Έπιασε δουλειά ο εισαγγελέας διαφθοράς για τα πεπραγμένα προηγούμενων διοικήσεων του ΟΑΣΘ

THESSCITY 11.2.2019 | 16:06 Στείλτε το με email Εκτυπώστε το

Έπιασε δουλειά ο εισαγγελέας διαφθοράς για τα πεπραγμένα προηγούμενων διοικήσεων του ΟΑΣΘ

THESSNEWS-DESK

Είχε προηγηθεί μήνυση που υπέβαλε στον Άρειο Πάγο το υπουργείο Υποδομών.

Στο πλαίσιο της προκαταρκτικής εξέτασης για αύριο έχουν κληθεί να καταθέσουν ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στ. Παππάς και στελέχη της νέας διοίκησης

Σύμφωνα με πηγές από τον ΟΑΣΘ θα προσκομίσουν στοιχεία για οικονομικές ατασθαλίες των προηγούμενων ετών.

Στην μήνυση που κατέθεσε το υπουργείο μεταξύ άλλων αναφέρει ότι 399 λεωφορεία εκποιήθηκαν ως … παλιοσίδερα (σκραπ) αντί συνολικού τιμήματος 860 χιλιάδων ευρώ (όταν το κόστος αγοράς τους ήταν 42,3 εκ. ευρώ.

Η  διοίκηση του Ο.Α.Σ.Θ. μετά την αποϊδιωτικοποίηση βρήκε στο λογαριασμό για την μελλοντική ανανέωση του στόλου λεωφορείων μόνο 614 ευρώ!

Πηγές από τον ΟΑΣΘ υπενθυμίζουν ότι ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης είναι κατηγορούμενος για μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών ύψους 29,5 εκατ. ευρώ. Η υπόθεση είχε προγραμματιστεί να εκδικαστεί στις 2 Φεβρουαρίου στο Γ’ Μονομελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης αλλά μετά από αίτημα του κατηγορούμενου αναβλήθηκε για τις 9 Απριλίου.

Συνολικά έχουν σχηματιστεί δέκα δικογραφίες για οφειλές ασφαλιστικών εισφορών της προηγούμενης διοίκησης και σύμφωνα με τα κατηγορητήρια αφορούν στην περίοδο από το 2014 έως και τον Ιούλιο του 2017.

Είναι χαρακτηριστικό ότι την ίδια ώρα που η διοίκηση Στεφανίδη δεν κατέβαλε τις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων πλήρωνε κανονικά τα μερίσματα στους πρώην μετόχους του «ιδιωτικού» ΟΑΣΘ, αναφέρουν πηγές από τον οργανισμό.

Στο επίκεντρο της έρευνας των δικαστικών αρχών βρίσκονται:

-              Τα 399 λεωφορεία που εκποιήθηκαν ως … παλιοσίδερα (σκραπ). Συγκεκριμένα στη μήνυσή του το υπουργείο αναφέρει ότι τα παραπάνω λεωφορεία πουλήθηκαν αντί συνολικού τιμήματος 860 χιλιάδων ευρώ (όταν το κόστος αγοράς τους ήταν 42,3 εκ. ευρώ) και δεν απεικονίστηκανστις οικονομικές καταστάσεις ως έσοδα της χρήσης, ώστε έτσι να μειωθούν οι δαπάνες τους και να μην υποχρεωθεί το Δημόσιο να τους καταβάλλει το ισόποσο του κέρδους τους ως αντισταθμιστική καταβολή.

-              Το χρηματικό ποσό ύψους 1,3 εκ. ευρώπου εισέπραξε ο «ιδιωτικός» ΟΑΣΘ από κατάπτωση εγγυητικών επιστολών της ΕΛΒΟ Α.Ε. και ενώ όφειλε να τα εμφανίσει στις οικονομικές καταστάσεις τους ως έσοδα μειώνοντας έτσι τις δαπάνες του, τα εμφάνισε ως «αποθεματικό ειδικής χρήσης», με αποτέλεσμα το Δημόσιο να ζημιωθεί το ισόποσο που του κατέβαλε ως αντισταθμιστική καταβολή.

-              Ο ειδικός αποθεματικός λογαριασμός αποσβέσεων για τη μελλοντική ανανέωση του στόλου των λεωφορείων. Ενώ εμφάνιζε ότι το αποθεματικό  ανερχόταν κατατεθειμένο σε λογαριασμό όψεως στο ποσό των 48,8 εκ ευρώ, εντούτοις η διοίκηση του Ο.Α.Σ.Θ. μετά την αποϊδιωτικοποίηση βρήκε στο λογαριασμό μόνο 614 ευρώ!

Είναι χαρακτηριστικό ότι  σύμφωνα με το νόμο απαγορευόταν να εισπράττουν οι μέτοχοι μέρισμα στην περίπτωση που δεν τηρούνταν το ειδικό αποθεματικό αποσβέσεων, αυτοί εισέπρατταν ανελλιπώς μερίσματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 1990 έως και το 2016 ο «ιδιωτικός» ΟΑΣΘ εισέπραξε από το Δημόσιο χρηματικό ποσό άνω των 2 δισ

ευρώ και μοίρασε ως… κέρδος στους πρώην μετόχους το ποσό των 324.454.565 ευρώ!

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο πρώην πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρήστος Στεφανίδης είναι κατηγορούμενος για μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών ύψους 29,5 εκατ. ευρώ. Η υπόθεση είχε προγραμματιστεί να εκδικαστεί στις 2 Φεβρουαρίου στο Γ’ Μονομελές Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης αλλά μετά από αίτημα του κατηγορούμενου αναβλήθηκε για τις 9 Απριλίου. Συνολικά έχουν σχηματιστεί δέκα δικογραφίες για οφειλές ασφαλιστικών εισφορών της προηγούμενης διοίκησης και σύμφωνα με τα κατηγορητήρια αφορούν στην περίοδο από το 2014 έως και τον Ιούλιο του 2017. Είναι χαρακτηριστικό ότι την ίδια ώρα που η διοίκηση Στεφανίδη δεν κατέβαλε τις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων πλήρωνε κανονικά τα μερίσματα στους πρώην μετόχους του «ιδιωτικού» ΟΑΣΘ.

 

 

 

THESSNEWS / NEWSLETTER


Επάνω