Αυθαιρεσία σε όλο το κέντρο της Θεσσαλονίκης! Δεν αρκούν τα πρόστιμα – Μεγαλύτερα τα κέρδη όσων παρανομούν

ΡΕΠΟΡΤΑΖ 8.1.2018 | 05:58 Στείλτε το με email Εκτυπώστε το

Αυθαιρεσία σε όλο το κέντρο της Θεσσαλονίκης! Δεν αρκούν τα πρόστιμα – Μεγαλύτερα τα κέρδη όσων παρανομούν

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΥΡΜΑΤΣΗΣ || [email protected]

Καταπέλτης είναι για τη διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης η ετήσια έκθεση του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης του Δήμου Θεσσαλονίκης για το 2016, αναφορικά με το μεγάλο πρόβλημα της κατάληψης του δημόσιου χώρου, που θα παρουσιαστεί στην σημερινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.

Ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης είναι η ανεξάρτητη Αρχή του Δήμου Θεσσαλονίκης, η οποία δέχεται καταγγελίες άμεσα θιγόμενων πολιτών για κακοδιοίκηση από υπηρεσίες και νομικά πρόσωπα του Δήμου και διαμεσολαβεί για την επίλυσή τους.

Ο Απ. Αγγελόπουλος, που έχει εκλεγεί από το δημοτικό συμβούλιο στη θέση αυτή, αναφέρει στην έκθεσή του πως το θέμα της κατάληψης κοινόχρηστου χώρου από επιχειρήσεις, ιδίως στο κέντρο της πόλης, είναι ένα μείζον ζήτημα, με το γραφείο του να δέχεται έναν μεγάλο αριθμό καταγγελιών.

Η έκθεση αναφέρει ότι χρειάζεται έλεγχος των παραβατούντων επιχειρηματιών, καθώς εκτιμά πως η επιβολή του προστίμου δεν αρκεί, δεδομένου ότι από την παράνομη χρήση κοινόχρηστου χώρου έχουν σημαντικά μεγαλύτερα κέρδη που υπερκαλύπτουν το πρόστιμο.

Ενδεικτικά οι περιοχές που υπήρξαν οι περισσότερες καταγγελίες είναι η Πλατεία Πετρακάκη και η οδός Κατούνη στα Λαδάδικα. «Ειδικά επί της πλατείας Πετρακάκη, αυτό που συμβαίνει συνιστά κατάργηση της έννοιας της κοινόχρηστης πλατείας. Υφίσταται μόνιμη κατάληψη όλης της πλατείας και πέριξ του σιντριβανιού από επιχειρήσεις αλλά και από σταθμευμένα δίκυκλα επάνω στο πεζοδρόμιο».

Άλλες καταγγελίες αφορούν στον πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας και στην πλατεία Αριστοτέλους, στην πλατεία Άθωνος, στην οδό Μητροπόλεως και άλλα σημεία του κέντρου. «Ειδικά στον πεζόδρομο της Αγίας Σοφίας και στους κάθετους σε αυτήν δρόμους, παρά την έλλειψη ρυθμιστικού πλαισίου, επιχειρήσεις αναπτύσσουν τραπεζοκαθίσματα, ενώ άλλες στερούνται αυτής της δυνατότητας ακριβώς λόγω της έλλειψης κανονιστικής απόφασης, με αποτέλεσμα να υφίστανται αδικίες και να αναπτύσσεται αθέμιτος ανταγωνισμός εις βάρος των νομίμων επιχειρήσεων. Έχουμε δεχθεί καταγγελία από επιχείρηση με αυτό ακριβώς το περιεχόμενο, η οποία είναι βάσιμη και ορθή και θεωρούμε ότι ο Δήμος πρέπει να προβεί σε άμεση ρύθμιση του θέματος. Σε όλες τις περιπτώσεις η Δημοτική Αστυνομία ανταποκρίθηκε άμεσα, ενήργησε ελέγχους και επέβαλε, όπου διαπίστωνε παράβαση, τα νόμιμα. Η συνολική αντιμετώπιση του θέματος όμως δεν ήταν ικανοποιητική, διότι το ζήτημα δεν είναι μόνο να επιβάλλονται πρόστιμα, αλλά να προστατευτεί αποτελεσματικά ο δημόσιος χώρος. Το τελευταίο διάστημα καταβάλλεται από τις υπηρεσίες προσπάθεια για συστηματική εφαρμογή του μέτρου της αφαίρεσης των παράνομων τραπεζοκαθισμάτων, το οποίο πιστεύουμε ότι θα βελτιώσει την κατάσταση και θα λειτουργήσει αποτρεπτικά» καταλήγει η έκθεση του Συμπαραστάτη του Δημότη.

