Γ. Δελής στην ThessNews: «Ματωμένα πλεονάσματα μέχρι το 2060»

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ 9.1.2018 | 05:59 Στείλτε το με email Εκτυπώστε το

Γ. Δελής στην ThessNews: «Ματωμένα πλεονάσματα μέχρι το 2060»

Συνέντευξη στον ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΥΡΜΑΤΣΗ || [email protected]

Επίθεση στην κυβέρνηση εξαπολύει μέσω της ThessNews ο βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ Γιάννης Δελής. Υποστηρίζει ότι τα αντιλαϊκά μέτρα και η επιτροπεία από τους δανειστές θα συνεχιστούν, κατηγορεί την κυβέρνηση ότι εξυπηρετεί τα συμφέροντα των εργοδοτών, ενώ τοποθετείται αρνητικά στη νέα εποχή στον ΟΑΣΘ.

Παράλληλα τοποθετείται τόσο για το Σκοπιανό και τη θέση του ΚΚΕ, όσο και για τις σχέσεις Ελλάδας – Τουρκίας.

 

Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, η χώρα βγαίνει από το «σκοτάδι» και την «επιτροπεία» το 2018. Πώς το σχολιάζετε;

Τι σόι έξοδος από το «σκοτάδι» θα είναι το 2018 πιστεύουμε ότι το ξεκαθάρισε ο ίδιος ο πρωθυπουργός, όταν τονίζει ότι δεν πρέπει να περιμένει κανένας επιστροφή στα προ κρίσης επίπεδα, υπονοώντας, βέβαια, τους μισθούς, τις συντάξεις, τα εργασιακά και τα άλλα δικαιώματα, που και τότε βέβαια υπολείπονταν των πραγματικών αναγκών. Από «εξόδους», λοιπόν, της κυβέρνησης, άλλο τίποτα... Ομως αυτά σηματοδοτούν τη μονιμοποίηση της φτώχειας και της μιζέριας για τη μεγάλη λαϊκή πλειοψηφία και την επιστροφή στα κέρδη για μια χούφτα καπιταλιστές. Έχουν ήδη δεσμευτεί για αντιλαϊκά μέτρα μετά το 2018, για ματωμένα πλεονάσματα μέχρι το 2060.Η επιτροπεία της ΕΕ, που ενισχύεται ακόμη περισσότερο κι αφορά σε όλα τα κράτη, θα είναι διαρκής. Γι' αυτό χρειάζεται ο λαός να βάλει τα δικά του «ορόσημα» για την οργάνωση της αντεπίθεσης, σε συμπόρευση με το ΚΚΕ, τα μόνα που μπορούν να σηματοδοτήσουν θετικές εξελίξεις τη χρονιά που μόλις ξεκίνησε.

 

Το ΚΚΕ περιμένει εκλογές φέτος με αφορμή το Σκοπιανό; Ποια είναι η θέση του κόμματος στο θέμα της ονομασίας της ΠΓΔΜ;

Η αναζωπύρωση της ονοματολογίας για το Σκοπιανό και οι μικροκομματικές επιδιώξεις που εκδηλώνονται απ’ όλες τις πλευρές δεν πρέπει να κρύψουν ότι βασική κοινή επιδίωξη, τόσο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, όσο και των άλλων κομμάτων, είναι η όποια επίλυση του ζητήματος να συνδεθεί με την ένταξη της γειτονικής χώρας στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ, που ήταν κι είναι οι βασικοί παράγοντες αποσταθεροποίησης, πολέμων κι αλλαγής συνόρων στα Βαλκάνια και την ευρύτερη περιοχή.Το ΚΚΕ, σ’ αντίθεση με όλα τα υπόλοιπα κόμματα, συμπεριλαμβανομένου του ΣΥΡΙΖΑ, παλιότερα του ΣΥΝ, που φιγουράριζε στα εθνικιστικά συλλαλητήρια, είναι το μόνο κόμμα που εδώ και χρόνια έχει ξεκάθαρη θέση: Σε μια διαπραγμάτευση για εξεύρεση κοινώς αποδεκτής λύσης, στην οποία περιλαμβάνεται με οποιονδήποτε τρόπο το όνομα «Μακεδονία» και όποια παράγωγά του, αυτό θα πρέπει ρητά να γίνει αποδεκτό μόνο ως γεωγραφικός προσδιορισμός. Να μπει τέλος στην αλυτρωτική προπαγάνδα, να υπάρξει αμοιβαία αναγνώριση του απαραβίαστου των συνόρων, της εδαφικής ακεραιότητας και κυριαρχίας των δύο χωρών.
 

Για να μείνουμε στα ζητήματα εξωτερικής πολιτικής, έφερε αντιδράσεις η αίτηση ακύρωσης από πλευράς κυβέρνησης του ασύλου που δόθηκε σε έναν από τους 8 Τούρκους Αξιωματικούς. Διπλωματία ή υποχώρηση στα «θέλω» του Ερντογάν;

Η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε αίτηση ακύρωσης κατά του πολιτικού ασύλου που δόθηκε σε έναν εκ των οκτώ Τούρκων αξιωματικών, είναι προκλητική και απολύτως καταδικαστέα. Όσο προχωρά ο καιρός αποδεικνύεται ολοένα και περισσότερο, και με διάφορες αφορμές, ότι η πρόσφατη επίσκεψη Ερντογάν στην Ελλάδα όχι μόνο δεν εξομάλυνε τις σχέσεις μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, αλλά αναβάθμισε πολύ περισσότερο τις απαράδεκτες βλέψεις της τούρκικης αστικής τάξης ενάντια στα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας μας, με αποκορύφωμα την αμφισβήτηση ευθέως της Συνθήκης της Λωζάννης, μαζί με όλα τα υπόλοιπα που είπε περί μειονότητας κλπ. Την ίδια στιγμή αποδεικνύεται ότι η γεωστρατηγική αναβάθμιση που πολυδιαφημίζει η ελληνική κυβέρνηση, στα πλαίσια του ΝΑΤΟ και της ΕΕ, περιπλέκει ακόμη περισσότερο τα ζητήματα, δημιουργεί τεράστιους κινδύνους και για τον λαό μας και για όλους τους λαούς της περιοχής.
 

