ΟΑΣΘ: εμπαιγμός, ευθύνες, ανικανότητα

ΕΚΛΟΓΕΣ 2019 24.6.2019 | 16:56 Στείλτε το με email Εκτυπώστε το

ΟΑΣΘ: εμπαιγμός, ευθύνες, ανικανότητα

ΤHESSNEWS

Ο υποψήφιος βουλευτής Α Θεσσαλονίκης με το Κίνημα Αλλαγής, Αντώνης Σαουλίδης, αρθρογραφεί στην εφημερίδα ThessNews ενόψει των εθνικών εκλογών της 7ης Ιουλίου. 

Η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας δεν έχει ένα αξιοπρεπές και αξιόπιστο Μέσο Μαζικής Μεταφοράς και αυτό δεν αποτελεί καν είδηση. Η αποδιάρθρωση του ΟΑΣΘ είναι δεδομένη και λαμβάνει χώρα μπροστά στα μάτια της πόλης εδώ και μερικά χρόνια. Χωρίς κανείς να θέλει να υπερασπιστεί το προηγούμενο καθεστώς, η παρούσα κατάσταση είναι ντροπιαστική και απαράδεκτη. Καμία μέριμνα, καμία ανάληψη ευθύνης για το γεγονός πως το πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης εξυπηρετείται σήμερα από το ½ του αριθμού των οχημάτων συγκριτικά με το πρόσφατο παρελθόν.

Οι χρόνοι αναμονής αγγίζουν τα 30 λεπτά, οι επιβάτες στριμώχνονται μέσα σε οχήματα που υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να είχαν αποσυρθεί αλλά η κυβέρνηση αντί να προχωρήσει έγκαιρα σε διαγωνισμό με στόχο την προμήθεια νέων οχημάτων απλά αύξησε το επιτρεπόμενο ηλικιακό όριο. Επειδή όμως κάθε απόφαση έχει παρενέργειες, καθημερινά στους δρόμους της πόλης μένουν από βλάβες πολλά οχήματα. Η αδυναμία σοβαρής και αξιόπιστης αποκατάστασης και συντήρησης έρχεται να συμπληρώσει έναν φαύλο κύκλο της απελπισίας.

Η τηλεματική ενημερώνει το επιβατικό κοινό κατά προσέγγιση και η αύξηση της θερμοκρασίας λόγω θέρους ακινητοποιεί οχήματα που δεν έχουν κλιματισμό. Η μεταφορά συγκοινωνιακού έργου στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης μπορεί να αποδέσμευσε ορισμένα οχήματα και οδηγούς όμως δεν βελτίωσε ουσιωδώς καμία παράμετρο.

Με την κρατικοποίηση ο επικεφαλής του Οργανισμού κ. Παππάς, δεσμεύθηκε ότι θα αυξηθούν τα λεωφορεία. Σήμερα κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη λιγότερα από 350 λεωφορεία, ενώ το 2016 κυκλοφορούσαν 622. Πολλοί κάνουν λόγο για 250 συνολικά, γεγονός που αν επαληθευτεί θα αποτελεί παραδοχή της πλήρους κατάρρευσης.

Το περασμένο φθινόπωρο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζης αλλά και η κα Νοτοπούλου ως υφυπουργός Μακεδονίας-Θράκης έταζαν στους Θεσσαλονικείς νέα οχήματα τον Μάιο που μόλις πέρασε, παράλληλα με την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και την προετοιμασία του διάδοχου σχήματος. Οι υποσχέσεις των κυβερνητικών στελεχών αποδείχθηκαν βέβαια πουκάμισο αδειανό. Όχι μόνο δεν παρελήφθησαν νέα οχήματα αλλά η εκλογική ήττα στις ευρωεκλογές χρησιμοποιείται ως άλλοθι ακινησίας και ως τιμωρία του εκλογικού σώματος για τις επιλογές του.

Η περίπτωση του ΟΑΣΘ είναι βέβαια ενδεικτική της ποιότητας της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ καθώς συμπυκνώνει όλες τις παθογένειες. Διαχειριστική ανεπάρκεια, αδιαφορία, ξεπερασμένες συνταγές (κρατικοποίηση) και αδυναμία σχεδιασμού μίας σύγχρονης και λειτουργικής λύσης. Πέραν αυτών έχουμε ψέματα, κενές υποσχέσεις και το κυριότερο απ’ όλα αδιαφορία για τα πραγματικά ζητήματα του λαού, των αδύναμων και μικρομεσαίων οικονομικών στρωμάτων.

Οι συγκοινωνίες μίας πόλης είναι το μέσο εκείνο που χρησιμοποιεί ο εργαζόμενος, ο συνταξιούχος, ο νέος, ο φοιτητής που είτε δεν μπορεί να μετακινηθεί διαφορετικά είτε δεν τον συμφέρει οικονομικά ένας άλλος τρόπος μετακίνησης. Η τετραετής αδιαφορία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για το θέμα του ΟΑΣΘ φανερώνει πως μόνο διακηρυκτικά και επικοινωνιακά ενδιαφέρεται για τα λαϊκά στρώματα. Φανερώνει πως για να υπάρξει απτή βελτίωση της ζωής των Ελλήνων δεν αρκούν οι διακηρύξεις, δεν συμβάλλουν οι ιδεοληψίες και δεν χρειάζεται μόνο «επικοινωνιακή πολιτική» αλλά και έργο ουσίας.

Εύκολα λόγια, κενές υποσχέσεις, αδιαφορία, ανεπάρκεια και ανικανότητα. Το παράδειγμα του ΟΑΣΘ ως κριτήριο της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Γυρνάμε σελίδα γιατί η Ελλάδα και οι Έλληνες αξίζουν περισσότερα. Τα πετύχαμε στο πρόσφατο παρελθόν -μπορούμε στο άμεσο μέλλον.

 

Από το φύλλο της THESSNEWS #163 (22/06/2019-23/06/2019)

THESSNEWS / NEWSLETTER


Επάνω