Στα 820 εκατ. ευρώ ο εκτιμώμενος τζίρος της Μασούτης το 2018

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ 7.6.2018 | 15:42 Στείλτε το με email Εκτυπώστε το

Στα 820 εκατ. ευρώ ο εκτιμώμενος τζίρος της Μασούτης το 2018

THESSNEWS

Δεν αποκλείεται αργότερα να εξεταστούν εξαγορές και άλλων αλυσίδων στην Αττική - Η αγορά της Νότιας Ελλάδας «ξεκλειδώνει» για την Μασούτης μετά την επέκταση στην Αττική



Έπειτα και από την πρόσφατη εξαγορά της αλυσίδας των 57 σημείων πώλησης της εταιρείας «Προμηθευτική Τροφίμων Α.Ε.» στην Αττική και στην Άνδρο και δύο νέων καταστημάτων που ανοίγουν, ο κύκλος εργασιών του ομίλου Μασούτη το 2018 εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 820 εκατ. ευρώ.

Η πολύ σημαντική αυτή εξαγορά της Μασούτης, η μεγαλύτερη στα 42 χρόνια ιστορίας της, θέτει τον κορυφαίο βορειοελλαδικό λιανεμπορικό όμιλο σε τροχιά σταδιακής περαιτέρω επέκτασης στη Νότια Ελλάδα, με «ορμητήριο» την παρουσία που απέκτησε στην περιοχή της πρωτεύουσας.

Η Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. είναι market leader του κλάδου στη Βόρεια Ελλάδα. Διαθέτει δίκτυο καταστημάτων με 273 καταστήματα, 251 καταστήματα λιανικής και 22 καταστήματα χονδρικής Cash&Carry. Αναπτύσσεται γεωγραφικά σε όλους τους νομούς της Μακεδονίας, Θράκης, Θεσσαλίας, Ήπειρο, Φθιώτιδα, Αιτωλοακαρνανία, Εύβοια και στα νησιά Λήμνο, Λέσβο, Χίο και Θάσο.

Όπως επισημαίνει στην ThessΝews ο διευθύνων σύμβουλος της Διαμαντής Μασούτης Α.Ε., κ. Γιάννης Μασούτης, δεν αποκλείεται αργότερα να εξεταστούν εξαγορές και άλλων αλυσίδων στην Αττική, προκειμένου να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο το δίκτυο της εταιρείας στην Αθήνα.

 

Στόχοι ανάπτυξης

Ποιοι είναι οι στόχοι σας για την περιοχή της Αττικής τόσο σε επίπεδο ανάπτυξης, όσο και στο επίπεδο των οικονομικών μεγεθών;

Η εταιρεία Μασούτης στην πολύχρονη ιστορία της αναπτύσσεται σε μεγάλο βαθμό μέσα από εξαγορές. Έχουμε αποδεδειγμένη τεχνογνωσία σε αυτόν τον τομέα και  όλα τα στελέχη μας γνωρίζουν πολύ καλά τη διαδικασία της επόμενης ημέρας μιας εξαγοράς. Η μεταβίβαση έχει γνωστοποιηθεί στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και αναμένουμε την έγκρισή της. Έχουμε συγχωνεύσει στο παρελθόν μεγάλες λιανεμπορικέςεπιχειρήσεις: Το 1999 προσθέσαμε στην εταιρεία μας 53 καταστήματα με την εξαγορά δύο μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ «Δύο Άλφα» και «Αφοί Μπίσκα», το 2001 προσθέσαμε άλλα 49 νέα καταστήματα από την εξαγορά των αλυσίδων σούπερ μάρκετ «Άλφα Δέλτα», «Γεώργιος Μπίσκας», «Mercato». Το 2009, η εταιρεία πρόσθεσε στο δυναμικό της 7 νέα καταστήματα στην πόλη της Κατερίνης με την εξαγορά των καταστημάτων της «Πασχαλίδης Α.Ε.Ε.» και 3 νέα καταστήματα στον Βόλο, με την εξαγορά των καταστημάτων της «Γ. Γεωργάκος&ΣιαΕ.Ε.». Τον Ιούλιο του 1992 προσθέσαμε 5 νέα καταστήματα στην Καβάλα (πρώην καταστήματα «Φθηνή Αγορά») και έχουμε πραγματοποιήσει και πολλές άλλες εξαγορές σε όλη τη διάρκεια της επιχειρηματικής μας ανάπτυξης.

