Π. Αβραμόπουλος στην ThessNews: Ολοκλήρωσε τον κύκλο της η «Πρωτοβουλία»

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ 3.10.2018 | 13:07 Στείλτε το με email Εκτυπώστε το

Π. Αβραμόπουλος στην ThessNews: Ολοκλήρωσε τον κύκλο της η «Πρωτοβουλία»

συνέντευξη στον ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΥΡΜΑΤΣΗ || [email protected]

Για πρώτη φορά ο συνιδρυτής της παράταξης Παναγιώτης Αβραμόπουλος κλείνει το κεφάλαιο «Πρωτοβουλία», τονίζοντας στην ThessNews πως ολοκλήρωσε τον κύκλο της.


Ο πρώην πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου κατηγορεί τον Γιάννη Μπουτάρη ότι «ταλανίζει την πόλη με την παρατεταμένη αμφιθυμία του σχετικά με το αν θα είναι ή όχι υποψήφιος δήμαρχος ξανά», ενώ μιλά και για τη συνάντηση που είχαν τις προηγούμενες ημέρες.

Παράλληλα ο κ. Αβραμόπουλος μιλά τόσο για τις εξελίξεις με τον Κωνσταντίνο Ζέρβα και την «Κίνηση των Πέντε» πλέον, ενώ αναφέρεται και στην ανάπλαση της Πλατείας Ελευθερίας.

 

Είχατε μία συνάντηση με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη. Σκέφτεστε την επιστροφή σας στην «Πρωτοβουλία»; 

Πράγματι, ο Γιάννης Μπουτάρης μού ζήτησε να τον συναντήσω πριν από δύο εβδομάδες περίπου. Η κοινωνική ευγένεια επέβαλε να δεχθώ την πρόσκληση ενός ανθρώπου με τον οποίο με συνδέει μια κοινή πορεία και για τον οποίο δεν τρέφω συναισθήματα αρνητικά. Έχω απλώς διαχωρίσει τη θέση μου από τις επιλογές και τις πρακτικές του - με πολιτικά κριτήρια και χωρίς συναισθηματικές εμπλοκές.
Η συνάντηση έγινε και η συζήτηση είχε ιδιωτικό χαρακτήρα. Μην αναζητάτε, λοιπόν, είδηση σε αυτήν -«ουδέν νεώτερο από το δυτικό μέτωπο».

 

Ο Γ. Μπουτάρης άφησε για πρώτη φορά ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην είναι υποψήφιος δήμαρχος. Ποια είναι η δική σας εκτίμηση;

Κατ´ αρχάς ο Γιάννης Μπουτάρης όφειλε να είχε ξεκαθαρίσει πολύ νωρίτερα τη θέση και τις αποφάσεις του αντί να ταλανίζει την πόλη με την παρατεταμένη αμφιθυμία του σχετικά με το αν θα είναι ή όχι υποψήφιος δήμαρχος ξανά. Το «παιχνίδι» των εναλλασσόμενων προθέσεων και των αλληλοαναιρούμενων δηλώσεων -το οποίο προφανώς έχει εγκλωβίσει και φέρνει σε δύσκολη θέση ακόμα και την ίδια τη δική του ομάδα διοίκησης- δεν ωφελεί τον δημόσιο διάλογο αλλά ούτε και την εικόνα του Γιάννη Μπουτάρη. Αντιθέτως, προκαλεί μία περιττή πρόωρη εκλογολογία και ενθαρρύνει διάφορα σενάρια και συζητήσεις γύρω από πρόσωπα. Στη Θεσσαλονίκη, άνευ λόγου, η προεκλογική περίοδος άνοιξε πριν την ώρα της και θυμίζει λίγο το παιδικό παιχνίδι «Μάντεψε Ποιος».
Όλα αυτά αποπροσανατολίζουν από την ουσία των ζητημάτων που απασχολούν την πόλη, από τα προβλήματα και τις προοπτικές της.
Δεν έχει τόση σημασία η δική μου εκτίμηση όσο η άμεση, ξεκάθαρη και τελεσίδικη αποσαφήνιση εκ μέρους του Γιάννη Μπουτάρη των προθέσεών του, ώστε να απεμπλακεί η δημόσια συζήτηση από ανούσια σενάρια ή υποθέσεις και να μεταφερθεί σε πεδία σοβαρά και κρίσιμα για την πόλη και το μέλλον της.

