«The Tourism of Tomorrow»

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 8.2.2019 | 07:00 Στείλτε το με email Εκτυπώστε το

«The Tourism of Tomorrow»

THESSNEWS

Κορυφαία στελέχη από πολυεθνικές εταιρίες καθώς και εκπρόσωποι ξενοδοχειακών αλυσίδων και συμβουλευτικών εταιριών παρουσίασαν τις πιο επίκαιρες τάσεις που διαφαίνονται στον κλάδο του τουρισμού, σε παγκόσμιο και εθνικό επίπεδο.


Τα στοιχεία παρουσιάστηκαν στην ημερίδα «The Tourism of Tomorrow» που για δεύτερη συνεχή χρονιά διοργάνωσε το ACT (American College of Thessaloniki) στο πλαίσιο των πτυχιακών και μεταπτυχιακών ακαδημαϊκών του προγραμμάτων στον Τουρισμό και τη Φιλοξενία.

Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (κτίριο Μ2, αίθουσα «Μωρίς Σαλτιέλ»), υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης παρουσία πλήθους κόσμου από τον επιχειρηματικό και ακαδημαϊκό χώρο.

Το κοινό καλωσόρισε ο δρ. Πάνος Βλάχος, πρόεδρος του κολλεγίου Ανατόλια, μιλώντας για τον ρόλο και την ευθύνη που έχουν, ειδικά σήμερα, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα στον διάλογο που έχει ανοίξει στην κοινωνία για την πορεία του ελληνικού τουρισμού. Στον χαιρετισμό του ο Σπύρος Πέγκας, αντιδήμαρχος τουρισμού του δήμου Θεσσαλονίκης, υποστήριξε ότι η Θεσσαλονίκη έχει μπει στον χάρτη των διεθνών τουριστικών προορισμών, ενώ χαρακτήρισε ως μέλλον του ελληνικού τουρισμού τα νέα παιδιά που ενδιαφέρονται να σπουδάσουν και να ασχοληθούν με τον χώρο.

Ο Γρηγόρης Τάσιος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ξενοδόχων, παρατήρησε ότι οι πολλές αφίξεις και τα νέα δεδομένα στην αγορά, όπως οι βραχυχρόνιες μισθώσεις, βρήκαν απροετοίμαστο τον κλάδο, εκτίμησε, ωστόσο, ότι η ακαδημαϊκή κοινότητα και τα νέα εκπαιδευτικά προγράμματα μπορούν να προωθήσουν την ποιοτική άνοδο του τουριστικού προϊόντος.

Ο Ανδρέας Μανδρίνος, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, μίλησε για την ανάγκη να γίνουν επενδύσεις και βελτίωση υποδομών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για την προσέλκυση της κρουαζιέρας, τομέας στον οποίο η πόλη υστερεί σημαντικά καθώς βρίσκεται στη 33η θέση ανάμεσα στα 43 λιμάνια της χώρας.

Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν και τα αποτελέσματα της μεγάλης εν εξελίξει έρευνας που διεξάγει το ACT για τους τουριστικούς προορισμούς της Ρόδου και της Χαλκιδικής, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου και τον Οργανισμό Τουρισμού Χαλκιδικής, αντίστοιχα.

 

Οι ομιλητές

Κεντρική ομιλήτρια της φετινής ημερίδας ήταν η Sarah Duignan, director of clients relationships της πολυεθνικής εταιρίας STR. Τα στοιχεία και η ανάλυση δεδομένων που έχει κάνει η εταιρία, και παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά, δείχνουν τάσεις ανάκαμψης του ελληνικού τουρισμού, άνοδο του δείκτη Rev/Par (έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο) τα τελευταία πέντε χρόνια, την ώρα που οι ανταγωνίστριες Ισπανία και Ιταλία παρουσιάζουν μείωση, καθώς και αύξηση των επενδύσεων μεγάλων  ξενοδοχειακών αλυσίδων στην Αθήνα.

O Γιώργος Σπανός, CEO της Domes Resorts, ανέφερε ότι οι ξενοδοχειακές υπηρεσίες πρέπει και να διαφοροποιηθούν και να καθετοποιηθούν και επεσήμανε την έλλειψη  εξειδικευμένων στελεχών, προτρέποντας τους φοιτητές και σπουδαστές να κάνουν σπουδές συνδυάζοντας τον Τουρισμό με το e-commerce, το digital marketing, το ΙΤ κ.ά.

Οι ξενοδοχειακές μονάδες πρέπει να αναβαθμίσουν και να προσαρμόσουν τις υπηρεσίες τους, ανέφερε ο Κωνσταντίνος Τορνιβούκας, CEO του ομίλου Tor Hotel Group: παρουσία σε πολλές και διαφορετικές ψηφιακές πλατφόρμες, άρτιες ιστοσελίδες, νέες πολιτικές ακυρώσεων με πιο φιλικούς όρους για τον πελάτη, δυνατότητα παρατεταμένης διαμονής, μεγαλύτερα δωμάτια, υπηρεσίες 24 ωρών, προτάθηκαν ως τρόποι για να αντιστραφεί η ροή των πελατών προς τα AirB’n’B καταλύματα.

Το γεγονός ότι τι 25% του ελληνικού ΑΕΠ προκύπτει από τον τουρισμό δεν είναι δείγμα υγείας της ελληνικής οικονομίας, τόνισε ο Χάρης Σιγανός, CEO της Zeus International, ο οποίος επεσήμανε ότι οι tour operators εξακολουθούν να κατέχουν  πολύ μεγάλο ποσοστό της αγοράς στην Ελλάδα -τετραπλάσιο σε σχέση με τις υπόλοιπες αγορές. Με αφορμή το παράδειγμα της Zeus που με το άνοιγμα στην Ιταλία διαχειρίζεται, πλέον, 3.500 δωμάτια, ο κ. Σιγανός θεώρησε ιδιαίτερα ελπιδοφόρο το γεγονός ότι η Ελλάδα «εκτός από στελέχη άρχισε πρόσφατα να εξάγει και τουριστικό management».

