Δυσαρέσκεια δημάρχων για την προβληματική αστική συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη-Τι απάντησαν ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ

THESSCITY 13.2.2018 | 16:43 Στείλτε το με email Εκτυπώστε το

Δυσαρέσκεια δημάρχων για την προβληματική αστική συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη-Τι απάντησαν ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ

ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΟΛΝΑΡΑΣ || [email protected]

Τα παράπονα τους για την άσχημη κατάσταση που επικρατεί στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και κυρίως στις καθυστερήσεις των δρομολογίων του ΟΑΣΘ και την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, εξέφρασαν οι δήμαρχοι του νομού στον πρόεδρο ΟΣΕΘ Κώστα Αμπατζή και στον πρόεδρο του Οργανισμού, Στέλιου Παππά, με τον τελευταίο να απαντάει πως το 2019 θα γίνει η εκκαθάριση του οργανισμού, ο ΟΑΣΘ θα διαλυθεί και θα γίνει ΑΣΥΘ.

Παππάς σε δημάρχους: Δεν είναι υπόθεση μόνο ενός δήμου η αναδιάρθρωση των δρομολογίων

Αρχικά ο πρόεδρος της ΠΕΔ Κ. Μακεδονίας και δήμαρχος Αμπελοκήπων Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου, ανέδειξε μία συνολική εικόνα για την κατάσταση που επικρατεί στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, με μία σειρά προβλημάτων, που ξεκινάει από τις καθυστερήσεις των δρομολογίων, τις άσχημες συνθήκες εντός των οχημάτων, τις μετεπιβιβάσεις των επιβατών, τις ζημιές και καταστροφές εν κινήσει των λεωφορείων, αλλά και τις παρεχόμενες υπηρεσίες του Οργανισμού προς τους πολίτες.

Ο κάθε δήμαρχος ξεχωριστά τοποθετήθηκε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και έχουν ανακύψει στους δήμους, όπως της Καλαμαριάς, του Δέλτα, της Πυλαίας-Χορτιάτη και άλλους.

Ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ Κώστας Αμπατζάς είπε χαρακτηριστικά πως, «είναι τρία τα δεδομένα που θέτουμε για το μέλλον και την βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης».

Η αναδιάταξη των λεωφορειακών γραμμών ήταν το πρώτο δεδομένο που έθεσε ως στόχο ο κ. Αμπατζάς, ενώ η δημιουργία μελέτης που θα απαντάει στον συγκοινωνιακό χάρτης Θεσσαλονίκης, αφού έχει μπει η βασική γραμμή του μετρό, καθώς και το ηλεκτρονικό εισιτήριο, είναι εκείνα που συμπληρώνουν την λίστα με μερικά από εκείνα που θέλουν οι διοικήσεις ΟΑΣΘ-ΟΣΕΘ στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς, δήλωσε χαρακτηριστικά πως από την στιγμή που ανέλαβαν την διοίκηση του Οργανισμού, οι πρώτες ενέργειες που πραγματοποίησαν ήταν να «πάμε στον δήμο Θεσσαλονίκης, καλώντας παράλληλα τον υπουργό Προστασίας του Πολίτης, για να μπορέσουμε να βελτιώσουμε την κυκλοφοριακή κίνηση στην πόλη γιατί υπάρχουν πολλά προβλήματα».

Σχετικά με τις βλάβες των λεωφορείων που έχουν ως αποτέλεσμα την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ τόνισε ότι «αν ένα λεωφορείο σταματήσει στον δρόμο εξαιτίας κάποιου σταθμευμένου οχήματος, έστω για ένα τέταρτο, τελείωσε».

Ο Στέλιος Παππάς διαβεβαίωσε πως για να λειτουργήσει ομαλά ΟΑΣΘ, θα πρέπει  η σημερινή διοίκηση ή ακόμη και η αυριανή του ΑΣΥΘ, να συνεργαστούν σωστά ως ενιαίο σύνολο, αλλιώς «έχουμε χάσει", ενώ αναφορικά με τις επισχέσεις εργασίας των εργαζομένων ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ σημείωσε ότι "το μεγαλύτερο πρόβλημα των οδηγών είναι το αν θα πληρώνονται, όχι το πόσα παίρνουν».

