Αναπτυξιακός πυλώνας το λιανεμπόριο τροφίμων

ΤΑ ΨΙΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ 20.5.2019 | 07:20 Στείλτε το με email Εκτυπώστε το

Αναπτυξιακός πυλώνας το λιανεμπόριο τροφίμων

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ || [email protected]

Αύξηση της απασχόλησης κατά 1,4% κατέγραψε στο λιανεμπόριο τροφίμων το 2018 το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το οποίο ολοκλήρωσε πρόσφατα ανάλυση της απασχόλησης στο λιανεμπόριο τροφίμων βάσει στοιχείων της ΕΛ.ΣΤΑΤ. και εμπειρικής έρευνας σε εταιρείες του κλάδου. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΣΤΑΤ. προκύπτει ότι το λιανεμπόριο τροφίμων εν μέσω της έντονης οικονομικής ύφεσης αποτελεί έναν από τους πιο δυναμικούς κλάδους της οικονομίας, σε σχέση με τη διατήρηση και την αύξηση της απασχόλησης στην Ελλάδα τη δεκαετία 2010-2020.

Την 6ετία 2010-2018 το λιανεμπόριο τροφίμων παρουσιάζει αύξηση της απασχόλησης κατά 12,3%, σε αντίθεση με το σύνολο του λιανικού εμπορίου, το οποίο παρουσιάζει μείωση κατά -1,5% και συνολικά με την ελληνική οικονομία, που παρουσιάζει μείωση κατά -12,8%.  

Πρακτικά, το λιανεμπόριο τροφίμων το 2018 απασχολούσε σχεδόν 25 χιλ. περισσότερους εργαζόμενους, σε σχέση με το 2010 πλησιάζοντας τις 210 χιλ. άμεσα απασχολούμενους.

Εξαιτίας της αύξησης που παρουσιάζει την τελευταία 6ετία το λιανεμπόριο τροφίμων και της ταυτόχρονης μείωσης των άλλων εμπορικών κλάδων, πλέον η απασχόληση του λιανεμπορίου τροφίμων αντιπροσωπεύει σχεδόν το 30% συνολικά του λιανικού και χονδρικού εμπορίου, έχοντας σημαντικά μεγαλύτερες πωλήσεις μάλιστα από το λοιπό λιανεμπόριο. Σημειώνεται ότι το λιανεμπόριο τροφίμων το 2018 αντιπροσώπευε πάνω από το 5% της συνολικής απασχόλησης στην Ελλάδα, ξεπερνώντας κλάδους όπως είναι οι Κατασκευές, οι Τράπεζες, οι Μεταφορές και η Υγεία.

Η αύξηση αυτή της απασχόλησης στο λιανεμπόριο τροφίμων είναι αποτέλεσμα αρκετών παραγόντων:

•    Των εξαγορών και συγχωνεύσεων, οι οποίες οδήγησαν τις νέες μεγαλύτερες εταιρείες να προβούν σε προσλήψεις προσωπικού, τις οποίες δεν ήταν εφικτό να κάνουν τα μικρότερα σχήματα.
•    Της ανάπτυξης νέων επιχειρήσεων στον κλάδο, είτε σε νέα κανάλια πώλησης όπως π.χ.  τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ, είτε σε εξειδικευμένα κανάλια, όπως π.χ. delicatessen, εξειδικευμένα καταστήματα με ελληνικά προϊόντα, παραδοσιακά καταστήματα με τουριστικό χαρακτήρα κ.λπ.

 

Από το φύλλο της THESSNEWS #158 (18/05/2019-19/05/2019)

THESSNEWS / NEWSLETTER


Επάνω