 

Πρέπει η «Πρωτοβουλία» να αρχίσει να συζητά εσωτερικά την επόμενη μέρα; Υπάρχει μετά-Μπουτάρη εποχή; 

Μου κάνει εντύπωση ότι συντηρείται ακόμα αυτή η αντιπαραγωγική και εσωστρεφής συζήτηση γύρω από την «Πρωτοβουλία» και την …«επόμενη μέρα» της, όταν ο ίδιος ο Γιάννης Μπουτάρης, ήδη από τον Μάρτιο του 2017, ανακοίνωσε τον... θάνατό της. Το πρωτοποριακό συλλογικό αυτό εγχείρημα συνετελέσθη, άφησε το θετικό του αποτύπωμα στην πόλη και ολοκλήρωσε τον κύκλο του. Αντιλαμβάνεστε, φαντάζομαι, πόσο επώδυνη είναι αυτή η παραδοχή για εμένα, ωστόσο η ιστορία ξεπερνά ό,τι τελειώνει και προσπερνά ό,τι κρατιέται με νύχια και με δόντια από το παρελθόν. Σημασία έχουν πλέον οι νέες, δημιουργικές κοινωνικές και πολιτικές συμμαχίες που θα συγκροτηθούν, προκειμένου να αντιμετωπίσει η Θεσσαλονίκη, με σοβαρότητα και επάρκεια, τις προκλήσεις του μέλλοντός της.

 

Η «Κίνηση των έξι» φαίνεται πως έμεινε με πέντε δημοτικούς συμβούλους. Τι συνέβη με τον Κωνσταντίνο Ζέρβα; Δεν θέλατε να κατεβείτε μαζί στις εκλογές με τον ίδιο επικεφαλής;

Η κίνηση των «έξι που... έγιναν πέντε» είχε εξ αρχής ένα τελείως διαφορετικό περιεχόμενο. Βρεθήκαμε, πριν από αρκετούς μήνες και, παρά τις διαφορετικές μας αφετηρίες, δημιουργήσαμε ένα πλαίσιο συναντίληψης και αποφασίσαμε να θέτουμε στο δημοτικό συμβούλιο ζητήματα που κρίνουμε σημαντικά για την πόλη. Κρατάμε βεβαίως την αυτόνομη πολιτική μας αντίληψη και, προφανώς, ο καθένας έχει το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού του και την ελευθερία των επιλογών του.

 

Αν ήσασταν στο δημοτικό συμβούλιο, στην ψηφοφορία για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην ανάπλαση της πλατείας Ελευθερίας, τι θα ψηφίζατε; 

Είμαι από τους πρώτους που διατύπωσα την πρόταση της ανάπλασης –πριν ακόμη αναλάβει η «Πρωτοβουλία» τη διοίκηση του Δήμου. Η ανάπλαση αυτή δεν αφορά μόνο τον εξωραϊσμό και την απόδοση ενός δημόσιου χώρου στους πολίτες αλλά, πρωτίστως, τη σύνδεση του τόπου με γεγονότα της Ιστορίας που σημάδεψαν την πόλη και με την απόδοση τιμής τους Εβραίους συμπολίτες μας. Η πλατεία αυτή είναι ένας τόπος υψηλών συμβολισμών. Η ανάπλαση, άλλωστε, αποτέλεσε μία από τις προεκλογικές δεσμεύσεις της παράταξης το 2010. Ο προβληματισμός που κατέθεσα στο δημοτικό συμβούλιο και για τον οποίο έχω μιλήσει πολλές φορές αφορά το εξής: Όταν σχεδιάζουμε παρεμβάσεις αυτής της κλίμακας, οι οποίες συνδέονται με πολλούς τρόπους με τη συνολικότερη λειτουργία μίας πόλης επιβαρυμένης όπως η Θεσσαλονίκη, πιστεύω ότι πρέπει να έχουμε μία συνολική προσέγγιση του έργου, να εξετάζουμε και να εξαντλούμε όλες τις δυνατότητες και τις πτυχές του. Αυτό, λοιπόν, που κατ’ επανάληψη έχω θέσει είναι για ποιον λόγο δεν έγινε καν απόπειρα τεχνικής διερεύνησης της δυνατότητας να δημιουργηθεί υπόγειο πάρκινγκ κάτω από την υπό ανάπλαση πλατεία. Γιατί δεν πραγματοποιήθηκε μία τεχνική μελέτη, η οποία θα μας διαφώτιζε για τη δυνατότητα ή μη να λειτουργήσει εκεί χώρος στάθμευσης που θα ανακούφιζε το επιβαρυμένο και προβληματικό στη λειτουργία του κέντρο της πόλης. Ακόμα και εάν τελικώς το πόρισμα θα απέκλειε τη δυνατότητα αυτή. Τουλάχιστον θα γνωρίζαμε, με επιστημονική στοιχειοθέτηση, ότι κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό αντί να επικαλούμαστε υποθέσεις ή θεωρίες ανθρώπων που ούτε τη γνώση έχουν αλλά ούτε και την αρμοδιότητα να γνωμοδοτούν. 
Εφ’ όσον, λοιπόν, τέτοια μελέτη δεν έγινε, υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να προχωράμε στην εκτέλεση ενός έργου ελλιπούς που πιθανόν να προσθέσει προβλήματα σε μια πόλη στην οποία το αυτοκίνητο θα αργήσει πολύ να εξοβελιστεί από το κέντρο της και οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι ακόμη απολύτως ανεπαρκείς.

 


Από το φύλλο της THESSNEWS #125 (29/09/2018-30/09/2018)

THESSNEWS / NEWSLETTER


Επάνω