Για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, ο κ. Αμπατζάς είπε χαρακτηριστικά ότι «δεν θα αποτελεί όραμα για την πόλη, αλλά πραγματικότητα. Εντός του 2018 θα έχουμε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα σχετικά με το πότε θα υλοποιηθεί».

Σχετικά με την λειτουργία του ΟΣΕΘ στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος του αρμόδιου Οργανισμού, τόνισε ότι «πρέπει κάποια στιγμή να πάρουμε αποφάσεις σχετικά με το ποια μέσα θέλει η πόλη. Θέλουμε τραμ, μετρό, θαλάσσια συγκοινωνία; Πιστεύω ότι ο ΟΣΕΘ μας δίνει την δυνατότητα να πάρουμε κάποιες σημαντικές αποφάσεις και ότι ο ΟΣΕΘ, θα είναι το κυρίαρχο μέσο στη Θεσσαλονίκη για τα επόμενα 30 χρόνια».

Αναφορικά με την αλλαγή της διοίκησης του ΟΑΣΘ το καλοκαίρι και τη συγχώνευση του ΟΣΕΘ και η ΑΣΥΘ, ο κ. Αμπατζάς τόνισε ότι  η δημιουργία ενός νέου δημόσιου φορέα, «ήταν η απάντηση, που δεν υπήρχε. Ήταν μία επιλογή στρατηγικού χαρακτήρα, υψηλού πολιτικού συμβολισμού και ουσίας».

«Θα υπάρχει νέος χάρτης της συγκοινωνίας της πόλης και της δρομολόγησης του μετρό, από την στιγμή που το έργο θα υλοποιηθεί και τότε, θα περνάει μέσα από τον νέο οργανισμό», πρόσθεσε ο κ. Αμπατζάς.

«Με την νομοθετική παρέμβαση του καλοκαιριού μπορούμε να κάνουμε δύο παραδοχές. Αφενός με την αποιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ διασώθηκαν οι αστικές συγκοινωνίες, καθώς οδεύαμε στην πλήρη κατάρρευση και δεύτερον με την δημιουργία του νέου φορέα της πόλης, η πόλη απέκτησε ένα σπουδαίο εργαλείο», πρόσθεσε ο πρόεδρος του ΟΣΕΘ και παράλληλα, εξαπέλυσε αιχμές για τους πρώην ιθύνοντες καθώς «τα προβλήματα στον ΟΑΣΘ δεν προέκυψαν εχθές, υπήρχαν ήδη από το παρελθόν».

 

«Δεν βλέπουμε οι στόχοι να υλοποιούνται»

Ο Λάζαρος Κυρίζογλου απαντώντας στον πρόεδρο του ΟΑΣΘ, τόνισε ότι «ο Στέλιος Παππάς είπε πράγματα χιλιοειπωμένα».

Ο πρόεδρος της ΠΕΔ Κ. Μακεδονίας, κάλεσε τον κ. Παππάς να τεκμηριώσει όσα λέει και να στείλει τους υπεύθυνους στη δικαιοσύνη. «Εφαρμόστε το νόμο να γίνουν οι παρεχόμενες υπηρεσίες προς του πολίτες, καλύτερες. Εμείς ως εκπρόσωποι των τοπικών κοινωνιών αναγνωρίζοντας την κακή κατάσταση που επικρατούσε και επικρατεί, δεν βλέπουμε αυτοί οι φιλόδοξοι στόχοι να υλοποιούνται. Χωρίς καμία μελέτη για το νέο εγχείρημα, θα πάρουμε γουρούνι στο σακί και θα πάμε στη λογική βλέπουμε και κάνουμε», τόνισε ο κ. Κυρίζογλου.

Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα που είχε δώσει η διοίκηση του ΟΑΣΘ, ο Λάζαρος Κυρίζογλου πρόσθεσε ότι «δεν βλέπουμε οι στόχοι να υλοποιούνται, χωρίς καμία οικονομελετική τεχνική δεν γίνεται».

THESSNEWS / NEWSLETTER


Επάνω