Μ. Χατζάκου: Ενίσχυση της εξωστρέφειας και καινοτομία οι προτεραιότητες της ΜΕΒΓΑΛ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ 5.7.2018 | 12:47 Στείλτε το με email Εκτυπώστε το

Μ. Χατζάκου: Ενίσχυση της εξωστρέφειας και καινοτομία οι προτεραιότητες της ΜΕΒΓΑΛ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ || [email protected]

Το ποσοστό των εξαγωγών στον συνολικό κύκλο εργασιών αγγίζει το 33%

Με κύριο «όχημα ανάπτυξης» το γιαούρτι και στόχο τις ξένες αγορές, η γαλακτοβιομηχανία ΜΕΒΓΑΛ κάνει δυναμικό «rebound» στον κλάδο της βασιζόμενη στην ποιότητα και στην καινοτομία.

Όπως επισημαίνει στην ThessΝews η διευθύνουσα σύμβουλος της ΜΕΒΓΑΛ, κα. Μαίρη Χατζάκου, η εταιρεία, ανταποκρινόμενη στις νέες τάσεις, μπορεί να καλύψει ακόμη και εξειδικευμένες διατροφικές ανάγκες, όπως lactose free γιαούρτια ή γιαούρτια με υπερτροφές.

- Ποιες είναι οι επενδυτικές και εμπορικές πρωτοβουλίες που θα υλοποιήσει η ΜΕΒΓΑΛ εντός της επόμενης διετίας τόσο εντός, όσο και εκτός Ελλάδας;

Έπειτα από την ολοκλήρωση επενδύσεων 5,5 εκ. ευρώ, που αφορούσαν τη διετία 2017-2015 με επίκεντρο τον τομέα γιαούρτης, η εταιρεία μας σχεδιάζει νέο τριετές επενδυτικό πλάνο, ύψους 5 εκ. ευρώ, το οποίο θα δαπανηθεί με προτεραιότητα την αγορά μηχανολογικού εξοπλισμού του εργοστασίου.

Στο εμπορικό κομμάτι επιδιώκεται η ανάπτυξη πωλήσεων, η οποία θα επιτευχθεί με νέα προϊόντα που θα εμπλουτίσουν την γκάμα μας και με παράλληλη υποστήριξη των υπαρχόντων, ιδιαίτερα αυτών που κυκλοφόρησαν πρόσφατα, όπως το Νέο Στραγγιστό Γιαούρτι, το σοκολατούχο Choco Joy και η σειρά ΜΕΒΓΑΛ KIDS, που περιλαμβάνει ρόφημα γάλακτος εμπλουτισμένο με βιταμίνες, γιαουρτάκια με φρούτα και ημίσκληρο τυρί σε φέτες, και απευθύνεται σε παιδιά.

- Ποιος είναι ο στόχος σας στον εξαγωγικό τομέα; Σε ποιο ποσοστό επί του τζίρου θέλετε να φτάσουν οι εξαγωγές; Με ποια προϊόντα θα επιχειρήσετε να ενισχύσετε περαιτέρω τις εξαγωγές σας;

Αυτή τη στιγμή το ποσοστό των εξαγωγών στον συνολικό κύκλο εργασιών της εταιρείας αγγίζει το 33%.  Ο στόχος είναι να το αυξήσουμε περισσότερο στο άμεσο μέλλον, αφενός με καινούριες προϊοντικές προτάσεις, βασισμένες στις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών μας στην Ευρώπη και σε άλλες χώρες, και αφετέρου με περισσότερες συνεργασίες και επέκταση σε νέες αγορές, όπου σήμερα δεν έχουμε παρουσία.

Πέρα από τα παραδοσιακά μας προϊόντα, ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στην κατηγορία γιαουρτιού. Το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρείας μας σχεδιάζει διαρκώς καινοτόμες ιδέες, οι οποίες έχουν μεγάλη απήχηση στο εξωτερικό, όπως πχ το γιαούρτι με τον συνδυασμό τζίντζερ-βανίλια, που πρόσφατα κυκλοφόρησε στην Ιταλία.

