Ομόφωνα κοινή δήλωση των φορέων για το Μετρό Θεσσαλονίκης - Τα τέσσερα σημεία (ΦΩΤΟ)

ΡΕΠΟΡΤΑΖ 10.9.2019 | 18:23 Στείλτε το με email Εκτυπώστε το

Ομόφωνα κοινή δήλωση των φορέων για το Μετρό Θεσσαλονίκης - Τα τέσσερα σημεία (ΦΩΤΟ)

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΥΡΜΑΤΣΗΣ || [email protected]

Ομόφωνη απόφαση - δήλωση των παραγωγικών φορέων της Θεσσαλονίκης, του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, του δημάρχου Θεσσαλονίκης και του προέδρου της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας για τις εξελίξεις στο Μετρό και τις αρχαιότητες στο σταθμό Βενιζέλου.

Οι φορείς στην κοινή τους δήλωση στέκονται σε τέσσερα σημεία συμφωνώντας ομόφωνα ότι:

* Η ενδεδειγμένη, ταχύτερη και οικονομικότερη λύση για την ολοκλήρωση του έργου και την ανάδειξη των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου είναι να ακολουθηθεί η μέθοδος της απόσπασης, της εκσκαφής και επανατοποθέτησης τους, όπως έγινε και στο γειτονικό σταθμό της Αγίας Σοφίας.

* Ταυτόχρονα ζητούμε από τη νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ να συγκαλέσει άμεσα σύσκεψη όλων των φορέων προκειμένου να παρουσιάσει ένα σαφές, δεσμευτικό και οριστικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των εργασιών και λειτουργίας του Μετρό.

* Ζητούμε επίσης να συσταθεί άμεσα η προβλεπόμενη από το νόμο Επιτροπή Παρακολούθησης της πορείας των εργασιών του Μετρό, που θα συνεδριάζει ανά τρίμηνο και θα ενημερώνει για την πορεία υλοποίησης του έργου.

Δηλώνουμε ότι η Θεσσαλονίκη δεν θα επιτρέψει άλλες καθυστερήσεις και κάθε είδους οικονομική επιβάρυνση, τόσο στο έργο όσο και στη λειτουργία της πόλης.

Στην σύσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωποι της ΠΚΜ, του δήμου Θεσσαλονίκης, της ΠΕΔ-ΚΜ, του ΕΕΘ, του ΕΒΕΘ, του ΒΕΘ, του ΤΕΕ/ΤΚΜ, του ΣΒΕ, του ΣΕΒΕ, του ΕΣΘ, του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης καθώς και εκπρόσωπος του ΕΚΘ.

Οι τοποθετήσεις των φορέων στη σύσκεψη

Ξεκάθαρος υπέρ της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων στη Βενιζέλου εμφανίστηκε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.

Να μην υπάρξει πισωγύρισμα έκανε έκκληση ο Κωνσταντίνος Ζέρβας.

"Ο σταθμός Βενιζέλου είναι κορυφαίος σταθμός συγκοινωνιολογικά. Δεν θέλουμε κολοβό μετρό θέλουμε ένα ολοκληρωμένο μετρό" σχολίασε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας Λάζαρος Κυρίζογλου.

Τεχνικά δύσκολη που θα καθυστερήσει το έργο και θα ξεπεράσει τα 30 εκατομμύρια ευρώ έκανε λόγο για την λύση της προηγούμενης κυβέρνησης ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας Πάρις Μπίλιας.

Για την απόσπαση και επανατοποθέτηση σημείωσε πως είναι η βέλτιστη λύση και πως το επιπλέον κόστος θα ήταν της τάξεως των 10 εκατ.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Γιάννης Μασούτης σημείωσε ότι είναι ανάγκη να μην υπάρχουν καθόλου καθυστερήσεις δηλώνοντας υπέρ της απόσπασης.

Ο αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Γιώργος Ηλιάδης είπε ότι η απόσπαση και επανατοποθέτηση είναι πραγματική και ρεαλιστική λύση. Ζήτησε να πάρουν την πρωτοβουλία δήμαρχος και περιφερειάρχης για μέτρα ελάφρυνσης των πληγέντων του μετρό.

Ο Πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Αναστάσιος Καπνοπώλης ανέφερε μεταξύ άλλων "είμαστε σύμφωνοι με απόσπαση και επανατοποθέτηση είτε ολικά είτε μερικώς. Συμπορευόμαστε με το ΕΕΘ για το θέμα των αποζημιώσεων. Θα πρέπει να υπάρχει ευταξία στις λαμαρίνες, βλέπουμε μια πόλη με κατάντια".

"Είμαι υποχρεωμένος να δεχτώ την άποψη του Τεχνικού Επιμελητηρίου. Δεν έχω άποψη δεν είμαι ειδικός" ανέφερε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Παντελής Φιλιππίδης.

" Έχουμε το πιο ασχεδίαστο έργο στον κόσμο. Η αγορά έχει υποστεί την μεγαλύτερη καταστροφή από αυτή την Ιστορία. Τόσα χρόνια δεν ίδρωσε ούτε ένα αυτί. Υπάρχουν καταστροφές ανθρώπων" συμπλήρωσε.

"Να παρακαλέσουμε  να μπει ένα χρονοδιάγραμμα ζήτησε η Στέλλα Πολίτου από τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Ελλάδος.

Ο Δημήτρης Ραΐδης από το ΔΣ του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος σημείωσε πως "σαν σύνδεσμος στηρίζουμε την απόφαση αυτή για απόσπαση και επανατοποθέτηση".

"Συμπορευόμαστε την άποψη του ΤΕΕ" σχολίασε ο Δημήτριος Βαφειάδης αντιπρόεδρος του Γεωτεχνικού  Επιμελητηρίου.

Ο Γενικός γραμματέας του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης και πρώην εργαζόμενος στο έργο, Χάρης Κυπριανίδης ανέφερε πως από το 2009 με τα πρώτα σύννεφα του έργου θα πρέπει η πόλη να παρακολουθήσει το έργο πιο στενά.

"Από το 2012 άρχισε πόλεμος εντυπώσεων. Η πρόοδος του έργου αν και φαινόταν καλή δεν έγινε το παραμικρό και ήμασταν στο μηδέν. Να λειτουργήσει το μετρό ολόκληρο και όχι τμηματικά" ανέφερε μεταξύ άλλων.

THESSNEWS / NEWSLETTER


Επάνω