Ελληνικό Mazda RX8 100% ηλεκτρικό από την Χρυσαυγή Λαγκαδά

AUTO-MOTO 4.12.2018 | 06:20 Στείλτε το με email Εκτυπώστε το

Ελληνικό Mazda RX8 100% ηλεκτρικό από την Χρυσαυγή Λαγκαδά

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΤΖΕΡΤΖΕΒΕΛΗΣ

«Είναι κάτι παιδιά που δεν γίνονται άντρες και δεν ζουν την ζωή την δικιά σου! Θα μπορούσαν να είναι παιδιά σου»! Αυτά είναι τα «παιδιά» από  την Χρυσαυγή Λαγκαδά που κάνουν την δική τους τεχνολογική επανάσταση, καθώς κατασκεύασαν ένα 100% αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο. 


Το ομαδικό πνεύμα της ξεχωριστής παρέας, που ζει και αναπνέει στην επαρχία Λαγκαδά του νομού Θεσσαλονίκης, είναι αυτό που της έδωσε την ώθηση να μετατρέψει ένα συμβατικό Mazda RX8 σε ηλεκτρικό. Έναν χρόνο μετά οι κόποι τους δικαιώθηκαν, καθώς είδαν το επίτευγμά τους να κινείται στην άσφαλτο χρησιμοποιώντας ενέργεια από τις μπαταρίες του και όχι από κάποιο ορυκτό καύσιμο.

Οι δυσκολίες δεν ήταν και λίγες, αλλά έγιναν αφορμή να εξελίξουν αρκετά δεδομένα, τα οποία προέκυπταν λίγη ώρα μετά από το σετάρισμα κάποιου ανταλλακτικού που μόλις είχε τοποθετηθεί. Στην ουσία η ομάδα χρησιμοποίησε μόνο το σκάφος του Mazda RX8, καθώς αναγκάστηκε να ξηλώσει τα πάντα από πάνω του. Το θέμα της πέδησης και του βάρους του αυτοκινήτου διευθετήθηκε στην πορεία, καθώς το όλο εγχείρημα υλοποιήθηκε με βάση τα τελευταία στάνταρ ασφάλειας που ισχύουν στην Αυτοκινητοβιομηχανία. Έτσι λοιπόν όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου αντικαταστάθηκαν με νέα επανασχεδιασμένα, έτσι ώστε να μπορούν να αντέξουν, όχι μόνον το βάρος του αυτοκινήτου, αλλά να είναι και σε θέση που μπορούν να το «εξυπηρετούν» κατά την κίνησή του.

Οδήγησα το «σχεδόν» αθόρυβο ηλεκτροκίνητο Mazda RX 8, και αμέσως διαπίστωσα πως ουδεμία σχέση έχει με άλλα όμοιά του. Κινείται το ίδιο άνετα στο οδόστρωμα, έχει «μεγάλη ψυχή», καλά γκάζια και μια ροπή που θα ζήλευαν αρκετά σύγχρονα μοντέλα της αγοράς. Όσο για τα κρατήματά του, θα έλεγα πως είναι ένα κομμάτι που οι τεχνικοί της ομάδας Στέλιος και Νίκος έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, καθώς δεν ήθελαν με τίποτε να αλλοιωθεί ο sportive χαρακτήρας του μοντέλου. Η ανάρτησή του χρειάστηκε να ενισχυθεί σημαντικά λόγω του βάρους που αυξήθηκε. Τοποθετήθηκαν νέα ελατήρια, τα οποία μαζί με τα αμορτισέρ συνεργάζονται άριστα και κρατούν υποδειγματικά το μακρύ σκάφος του RX8 σε οποιαδήποτε ανωμαλία ή απαίτηση του οδοστρώματος. Πάντως το γενικό σετάρισμα του αυτοκινήτου μπορεί να είναι αρκετά «σκληρό», όμως ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις που δημιουργήθηκαν από την αύξηση του επιπρόσθετου βάρους.

Πάρα ταύτα η «ανήσυχη ομάδα» κάνοντας τα «μαγικά της» κατάφερε να μοιράσει ισόποσα το βάρος στο αυτοκίνητο, σε ποσοστό 50/50!! Η εύρεση και αγορά των ανταλλακτικών αποτέλεσε  αστάθμητο παράγοντα, καθώς οι εργασίες σταματούσαν μέχρι την έλευση του ανταλλακτικού, το οποίο κάποιες φορές δεν ήταν το κατάλληλο.

