Γ. Μπουτάρης: Η Θεσσαλονίκη δεν είναι φιλική – Να δουλέψουμε πολλά χρόνια για να αλλάξει η κατάσταση

ΡΕΠΟΡΤΑΖ 13.6.2018 | 16:06 Στείλτε το με email Εκτυπώστε το

Γ. Μπουτάρης: Η Θεσσαλονίκη δεν είναι φιλική – Να δουλέψουμε πολλά χρόνια για να αλλάξει η κατάσταση

ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΟΛΝΑΡΑΣ || [email protected]

Ευχαριστημένος με την συνεργασία των φορέων τόσο της Θεσσαλονίκης όσο και του εξωτερικού για την αναβάθμιση της Εγνατίας μέσω του εργαστηρίου «μετρό και αστική ανάπτυξη: ο άξονας της οδού Εγνατία», εμφανίστηκε ο Γιάννης Μπουτάρης, μιλώντας σήμερα στο πλαίσιο της συνέντευξης για την παρουσίαση των συμπερασμάτων του εργαστηρίου.


Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης σχετικά με το σχέδιο για την «επόμενη μέρα» της Εγνατίας μετά την ολοκλήρωση του Μετρό, ανέφερε πως είναι «ιδιαίτερα ευχαριστημένος με την ολιστική αντιμετώπιση ενός θέματος όπως της Εγνατίας και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζουμε κομμάτια της πόλης. Παρόμοια προβλήματα σαν της Εγνατίας παρουσιάζονται και στην Άνω Πόλη και στην ανατολική πλευρά της πόλης, είτε είναι Τούμπα είτε είναι το Ε' Δημ. Διαμέρισμα, όπου και εκεί χρειάζονται αναβαθμίσεις. Οι πόλεις μας έχουν καταντήσει γκέτο».

«Το έλεγα χθες και δεν ντρέπομαι που το λέω, η Θεσσαλονίκη δεν είναι φιλική. Μπορεί κάποιος να διασκεδάσει πέντε μέρες αλλά αν καθίσει λίγο παραπάνω μπορεί να διαπιστώσει τα προβλήματα που έχει η πόλη, τα οποία τα ζει ο καθημερινός πολίτης. Αν θέλουμε να αλλάξει η κατάσταση στην πόλη πρέπει να δουλέψουμε πολλά χρόνια», συμπλήρωσε ο δήμαρχος της πόλης, ενώ για την κατάσταση που επικρατεί στην Εγνατία, ο Γιάννης Μπουτάρης έκανε λόγο για  «βομβαρδισμένα κτήρια, με την κυκλοφορία να είναι τραγική».

«Το θέμα της Εγνατίας πρέπει να αντιμετωπιστεί από όλους μαζί», είπε ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης, ο οποίος σήμερα μάλιστα έχει και τα γενέθλιά του, με τους παρευρισκόμενους στο δημοτικό συμβούλιο να του εύχονται χρόνια πολλά.

 

Αστικές προκλήσεις


Ο αντιδήμαρχος Αστικής Ανθεκτικότητας και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Γιώργος  Δημαρέλος και η εκπρόσωπος του δικτύου Resilient Cities Κατερίνα Καρύδη παρουσίασαν με τη συνοδεία έξι εκπροσώπων από ιδιωτικούς, δημόσιους, ακαδημαϊκούς και μη κερδοσκοπικούς τομείς της Θεσσαλονίκης και του εξωτερικού, τα συμπεράσματα του εργαστηρίου, που υλοποιείται στο πλαίσιο της συμμετοχής του Δήμου Θεσσαλονίκης στο δίκτυο των 100 Ανθεκτικών πόλεων, όπου κατά τη διάρκειά του τέθηκαν προς συζήτηση θέματα που αφορούν στη μεγιστοποίηση των ωφελειών από την κατασκευή και ολοκλήρωση του Μετρό, όπως η βιώσιμη μετακίνηση, τα ανεκμετάλλευτα ακίνητα, η αξιοποίηση των ανοιχτών χώρων, η ανάπτυξη ψηφιακών εφαρμογών, καθώς και οι αστικές προκλήσεις που θα δημιουργηθούν με την παράδοση του Μετρό στον άξονα της οδού Εγνατία.

Αρχικά ο Γ. Δημαρέλος, είπε ότι η Θεσσαλονίκη είναι μία από τις τρεις πόλεις που πραγματοποιείται το συγκεκριμένο πρόγραμμα, καθώς βρίσκεται ανάμεσα στις Σαιντ Λούις της Αμερικής και Κάλι της Κολομβίας.

Η επόμενη μέρα του Μετρό στη Θεσσαλονίκη στον δρόμο της Εγνατίας, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Αστικής Ανθεκτικότητας και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων, Γιώργο Δημαρέλο, είναι «ευθύνη που αναλαμβάνουμε για να μπορέσουμε να ταιριάξουμε το τι θα συμβεί κάτω από τη Γη με πάνω από τη Γη πάνω στον άξονα της οδού».

