Καταρρέει ο ΟΑΣΘ και εκνευρίζει τα...αφεντικά! «Βράζει» η Τούμπα για λεωφορεία και καθυστερήσεις

ΡΕΠΟΡΤΑΖ 9.1.2019 | 07:57 Στείλτε το με email Εκτυπώστε το

Καταρρέει ο ΟΑΣΘ και εκνευρίζει τα...αφεντικά! «Βράζει» η Τούμπα για λεωφορεία και καθυστερήσεις

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΥΡΜΑΤΣΗΣ || ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΠΑΝΑΡΙΤΙ

Υπάρχει κανένας άνθρωπος σε αυτή την πόλη που να ισχυρίζεται ότι δεν υπάρχουν καθυστερήσεις στον ΟΑΣΘ; Ότι τα λεωφορεία κινούνται ανά τακτά χρονικά διαστήματα και ότι ο κόσμος δεν περιμένει στις στάσεις ή δεν στοιβάζεται μέσα στα λεωφορεία;
Υπάρχει. Είναι ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του ΟΑΣΘ,
Στέλιος Παππάς.


Την τελευταία μέρα του έτους απαντώντας στην δημοσιογράφο Ελένη Ιατρού του ΣΚΑΙ για τις καθυστερήσεις στα δρομολόγια των λεωφορείων στη Θεσσαλονίκη, σχολίασε πως «οι καθυστερήσεις είναι στο μυαλό σας».

«Όποιος θέλει να τον πληροφορήσω μπορεί να έρθει στο γραφείο μου να του δώσω αναλυτικά τις καταστάσεις. Τα άλλα είναι στο μυαλό σας. Η ερώτησή σας δεν είναι καλή γιατί δεν έχετε στοιχεία. Αν είχατε στοιχεία ευχαρίστως να κουβεντιάσουμε. Τα 245 με τα 400 λεωφορεία έχουν πολύ μεγάλη διαφορά. Είστε πολίτης και είστε δημοσιογράφος η οποία παπαγαλίζει. Ευχαριστώ. Γεια σας» είπε μπροστά στις κάμερες ο πρόεδρος του ΔΣ του ΟΑΣΘ.

Η πρώτη απάντηση ήρθε λίγες ώρες μετά. «Ο κ. πρόεδρος του ΟΑΣΘ θα έπρεπε να είναι πιο μετρημένος στις δηλώσεις του όταν τίθεται ένα τέτοιο σοβαρό ζήτημα», σημείωσε σε ανακοίνωσή της η ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ.

Καλεί τον πρόεδρο του Οργανισμού να «πάει ένα πρωί στις στάσεις των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, να δει από πρώτο χέρι την κατάσταση που βιώνουν οι εργαζόμενοι και ο λαός της πόλης για να πάνε στις δουλειές τους (ενδεικτικά ας πάει στις γραμμές 14, 21, 32, 52 κ.α.)». «Για τη διοίκηση του ΟΑΣΘ και για την κυβέρνηση, το γεγονός ότι ένας εργαζόμενος χρειάζεται πάνω από μία ώρα για να πάει στη δουλειά του και άλλη μία να γυρίζει δεν συνιστά καθυστέρηση αλλά "κανονικότητα"», αναφέρει μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή της.


Η «συγνώμη» του Τσίπρα

Βέβαια δύο 24ωρα πριν ο ίδιος ο Πρωθυπουργός από τη Θεσσαλονίκη ουσιαστικά παραδέχθηκε τα πολλά προβλήματα του κρατικού ΟΑΣΘ.

«Παραδέχομαι ότι υπάρχουν ελλείψεις και προβλήματα. Αλλά δεν μπορούν να αλλάξουν όλα από την μία μέρα στην άλλη» ανέφερε ο Πρωθυπουργός στην ομιλία του στην εκδήλωση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.

Τόνισε πως η κυβέρνηση παρέλαβε μια χρεωκοπημένη ιδιωτική επιχείρηση με 102 εκ. ευρώ χρέη και άδεια ταμεία. Υποστήριξε πως κυκλοφορούσαν μόνο 240 από τα 620 λεωφορεία και στα αποθεματικά για αγορά νέων υπήρχαν μόνο 700 ευρώ αντί 42 εκ. ευρώ.