- Υπάρχει περίπτωση να υλοποιηθούν πιθανές ανακατατάξεις στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας με εξαγορά από την πλευρά σας σε μεσοπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα του ποσοστού της ΔΕΛΤΑ;

Μέχρι στιγμής δεν έχει προκύψει κάποιο θέμα για αλλαγή στη μετοχική σύνθεση της εταιρείας από καμία πλευρά. Βαδίζουμε με το υφιστάμενο σχήμα και με κοινό στόχο την ανοδική πορεία της ΜΕΒΓΑΛ, με πολύ καλά μέχρι στιγμής αποτελέσματα, όπως αποδεικνύεται.

- Τι θα περιλαμβάνει σε αδρές γραμμές το νέο τριετές business-plan της επιχείρησης;

Για την επόμενη τριετία το business plan περιλαμβάνει επενδύσεις σε παραγωγικό εξοπλισμό και γενικότερα εξοπλισμό του εργοστασίου και ενέργειες για αύξηση των μεριδίων και ενίσχυση της παρουσίας μας στην ελληνική αγορά, παράλληλα με την περαιτέρω ανάπτυξή μας στο εξωτερικό. Επιδιώκεται η παρουσία της ΜΕΒΓΑΛ σε ολοένα και περισσότερα σημεία πώλησης.

- Πώς βλέπετε να εξελίσσεται η κατάσταση της αγοράς γαλακτοκομικών-τυροκομικών προϊόντων τη φετινή χρονιά; 

Η αγορά γαλακτοκομικών τα τελευταία έτη κινήθηκε πτωτικά, ενώ το 2018 υπάρχει μικρή ανάπτυξη. Είναι μία αγορά που παρουσιάζει αρκετές ιδιαιτερότητες.

Σε ό,τι αφορά τα τυροκομικά, αντιμετωπίζουμε σοβαρό πρόβλημα με το εθνικό μας προϊόν, τη φέτα: στην ελληνική αγορά οι τιμές συμπιέζονται, με αποτέλεσμα να σημειώνονται απώλειες και στους κτηνοτρόφους  που παράγουν πρόβειο γάλα και στις εταιρείες που παράγουν το προϊόν. Στο εξωτερικό τώρα, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για τυρί Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης, η φέτα πλήττεται σοβαρά, καθώς είναι «θύμα» του κακού ανταγωνισμού και της ταυτόχρονης απουσίας μιας ενιαίας πολιτικής υποστήριξης από την πλευρά του κράτους και των αντίστοιχων φορέων.

Αντίθετα, στην κατηγορία γιαουρτιού διαφαίνονται καλές προοπτικές στην Ελλάδα και στην παγκόσμια αγορά. Η χρήση φρέσκου γάλακτος και η εμπειρία που έχουν οι Έλληνες παραγωγοί δίνουν υπεραξία στο προϊόν γευστικά και διατροφικά, κάτι που αναζητάει ο σύγχρονος καταναλωτής. Η ΜΕΒΓΑΛ, ανταποκρινόμενη στις νέες τάσεις, διαθέτει μια ευρεία ποικιλία προϊόντων γιαούρτης, που μπορεί να καλύψει ακόμη και εξειδικευμένες διατροφικές ανάγκες, όπως τα lactose free γιαούρτια μας ή γιαούρτια με υπερτροφές. Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλά προϊόντα μας έχουν κερδίσει διεθνή βραβεία καινοτομίας, αλλά και βραβεία τριών αστέρων (η μέγιστη διάκριση) από το International Taste & Quality Institute (ITQI), που εδρεύει στις Βρυξέλλες.

Από το φύλλο της THESSNEWS #112 (30/06/2018-01/07/2018)

 

 

THESSNEWS / NEWSLETTER


Επάνω