Σχετικά με το κυκλοφοριακό ο κ. Δημαρέλος τόνισε πως πρέπει να γίνει σχεδιασμός προκειμένου όταν κατασκευαστεί το Μετρό και λειτουργεί, να μην είναι ανταγωνιστικό με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, αλλά να συνεργάζονται.

Σε ό, τι αφορά τα καταστήματα της Εγνατίας, ο αντιδήμαρχος είπε χαρακτηριστικά ότι «είναι κάτι που μας προβληματίζει, η αγορά της Εγνατίας πρέπει να ξαναπάρει ζωή», ενώ τόνισε ότι «πρέπει να αναδειχθεί το πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα του δρόμου».

Σχετικά με τους φυσικούς κινδύνους, όπως για παράδειγμα οι πλημμύρες, ο Γ. Δημαρέλος επεσήμανε ότι με την αναβάθμιση της Εγνατίας πρέπει να προβλεφθεί η αποφυγή κινδύνων προς όφελος της πόλης, αναφερόμενος και στη "μετεωρολογική βόμβα" που χτύπησε την πόλη στις 10 Μαΐου, όπου έργα του Μετρό απορρόφησαν μεγάλο μέρος υδάτων, με εκπρόσωπο της Αττικό Μετρό Α.Ε. να δηλώνει στη συνέντευξη τύπου πως η εταιρεία σχεδιάζει πλάνο για εκκένωση των σταθμών σε περίπτωση πλημμύρας.

 

Παγκόσμιο παράδειγμα η Θεσσαλονίκη

Από την πλευρά της, η Κ. Καρύδη, εκπρόσωπος του δικτύου Resilient Cities τόνισε πως μέσω του προγράμματος «η Θεσσαλονίκη πρέπει να γίνει ένα παγκόσμιο παράδειγμα. Η μπάλα είναι στη Θεσσαλονίκη, στους φορείς, που θα συνεργαστούν» προσθέτοντας ότι θα πρέπει να βρεθούν οι κατάλληλες πηγές χρηματοδότησης.

Τρία πεδία εντόπισε ο δήμος σύμφωνα με την προϊσταμένη του Τμήματος Περιβάλλοντος του δήμου, Π. Τζουμάκα, έχοντας στο μυαλό αρχές αστικής ανθεκτικότητας.

Σύμφωνα με την ίδια τα τρία πεδία είναι: 1. έλλειμμα και χάσμα επικοινωνίας μεταξύ των σχεδίων αντιμετώπισης κρίσεων από τις αρχές προς τους πολίτες. 2. Τεχνολογικές εφεδρείες που πρέπει να υπάρχουν και 3. η αξιοποίηση του κάθετου δομημένου άξονα της Εγνατίας.

Από την πλευρά της η διευθύντρια του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών, Γεωργία Αϋφαντοπούλου, τόνισε πως η Εγνατία έχει σημαντικό ρόλο στην κοινωνικότητα και μεταφορών, θέτοντας πέντε βήματα για την υλοποίηση του σχεδίου:

1) να διαμορφώσει σύνολο συνεργαζόμενων φορέων για τη μελλοντική εικόνα και λειτουργία του άξονα. να γίνει άμεσα ανταλλαγή υφιστάμενων σχεδίων και μελετών.

2) άμεση συνεργασία μετρο και δήμου Θεσσαλονίκης.

3) χρονοδιάγραμμα που θα τηρηθεί για να μπορέσουμε να δεσμευτούμε.

4) πρώτη εικόνα του άξονα

5) διαβούλευση με όλους τους φορείς.

Στη σημερινή εκδήλωση το παρών έδωσαν, μεταξύ άλλων, η διευθύντρια του γραφείου του πρωθυπουργικού γραφείου στη Θεσσαλονίκη Κατερίνα Νοτοπούλου, ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ Κ. Αμπατζάς, ο πρόεδρος της ΕΥΑΘ Γ. Κρεστενίτης κ.α.

Στο εργαστήριο συμμετείχαν μεταξύ άλλων, εκπρόσωποι από ιδιωτικούς, δημόσιους, ακαδημαϊκούς και μη κερδοσκοπικούς τομείς της Θεσσαλονίκης και του εξωτερικού, όπως: AT Osborne, IMG Rebel, Arup, British Council, Cisco, Αττικό Μετρό, ΟΣΕΘ, Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΚΕΤΑ, Επαγγελματικό Επιμελητήριο, Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, Εφορία Αρχαιοτήτων, ΑΠΘ, ΓΑΙΟΣΕ, CBR Ellis, Μητροπολιτική Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης και υπηρεσίες του Δήμου.

 

THESSNEWS / NEWSLETTER


Επάνω