Ο Αλέξης Τσίπρας υποσχέθηκε άμεση σειρά μέτρων. Τον Φεβρουάριο ενεργοποιείται ο νέος φορέας η ΑΣΥΘ (Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης). Τον Ιανουάριο ξεκινά ο διαγωνισμός για την προμήθεια 350 νέων λεωφορείων καθώς και η συνεργασία με ΚΤΕΛ για τις περιοχές εκτός Θεσσαλονίκης. Τέλος η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην άμεση πρόσληψη 150 νέων οδηγών με διετείς συμβάσεις έργου μέσω ΑΣΕΠ.

Άσχετα αν απέδωσε τις ευθύνες στους προηγούμενους και την καμένη γη που παρέλαβε το κράτος, ο Αλέξης Τσίπρας έδειξε με την τοποθέτησή του ότι αντιλαμβάνεται το πρόβλημα και με τις άμεσες κινήσεις για προσλήψεις και αγορά νέων λεωφορείων ζητά κατά κάποιον τρόπο «συγνώμη» από τους πολίτες της πόλης για την ταλαιπωρία που υφίστανται και δεν προσπάθησε να κάνει το άσπρο… μαύρο όπως ο Στέλιος Παππάς.

 

Η Τούμπα «βράζει»

«Καθημερινά και δυστυχώς άλυτα παραμένουν τα προβλήματα σε ότι αφορά την εξυπηρέτηση των αγανακτισμένων πλέον δημοτών της Δ΄ Δημοτικής Κοινότητας και όλης της περιοχής της Τούμπας από τον ΟΑΣΘ. Συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν, έγγραφα στάλθηκαν, παρεμβάσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο έγιναν αλλά λύσεις δεν δόθηκαν» αναφέρει στην ThessNews ο πρόεδρος της Κοινότητας κ. Κωνσταντίνος Τσιαπακίδης.

«Η αδικαιολόγητη μείωση στα δρομολόγια της γραμμής Νο12 αρχικά και του Νο14 στην συνέχεια  ήταν η αρχή των προβλημάτων. Ακολούθησε η αλλαγή των λεωφορείων και η αντικατάσταση τους σε μεγάλο αριθμό με τα παλαιότερα μπλε και καταλήξαμε στις καθυστερήσεις των δρομολογίων και στο φαινόμενο καθημερινά να υπάρχει το αποτέλεσμα δεκάδες συνδημότες να περιμένουν στις στάσεις για αρκετή ώρα και όταν εμφανίζεται το λεωφορείο αυτοί κυριολεχτικά να στοιβάζονται και να υπάρχει φυσικά εκνευρισμός, θέματα ασφάλειας με κλοπές και πολλά άλλα ζητήματα. Να θυμίσω ότι υπήρξαν και λιποθυμίες.  Τονίζω ότι παρόμοια θέματα έχουν και οι γραμμές Νο 37 & 30» επισημαίνει.

Ο Κ. Τσιαπακίδης υποστηρίζει πως άμεσα και με συγκεκριμένο χρονοπρογραμματισμό από τον ΟΣΕΘ χρειάζεται επανασχεδιασμός των δρομολογίων με την επαναφορά σε τακτικά καθημερινά δρομολόγια με τα σύγχρονα λεωφορεία του ΟΑΣΘ αφού γνωρίζουμε όπως ανακοινώθηκε ότι τέτοια θα αγοραστούν, λειτουργία της τηλεματικής και ευπρεπισμός των στάσεων.  «Είναι απαραίτητη η λήψη στοχευμένων αποφάσεων γιατί η απαξίωση του ΟΑΣΘ είναι καθημερινή και οι δημότες μας σε αδιέξοδο» τονίζει στην ThessNews ο πρόεδρος της Δ’ Δημοτικής Κοινότητας.

 

Τους… γύρισαν την πλάτη

Ο πρόεδρος της Κοινότητας της Τούμπας έχει πολλάκις κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου προς τον ΟΑΣΘ με επίσημες επιστολές του καταγράφοντας τα προβλήματα που υπάρχουν και τα παράπονα των δημοτών. Μάλιστα οργάνωσε και μια δημόσια ανοιχτή συζήτηση τον περασμένο Ιούνιο καλώντας και εκπροσώπους του ΟΣΕΘ και του ΟΑΣΘ οι οποίοι όμως δεν παρευρέθηκαν. Οι εκπρόσωποι δηλαδή ενός κρατικού φορέα που λειτουργεί για να εξυπηρετεί τους πολίτες αποφάσισαν να μην παρευρεθούν σε μια δημόσια συζήτηση και αν μη τι άλλο να ακούσουν τι έχει να πει ο κόσμος. Ποια ζητήματα επιτάσσει, πού ταλαιπωρείται, πού τους δικαιώνει για την πολιτική τους.