Με τίποτα όμως δεν κατάφερνε να σταθεί εμπόδιο στα σχέδιά της. Η τετράδα αξιοποίησε σωστά όλες τις προσωπικές της γνώσεις και επαφές προκειμένου να φτάσει στον στόχο της. Όλοι τους απλοί άνθρωποι της καθημερινότητας, χρειάστηκε να κάνουν πολλά ξενύχτια, μακριά από τις οικογένειές τους, πάνω, κάτω και μέσα στο Mazda RX8, το οποίο σιγά – σιγά μεταμορφωνόταν σε κάτι για το οποίο δεν ήταν κατασκευασμένο.

Ο χώρος εργασίας της ομάδας ήταν το συνεργείο της Ford  Στάθης, που διατηρούν τα αδέρφια Στέλιος και Νίκος Στάθης, που βρίσκεται στην Χρυσαυγή Λαγκαδά, ένα προσφυγικό χωριό στο οποίο μέχρι και την Μικρασιατική καταστροφή κατοικούσαν Τούρκοι, μεταξύ αυτών και η οικογένεια του αναμορφωτή της σύγχρονης Τουρκίας Κεμάλ Ατατούρκ. Με την ανταλλαγή των πληθυσμών Ελλάδας- Τουρκίας, στην Χρυσαυγή εγκαταστάθηκαν Έλληνες πρόσφυγες από την Μικρά Ασία, τον Πόντο και την Ανατολική Θράκη. Σήμερα, φημίζεται πέρα από τις καλές παραδοσιακές ταβέρνες, και για την παραγωγή τσίπουρου, το οποίο θεωρείται από τα καλύτερα. Η ομάδα λοιπόν της Χρυσαυγής αποδείχθηκε πως κατέχει καλά το «αυτοκίνητο», καθώς εργάστηκε με απόλυτη αφοσίωση πάνω του, κάνοντας κάτι που ξέρει να κάνει καλά εδώ και χρόνια! Έχει επενδύσει σε υλικοτεχνικές υποδομές που της επιτρέπουν να υλοποιεί εγχειρήματα για τα οποία εγγυάται το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Ο Μηχανολόγος της παρέας, Χρήστος Τσατσανιάς, παιδεύτηκε αρκετά με το «campass» (επικοινωνία)του αυτοκινήτου, καθώς έπρεπε να εφοδιαστεί με εφαρμογές που θα συνεργάζονται άριστα και λειτουργικά μεταξύ τους. Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα αγγίζει τα 110kw , η οποία με λίγο προσεκτική διαχείριση χαρίζει αυτονομία 150 και πλέον χιλιομέτρων με μέση ταχύτητα τα 130km. Ο πλήρης χρόνος φόρτισης του πρωτότυπου μοντέλου είναι 6-7 ώρες. Απαραίτητη προϋπόθεση για την φόρτισή του, να υπάρχει μια απλή μονοφασική πρίζα! Τώρα όσον αφορά το τι «κόστισε στην τσέπη της παρέας» το όλο project; Μου είπαν κοντά στις 60.000€.  Η dream team από την Χρυσαυγή Λαγκαδά αποτελείται από τους: Εγγλέζο Θεοδόση, Χρήστο Τσατσανιά και τα αδέρφια Νίκο και Στέλιο Στάθη, όλοι τους ωραίοι άνθρωποι με πολλά ενδιαφέροντα και έναν καλό λόγο για όλο τον κόσμο. Όλες οι δοκιμές του αυτοκινήτου έγιναν σε πίστα καρτ, καθότι το αυτοκίνητο είναι πειραματικό και δεν διαθέτει  αριθμό κυκλοφορίας (τουλάχιστον ακόμα), όμως η «παρέα» αναζητεί τις ορθές μεθόδους προκειμένου κάτι τέτοιο να είναι εφικτό στο εγγύς μέλλον. Η ισχύς εν τη ενώσει λοιπόν, για την ευφυέστατη ομάδα από την Χρυσαυγή που τόλμησε κάτι που, για πολλούς από εμάς, φαντάζει αρκετά μακρινό και ακατόρθωτο. Τελικά γι’ ακόμη μια φορά αποδεικνύεται πως οι Έλληνες ενωμένοι μπορούν να κατασκευάζουν τα πάντα, ακόμη και αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Φτάνει μόνο να τους το επιτρέπουν και να μην τραβούν «το χαλί» κάτω από τα πόδια τους.

Από το φύλλο της THESSNEWS #134 (0/12/2018-02/12/2018)

THESSNEWS / NEWSLETTER


Επάνω