Ο Γρηγόρης Μαλιάσας, senior vice president of Luxury Brands, Accor Hotels (Central-Eastern Europe), μίλησε για την έκρηξη του τουριστικού προϊόντος στην Κίνα, όπου κάθε 33 ώρες ανοίγει ένα νέο ξενοδοχείο, ενώ αυτή τη στιγμή σε όλον τον κόσμο χτίζονται 1.000 καινούργια ξενοδοχεία. Το 67% των επισκεπτών αναζητούν, πλέον, νέες και διαφορετικές εμπειρίες στα ξενοδοχεία. Περιέγραψε τη «Θεσσαλονίκη ως μία δύσκολη αγορά» και είπε πως μόλις τα τελευταία χρόνια οι ιδιοκτήτες των ξενοδοχείων άρχισαν να είναι πιο δεκτικοί στην παραχώρηση του management.

Ο Μάριος Τριβιζάς, principal consultant της Deloitte, σημείωσε ότι οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις πρέπει να γνωρίσουν τους πελάτες τους, να αντιληφθούν τις ανάγκες τους ώστε να τις ικανοποιήσουν, και πρόσθεσε ότι οι εμπειρίες που έχουν προσαρμοστεί στις επιθυμίες των πελατών μπορούν να επιφέρουν τη διαφοροποίηση των υπηρεσιών.

Τα ξενοδοχεία της αλυσίδας και τις ξεχωριστές εμπειρίες που προσφέρουν στους επισκέπτες τους παρουσίασε η Γεωργία Δώδου, PR manager for Greece, Sani Resorts-Ikos Resort και αναφέρθηκε στον τρόπο προβολής του ομίλου στις διεθνείς αγορές, ο οποίο δίνει έμφαση στο συναίσθημα, την εικόνα, τις αισθήσεις αλλά και την υψηλή αισθητική.

Η Σοφία Παναγιωτάκη, managing director της PRMEDIACO & NEEDaFIXER, έδειξε το βίντεο ως το μέλλον της τουριστικής προβολής και προώθησης. Στο ψηφιακό περιβάλλον το στοίχημα είναι να «πουλήσεις έναν προορισμό μέσα σε ένα λεπτό και αυτό δεν θα συμβεί δίνοντας πληροφορίες, αλλά δημιουργώντας συναίσθημα που να πείθει τον ταξιδιώτη να τον επιλέξει» τόνισε.

Ο Άλκης Σωτηρίου, γενικός διευθυντής του «Makedonia Palace Hotel», παρουσίασε μία εμπεριστατωμένη καταγραφή με αριθμούς της τουριστικής κίνησης των ετών 2016 και 2017. Στα ενδιαφέροντα συμπεράσματα αποτυπώνεται η τάση όξυνσης της εποχικότητας, η συσσώρευση της κίνησης τους καλοκαιρινούς μήνες, και η ανάγκη επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου. 

Τη νέα έρευνα της Fraport για το περιεχόμενο των υπηρεσιών στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια παρουσίασε η Κατερίνα Πολάτου, marketing & development manager της εταιρίας. Στα ευρήματα είναι ότι το 85% των επιβατών είναι τουρίστες, όχι μόνο από την Αγγλία και τη Γερμανία, αλλά και από την Ιταλία, Πολωνία, Ολλανδία, Σουηδία, Γαλλία και Ρωσία, χώρες στις οποίες πρέπει να στοχεύσει ο ελληνικός τουρισμός.

Όσον αφορά στη Θεσσαλονίκη, το 55% των επιβατών του αεροδρομίου της είναι Έλληνες. Αξιοσημείωτο, όμως, είναι ότι η Θεσσαλονίκη υποδέχεται τους περισσότερους επισκέπτες διαφορετικών  εθνικοτήτων μετά τη Σαντορίνη.   

Στο άμεσο μέλλον οι άνθρωποι εκτιμάται ότι θα υποφέρουν από τη μοναξιά και τον θόρυβο, καθώς οι περισσότεροι θα ζουν σε μεγαλουπόλεις. Ο τουρισμός δεν θα είναι απλά μία διαφυγή από την καθημερινότητα, αλλά μία soul healing εμπειρία όπως περιέγραψε η Αλεξάνδρα Ευσταθιάδου των Ekies Resorts. Ο  σεβασμός στο περιβάλλον και την τοπική κοινωνία, η συνύπαρξη και η αναζήτηση ανθρώπων με κοινά ενδιαφέροντα βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων των νέων γενεών «που θα αναζητούν στις ταξιδιωτικές τους εμπειρίες πραγματικές αυθεντικές συνδέσεις για να βρουν τον εαυτό τους».

Την εκδήλωση και τη συζήτηση που ακολούθησε συντόνισε ο Κωνσταντίνος Δεριζιώτης, εκδότης του «Χρήμα και Τουρισμός».
Χορηγοί της εκδήλωσης ήταν η εταιρία Deloitte, η Sani Resorts και Ikos Resorts. Χορηγός αερομεταφορών η Aegean Airlines, χορηγός διαμονής το «Makedonia Palace» και χορηγός επικοινωνίας το «Χρήμα και Τουρισμός».

 

Από το φύλλο της THESSNEWS #143 (02/02/2019-03/02/2019)

THESSNEWS / NEWSLETTER


Επάνω