Φέτος υπήρξαν πολλές καταγγελίες στη ΓΣΕΕ για επιχειρήσεις που έδωσαν μεν το δώρο των Χριστουγέννων, αλλά μετά το πήραν πίσω. Πώς απαντάτε σε αυτήν την τακτική ορισμένων εργοδοτών;

Και σε αυτήν την περίπτωση, η σημερινή κυβέρνηση, οι κυβερνήσεις διαχρονικά, έχουν δώσει τόσο θάρρος στους εργοδότες, με τους νόμους και τις τροπολογίες που ψηφίζουν, που το μόνο που έχει απομείνει να δούμε είναι την κυβέρνηση και  τους εργοδότες αγκαλιά στο Σύνταγμα κρατώντας πανό με σύνθημα «δίκιο είναι ο νόμος του εργοδότη». Η πραγματικότητα είναι πως αυτή η κυβέρνηση έχει αποδειχθεί ο καλύτερος «υπηρέτης» για τα συμφέροντα των εργοδοτών. Φτάνουν μάλιστα στο σημείο να ζητάνε από τους εργαζόμενους υποταγή στα σχέδιά τους, γι' αυτό προσπαθούν να χτυπήσουν τη μεγαλύτερη κατάκτηση της εργατικής τάξης, το δικαίωμα στην απεργία.Πριν από μερικές μέρες, άλλωστε, φάνηκε το αληθινό πρόσωπο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, όταν αντιμετώπισε με αυταρχισμό και καταστολή τους εργαζόμενους στα Γιάννενα που διεκδικούσαν τα δεδουλευμένα τους, σε όσους διαμαρτύρονταν για τους πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας, σε εστιακούς φοιτητές. Μπροστά στην επίθεση που βρίσκεται σε εξέλιξη, εμείς λέμε στους εργαζόμενους, στον  ελληνικό λαό και στη νεολαία, ιδιαίτερα σε όσους αισθάνονται αριστεροί, πως μόνο μία διέξοδο έχουν: Να εγκαταλείψουν τον ΣΥΡΙΖΑ και την πολιτική του, να οργανώσουν μαζί μας τον αγώνα για αντεπίθεση, να συνταχθούν με το ΚΚΕ.

 

Στα τοπικά ζητήματα της Θεσσαλονίκης, η καθημερινότητα στον ΟΑΣΘ προκαλεί αντιδράσεις αλλά και την οργή των πολιτών. Μήπως τελικά δεν μπορούν να υπάρξουν σύγχρονες κρατικές αστικές μεταφορές;

Δεν χρειάστηκε να περάσουν πολλοί μήνες για να φανεί τι ήταν η «σπουδαία μεταρρύθμιση» του ΟΑΣΘ, για την οποία πανηγύριζε η κυβέρνηση. Το ΚΚΕ τον Ιούλιο, που συζητιόταν στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο, υποστήριξε ότι η λεγόμενη κρατικοποίηση δεν θα σήμαινε ότι θα εξασφαλίζονταν η κάλυψη της ανάγκης του λαού της πόλης για φτηνές, ασφαλείς, σύγχρονες αστικές συγκοινωνίες. Τοποθετούνταν με αυτόν τον τρόπο, γιατί η λειτουργία του ΟΑΣΘ θα γινόταν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, άλλωστε  με τέτοιο τρόπο λειτουργούν οι επιχειρήσεις στον καπιταλισμό, ανεξάρτητα από το όποιο τους ιδιοκτησιακό καθεστώς. Τα κριτήρια άλλωστε τα καθορίζουν οι εργαλειοθήκες του ΟΑΣΑ που περιλαμβάνονται στα μνημόνια και ο νόμος περί ΔΕΚΟ, που προβλέπει τη λειτουργία στη λογική κόστους - οφέλους για τις κρατικές επιχειρήσεις.Η αρνητική κατάσταση στις λεωφορειακές αστικές συγκοινωνίες προστίθεται στις χρόνιες καθυστερήσεις αποπεράτωσης του μετρό, που ακόμα και η ολοκλήρωσή του στην παρούσα μορφή και προτού γίνουν οι αναγκαίες επεκτάσεις, πολύ λίγο θα καλύψει τις συγκοινωνιακές ανάγκες του λαού της πόλης.Η ουσιαστική λύση είναι ένας ενιαίος κρατικός φορέας Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, που θα είναι ενταγμένος σε ένα σχέδιο, κρατικό, επιστημονικό, πανεθνικό. Τέτοια πρόταση δεν πρόκειται να υλοποιήσουν οι κυβερνήσεις του κεφαλαίου, της ΕΕ, των μνημονίων. Απαιτεί κυβέρνηση, εξουσία και οικονομία που θα λειτουργούν με γνώμονα την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, την αξιοποίηση του εργατικού, τεχνικού και επιστημονικού προσωπικού, την τεχνογνωσία και τις πλουτοπαραγωγικές πηγές της χώρας.

 

 

THESSNEWS / NEWSLETTER


Επάνω