«Καρφιά» Τζιτζικώστα και Κυρίζογλου σε Μυλόπουλο για την επέκταση του μετρό προς τα δυτικά

THESSCITY 16.4.2018 | 16:46 Στείλτε το με email Εκτυπώστε το

«Καρφιά» Τζιτζικώστα και Κυρίζογλου σε Μυλόπουλο για την επέκταση του μετρό προς τα δυτικά

ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΥΛΩΝΑΣ || [email protected]

Μια κυκλική γραμμή θα ενώνει τις δυτικής συνοικίες μεταξύ τους και με τη βασική γραμμή

Το σχέδιο της επέκτασης του μετρό προς τη Δυτική Θεσσαλονίκη παρουσιάστηκε σήμερα στην 1η επίσημη διαβούλευση μεταξύ της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ με τη συμμετοχή δημάρχων από τις δυτικούς δήμους της πόλης, του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας και Φορέων.

Το πλάνο περιλαμβάνει δύο γραμμές. Η πρώτη θα ξεκινά από το Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης και θα περιλαμβάνει τους σταθμούς Επτάλοφος, Μενεμένη, Κορδελιό, Εύοσμος. Η Δεύτερη θα ξεκινά από την πλατεία Δημοκρατίας και θα περιλαμβάνει τους σταθμούς Νεάπολη, Αγ.Βαρβάρα, Σταυρούπολη, Πολίχνη. Οι δύο γραμμές θα ενώνονται στο ύψος του Περιφερειακού στο ύψους του Ευόσμου στη στάση Ομόνοι δημιουργώντας έτσι μια ενιαία κυκλική γραμμή.

Με τον τρόπο αυτό ενώνεται η Δυτική Θεσσαλονίκη με τη βασική γραμμή και την επέκταση προς Καλαμαριά αλλά και δίνει τη δυνατότητα στους κατοίκους των δυτικών δήμων να μετακινούνται πιο γρήγορα από τον έναν δήμο στον άλλο.

Εντός του 2018 θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες που περιλαμβάνουν δύο σκέλη τις αρχαιολογικές εργασίες και την μεταφορά των δικτύων κοινής ωφέλειας οι οποίες υπολογίζεται να διαρκέσουν περίπου δύο χρόνια. Όπως ανέφερε ο Πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ αυτό γίνεται πρώτη φορά προκειμένου να αποφευχθούν οι όποιες καθυστερήσεις από τυχόν προβλήματα που θα παρουσιαστούν για να μην συμβούν όσα παρατηρήθηκαν στην κύρια γραμμή που όλες οι εργασίες γίνονται ταυτόχρονα.

Αφού ολοκληρωθούν οι πρόδρομες εργασίες θα γίνει η δημοπράτηση του έργου. Σύμφωνα με τον αρχικό προϋπολογισμό το κόστους του έργου θα κυμανθεί στο 1 δις ευρώ και η χρηματοδότηση θα αναζητηθεί σε ευρωπαϊκά κονδύλια.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ ήδη έχουν εξασφαλιστεί 30 εκ. ευρώ για τις πρόδρομες εργασίες. Όπως ο ίδιος δήλωσε το έργο θα βοηθήσει στην ισόρροπη ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή.

Η τοποθέτηση του κ. Μυλόπουλου προκάλεσε την έντονη αντίδραση του Περιφερειάρχη κ. Τζιτζικώστα ο οποίος δήλωσε ότι το κόστος του έργου θα φτάσει το 1 δις ευρώ και στην τσέπη έχουμε μόνο τα 30 εκ. ευρώ. «Είναι αστείο να συζητάμε για ένα έργο 1 δισ ευρώ, έχοντας 30 εκατομμύρια στην τσέπη… μη διανοηθείτε να στήσετε λαμαρίνες χωρίς να έχετε εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση» ανέφερε χαρακτηριστικά.  

Απαντώντας ο κ. Μυλόπουλος σημείωσε ότι ο Περιφερειάρχης ή δεν ξέρει ή προσπαθεί να δημιουργήσει ομίχλη. «Κανένα έργο δεν σχεδιάζεται αν έχεις τα λεφτά στη τσέπη, για να πας να ζητήσεις χρήματα, πρέπει να παρουσιάσεις το φάκελο της μελέτης και, για να το κάνεις αυτό, πρέπει να γίνουν οι πρόδρομες εργασίες, ότι δηλαδή κάνουμε τώρα. Κάνουμε ότι πρέπει για να μη μείνουν λαμαρίνες στη μέση» επισήμανε.

Κριτική άσκησε και ο Δήμαρχος Αμπελοκήπων – Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου λέγοντας ότι έχουμε ξανασχεδιάσει αυτές τις στάσεις αλλά δεν βλέπουμε να υπάρχει χρονοδιάγραμμα. Όπως τόνισε είναι διεθνής πρωτοτυπία να ξεκινά ένα έργο ενός δισεκατομμυρίου ευρώ με 30 εκ.

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης σε μια σύντομη τοποθέτηση δήλωσε ότι το μετρό είναι απολύτως αναγκαίο και απαραίτητο και αν συνδυαστεί με τον τραμ θα είναι ακόμη καλύτερα.

Τοποθετήσεις έκαναν από την πλευρά τους οι Δήμαρχοι Ευόσμου – Κορδελιού, Παύλου Μελά και Ωραιοκάστρου θέτοντας επί μέρους ζητήματα επί του πλάνου, προτάσεις τις οποίες θα καταθέσουν εγγράφως στην εταιρεία στο πλαίσιο της διαβούλευσης.

 

THESSNEWS / NEWSLETTER


Επάνω