Θέλετε να συμβάλετε στο υψηλότερο IQ του παιδιού σας; Δώστε του ψάρι

ΥΓΕΙΑ 10.2.2018 | 22:20 Στείλτε το με email Εκτυπώστε το

Θέλετε να συμβάλετε στο υψηλότερο IQ του παιδιού σας; Δώστε του ψάρι

γράφει ο Παρασκευάς Κακάς Μ.D. Πλαστικός Χειρούργος

Ο μύθος ότι τα ψάρια είναι εγκεφαλική τροφή μπορεί να είναι κάτι περισσότερο από μύθος, σύμφωνα με νέα μελέτη.


Βρέθηκε ότι τα παιδιά που έτρωγαν ψάρια τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα είχαν δείκτη νοημοσύνης (IQ) που ήταν περίπου 5 μονάδες υψηλότερος από το IQ των παιδιών που έτρωγαν λιγότερα ψάρια ή καθόλου, σύμφωνα με τη μελέτη. Επίσης, τα παιδιά που τρώνε ψάρια κοιμούνται καλύτερα!

Η μελέτη έγινε μεταξύ των παιδιών της Κίνας, από ομάδα με επικεφαλής ερευνητή τον Jianghong Liu, αναπληρωτή Καθηγητή Νοσηλευτικής στο Πανεπιστήμιο Pennsylvania στη Φιλαδέλφεια.

"Εάν οι γονείς θέλουν τα παιδιά τους να είναι υγιή και υψηλότερης απόδοσης, θα πρέπει να βάζουν τα ψάρια στο τραπέζι μία φορά την εβδομάδα", δήλωσε ο Liu.
Αν και η μελέτη δεν μπορεί να αποδείξει ότι η κατανάλωση ψαριών αντιστοιχούσε στα υψηλότερα ποσοστά IQ και στον καλύτερο ύπνο, φαίνεται ότι συνδέονται, ανέφερε.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, το όφελος στο IQ μπορεί να αποδοθεί στον καλύτερο ύπνο που προσφέρουν τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που υπάρχουν σε πολλά είδη ψαριών.

Για να διαπιστώσει εάν τα ψάρια συνδέονται με οφέλη για την υγεία των παιδιών, ο Liu και οι συνεργάτες του μελέτησαν τις διατροφικές συνήθειες περισσότερων από 500 αγοριών και κοριτσιών στην Κίνα, ηλικίας 9 έως 11 ετών. Τα παιδιά συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με το πόσο συχνά κατανάλωναν ψάρια τον προηγούμενο μήνα, με επιλογές που κυμαίνονταν από ποτέ σε τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.
Τα παιδιά πήραν επίσης την κινεζική έκδοση ενός τεστ IQ που βαθμολογεί τις λεκτικές και μη λεκτικές ικανότητες, που ονομάζονται Wechsler Intelligence Scale for Children-Revised.

Επιπλέον, οι γονείς των παιδιών απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με την ποιότητα του ύπνου του παιδιού τους. Οι πληροφορίες που συλλέχθηκαν περιελάμβαναν πόση ώρα κοιμήθηκαν τα παιδιά, πόσο συχνά ξύπνησαν κατά τη διάρκεια της νύχτας και κατά πόσον είχαν υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Η ομάδα του Liu έλαβε επίσης υπόψη και άλλους παράγοντες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα ευρήματα, όπως η εκπαίδευση, η οικογενειακή κατάσταση των γονέων και ο αριθμός των παιδιών στο σπίτι.

Η ομάδα διαπίστωσε ότι τα παιδιά που έτρωγαν ψάρια τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα σημείωσαν αύξηση 4,8 βαθμών στις εξετάσεις IQ σε σχέση με αυτά που δεν έτρωγαν ψάρια. Τα παιδιά των οποίων τα γεύματα μερικές φορές συμπεριέλαβαν ψάρια σημείωσαν αύξηση IQ πάνω από 3 βαθμούς.
Επιπλέον, η κατανάλωση περισσότερων ψαριών συνδέθηκε με καλύτερο ύπνο.

Τα ψάρια είναι μια καλή πηγή άπαχης πρωτεΐνης και έχουν υψηλά ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Αυτά τα οξέα έχουν υψηλή συγκέντρωση στον εγκέφαλο και παίζουν σημαντικό ρόλο στη νευρολογική λειτουργία. Είναι απαραίτητα για την εγκεφαλική, οφθαλμική και νευρολογική ανάπτυξη σε έμβρυα. Είναι επίσης απαραίτητα για την υγεία των ματιών, της καρδιάς και του εγκεφάλου στους ενήλικες και μπορεί να μειώσουν τη συστηματική φλεγμονή.

Μια υγιής, ισορροπημένη διατροφή, άφθονη άσκηση και περιορισμένος χρόνος στον υπολογιστή και στην οθόνη μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να κοιμούνται καλύτερα και να τα πηγαίνουν καλύτερα στο σχολείο. Η εύθραυστη και απαιτητική παιδική ηλικία χρειάζεται ποικίλα ερεθίσματα, πλήρη τροφή και άσκηση. Η Ελλάδα είναι από τις χώρες που μπορεί να τα προσφέρει όλα στον βαθμό που χρειάζεται.

 

Από το φύλλο της THESSNEWS #91 (03/02/2018-04/02/2018)

THESSNEWS / NEWSLETTER


Επάνω