Η διαδικασία προσαρμογής των καταστημάτων της Προμηθευτικής στα πρότυπα της Μασούτης θα ξεκινήσει μόλις ληφθούν οι απαραίτητες εγκρίσεις. Σκοπεύουμε μέσα σε τρία χρόνια να έχουμε σε λειτουργία στην Αττική περισσότερα από 100 καταστήματα. Το δίκτυο σούπερ-μάρκετ στην πρωτεύουσα θα υποστηριχθεί σε επίπεδο logistics τόσο μέσα από τις αποθήκες που έχει η Προμηθευτική στην Αθήνα, όσο και από το υπερσύγχρονο Logistics Center μας στο Καβαλάρι Θεσσαλονίκης. Για το 2018 ο κύκλος εργασιών του ομίλου προβλέπεται ότι θα φτάσει τα 820 εκατ. ευρώ. Στον επενδυτικό τομέα φέτος, είναι προφανές ότι ρίχνουμε όλο το βάρος μας στην Αθήνα. Επίσης, το 2018 έχουμε ανοίξει ένα νέο κατάστημα Μασούτης στη Θάσο.

 

Η προοπτική της Νότιας Ελλάδας

Επομένως η εξαγορά της Προμηθευτικής είναι μόνο η αρχή της ανάπτυξής σας στην Αττική…

Υπάρχει μεγάλη δυνατότητα και δυναμική ανάπτυξης για την αλυσίδα μας στην Αττική. Αυτή τη στιγμή έχουμε συνολικά 330 σημεία πώλησης μαζί με της Προμηθευτικής, ενώ πλέον απασχολούμε 8.500 εργαζόμενους. Αυτό το δίκτυο δεν είναι πανελλαδικής κάλυψης, αλλά είναι εστιασμένο σε κάποιες περιοχές, όπου διαθέτουμε μεγάλα μερίδια αγοράς. Αυτό είναι ένα αναπτυξιακό χαρακτηριστικό μας που μας ξεχωρίζει, καθώς όπου επεκτεινόμαστε, θέλουμε να κατέχουμε υψηλό μερίδιο αγοράς και όχι να έχουμε διασπορά με μεμονωμένα καταστήματα σε περιοχές της Ελλάδας, τα οποία δεν θα έχουν ιδιαίτερη δυναμική. Η αγορά της νότιας Ελλάδας «ξεκλειδώνει» για την Μασούτης μετά την επέκτασή μας στην Αττική. Μας ενδιαφέρει και η Πελοπόννησος, καθώς οι αποστάσεις είναι σχετικά μικρές, εάν χρησιμοποιήσουμε ως βάση την Αττική. Επίσης και για πολλά νησιά του Αιγαίου, στα οποία δεν έχουμε παρουσία, είναι πολύ πιο εύκολη η πρόσβαση σε αυτά από την Αθήνα. Τα καταστήματα που αποκτήσαμε θα αρχίσουν σταδιακά να αυξάνουν τον τζίρο τους, καθώς θα αποδίδουν όλες οι ενέργειες μάρκετινγκ, που κάνουμε καθημερινά πράξη στην Μασούτης.

 

Το τοπίο της αγοράς

Υλοποιήσατε μία μεγάλη εξαγορά σε ένα τοπίο αγοράς που δεν είναι καλό τους πρώτους μήνες του 2018. Γιατί φέτος υφίσταται τόσο μεγάλη καθίζηση της καταναλωτικής δαπάνης;

Eάν ρωτήσουμε τώρα 100 καταναλωτές για την οικονομική τους κατάσταση, η συντριπτική τους πλειοψηφία θα μας απαντήσει ότι το διαθέσιμο εισόδημά τους περιορίζεται. Μπορεί να μην περιορίζεται στο επίπεδο του μισθού που λαμβάνουν, αλλά συρρικνώνεται εξαιτίας της αυξημένης άμεσης και έμμεσης φορολογίας. Αυτή η εξέλιξη επηρεάζει και το σούπερ μάρκετ, που σε μεγάλο βαθμό εξυπηρετεί τα είδη πρώτης ανάγκης του καταναλωτή. Έχουν πλέον εξαντλήσει και αυτά που παλαιότερα λέγαμε ως «χρήματα κρυμμένα κάτω από το στρώμα». Την κατάσταση αυτή τη διαπιστώνουμε καθημερινά αξιολογώντας τις καταναλωτικές προτιμήσεις, οι οποίες πραγματοποιούνται με μοναδικό κριτήριο την τιμή. Έχουν υποχωρήσει πολύ οι πωλήσεις στα επώνυμα προϊόντα. Ο καταναλωτής, έχοντας ως κριτήριο μόνο την τιμή και επειδή πλέον εμπιστεύεται και ποιοτικά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, στρέφεται σε αυτά.
 

