το οποίο υποβάλλαμε πρόσφατα στα αρμόδια υπουργεία, ώστε να ενταχθούμε στην κινητικότητα και να ενισχυθούμε σε ανθρώπινο δυναμικό. Το Οργανόγραμμα, εκτός της θέσης του αναπλ. καλλιτεχνικού διευθυντή, περιλαμβάνει πάνω από 20 κενές οργανικές θέσεις.

Στην αρχή της θητείας, είχατε χαρακτηρίσει «ιδανική και με επικοινωνιακή χημεία» τη σχέση σας με τον καλλιτεχνικό διευθυντή Γιώργο Λαζαρίδη. Παραμένει η σχέση σε τόσο υψηλά επίπεδα; Ή θα τον προτιμούσατε διευθυντή στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών;

Ας μιλήσουν για άλλη μία φορά τα γεγονότα. Πριν έναν μήνα παρουσιάσαμε ένα απολύτως ικανοποιητικό, για τα δεδομένα και τα προβλήματα του χώρου, καλλιτεχνικό πρόγραμμα που τρέχει και σχεδιάζεται το επόμενο με τα ίδια, ή και ακόμη καλύτερα, ποιοτικά στάνταρ. Επομένως η σχέση παραμένει εκ των πραγμάτων λειτουργική.

Από το φύλλο της THESSNEWS #74 (07/10/2017-08/10/2017)

Θέλετε να μένετε ενημερωμένοι για τις εξελίξεις της επικαιρότητας;

Διαβάστε όλα τα τελευταία νέα από την Θεσσαλονίκη & την Ελλάδα, τη στιγμή που συμβαίνουν.

Μοιράσου το:

ΑΠΟΨΕΙΣ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

25.10.2021 5:19 μμ

Ο γνωστός δικηγόρος Αλέξης Κούγιας, συνήγορος των επτά αστυνομικών στην υπόθεση του Περάματος, μίλησε στην εκπομπή του Ράδιο Θεσσαλονίκη «Εφαρμογή Θεσσαλονίκη», με τους Δημήτρη Συρμάτση και Θεοδώρα Καρακιουλάχ. Ο κ. Κούγιας αναφέρθηκε στην αστυνομική καταδίωξη που στοίχισε τη ζωή ενός

ΑΠΟΨΕΙΣ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

25.10.2021 11:52 πμ

Την αύξηση της τιμής πετρελαίου και φυσικού αερίου συζήτησε σήμερα το πρωί στο Ράδιο Θεσσαλονίκη 94,5 fm ο πρώην υπουργός Ενέργειας Γιάννης Μανιάτης φιλοξενούμενος του Στέφανου Διαμαντόπουλου και του Δημήτρη Διαμαντίδη. «Η Ελλάδα είναι μια χώρα απολύτως εξαρτημένη από πετρέλαιο

ΑΠΟΨΕΙΣ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

25.10.2021 10:00 πμ

Στο Ράδιο Θεσσαλονίκη και την εκπομπή του Στέφανου Διαμαντόπουλου φιλοξενήθηκε ο Δήμαρχος Αλεξάνδρειας, Παναγιώτης Γκυρίνης, προκειμένου να εξηγήσει την απόφασή του για κανονική διεξαγωγή της παρέλασης της 28ης Οκτωβρίου στο Δήμο του, παρά την απόφαση μη διεξαγωγής παρελάσεων στο Νομό

ΑΠΟΨΕΙΣ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

24.10.2021 8:00 πμ

Αποτελεί σίγουρα μία από τις πιο αγαπητές φιγούρες στον κόσμο του Άρη. Εξελίχθηκε σε ένα από τα σημεία αναφοράς της αγωνιστικής αναγέννησης των κιτρίνων μετά τη δεύτερη πτώση τους στη Β’ Εθνική. Ήρθε στο «Κλεάνθης Βικελίδης» τον Ιούλιο του 2006

ΑΠΟΨΕΙΣ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

24.10.2021 7:45 πμ

Αρθρογραφεί στην ThessNews ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ , Σωκράτης Φάμελλος.    Τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις βρίσκονται μπροστά σε ένα διαρκώς αυξανόμενο κύμα ακρίβειας που ξεκινάει από την ενέργεια, τις μεταφορές και τις πρώτες ύλες και επεκτείνεται σε

ΑΠΟΨΕΙΣ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

24.10.2021 7:30 πμ

Αρθρογραφεί στην ThessNews ο βουλευτής Χαλκιδικής του ΚΙΝΑΛ και Γραμματέας της Βουλής, Απόστολος Πάνας.    Το Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων επέλεξε τη στιγμή που σύσσωμος ο αγροτικός κόσμος αντιμετωπίζει τα άσχημα της Κλιματικής Αλλαγής (Παγετούς, Χιόνια, Καύσωνες, Φωτιές, Πλημμύρες), τις

thess

Επικαιρότητα

RETRO NEWS - ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

27.10.2021 7:00 πμ