Τέλος, ο κ. Αγγελόπουλος επισημαίνει πως από το 2016 έχει υποβάλει πρόταση στον Γ. Μπουτάρη για το ζήτημα «αλλά σε καμία περίπτωση δεν επήλθε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Τα φαινόμενα αυθαιρεσίας εξακολουθούν και η αντιμετώπιση του θέματος δεν είναι επιτυχής».

 


Τα παράπονα του Συμπαραστάτη

Ο Απ. Αγγελόπουλος δεν ξεχνά να καταθέσει τα παράπονά του ξανά για τη μετακίνησή του από το δημαρχείο Θεσσαλονίκης στο κτίριο όπου στεγαζόταν παλιότερα η Δημοτική Αστυνομία. «Διατύπωσα τότε τη διαφωνία μου, θεωρώντας ότι η λειτουργία ενός τέτοιου θεσμού μακριά από το Δημαρχείο δεν βοηθάει ούτε τον θεσμό ούτε τον πολίτη που θέλει να υποβάλει καταγγελία, άλλωστε παντού στην Ευρώπη, όπου ο θεσμός λειτουργεί δεκαετίες, τα ανάλογα γραφεία φιλοξενούνται στα δημαρχεία, ώστε να υπάρχει άμεση πρόσβαση του πολίτη στον διαμεσολαβητή αλλά και να ασκεί αυτός τα καθήκοντά του με ευελιξία και αμεσότητα» αναφέρει χαρακτηριστικά.

«Μετά τη μετακίνηση του γραφείου ελαχιστοποιήθηκαν οι επισκέψεις πολιτών επί τόπου, προκειμένου να μου εκθέσουν το πρόβλημά τους και οι καταγγελίες φτάνουν σε εμάς σχεδόν αποκλειστικά ηλεκτρονικά. Η δική μας επικοινωνία με τις υπηρεσίες γίνεται πλέον στις περισσότερες περιπτώσεις με έγγραφο, ενώ όσο το γραφείο βρισκόταν στο δημαρχείο, υπήρχε η δυνατότητα της άμεσης επαφής και συζήτησης με τους υπηρεσιακούς παράγοντες, κάτι που βοηθούσε στην γρήγορη και ευέλικτη διεκπεραίωση της καταγγελίας» συμπληρώνει.

 

«Δείχνει» την Καθαριότητα

Παράλληλα ο Συμπαραστάτης επισημαίνει πως υπάρχουν υπηρεσίες στον Δήμο Θεσσαλονίκης που απαντούν με μεγάλη καθυστέρηση, ή και σε μεμονωμένες περιπτώσεις καθόλου, και το γεγονός αυτό αποτελεί αντικείμενο διερεύνησης, προκειμένου να εξαλειφθεί και οι υπηρεσίες να απαντούν άμεσα στον Συμπαραστάτη, όπως ορίζει ο νόμος. Μάλιστα στη συνέχεια εξειδικεύει ότι οι υπηρεσίες της Καθαριότητας «παρά τις επανειλημμένες παρακλήσεις και συστάσεις μας, δεν έχουν απαντήσει σε μεγάλο αριθμό διαμεσολαβήσεων που έχουμε απευθύνει προς αυτές για προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δημότες, με αποτέλεσμα να μην είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε την κατάληξη της καταγγελίας και να ενημερώσουμε σχετικά τον πολίτη».
 

 

Από το φύλλο της THESSNEWS #87 (06/01/2018-07/01/2018)

THESSNEWS / NEWSLETTER


Επάνω