Σήμερα, η εταιρεία μας λανσάρει πάνω από 1.600 κωδικούς προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε όλες τις βασικές κατηγορίες με την επωνυμία «Mr. Grαnd», «Μασούτης από τον τόπο μας», «ΒιοεπιλογέςΜασούτη» και «First Class». Τα προϊόντα αυτά παρουσιάζουν διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση και ραγδαία ανάπτυξη, κάτι που οφείλεται στην ποιοτική υπεροχή τους σε συνδυασμό με την εξαιρετικά ανταγωνιστική τους τιμή. Αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα για την εταιρεία μας η διασφάλιση της ποιότητας και ασφάλειας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας μέσα από αυστηρές διαδικασίες ελέγχου που εφαρμόζουμε.
 

H Διαμαντής Μασούτης A.E. στηρίζει τους τοπικούς παραγωγούς και τα ελληνικά προϊόντα. Tο 97% των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας της εταιρείας μας παράγονται στην Ελλάδα. Για προϊόντα που δεν υπάρχει η δυνατότητα να παραχθούν στην Ελλάδα (ποσοστό μικρότερο του 3%), επιλέγονται με αυστηρά κριτήρια ποιότητας προμηθευτές από το εξωτερικό που διακρίνονται στον τομέα τους.

 

Πιστεύετε ότι ο καταναλωτής έχει κακομάθει από τις συνεχείς προσφορές σε διάφορα είδη;
Δεν θα έλεγα ότι κακόμαθε, αλλά ότι τον εκπαιδεύουμε σήμερα να κάνει τις αγορές του με διαφορετικό τρόπο. Σήμερα μοναδικό κριτήριο είναι η τιμή και δεν εκτιμώνται άλλα στοιχεία ενός προϊόντος, όπως π.χ. μία ωραία μακέτα στη συσκευασία ή επειδή παίζει μία ωραία διαφήμιση για αυτό το είδος στην τηλεόραση. Εάν η τιμή δεν είναι αυτή που πρέπει, τότε το προϊόν δεν καταλήγει στο καλάθι του καταναλωτή. Σε κάθε περίπτωση, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν καταλάβει σημαντικό μερίδιο αγοράς. Η ανάπτυξη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αποτέλεσε ευκαιρία για κάποιες μικρομεσαίες βιομηχανίες τροφίμων να εισέλθουν στο πεδίο της παραγωγής private-label για λογαριασμό αλυσίδων σούπερμάρκετ. Κάποιες μεγάλες βιομηχανίες δεν θέλησαν να παράγουν και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δίπλα στα επώνυμα προϊόντα τους, οπότε προέκυψε δυνατότητα ανάπτυξης για ορισμένες αξιόλογες εγχώριες μικρομεσαίες βιομηχανίες, οι οποίες σταδιακά αναπτύχθηκαν σημαντικά.

 

Στο παρελθόν έχετε σημειώσει πως δεν έχουν τελειώσει οι μεγάλες ανακατατάξεις στο λιανεμπόριο, όπως συγχωνεύσεις, εξαγορές και ίσως και λουκέτα. Επιμένετε σε αυτή την άποψή σας;

Ναι, ασφαλώς. Υπάρχουν μπροστά μας σημαντικές εξελίξεις στο εγχώριο λιανεμπόριο, όπως αυτές που προαναφέρατε στην ερώτησή σας. Εάν θα παρατηρήσουμε τι συμβαίνει σε κάποιες ώριμες αγορές, όπως στις ΗΠΑ ή τη Μεγάλη Βρετανία, θα διαπιστώσουμε ότι εκεί οι ανακατατάξεις μεταξύ των μεγάλων «παικτών» του λιανεμπορίου είναι πολύ μικρές. Στην Ελλάδα όμως η αγορά ακόμη δεν έχει ωριμάσει και για αυτό αλλάζουν διαρκώς τα δεδομένα. Εκτιμώ πως σε μία τριετία, και σίγουρα νωρίτερα από την επόμενη πενταετία, θα έχει κατασταλάξει και στη χώρα μας η όλη κατάσταση στο λιανεμπόριο.

 


Η εταιρεία Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. είναι αμιγώς ελληνική με οικογενειακό χαρακτήρα. Έχει πάντα στο επίκεντρο τους εργαζόμενους και φροντίζει να είναι ευχαριστημένοι, ικανοποιημένοι και υπερήφανοι για την εργασία τους. Όλα τα βήματα ανάπτυξης της εταιρείας μας τα 42 χρόνια επιτυχημένης πορείας της έγιναν και γίνονται με επίκεντρο το ανθρώπινο δυναμικό και το συμφέρον των καταναλωτών.

 

Από το φύλλο της THESSNEWS #107 (26/05/2018-27/05/2018)

THESSNEWS / NEWSLETTER


Επάνω