 

Και οι δήμαρχοι στα… κάγκελα

Τον προηγούμενο μήνα οι δήμαρχοι της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης εξέφρασαν τη διαμαρτυρία του μέσα από μια έκτακτη συνεδρίαση για τις κακές συγκοινωνιακές υπηρεσίες που παρέχει ο ΟΑΣΘ στους πολίτες.

«Σήμερα, 17 μήνες μετά την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, δρομολογούνται λιγότερα λεωφορεία, των οποίων ο αριθμός βαίνει σταθερά μειούμενος. Τα λεωφορεία καθυστερούν περισσότερο, τίθενται εκτός λειτουργίας συχνότερα και ολοένα περισσότερο. Τις ώρες της αιχμής οι επιβάτες είναι σαν παστές σαρδέλες στα λεωφορεία. Οι πολίτες, οι οποίοι στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι μαθητές, φοιτητές, εργάτες κλπ., εύλογα και δίκαια διαμαρτύρονται. Ενώνουμε και τη δική μας φωνή, την αγωνία και τη διαμαρτυρία μας με την φωνή των πολιτών» αναφέρουν σε κοινή τους ανακοίνωση.

«Καλούμε την Κυβέρνηση να προβεί στην άμεση σύσταση και λειτουργία της ΑΣΥΘ Α.Ε, προκειμένου να γίνει μέσω ΑΣΕΠ, το συντομότερο δυνατόν, πρόσληψη οδηγών και τεχνικών συντηρήσεων των λεωφορείων προκειμένου να τεθούν σε κυκλοφορία τα 618 λεωφορεία τα οποία έχει σήμερα ο ΟΑΣΘ. Απαιτούνται 1761 οδηγοί, ενώ σήμερα υπηρετούν μόλις 1345 οδηγοί, εκ των οποίων κάποιοι απουσιάζουν λόγω ασθενειών. Σήμερα από τα 618 λεωφορεία του ΟΑΣΘ κυκλοφορούν μόλις 360-365. Οι περικοπές δρομολογίων σε ορισμένες περιπτώσεις φθάνουν και ξεπερνάνε το 50%» αναφέρουν.

«Απαιτούμε την άμεση υλοποίηση των εξαγγελιών του Υπουργού για προμήθεια νέων λεωφορείων. Απαιτούμε από τον ΟΑΣΘ να δίνει ακριβή στοιχεία των δρομολογίων, τα οποία πραγματοποιούνται καθημερινά, με ανάρτησή τους στην ιστοσελίδα του ΟΑΣΘ» καταλήγει η κοινή δήλωση.
 

Τούμπα: «Sold out» σε γήπεδο και… στάσεις λεωφορείων  

Η περιοχή της Τούμπας αποτελείται από δύο μεγάλους συνοικισμούς, την Ἁνω Τούμπα και την Κάτω Τούμπα. Βρίσκεται τοποθετημένη στο βορειοανατολικό τμήμα του δήμου και συνορεύει στα βόρεια με τον δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη. Η ThessNews επισκέφτηκΕ την Τούμπα των περίπου 100 χιλιάδων κατοίκων, για να δει την κατάσταση που επικρατεί με τα αστικά λεωφορεία που καλύπτουν την ευρύτερη περιοχή.

Συγκεκριμένα οι γραμμές του ΟΑΣΘ που περνάνε από την Άνω Τούμπα είναι το 14 (Άνω Τούμπα - Σιδηροδρομικός Σταθμός), το 30 (Τριανδρία - Αποθήκη) και το 37 (Σιδηροδρομικός Σταθμός – Κρυονέρι), ενώ της κάτω Τούμπας, όλη την ευρύτερη περιοχή καλύπτει η γραμμή νούμερο 12 (Κάτω Τούμπα-ΚΤΕΛ), ενώ περνάνε σε συγκεκριμένα σημεία το 10 (Χαριλάου - Ν.Σ. Σταθμός), το 11 (Πυλαία - Ν.Σ. Σταθμός), το (30 Τριανδρία – Αποθήκη), το 58 (Βενιζέλου – Πανόραμα - Διασταύρωση Χορτιάτη) και το  78Ν (ΚΤΕΛ - Αεροδρόμιο η νυχτερινή γραμμή).

