Οι διαφορές στα αρχαιολογικά ευρήματα στο Μετρό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης

ΡΕΠΟΡΤΑΖ 11.9.2019 | 10:56 Στείλτε το με email Εκτυπώστε το

Οι διαφορές στα αρχαιολογικά ευρήματα στο Μετρό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης

ΡΑΔΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Στις μεθόδους που ακολουθήθηκαν στην κατασκευή του Μετρό στην Αθήνα σε σχέση με τα αρχαιολογικά ευρήματα που βρέθηκαν κατά τη διάρκεια των ανασκαφών, αναφέρεται μιλώντας στο Ράδιο Θεσσαλονίκη, ο Παναγιώτης Κουτής, έκτακτος αρχαιολόγος που δούλεψε στα εργοτάξια των Αθηνών.

Όπως είπε στην Αθήνα ήταν διαφορετική η φύση των ευρημάτων σε σχέση με αυτά της Θεσσαλονίκης. «Στην πρωτεύουσα δεν βρέθηκαν τέτοιας έκτασης και σημαίας ευρήματα με εξαίρεση κάποια στην βασική γραμμή. Σε όλες τις περιπτώσεις αποσπάστηκαν και σε ορισμένες περιπτώσεις επανατοποθετήθηκαν ή σε άλλες τοποθετήθηκαν σε διαμορφωμένους χώρους μέσα στους σταθμούς».

Σημείωσε ότι η διαφορά στις ανασκαφές στην Αθήνα δεν υπήρχαν επάλληλα στρώματα όπως στη Θεσσαλονίκη που εκτός από την ανασκαφή στην επιφάνεια έπρεπε να γίνει και άλλη ανασκαφή από κάτω γεγονός που σημαίνει ότι χρειάζεται περισσότερος χρόνος.
Ιδιαίτερη σημασία όπως είπε ήταν ότι τα έργα προϋπολογίζονταν και ότι ποτέ κάποιος προϋπολογισμός δεν έπεσε έξω, ενώ στάθηκε στην πολύ καλή συνεργασία που υπήρχε με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.

Αναφορικά με το σταθμό Βενιζέλου εκτιμά ότι οι καθυστερήσεις οφείλονται στις αποφάσεις για τη διαχείριση των αρχαιοτήτων και ίσως στην μη καλή συνεργασία της αρχαιολογική υπηρεσίας με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.

Να σημειωθεί ότι στο εργοτάξιο του σταθμού βρέθηκαν σε βάθος 5,4 μέτρων, η ρωμαϊκή λεωφόρος Decumanus Maximus, μαζί με καταστήματα και σπίτια τα οποία βρίσκονταν κατά μήκος της αρχαίας Εγνατίας οδού.

 

THESSNEWS / NEWSLETTER


Επάνω