 

Με κρύο στις στάσεις

Το 2019 ξεκίνησε με πολύ κρύο για τους Θεσσαλονικείς και όπως φάνηκε αυτές τις κρύες μέρες, τις νιώθουν για τα καλά οι επιβάτες του ΟΑΣΘ στην Τούμπα. Παρότι ακόμα πολλοί δεν έχουν επιστρέψει από τις εορταστικές εκδρομές, στα σχολεία και στα πανεπιστήμια τα μαθήματα δεν έχουν αρχίσει, οι στάσεις στη Λαμπράκη και όχι μόνο, θυμίζουν το γήπεδο της περιοχής, είναι γεμάτες. Πραγματικό sold out. 

Πλήθος κόσμου περίμενε κάποιο από τα λεωφορεία που εξυπηρετούν την περιοχή, κατά μέσο όρο περίπου 20 λεπτά, μέσα στην βροχή και το τσουχτερό κρύο. Μιλώντας με επιβάτες τα παράπονα που ακούσαμε είναι πολλά, κάποιος από αυτούς μάλιστα από την αγανάκτηση του επειδή δεν ερχόταν το λεωφορείο, ενώ περίμενε 25 λεπτά, το πήρε ποδαράτα προς το κέντρο της πόλης.
 

ΑΠΟΨΕΙΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΤΗΝ THESSNEWS

Γιώργος Στεφανίδης: «Πολύ λίγα τα λεωφορεία για τον κόσμο της Τούμπας. Χρησιμοποιώ το λεωφορείο εδώ και 14 χρόνια, τα δύο τελευταία χρόνια η κατάσταση δεν παλεύεται. Δεν υπάρχει  καθόλου συνέπεια στα δρομολόγια των λεωφορείων και αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα λεωφορεία να είναι ασφυκτικά γεμάτα και να δημιουργούνται προβλήματα».

Θεοπούλα Εμμανουήλ: «Είμαι άνεργη και μητέρα ενός 13 χρόνου παιδιού. Με βοηθάει πολύ το γεγονός ότι με την κάρτα ανεργίας, δεν χρειάζεται να πληρώνω για το εισιτήριο. Παρόλα αυτά η ταλαιπωρία  μου είναι μεγάλη. Το 30 για να πάω από Τούμπα - Τριανδρία, έρχεται όποτε να ναι. Πονάει η καρδιά μου όταν βλέπω το παιδί μου να μου κάνει παράπονα για αυτό»

Λάζαρος Παναγιωτόπουλος: «Δεν ξέρω τι γίνεται με τις άλλες περιοχές αλλά μια περιοχή εκατό χιλιάδων κατοίκων δεν γίνεται να την έχουν χωμένη σε ένα λεωφορείο που περνάει ανά μισή ώρα. Ειδικά τα πρωινά ή το μεσημέρι, σχηματίζονται ουρές στις στάσεις για μια θέση στο τιμημένο 14».

Στέφανος Καραγκιόζης: «Ζω στην Τούμπα, 5 χρόνια.  Είμαι φοιτητής στη Θεσσαλονίκη. Η καταγωγή μου είναι από Αθήνα. Η Τούμπα έχει πάρα πολύ κόσμο. Μου φαίνεται αδιανόητο ο τρόπος που διαχειρίζεται ο ΟΑΣΘ αυτή την περιοχή. Τουλάχιστον να υπήρχε συνέπεια στα ωράρια των δρομολογίων, εδώ δεν υπάρχει τίποτα. Δεν νοιάζεται κανείς για τους πολίτες. Επίσης προτιμώ ο  ΟΑΣΘ να είναι κρατικός για να πάνε τα χρήματα στο κράτος και όχι στις τσέπες κάποιου μεγάλου επιχειρηματία, δεν θεωρώ ότι είναι μεγάλες οι αλλαγές προς το χειρότερο από τότε που έχει κρατικοποιηθεί». Ο Στέφανος καθώς ολοκλήρωσε την συνομιλία μας, είπε χαρακτηριστικά «Βαρέθηκα να περιμένω έχω εδώ 25 λεπτά», και το πήρε με το πόδι για το κέντρο της πόλης.

Αφροδίτη Σιδερικού: «Τι να σας πω για τον ΟΑΣΘ και την Τούμπα; Τα λεωφορεία και οι στάσεις πάντα γεμάτες και ασφάλεια μηδέν. Τους τελευταίους έξι μήνες προσπάθησαν να με κλέψουν τέσσερις φορές, τις δύο τα κατάφεραν. Συνέχεια πλανόδιοι προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την χαοτική κατάσταση στο αστικό και οι ηλικιωμένοι είναι βούτυρο στο ψωμί τους με αυτές τις συνθήκες».

 

Από το φύλλο της THESSNEWS #139 (05/01/2019-06/01/2019)

THESSNEWS / NEWSLETTER


Επάνω